وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

مسئول امور عمرانی شهرداری ملکان گفت: کار احداث مخزن سپتیک شماره یک شهرک ولیعصر توسط شهرداری ملکان با هزینه ای بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال در حال اتمام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، عزیز زاده جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهرک ولی عصر ملکان را از اهداف احداث این مخزن دانست و گفت: با بهره برداری از این  مخزن، مشکل آبهای سطحی شهرک ولیعصر که تا پیش از این به معضل بزرگی برای ساکنین تبدیل شده بود، مرتفع می شود.

وی  گنجایش این مخزن را ۵۰۰ متر مکعب اعلام کرد و افزود: در این مخزن سپتیک که  در مدت سه ماه احداث شده، آبهای سطحی شهرک، جمع آوری و پس از ته نشین شدن لجن و مواد معلق آن، پساب حاصله از طریق سیستم پمپاژ به سمت رودخانه مردق چای هدایت خواهد شد.

وی استفاده از این روش را متداولترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین شیوه برای دفع بهداشتی آبهای سطحی ذکر کرد و از برنامه شهرداری ملکان برای احداث مخزن سپتیک شماره ۲ شهرک از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گفته عزیز زاده، با احداث این مخازن، لجنزارهایی که در اطراف واحدهای مسکن مهر و تعدادی از ادارات شهرستان ملکان در اثر هدایت آبهای سطحی شهرک به این منطقه ایجاد شده بود، خشک و مشکل تردد و همچنین معضلات بهداشتی عارض از این مساله رفع خواهد شد.

وی در توضیح مکانیزم عملکرد مخزن سپتیک نیز اظهار کرد: ابتدا فاضلاب از طریق مجرای ورودی، وارد بخش اول مخزن شده و مواد معلق و ذرات خارجی به سبب وزن بیشتر خود، در کف مخزن ته نشین می شوند. تجمع مواد ته نشین شده در کف مخزن باعث ایجاد توده ای از لجن شده و میکرو ارگانیسم ها و باکتری ها در آن تکثیر یافته و رشد می کنند.

وی ادامه داد: واکنش های بیولوژیکی که در جریان تکثیر و رشد آنها اتفاق می افتد باعث می شود که مواد آلی آلاینده تجزیه شده و فاضلاب تصفیه گردد. انجام این واکنش ها همچنین سبب تبدیل حجم قابل توجهی از لجن به بیوگاز و کاهش حجم لجن می شود. در ادامه پساب بخش اول، با عبور از مسیر ارتباطی تعبیه شده در دیوار جداکننده، وارد بخش دوم مخزن شده و در این بخش ذرات بسیار ریز چربی و روغنی که در فاضلاب باقی مانده، بر روی سطح شناور می گردند. در نهایت پساب زلال شده از طریق مجرای خروجی از مخزن سپتیک خارج می شود.

۹۳/۱۱/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی