وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

عصر تبریز:  نقش مطبوعات و رسانه در جوامع انکارناپذیر است و اصولاً نشریات به این منظور منتشر می‌شوند که به‌عنوان یکی از ارکان مهم توسعه منطقه به برنامه ریزان و مدیران کمک کنند. رسانه‌ها زبان و صدای مردم و رکن چهارم دموکراسی هستند و پلی ارتباطی و مؤثر مابین مردم و مسئولان جامعه در راستای تلاش برای آبادانی جامعه و رفع مشکلات و موانع بر سر راه این مهم و رساندن خواست و مطالبات مردم بر اساس قانون به گوش متولیان امر هستند.

شهرستان‌هایی که در نظر داشتند و دارند توسعه پیدا کنند باید یکی از ابزارهای توسعه را داشتن نشریه و رسانه محلی بدانند و این بحثی است که در مباحث اجتماعی و فرهنگی دقیقاً ثابت‌شده است.

نماینده و خبرنگار پیشکسوت مطبوعات و خبرگزاری ها در ملکان از عدم همکاری مسئولین محلی و روابط عمومی ها با نمایندگان و خبرنگاران مطبوعات انتقاد کرد.

سیاوش عینالو روز دوشنبه در گفتگویی با خبرنگار ما افزود: از اردیبهشت سال ۶۹ بعنوان نماینده و خبرنگار مطبوعات و از سال ۸۷ بعنوان خبرنگار برخی خبرگزاری ها در شهرستان ملکان مشغول فعالیت هستم ولی متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی کمک و حمایتی از بنده و همکاران بنده نکرده است!

وی با بیان اینکه از اوایل سال ۷۴ به طور رسمی در دکه روزنامه فروشی شخصا مشغول توزیع مطبوعات بوده و هستم افزود: متاسفانه در شهر ملکان ادارات دولتی و شهروندان استقبال خوبی از روزنامه و نشریات نمی کنند و در شهرستان حدود ۱۲۰ هزار نفری ملکان که حدود ۳۵ هزار نفر آن در شهر ملکان ساکن هستند سال به سال تعداد روزنامه خوان ها در حال کاهش می باشد.

عینالو افزود: سالهای قبل روزانه تعداد  ۲۰۰ یا ۳۰۰ روزنامه در ۴ جایگاه عرضه مطبوعات در ملکان به فروش می رفت و بنده با توجه به آمار فروش مطبوعات در شهرهای هم قد و قواره و همجوار از این وضعیت ناراضی بودم ، این در حالی است که هم اکنون تعداد جایگاه های عرضه مطبوعات در این شهر به یک مرکز کاهش و بخاطر نبود روزنامه خوان سه دکه تعطیل شدند و  تعداد افراد روزنامه خوان نیز از ۲۰۰ تن به کمتر از ۵۰ تن کاهش یافته است!

وی افزود: باعث تاسف است حدود ۶۰ – ۷۰ اداره و نهاد دولتی نیز اشتراک هیچ روزنامه و نشریاتی نیستند و چند اداره معدود که آبونمان روزنامه هستند اشتراک آنها اجباری بوده و روزنامه آنها  از سازمان های مربوطه شان فرستاده می شود!

وی افزود: در حالی که همه اصناف و شغل ها برای خود اتحادیه یا مجمع دارند ولی متاسفانه نمایندگان توزیع و خبرنگاران مطبوعات در شهرستان ملکان هیچ نوع  تشکیلاتی هم ندارند و به همین خاطر تاکنون هیچ حمایت اداری و مالی و مسکن و تسهیلات بانکی و بیمه و غیره از اینها توسط دستگاههای دولتی نشده است و حتی تاکنون یک جلسه نیز جهت بررسی مشکلات این افراد زحمت کش که در سرما و گرمای تابستان در دکه های خود مشغول فعالیت فرهنگی بوده و هستند در اداره ارشاد یا فرمانداری ملکان تشکیل نشده است!

این در حالی است که برای هر شغلی از دامداری و کشاورز گرفته تا کارخانه دار و مغازه دار و غیره کارگروه و جلسه ای در هر یک ماه یا دو ماه تشکیل می شود ولی برای امر مهمی چون مطبوعات هیچ جلسه یا کارگروهی تشکیل نمی شود!

نماینده مطبوعات در ملکان نبود ترمینال مسافربری را از دیگر مشکلات دکه داران این شهرستان ذکر کرد و گفت به همین خاطر روزنامه ها و نشریات ملکان از ترمینال تبریز و از طریق اتوبوس های شهرستان میاندوآب فرستاده می شود که آن هم بخاطر نبود محلی جهت تحویل، هر هفته حداقل یک روز روزنامه های ارسالی به ملکان یا گم می شوند و یا به شهر میاندوآب برده می شوند و این باعث متضرر شدن اهالی روزنامه فروش می شود!

عینالو ادامه داد: تاکنون بارها و بارها از مسئولین محلی در همکاری با خبرنگاران محلی و نمایندگان توزیع مطبوعات شخصا و کتبا یا شفاها از دستگاهها و مسئولین محلی درخواست کمک کرده ام ولی متاسفانه تاکنون توجه و اقدامی عملی نشده است!

وی عدم همکاری مسئولین محلی و  مدیران روابط عمومی دستگاههای دولتی با خبرنگاران محلی را از دیگر مشکلات این قشر زحمت کش و بی ادعا دانست و گفت: متاسفانه در گذشته یک سنت در دستگاههای دولتی باب شده و آن هم این است که در شهرستان ملکان جهت تهیه خبر و گزارش از مراسمات و جلسات و رویدادهای منطقه فقط از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما دعوت می شود و از خبرنگاران خبرگزاری و مطبوعات دعوت نمی شود این در حالی است امروزه نقش خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و روزنامه ها موثرتر از رسانه ملی می باشد چرا که پخش چند ثانیه اخبار در شبکه سهند تبریز در مقابل درج خبر مفصل در خبرگزاری و مطبوعات قابل مقایسه نیست!

وی افزود: البته در اغلب ادارات دولتی ملکان پست روابط عمومی وجود ندارد و یا مدیران آنها چند شغله بوده و برخی نیز به وظایف خود در قبال اصحاب رسانه تخصص و آشنایی چندانی ندارند!

نماینده و خبرنگار پیشکسوت مطبوعات در ملکان که به گفته خودش از سن ۱۷ سالگی عمرش را در  نوشتن خبر و فروش روزنامه هدر داده و در این شغل پیر شده و در حال حاضر ۴۲ سال سن دارد از مسئولین استان و شهرستان ملکان خواست دست نمایندگان و خبرنگاران محلی را که سعی دارند مفت و مجانی خبر سخنان مسئولین و عملکرد دستگاههای دولتی را منعکس کنند و با کمترین درآمد در گرمای تابستان و سرمای زمستان در دکه های فلزی خود فرهنگ مطالعه مطبوعات در این شهر محروم را ارتقا دهند بگیرند و کمک و همکاری لازم را با این افراد بی ادعا بنمایند.

انشالله

۹۴/۱۰/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی