وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

پیرمؤذن: باید ریشه‌های عمیق اهانت قومی و انواع نژادپرستی را بخشکانیم
نماینده اردبیل: قرار نبود رسانه ملی بار خاطر دولت و چهره‌های محبوب ملت شود و توهین به اقوام شجاع ایرانی پایانی نداشته باشد
 
 

در ادامه کمال‌الدین پیرموذن در جایگاه ناطقان قرار گرفت و خطاب به مسئولان صداوسیما گفت: مسئولان صداوسیما و برنامه‌ریزان کشور بدانند همه ایرانیان در سراسر گیتی به آذربایجان افتخار می‌کنند. آذربایجان منشأ تحولات بزرگ تاریخی در ایران، منطقه و جهان بوده است. آذربایجان، سرِ ایران و اردبیل، پیشانیِ آن است.

پیرمؤذن با بیان اینکه «استان اردبیل مشکلات کشور را حاشا نمی‌کند»، گفت: اگر قرار بود مشکلی حل شود اکنون کشوری بی‌‌درد و مشکل داشتیم. قرار ما در قالب آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران در این بود که با در صدر قراردادن سیره و اندیشه‌های بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، ثروت ملی را عاقلانه تقسیم کنیم و به لحاظ هویت قومی تفاوت بین اقوام و استان‌ها نگذاریم.

وی افزود: قرار نبود برخی از اصول قانون اساسی مورد تأیید امام‌(ره) و امت همچون اصول عدالت‌محور 15، 19 و 48 را بیش از سه دهه به مرحله اجرا نیاوریم. قرار نبود رسانه ملی بار خاطر دولت و چهره‌های محبوب ملت شود و توهین به اقوام شجاع ایرانی پایانی نداشته باشد.

پیرموذن اضافه کرد: قرار نبود بر خلاف تأکیدات امام (ره) و رهبری به پایتخت‌های معنوی و رسمی شاه اسماعیل صفوی یعنی تبریز و اردبیل به بانیان تمدن شیعی و یکپارچه‌کنندگان ایران بی‌مهری شود.

به جای ما، آقای سرافراز شاکی شده است

نماینده مردم اردبیل با تأکید بر اینکه «باید ریشه‌های عمیق هرگونه اهانت قومی و انواع نژادپرستی را بخشکانیم»، افزود: همه روزنه‌های اختلاف و توهین را باید بست و اجازه نداد جای شاکی و متشاکی عوض شود. البته متأسقانه طبق شنیده‌ها به جای آنکه ما از آقای سرافراز به دلیل توهین به اقوام، سیاه‌نمایی برجام،‌ سیاسی کردن عزاداری بزرگ اردبیل و تبلیغ موسسه میزان شکایت کنیم ایشان از بنده، آقای قاضی‌پور و آقای شجاعی شکایت کردند. به عوض شکایت بهتر است به بیانیه نمایندگان ترک‌زبان مجلس توجه و عمل شود.

پیرموذن با تأکید بر اینکه حاکمیت کامل قانون اساسی شعار و خواست ملی است و باید اجرای آن محقق شود، بر لزوم تحقق حماسه اقتصادی تأکید کرد و افزود: باید حق انتقاد و اعتراض را پاس داریم چرا که اگر کشورهای مردمسالار حقوق شهروندی و حقوق اقوامشان را رعایت نکنند، منطقه پیشرفت نمی‌کند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ‌ها، نفی تبعیض استان‌ها، نفی تبعیض حقوق شهروندی و همگرایی درونی زیر چتر قانون اساسی و فرهنگ ملی و اسلامی است، گفت: همه ما به این مهم واقفیم که در وهله اول یک ایرانی هستیم و در کنار آن به اقوام ایرانی تعلق خاطر داریم.

پیرمؤذن در میان نطق، همواره نام نمایندگان مختلف را که با او شوخی می‌کردند، ذکر می‌کرد و در پایان نطقش بسیاری از نمایندگان با او دیده‌بوسی کردند.

جعفری بنه‌خلخال: تهیه کنندگان بی‌فکر برنامه موهن فیتیله بهانه به دست دشمنان معاند دادند

جعفری:‌از مسئولان رسانه ملی می‌خواهم آخرین توهین باشد زیرا تکرار آن به هیچ عنوان قابل تحمل نیست
 
 

جلیل جعفری بنه‌خلخال، نماینده مردم خلخال و کوثر، نیز در جایگاه ناطقان حاضر شد و در اعتراض به توهین برنامه فیتیله علیه ترک‌زبانان گفت: توهین رخ داده به آذری‌زبانان ایران اسلامی اولین باری نیست که رخ داده‌ است؛ از مسئولان رسانه ملی می‌خواهم آخرین توهین باشد زیرا تکرار آن به هیچ عنوان قابل تحمل نیست. بزرگ‌مردان و بزرگ‌زنان آذری سهم بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های جنگ تحمیلی داشته‌اند. آذری‌زبانان در عرصه‌های مختلف کشور نقش مهمی را تاکنون ایفا کرده‌اند، آیا شایسته است که مردمی با شاخص‌های متعالی را با برنامه‌های مضحک آزرده‌خاطر سازیم؟

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تهیه‌کنندگان بی‌فکر برنامه موهن فیتیله بهانه به دست دشمنان معاند و ضد انقلاب دادند و این برنامه توخالی هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل کرده‌ است.

قاضی‌پور: قوه قضائیه به توهین به آذری‌زبانان رسیدگی کند

در ادامه، نادر قاضی‌پور در تذکر شفاهی گفت: با توجه به اصول 15 و 19 قانون اساسی، مردم از هر قوم و قبیله‌ای از حقوق مساوی برخوردارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «به‌عنوان یک ایرانی و آذری به زبان آذری افتخار می‌کنم»، افزود: هرگونه توهین و تبعیض به هر قومی محکوم است و از رئیس قوه قضائیه و شورای نظارت بر صدا و سیما علی‌الخصوص نمایندگان ناظر مجلس در این شورا می‌خواهم به توهین صورت گرفته به آذری‌زبانان رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد:‌ مردم آذربایجان همواره مدافع ایران و تمامیت ارضی کشور بوده‌اند و شهیدانی مانند شهید باکری متعلق به همه هستند. بنابراین مسئولان شبکه دو و عوامل برنامه تلویزیونی فیتیله باید از شهدا خجالت بکشند و حقوق آذری‌زبانان را محترم بشمارند یا حداقل بی‌احترامی نکنند.

قاضی‌پور همچنین در تذکری خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سایت افکارنیوز به بنده حقیر و دکتر پزشکیان توهین کرده است،‌ بنابراین شما باید به این موضوع رسیدگی کنید.

کوچک‌زاده: واکنش‌های تند به صدا و سیما تمام شود

آنقدر توهین به آذری‌زبان گسترده و همه‌گیر شد که مهدی کوچک‌زاده، نماینده تهران، ناگزیر شد تذکری شفاهی بدهد؛ البته از یک منظر دیگر. او هم از آذری‌زبانان دفاع کرد و هم از صداوسیما و با زبان بی‌زبانی گفت که بهتر است واکنش‌های تند به صداوسیما تمام شود.

کوچک‌زاده در بیان تذکر شفاهی‌اش گفت: هر کسی با ملت ایران و سابقه آن، یا حتی در دوران معاصر یعنی از زمان مشروطه تا به امروز آشنا باشد، آگاه است که اگر بخواهیم در راستای یاری اسلام قومی را محاسبه کنیم، مردم آذربایجان نقش اول را داشته‌اند.

نماینده تهران در مجلس نهم ادامه داد:‌ بدون غلو و اضافه‌گویی باید حقیقتی را که از تاریخ انقلاب ایران فهمیده‌ام، بگویم و آن اینکه ای کوردل‌ها! بدانید سخیف‌ترین و بی‌نتیجه‌ترین کار این است که بخواهید مادر را از بچه جدا کنید.

وی افزود: اگر بخواهیم حساب قومی کنیم -که البته صحیح نیست- ملت آذربایجان مادر انقلاب است. ای دشمنان کوردل! آیا فکر می‌کنید با دامن زدن به یک موضوع که اگرچه در آن اشتباه رخ داده است و مسئولان صداوسیما به اندازه کافی عذرخواهی کرده‌اند و ملت آذربایجان هم راضی به زدن بر سر مظلوم نیست، می‌توانید مادر را از فرزند جدا کنید؛ ولی کور خوانده‌اید.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: ملت آذربایجان نیازی به تملق ندارد و صاحب انقلاب است. این حرف دل رهبر است که «آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی».

<
۹۴/۰۸/۲۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی