وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

کد خبر: 82177415 (5484660) | تاریخ خبر: 16/05/1395 | ساعت: 14:30|

در نشست بررسی مشکلات فعالان رسانه ای آذربایجان شرقی با نمایندگان مجلس/

نایب رئیس مجلس: قوه مققنه برای رفع مشکلات خبرنگاران اهتمام دارد

تبریز- ایرنا- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی جامعه خبری کشور، گفت: مجلس برای رفع مشکلات این قشر اهتمام دارد و هر چه در توان داشته باشد، انجام خواهد داد.

مسعود پزشکیان روز شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات خبرنگاران با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز افزود: چون مشکلات خبرنگاران و فعالان رسانه ای بسیار وسیع و متفاوت است، بهتر است تشکل ها و انجمن های صنفی روزنامه نگاری و رسانه ای این مشایل و مشکلات را جمع بندی کرده و موارد اولویت دار را به مراجع مربوطه اعلام و منتقل کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بررسی و رفع مشکلات فوق در یک جلسه و به صورت تجمیع شده امکان پذیر نیست، بنابراین باید با رعایت اولویت بندی و موارد حساس و مهم اقدام به دنبال ارایه راهکارها و رفع مشکلات مربوطه بود.
پزشکیان با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ کوتاهی در بررسی و رفع مشکلات جامعه خبری نمی کند، از خبرنگاران درخواست کرد با وجود تمام کمبودها و کاستی ها با رعایت اصول حرفه ای همچنان به کار رسانه ای و مهم خود با صداقت و امانت داری ادامه دهند.
وی، بیان واقعیات جامعه و مشکلات آحاد مردم را یکی از رسالت های مهم خبرنگاران و رسانه های گروهی عنوان و اظهار کرد: باید توجه داشت که توسعه کشور و پیشرفت در تمامی ابعاد با وجود رسانه های واقع گرا و منطق مدار میسر خواهد بود.

* عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: مشکلات خبرنگاران بسیار ریشه ای است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مشکلات رسانه ای کشور و آذربایجان شرقی بسیار ریشه ای و عمیق است، گفت: این مشکلات بدون داشتن انجمن ها و اتحادیه های صنفی قوی و غیر سیاسی قابل رفع نخواهد بود.
محمد اسماعیل سعیدی از مداحی و ثناگوئی توسط رسانه های به عنوان سم مهلک یاد کرد و با تاکید بر اینکه رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها و مطبوعات نباید به چنین سمتی حرکت کنند، افزود: باید توجه کنیم که بخشی از مشکلاتی که تاکنون حل نشده است، به دلیل سیاسی کاری هایی بوده است که انجمن های مربوطه را از پیگیری موضوعات صنفی باز داشته است.
وی، تلاش کمیسیون فرهنگی برای رفع مشکلات جامعه خبری و خبرنگاران کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در این راستا مباحثی همچون بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، مسکن، یارانه های اختصاصی و سایر موارد مربوطه در نشستی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی وی، بررسی و تصمیماتی اتخاذ شده است.
سعیدی از خبرنگاری به عنوان فعالان روشن سازی افکار عمومی جامعه یاد کرد و افزود: شغل خبرنگاری به دلیل شرایط خاص خود با سختی ها و مشقت های زیادی همراه است که با توجه به چنین وضعیتی باید حمایت های ویژه ای از این قشر به انجام برسد.
وی ، از بی توجهی برخی مدیران رسانه ای به مساله بیمه کردن خبرنگاران انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه خود خبرنگاران باید به این موضوع در رسانه های خود پرداخت کنند، گفت: متاسفانه خودسانسوری گریبان بسیاری از رسانه ها را گرفته و بر این اساس خبرنگارانی با کمترین دستمزد و بدون بیمه تامین اجتماعی به فعالیت می پردازند که ادارات کل ارشاد باید در این رابطه محکم تر گام برداشته و اقدامات عاجلی کنند.
سعیدی ادامه داد: خبرنگارانی که مضطرب و نگران از امنیت شغلی خود باشند، بدون تردید جامعه را نیز دچار استرس و نگرانی کرده و در چنین جوامعی نشاط و شادی معنی و مفهوم واقعی خود را از دست می دهد.

* مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی: عملیاتی شدن طرح ساماندهی خبرنگاران، نظارت بر رسانه ها را سهل تر می کند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خبرنگاران توسط وزارتخانه با جدیت دنبال می شود، گفت: اجرا و عملیاتی شدن این طرح که خبرنگاران را شناسنامه دار می کند، اهرم نظارتی بر فعالیت رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری را سهل تر می کند.
محمد محمدپور اظهار کرد: این طرح هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان است که بر اساس آن 13 شاخص اصلی برای ارایه مجوزهای لازم برای خبرنگاران تعیین شده است و از تمامی خبرنگاران استان درخواست داریم در این سامانه ثبت نام کرده و وضعیت شغلی خود را مشخص کنند تا از امکاناتی همچون بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی، ارایه خدمات آموزشی و رفاهی بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بحث بیمه خبرنگاران در حال انجام است و بیمه تکمیلی نیز با 35 درصد سهم خبرنگار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد.
محمدپور با تاکید بر اینکه پیگیر مسایل و مشکلات جامعه خبری استان است، گفت: مشکل مسکن از جمله مشکلات خبرنگاران استان است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد است تا این موضوع را ذیل مجموعه خانه مطبوعات حل و فصل کند اما باید خود جامعه خبری استان نیز در این زمینه فعال تر باشد ، زیراکه از مجموع 243 واحد مسکن مهر خبرنگاران تنها تعداد 45 واحد آن متقاضی دارد.
وی ، از وجود 295 رسانه در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: از این تعداد 78 مورد مربوط به پایگاه های خبری و رسانه های دیجیتالی است و البته برخی از پایگاه های خبری بدون مجوز نیز فعال هستند که پرونده آنها در دست رسیدگی است.
محمدپور، توجه به کیفی سازی رسانه ها، سامان دهی رسانه ها، آموزش های تخصصی و انجام پژوهش های عمقی و نیز مراودات خبری با سایر استان ها را از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این نشست از خانواده مرحوم مرتضی اعلمی روزنامه نگار فقید تبریزی با اهدای لوح تقدیر شد.
17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، در تقویم ملی کشورمان، روز خبرنگار نامگذاری شده است.
3038/518

انتهای پیام /*

۹۵/۰۵/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۱)

۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۱۱ کارشناس پارت
mohsen rezaei درود
مطلب کاریکاتور/ تیر خلاص فیش های حقوقی نجومی به قشر کم درآمد شمارو مطالعه کردم بسیار مفید بود. 
من کارشناس فروش یه شرکت تبلیغاتی در زمینه چاپ هستم اگر روزی به ما نیاز داشتین خوشحال میشم کمکتون کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی