وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

ارس آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳ ق.ظ

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس:

ارس آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است/ با شعاری متفاوت به استقبال تبریز 2018 می‌رویم







معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس معتقد است ارس به طور کامل برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده است. 
  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، یوسف داداش‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس به صورت دائمی در طول سال فعالیت می‌کند،  اظهار کرد: امسال با تکیه بر اطلاعات بدست آمده از فعالیت ستاد خدمات سفر سال ۹۵، برنامه‌های نوروزی را در قالب ۱۴ کمیته از ابتدای دی ماه سال جاری آغاز کردیم. 
  
وی افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده از مصاحبه‌های پرسشگران کمیته آمار و ارقام با گردشگران، امسال تمام تلاشمان را انجام دادیم تا با رفع مشکلات موجود رضایت گردشگران را جلب کنیم. 
  
وی خاطرنشان کرد: جمعیت جلفا ۵۶۰۰ نفر است و از این رو امکانات این شهر نیز متناسب با جمعیت آن بوده و در حضور میلیونی گردشگران نقاط ضعف به  وضوح دیده می‌شود. 
  
داداش‌‌زاده با بیان اینکه دو مسیر غرب و شرق جلفا به عنوان مسیرهای گردشگری در ارس تعریف شده است، تاکید کرد: در ضلع غربی جلفا به سمت کلیسای سنت استپانوس پروژه‌هایی نظیر بهسازی آسفالت جاده، احداث کمپ‌های چادرزنی و نمازخانه و ... اجرا شده است و می‌توان گفت که ضلع غربی رود ارس از نطر زیرساختی در بهترین شرایط قرار دارد. 
  
وی افزود: در مسیر غربی رودخانه کاروانسرایی مربوط به دوره تیموری کشف شده و به دنبال مرمت و تبدیل آن به جادبه گردشگری هستیم. 
  
داداش‌زاده با بیان اینکه تنوع بخشی و کیفیت بخشی دو رویکردمان در برنامه‌های ویژه عید نوروز است، خاطرنشان کرد: با  همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط از تمامی مراکز اقامتی ارس بازدیدهای سخت‌گیرانه انجام گرفته و نواقصات به صاحبان این مراکز اعلام شده است و برای میزبانی از گردشگران هیچ مشکلی نداریم. 
  
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در دو سال اخیر در سطح کشور به عنوان دستگاه برتر در ایجاد زیرساخت‌های برپایی نماز انتخاب شدیم، گفت: طبق اعلام ستاد اقامه نماز، از نظر وجود نمازخانه نیز مشکلی در ارس نداریم. 
  
وی با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف به گردشگران، بیان کرد: متاسفانه در گذشته جلفا به جنگلی از بنر تبدیل شده بود که با تمهیدات روابط عمومی سازمان، عید امسال مشکلی به نام "فزونی اطلاعات" نخواهیم داشت. 
  
وی طبیعت بکر، رود ارس، اماکن تاریخی و ... را از پتانسیل‌های ارس عنوان کرد و افزود: با زبان هنر به استقبال مسافران نوروزی می‌رویم؛ به‌طوری که برگزاری تئاتر خیابانی، جشنواره تخم‌مرغ‌های غول پیکر، کنسرت‌های موسیقی و... پیش‌بینی شده است. 
  
داداش‌زاده با تاکید بر ضرورت برندسازی و ثبت جهانی آداب، سنت‌ها و غذاهای محلی، تصریح کرد: متاسفانه کشورهای همسایه آداب، رسوم، غداها و حتی سازهای موسیقی مختص ما را به نام خود به ثبت می‌رسانند. 
  
وی ادامه داد: همچنین بازی‌های بومی نیز شناسایی شده و به دنبال آموزش و احیای آن‌ها هستیم. 
  
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس تصریح کرد: هدفمان این است که منطقه آزاد ارس کارکرد ملی و بین‌المللی داشته باشد. 
  
وی با اظهار امیدواری برای ثبت جهانی ژئوپارک ارس تا سال ۲۰۱۸، گفت: استارت ثبت دومین ژئوپارک بعد از ژئوپارک قشم را زده‌ایم و پرونده آن سال بعد جهت ثبت جهانی ارسال می‌شود. 
  
وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه‌ صنایع دستی در ارس، گفت: در طول سال از سوی میراث فرهنگی، کمیته امداد، پایگاه‌های بسیج آموزش‌های لازم در زمینه صنایع دستی به اقشار مختلف مردم ارائه شده و اکنون در بازارهای صنایع دستی نوروزی محصولات این هنرجویان را به مرحله تجاری‌سازی می‌رسانیم. 
  
وی با اشاره به پروژه‌های سازمان منطقه آزاد ارس برای اصلاح آسفالت مسیرهای دسترسی ارس، عنوان کرد: برعهده گرفتن اجرای ۵۰ درصد تعریض جاده مرند – جلفا، بهسازی آسفالت مسیر غرب جلفا با هزینه پنج میلیارد تومان و تعویض رویه آسفالت مسیر شرق با هزینه دو میلیارد تومان از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ارس در راستای اصلاح زیرساخت‌های ارس است. 
  
داداش‌زاده ادامه داد: برای سال آینده نیز 5.5 میلیارد تومان برای تعریض، رفع پیچ‌های خطرناک و رفع دیگر مشکلات جاده جلفا – نوردوز در نظر گرفته شده که بعد از اخذ مجوزهای لازم، این پروزه اجرایی می‌شود. 
 وی با بیان اینکه نوروز امسال بالن سواری و هواپیمای گردشگری نداریم، عنوان کرد: باتوجه به اینکه منطقه آزاد ارس در نقطه صفر مرزی واقع شده است، اخد مجوزهای هواپیمای گردشگری و بالن سواری بسیار سخت بوده و توجیه اقتصادی نیز ندارد؛ امسال با استفاده از پتانسیل دریاچه پشت سد خداآفرین، گردشگران را به سمت تفریحات آبی سوق خواهیم داد
  
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در خصوص نقش منطقه آزاد ارس در رویداد تبریز 2018، گفت: منطقه آزاد ارس خودش را جزئی از استان دانسته و همواره پای ثابت جلسات تبریز 2018 است، با شعاری متفاوت که با حضور مسئولان امر از این شعار رونمایی می‌شود، به استقبال برنامه‌های این رویداد می‌ر‌ویم. 
  
وی با بیان اینکه هدفمان ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده به گردشگران است، عنوان کرد: معتقدم باید به دنبال ارتقای کیفیت خدمات ارایه شده و توسعه گردشگری در این منطقه باشیم. 
  
داداش‌زاده تأکید کرد: باتجه به وجود کمپ‌های چادرزنی و هتل‌هایی با هزینه اقامت متفاوت، تمامی اقشار جامعه می‌توانند بر اساس بودجه خود، در ارس اقامت کرده و از مسافرت لذت ببرند. 
  
وی در خصوص آمار و ارقام ارایه شده در ایام نوروز در خصوص تعداد مسافران حضور یافته در منطقه آزاد ارس، گفت: تمامی ورودی‌های منطقه آزاد ارس به سیستم پلاک خوان مجهز است، این سیستم بسیار هوشمند بوده و می‌تواند تعداد مسافران ورودی را به تفکیک استان اعلام کند؛ همچنین پلاک‌های شهرهای اطراف منطقه آزاد را نیز حذف کرده و در آمار ارایه شده از تعداد مسافران محاسبه نمی‌کند. 
  
داداش‌زاده با عنوان اینکه برای سرمایه‌گذاران در زمینه احداث شهربازی مدرن سیاست‌های تشویقی تعریف کردیم، عنوان کرد: سه نقطه از منطقه آزاد ارس را برای احداث شهربازی مدرن در نظر گرفتیم و سرمایه‌گذاران می‌توانند با ارایه سند استاندارد تجهیزات و ماشین‌ها از تخفیفات بسیار ویژه بهره‌مند شده و شهربازی مدرن احداث کنند. 
  
وی ادامه داد: در بخش هتلینگ نیز برای سرمایه‌گذاران تخفیفات ویژه‌ای در زمینه قیمت زمین و عوارض شهری در نظر گرفتیم؛ تاکنون 15 سرمایه‌گذار در این زمینه به ما مراجعه کرده که به سه نفر از آنان زمین تحویل داده شده است. 
  
مهدی عباسی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس
  
وی تأکید کرد: بعد از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران، بیشترین گردشگران خارجی از پایانه‌های ارس وارد کشور شده‌اند؛ از این رو توجه به زیرساخت‌های گردشگری این منطقه و حفظ ارس به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کشور، تلاش و همت مضاعفی را می‌طلبد
  
عباسی تصریح کرد: بعد از توافق‌نامه برجام، تعداد گردشگران ورودی به کشور از پایانه‌های ارس افزایش یافته است
  
وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای کیفیت اماکن اقامتی و تفریحی هستیم، خاطرنشان کرد: امسال با شعار "نوروز متفاوت با خدمات متفاوت" به استقبال مسافران نوروزی می‌رویم. 
  
وی با بیان اینکه نوروز امسال هیچ یک از اقامتگاه‌های ارس افزایش قیمت ندارند، گفت: تأکید ما تنها بر روی ارتقای خدمات ارایه شده براساس استانداردها است؛ همچنین برای تأمین زیرساخت های گردشگری برنامه‌های وسیع انجام داده‌ایم؛ به طوری که علاوه بر احداث کمپ های چادرزنی، 96 باب سرویس بهداشتی در مسیر غرب و 124 سرویس در مسیر شرق احداث کرده‌ایم. 
  
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیشترین حجم طرح های مرمتی بناهای تاریخی در منطقه آزاد ارس اجرا شده است، گفت: برای این منظور 70 میلیارد ریال هزینه شده است. 

عباسی ادامه داد: در همین راستا کاروانسرای خواجه نظر، حمام تاریخی جلفا و مجموعه کلیساهای تاریخی مرمت و بازسازی شده‌اند، همچنین تنها اکوموزه روستایی کشور در روستای گلفرج منطقه آزاد ارس احداث شده و امسال توانستیم از موزه تخصصی کلیسای استپانوس هم بهره‌برداری کنیم. 
  
 وی تأکید کرد: بیشترین آمار بلیط فروشی مراکز تاریخی استان در تعطیلات نوروز گذشته مربوط به کلیسای سنت استپانوس است. 
  
وی با اعلام اینکه نوروز امسال دو جشنواره ماهیگیری برگزار می‌شود، اظهار کرد: همچنین ورزش‌های تفریحی در منطقه آزاد ارس از جمله قایقرانی، جت اسکی و پاراسل نیز راه‌انداری شده است. 
  
عباسی با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان منطقه آزاد ارس برای تعطیلات نوروز پیش رو نسبت به نوروز گذشته 10 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز گذشته 121 هزار نفر اقامت شبانه در منطقه ثبت شد. 
  
وی تأکید کرد: امسال ظرفیت رسمی مراکز اقامتی منطقه آزاد ارس اعم از هتل و مسافرخانه 981 تخت است که با احتساب 12 مدرسه در جلفا، 4 مدرسه در نوردوز و 8 مدرسه در خداآفرین و زائرسراها، ظرفیت اقامت شبانه منطقه به 67 هزار و 800 نفر می رسد. 
  
 

انتهای پیام
۹۵/۱۲/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی