وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

  • تاریخ انتشار خبر :سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ | کد خبر : 50078
  • پرینت

    آذرقلم: چرا از بین این همه نماینده ای که برای تشکیل فراکسیون امضا داده اند ، به سراغ نادر قاضی پور رفته اند ؟ چرا سراغ دکتر پزشکیان به عنوان اولین امضا کننده و نائب رئیس اول مجلس که اتفاقا سوژه مطبوعاتی خوبی هم هست نرفته اند ؟ و یا دیگر نماینده هایی که این درخواست را امضا کرده اند ؟

    قاضی پور

    یادداشت روز: جهانبخش احمدیان

    جهانبخش احمدیان

    آذرقلم: روز گذشته خبری تحت عنوان ضرب و شتم خبرنگار روزنامه ایران توسط نماینده اورمیه نادر قاضی پور به سرعت در فضای مجازی پخش شد و متعاقب آن گمانه زنی افراد و خبرگزاریها درباره چند و چون این واقعه و همچنین روایتهای متفاوتی که از سوی برخی از خبرنگاران و شخص آقای قاضی پور و خبرنگار مذکور مطرح شد که تماما ضد و نقیض همدیگر بودند .
    ماجرا از آنجا آغاز شده است که خبرنگار روزنامه ایران خواسته بود مصاحبه ای را درباره فراکسیون ترک زبانان مجلس با آقای قاضی پور ترتیب بدهد و اینکه چه سوال و جوابی بین این دو نفر مطرح شده است و چرا سرانجام این مصاحبه به قول خبرنگار مذکور به ضرب و شتم وی منجر شده است ، بر ما پ.شیده است . اما آن چیزی که مسجل و عیان است ، این است که شرایط مناسبی در این مصاحبه و سوالات و جوابهای این دو نفر حاکم نبوده است . هر دو نفر روایت متفاوت خود را دارند که هیچگاه نمی تواند مبنایی برای قضاوت افکار عمومی باشد .
    زیاد طول نکشید که جعبه سیاه این ماجرا و محتوای آن نیز منتشر شد . ولی در انتشار محتوای این جعبه سیاه یعنی فایل صوتی مصاحبه زیرکی خاصی به کار گرفته شده بود که هر شنونده ای را مجاب می کرد تا آقای قاضی پور را مقصر اصلی این ماجرا بداند ،اما بررسی دقیق این فایل صوتی نشان از عدم صداقت و عدم رعایت اصل امانتداری آن دارد . یعنی یه جورایی ناشیانه فایل صوتی مذکور را بصورت نصفه و نیمه منتشر کرده اند و آن قسمت از فایل صوتی را که متعلق به پرسشهای مصاحبه گر یعنی خبرنگار روزنامه ایران است ، از فایل اصلی بریده اند و فایل صوتی منتشر شده، حکایت از مباحثه دو طرف درباره جنگ تحمیلی و مذهب تشیع دارد که ناگهان با صدای هیاهوی افراد حاضر در سالن پایان می یابد . اینکه خبرنگار مذکور چه چیزی پرسیده است ، و با چه لحنی پرسیده است که اینچنین واکنش قاضی پور را برانگیخته، معلوم نیست .
    البته قصدمان دفاع و یا حمایت از اقدام نماینده اورمیه آقای قاضی پور نیست و علاوه بر این معتقدیم که هر گونه برخورد فیزیکی و قهرآمیز و بی احترامی نسبت به قشر زحمتکش جامعه در عرصه اطلاع رسانی محکوم بوده و نمایندگان ما در مجلس و دولت بایستی در نحوه برخورد با این قشر تجدید نظر بفرمایند . اما سوالاتی در ذهن ما پدیدار می شود که بد نیست همکاران و دوستان خبرنگار ما پاسخی برای آنها پیدا کنند.
    سوال اول ما در رابطه با فراکسیون ترک زبانان مجلس است . تشکیل فراکسیون در مجلس محدودیت قانونی ندارد و بسته به عملکرد و میزان علاقه مندی نمایندگان تا بی نهایت می توان فراکسیون تشکیل داد . مجلس شورای اسلامی هم فراکسیونها متعددی اعم از فراکسیون اهل سنت ، فراکسیون نمایندگان کرد و… دارد . چرا این دوستان ما برای تشکیل یک فراکسیون قانونی در مجلس این قدر حساسیت نشان می دهند ؟ دلیل بولدسازی و ایجاد حاشیه در مجلس و کشور برای تشکیل چنین فراکسیونی چیست ؟
    سوال دوم : اساس کار خبرنگاری صداقت و امانت در گفتار و نوشتار است . یعنی رسالت خبرنگاری حکم می کند که بدون کوچکترین دخل و تصرفی محتوای مصاحبه و خبر را در اختیار مخاطبان قرار دهند و قضاوت را به آنها بسپارند . چرا فایل صوتی این مصاحبه را دستکاری کرده و قسمت اصلی آن یعنی سوال و نحوه پرسش و لحن آن را حذف کرده و با انتشار قسمت انتهایی آن در صدد القای مظلومیت خویش بوده و همه تقصیرها را گردن آقای قاضی پور انداختند ؟ مگر این سوال چه بوده است که افکار عمومی نباید از آن اطلاع داشته باشند ؟

    سوال سوم : چرا از بین این همه نماینده ای که برای تشکیل فراکسیون امضا داده اند ، به سراغ نادر قاضی پور رفته اند ؟ چرا سراغ دکتر پزشکیان به عنوان اولین امضا کننده و نائب رئیس اول مجلس که اتفاقا سوژه مطبوعاتی خوبی هم هست نرفته اند ؟ و یا دیگر نماینده هایی که این درخواست را امضا کرده اند ؟
    و سوالات دیگری که ذهن خبرنگار ما را آشفته کرده است ولی هر چه فکر می کنیم پاسخ قانع کننده ای برایشان پیدا نمی کنیم . اما آنچه که می توان حدس زد اینست که سوالات و نحوه پرسش مصاحبه گر جنجالی بوده و واکنش و عکس العمل شدید آقای قاضی پور را به همراه داشته است .

    اما در باب آن قسمت از سخنان منتشر شده در فایل صوتی مصاحبه باید بگوییم که روزگاری این سرزمین مورد هجوم ایادی شرق و غرب قرار گرفت . هر شهروندی که دل در گرو اسلام و ایران داشت ، اسلحه به دست گرفته و در برابر دشمن بعثی به دفاع از اعتقادات و باورهایی پرداخت که بخاطرش انقلاب کرده بود . و در این راه هیچ منتی بر گردن دیگر شهروندان نگذاشتند ، و آنچه که بوده انجام وظیفه ملی و دینی افراد بوده است .آن روزها قومیت مطرح نبود ، ترک و فارس و کرد و بلوچ و عرب و … همگی دست در دست هم گذاشتند و لشگر اسلام و ایران را یاری نمودند. شاید سنگرهایشان اسم داشت و سنگر ترکها ، سنگر کردها ، سنگر تهرانیها و… اما هدف یکی بود ، خوساته یکی بود و آن دفاع از کیستی و هستی خویش یعنی انقلاب اسلامی ایران بود . و همین هدف و خواسته بود که سرداران رشید اسلام را همچون باکری ، همت ، خرازی ، متوسلیان ، کاوه ، رضایی و …گرد هم آورد تا به مفهوم واقعی کلمه ، وحدت ایران اسلامی را در برابر هر گونه کژاندیشی و تهاجم به رخ جهانیان بکشد . امروز هم اگر سنگرها نامهای متفاوتی چون فراکسیون نمایندگان کرد ، فراکسیون ترک زبانان و… به خود می گیرد ، هدف همان است . حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و پیشرفت و شکوفایی روزافزون جمهوری اسلامی ایران که اساس انقلابمان بود . چرا بایستی نگاهمان به این سنگرها متفاوت از قبل باشد ؟پیشرفت و آبادانی هر نقطه از این سرزمین ، یعنی افتخاری برای تمامی آن و چه خوب که این پیشرفت ها متمرکز به نقطه ای خاص نباشد و جای جای ایران اسلامی از دستاوردهای علمی و فرهنگی و اجتماعی کشور بهره مند شوند .

    و نکته آخر خطاب به آن همکار مطبوعاتیمان است . حرفه خبرنگاری مستلزم داشتن آگاهی سیاسی، تاریخی ،اجتماعی و فرهنگی از اوضاع کشور در سده های گذشته و حال است. ما انتظار نداریم که شما و یا دیگر دوستان خبرنگار تمامی کتب تاریخ ایران و اسلام و تشیع را ازبر باشید ، ولی پدرآمرزیده حداقل کتاب تاریخ مقاطع راهنمائی و دبیرستان را هم که بخوانید متوجه خواهید شد که چرا تبریز لقب پایتخت جهان تشیع را به خود گرفته است . صفویان اولین سلسله ای بودند که تشیع را مذهب اصلی مسلمانان ایرانی انتخاب کردند . یعنی تشیع به عنوان هویت مذهبی کشور از زمان صفویان رسمیت یافت . قبل از آن هم شیعه داشتیم ولی بصورت رسمی و قانونی این صفویان بودند که تشیع را به عنوان عامل همبستگی ملی مذهب اصلی کشور قرار دادند. شاید شباهت آوایی صفوی و تصوف شما را به این اشتباه انداخته که صفویان صوفی بودند در حالیکه نام صفویان برگرفته از جد پدری شاه اسماعیل صفوی یعنی شیخ صفی الدین اردبیلی بود .

    ۹۵/۰۶/۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
    سیاوش عینالو

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی