وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان



محمدرضا عارف: چرا هنوز مدیران گذشته در بدنه دولت قرار دارند؟/ به خیال خام بستن پرونده اصلاحات، پایان دادیم

محمدرضا عارف: چرا هنوز مدیران گذشته در بدنه دولت قرار دارند؟/ به خیال خام بستن پرونده اصلاحات، پایان دادیم

تدبیروامید ؛ رئیس فراکسیون امید مجلس با انتقاد از از لغو کنسرت‌ها در برخی شهرها تاکید کرد: با چه اختیاری اجازه نمی‌دهند کنسرت در یک شهر برگزار شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف صبح امروز در نشست سراسری شورای نمایندگان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: مهمترین دستاورد اصلاحات در سال ۹۴ ، تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری و رسیدن به یک ائتلاف فراگیر بود. ما هیچ‌گاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم و توانستیم به آرزوی وحدت دست یابیم.

وی در ادامه اظهار کرد: دستاورد دیگر ما ایجاد ائتلاف با حامیان دولت بود. ما با این ائتلاف به اقدامات خود در خرداد ۹۲ مشروعیت بخشیدیم. نتیجه انتخابات خرداد ۹۲ متعلق به اصلاحات بود که آن دستاورد باید حفظ می‌شد. البته ائتلاف ۹۴ برای اصلاحات هزینه داشت و بعضی اقدامات ما سوالاتی را برای جوانان اصلاح طلب ایجاد کرد. ما در این ائتلاف برخی چهره‌های حزبی اصلاحات را کنار گذاشتیم و اصلاحات به خاطر رویکرد خود یعنی عقلانیت و آرامش این هزینه را تحمل کرد. ما نشان دادیم عقلانیت، اعتدال و آرامش نه شعار بلکه راهبرد ما بود که این اقدام ما هم با استقبال مردم روبرو شد به گونه‌ای که رأی مردم ایران برای تحلیل‌گران سیاسی ناباورانه بود.

ریس شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان تاکید کرد: ما سپس نام ائتلاف را امید گذاشتیم و فراکسیون امید را ایجاد کردیم و شعار محوری خود را امید، آرامش و رونق اقتصادی انتخاب کردیم. این فراکسیون هم روند خوبی را چه در رابطه با طرح‌ها و لوایح و چه در رابطه با انتخاب نمایندگان در شوراهای عالی داشت. در پیش برد و در انتخاب نمایندگان در شورای عالی ما دستاوردهای خوبی داشتیم که از نظر رقیب باورکردنی نبود.

عارف با بیان اینکه به همین دلیل حملات به فراکسیون امید تشدید شد، تصریح کرد: حملات دو هفته اخیر به فراکسیون امید بی‌دلیل نیست زیرا ما توانستیم دو نفر از اعضای این فراکسیون را به عنوان ناظر در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب کنیم. از دو ساعت بعد از این اتفاق حملات به فراکسیون امید در فضای مجازی آغاز شد. البته شعار ما آرامش و امید است اما جریانی می‌خواهد فراکسیون امید را در جایگاه اپوزیسیون قرار دهد. هر چند من بارها مطرح کردم که ما جریان اصلی و اصیل انقلاب و نظام هستیم اما باید خیلی هم مراقب باشیم که در جایگاه اپوزیسیون قرار نگیریم. ما به رقابت سالم از طریق صندوق‌های رأی اعتقاد داریم.

وی  در ادامه گفت: حرف‌های تند زدن و ایجاد محبوبیت کاذب کوتاه مدت کار ساده‌ای است ولی ما این کار را کم لطفی به جوانانی می‌دانیم که کارنامه خوبی در درک شرایط موجود کشور دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به انتخابات اردیبهشت ۹۶ تأکید کرد:‌ انتخابات شوراها به اندازه انتخابات ریاست جمهوری برای ما اهمیت دارد. ما باید همان مسیری که در اسفند ۹۴ طی کردیم را ادامه دهیم. در سال ۹۲ یک فضای ناامیدی وجود داشت اما ما موفق شدیم و اتفاق خوبی افتاد و در سال ۹۴ ما در شرایط بهتری موفق شدیم و توانستیم به خیال خام بستن پرونده اصلاحات پایان دهیم.

عارف با تأکید بر اینکه ما باید انسجام خود را حفظ کنیم، گفت: خواهش من از درون جبهه اصلاحات این است که قدر انسجام را بدانند. ما اگر دچار غرور و خودبزرگ‌بینی شویم، گرفتار خواهیم شد. من انتقادات احزاب اصلاح طلب را می‌پذیرم و معتقدم عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری باید نقد شده و اشکالات آن برطرف شود. اما باید بپذیریم که فقط یک شورا و یک مرکز فرماندهی داشته باشیم. یادمان نرود سال ۹۰ در انتخابات مجلس چه جایگاهی داشتیم. یادمان نرود سال ۸۴ چه اتفاقی افتاد. برای حفظ انسجام هم باید آستانه تحمل خود را افزایش دهیم. در مقطع فعلی حرکت جبهه‌ای لازم است و همه باید در این مسیر گام برداریم. ما اگر خوب عمل کنیم مردم هم با ما خواهند بود زیرا معتقدم اکثر مردم گفتمان اصلاحات را پذیرفته‌اند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهارات خود  گفت: احساس می‌شود در خیلی از دستگاه‌ها شعار تغییر که مردم به آن در اسفند ۹۴ رأی دادند درک نشده است. برخی دستگاه‌های اجرایی در هفته‌های اول مجلس بسیار فعال بودند و گله ما این است چرا آن ها در راستای مطالبات مردم فعالیت خود را مدیریت نمی‌کنند. مردم خواهان تغییر در نگرش‌ها هستند. ۵۰ یا ۶۰ درصد مدیران دستگا‌ه‌ها متعلق به دوران گذشته هستند که با دولت همراهی نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه بحث استیضاح برخی وزرا توسط دوستان ما به حق مطرح است، گفت: چرا برخی مدیران که به بهانه وجود مجلس نهم در ابتدای دولت سرکار آمدند، تغییر نکردند؟ چه تلاشی برای تغییر فضای امنیتی دانشگاه‌ها انجام شده است؟ موضع ما این است که هر گروه دانشجویی باید برای فعالیت میدان داشته باشد. نباید فضا برای یک طرف بسته شده و طرف دیگر کاملا آزاد باشد. وزارت علوم پاسخ دهد چرا به درخواست برای تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی پاسخ نمی‌دهند. البته اصلاحاتی در درون دانشگاه‌ها انجام شده اما این اصلاحات کافی نیست. من معتقدم دانشجو باید در دانشگاه آزاد باشد تا حرف و نظر خود را بیان کند.

نماینده مردم تهران همچنین خاطر نشان کرد: ببینید در زمینه کنسرت‌ها چه جریانی را به راه انداختند. مبنا باید مر قانون باشد و همه دستگاه‌ها مر قانون را اجرا کنند. با چه اختیاری اجازه نمی‌دهند کنسرت در یک شهر برگزار شود.

عارف تأکید کرد: البته مهمترین مسئله مردم را معیشت و اشتغال جوانان می‌دانیم و آن را در مجلس به صورت جدی دنبال می‌کنیم. البته تحقیق و تفحص را هم جدی می‌دانیم زیرا متأسفانه فساد اقتصادی در اغلب دستگاه‌های ما ریشه دوانده است. ما هر جا احساس نیاز کنیم تحقیق و تفحص را دنبال کرده و آن را هم سیاسی نمی‌کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه دولت پیام تغییر در اسفند ۹۴ را درک کرده و به آن عمل کند، گفت: اگر دولت عمل کند بهتر از این است که مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده کند. ما همواره نقطه نظرات خود را دوستانه به وزرا منتقل می‌کنیم، صبر هم داریم اما انتظار عمل از سوی دولت هم داریم.

۹۵/۰۶/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی