وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان



پیشکسوت توزیع مطبوعات و فروشنده روزنامه و نشریات در ملکان می گوید بعلت عدم استقبال دستگاههای دولتی و شهروندان و همچنین عدم حمایت مسئولین محلی تنها 2 دکه فعال شهرستان 120 هزار جمعیتی ملکان  در آستانه تعطیلی قرار دارند!
سیاوش عینالو استقبال ادارات دولتی و مردم شهرستان ملکان از تهیه و مطالعه مطبوعات را خیلی ضعیف و در حد صفر دانست و افزود تا یکی دو سال پیش تعداد دکه ها و مراکز فروش روزنامه و نشریات فعال در این شهر 4 فقره بود اما به مرور  به 2 دکه کاهش یافته است!
وی افزود: در شهرستانی که حدود 120 هزار جمعیت شهری و روستایی دارد متاسفانه روزانه بیش از یکصد نسخه روزنامه به فروش نمی رسد که قابل درصد زدن هم نیست.

2 دکه روزنامه فروشی این شهر در آستانه تعطیلی!

سیاوش عینالو ادامه داد: البته این یکصد روزنامه فروش رفته هم مربوط به شهروندان ملکانی بوده و تهیه روزنامه در سبد مصرفی دستگاههای دولتی ملکان صفر بوده و جایی ندارد و حتی ادارات پرجمعیت و طویل و عریضی همچون فرمانداری،آموزش و پرورش،مدارس،جهادکشاورزی،شهرداری ها،بخشداری ها و غیره و سایر  ادارات و نهادها و شعب بانک ها برای هیچ روزنامه ای آبونمان نیستند.
وی گفت: البته برخی از ادارات و نهادهای انگشت شمار  هم که آبونمان روزنامه هستند اشتراک آنها از طریق سازمان متبوع خود از تهران یا تبریز بوده و هیچ نفعی به نمایندگان توزیع مطبوعات در ملکان ندارند!
وی با بیان اینکه بعلت عدم استقبال مردم و دستگاههای دولتی و همچنین عدم حمایت مسئولین مربوطه تعداد و تیراژ مطبوعات توزیعی در این 2 دکه هم حدود 90 درصد کاهش یافته و بسیاری از روزنامه و نشریات و مجلات به ناچار قطع شده است اظهار کرد  پیش بینی می شود با این وضعیت به زودی درب این 2 دکه نیز بسته شود!
پیشکسوت نماینده و خبرنگار مطبوعات در ملکان، گم شدن روزنامه های ارسالی از تبریز در اتوبوس های شهرستان میاندوآب بخاطر نبود ترمینال مسافربری در این شهرستان را از دیگر مشکلات نمایندگان مطبوعات این شهرستان ذکر کرد و گفت به طور متوسط هر هفته حداقل یک روز سهمیه ارسالی از تبریز گم می شود که این امر در کنار فروش کم روزنامه و مجلات ، بر متضرر شدن فروشندگان مطبوعات در ملکان  طی سالیان دور افزوده است.
وی که از حدود 20 سال پیش به شغل نمایندگی و خبرنگاری و توزیع مطبوعات در شهرستان ملکان مشغول می باشد با انتقاد شدید از عدم حمایت مسئولین محلی در شهرستان ملکان خاطرنشان کرد علیرغم درخواست های متعدد کتبی،شفاهی و غیره طی سالهای گذشته ، متاسفانه تاکنون هیچ حمایتی از سوی مسئولین شهرستان ملکان از نمایندگان مطبوعات این شهر نشده و میزان فروش مطبوعات در این شهرستان و تعداد افراد روزنامه خوان سال به سال در حال کاهش است.
عینالو گفت البته در سایر شهرها مسئولین محلی با تشکیل جلسات مختلف با اعطای تسهیلات کم بهره و نیز موظف نمودن  دستگاههای دولتی و شعب بانک ها به آبونمان روزنامه ها و غیره  دست یاری به سمت اهالی مطبوعات که ( در سردی زمستان و گرمی تابستان در دکه های مطبوعات و با تحمل ضرر و زیان به ترویج فرهنگ مطالعه کمک می کنند) دراز می کنند ولی متاسفانه در شهرستان ملکان بنده حداقل طی حدود 20 سال فروشندگی و نمایندگی مطبوعات هیچ دست یاری از مسئولین محلی مشاهده ننموده ام این در حالی است که تعداد کافه های سنتی در این شهرستان روز به روز در حال افزایش است!
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان نیز از پیگیری این موضوع در جلسات مختلف و بخصوص شورای فرهنگ عمومی و شورای اداری این شهرستان خبر داد و گفت بنده بارها در این جلسات بر لزوم اشتراک مطبوعات توسط دستگاههای دولتی تاکید کرده ام و نظر من این است که هر اداره چند نسخه روزنامه آبونمان شوند تا بدین طریق هم نمایندگان مطبوعات و دکه های روزنامه فروشی شهر حمایت شوند و هم سبد مطالعه مطبوعات در ادارات دولتی محقق شود.
فرجی افزود بنده خودم هم متعهد می شوم روزنامه مورد علاقه ادارات دولتی و شعب بانک های ملکان هر روز صبح در محل اداره تحویل داده شود.
وی افزود متاسفانه تا امروز  موضوع اشتراک مطبوعات  از سوی دستگاههای دولتی مورد حمایت واقع نشده و اداره فرنگ و ارشاد اسلامی ملکان در نظر دارد به زودی جلسه ای مشترک بین فرماندار، مسئولین محلی و نمایندگان توزیع مطبوعات این شهر که تعدادشان انگشت شمار هست جهت رفع این مشکل تشکیل گردد. 
رئیس اداره ارشاد اسلامی ملکان ضمن احساس نگرانی از کمبود زیرساخت های فرهنگی شهرستان ملکان  تصریح کرد اگر این زیرساخت ها فراهم نباشد شهروندان عزیز از کجا می توانند نیازهای فرهنگی خود را تامین کنند؟!

۹۳/۱۰/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی