وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

گزارش/

منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان نیازمند توجه مسئولین است

                                                    

منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان در حوالی روستای آقمنار شهرستان  ملکان و در پایین تپه علی بلاغی واقع شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی, منطقه زیارتی و سیاحتی علی بلاغی ملکان به لحاظ وجود زیارتگاه و محوطه تاریخی و چشمه همه ساله زائرین و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

در این منطقه زیارتگاهی وجود دارد که بر اساس برخی روایات و نوشته ها مربوط به یکی از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد.

این محل در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

از منتهی الیه این تپه نیز چشمه پر از آبی جاری است که بنام چشمه علی بلاغی در ملکان معروف است.

این چشمه با قدمت 2000 ساله یکی از جاذبه های طبیعی این شهرستان محسوب می شود.

این چشمه که در نزدیکی روستای آقمنار و در 20کیلومتری ملکان واقع شده دارای 7دهنه آب چشمه است که طبیعت  زیبای آن بخصوص در فصل زمستان هر گردشگری رابه خود جذب می کند.

وجود تپه های متعدد در کنار این چشمه موجب شده است تا دوستداران سرسره با برف جای خالی پیست اسکی را در این محل پیدا کنند .

فراوانی آب در این چشمه  وهمیشگی ودائمی بودن آن موجب شده است تا بیش از 500هکتار از باغات ومزارع چند روستا به همراه آب شرب اهالی از این چشمه تامین شود .

زلالی ،خنک وگوارابودن  آب این چشمه  موجب شده تا این منطقه در هرفصل سال تعدادزیادی از طرفداران طبیعت این محل را به عنوان منطقه گردشگری انتخاب کنند.

متاسفانه علی رغم اینهمه موهبت الهی وچهارفصل وهمیشگی بودن طبیعت زیبای آن ،هیچ گونه امکانات رفاهی وخدماتی در این منطقه وجودندارد وگردشگران طبیعت همچنان منتظر اقدامات مسئولین برای رسیدگی به آن هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملکان نیز در گفتگوبا خبرنگارایسنا گفت: منطقه علی بلاغی  آقمنار دارای استعداد زیادی در راستای ایجاد زیر ساختهای گردشگری دارد و تنها  روستای  هدف گردشگری شهرستان ملکان به شمار می رود .

 وحید خادمی به تاریخچه تپه علی بلاغی اشاره کرد و افزود:تپه علی بلاغی آقمنار که در کنار چشمه علی بلاغی قرار گرفته مربوط به دوره های تاریخی قرون میانه اسلامی می باشد.

وی از ثبت این تپه در آثار ملی کشور خبر داد و گفت: این تپه در تاریخ 27/5/88  به شماره 27199 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

رئیس اداره میراث فرهنگی ملکان در خصوص علل عدم ساماندهی و ایجاد امکانات لازم در منطقه علی بلاغی نیز اظهار کرد: در راستای ساماندهی محل  اقداماتی  از قبیل نقشه برداری  موقعیت محل و ارائه طرح  از طرف مشاورین اداره کل استان در حضور دهیار محترم روستای آقمنار صورت پذیرفته، ولی متاسفانه با توجه به کمبود منابع مالی در حال حاضر این امر میسر نشده است .

وی افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم جهت ایجاد کمپ گردشگری و زیرساختهای رفاهی  اعم از احداث سرویسهای بهداشتی و آلاچیق در سالهای بعد با همکاری  و مشارکت اعضای محترم شورای اسلامی و دهیار  محترم روستای آقمنار انجام خواهد شد.

گزارش از: سیاوش عینالو


انتهای پیام

۹۵/۱۰/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی