وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

تاریخ: ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸کدخبر: ۱۳۹۶۰۵۲۷۰۰۰۹۹۰
انتقاد مردم ملکان از کیفیت پایین نان؛
داستان دنباله‌دار بی‌کیفیتی نان در ملکان/نان بی‌کیفیت در سبد بی‌تدبیری بیات می‌شود
روز جمعه و تعطیلی بهانه‌ای شد تا پای درد دل تعدادی از کارکنان واحدهای نانوایی در شهر ملکان بنشینم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، یکی از کارکنان نانوایی از پایین بودن دستمزد خود می‌نالید و می‌گفت از صبح تا عصر در گرمای تابستان و سرمای زمستان کار می‌کنم ولی دستمزد روزانه هر یک از شاطر و سایر کارکنان نانوایی تنها 40 هزار تومان می‌باشد و حتی به دستمزد یک کارگر که حداقل 50 تومان است نیز نمی‌رسد.

شاطر یک واحد نانوایی هم از سهمیه کم آرد گلایه می‌کرد و اظهار کرد: در شهر ملکان سهمیه نانوایی‌ها یکسان نیست و به تعدادی از نانوایی‌ها که سابقه فعالیت آنها کمتر از بقیه هست سهمیه بیشتر داده می‌شود ولی به ما کمتر از چهار کیسه می‌دهند از این رو آرد مازاد پخت را از بیرون به قیمت آزاد می‌خریم.

یکی از کارگران نیز از سختی کار در نانوایی می‌گفت و تاکید می‌کرد باید شغل نانوایی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور قلمداد شود و بازنشستگی زود هنگام شوند. مدیر یک واحد نانوایی نیز از کیفیت پایین آرد و سهمیه خبر داد و افزود سهمیه آرد ملکان از چهار کارخانه آرد در شهرهای مراغه و بناب تأمین می‌شود که آرد 2 کارخانه خوب نیست.

وی ادامه داد: همچنین در ملکان پروانه نانوایی مازاد نیز نیاز شهر صادر شده و تعداد نانوایی‌ها بیشتر است.

او گفت: مدیر برخی نانوایی‌ها دارای تجربه و مهارت نانوایی نبوده و واحد نانوایی خود را توسط افراد دیگر مدیریت می‌کنند و بدون اینکه خود مهارت و تجربه و سابقه نانوایی داشته باشند با به‌کارگیری شاطر و کارگر به سود خود می‌رسند.

یک شاطر نیز قیمت نان در شهرهای محروم از جمله ملکان را پایین دانست و اظهار کرد: هزینه‌های جاری نانوایی‌ها در همه شهرها یکسان است ولی قیمت نان در شهرهای کوچک از جمله ملکان صد و شصت تومان ولی در شهرهای بزرگ 200 تومان می‌باشد. از این رو قیمت 160 تومان پاسخگو و کفاف هزینه‌‌ها را نمی‌کند و باید افزایش یابد.

یکی از کارگران یک واحد نانوایی نیز می‌گوید: هر روز 40 هزار تومان دستمزد دریافتی کفاف هزینه زندگیم را نمی‌کند از این رو بعد از ظهرها در یک آژانس رانندگی کار می‌کنم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملکان کیفیت پایین آرد نانوایی‌ها را رد کرد و گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند رنگ آرد هر چقدر سفید باشد کیفیت آن بالاتر است در حالی که این طور نیست و باید سبوس آرد بیشتر باشد.

علی بیگ‌زاده در گفت‌‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص علل تهیه آرد نانوایی‌های ملکان از چهار کارخانه آرد در شهرهای مراغه و بناب نیز گفت: این کار برای جهت دادن حق انتخاب به نانوایی‌ها انجام می‌شود و هر چهار کارخانه نیز آرد با کیفیت داشته و آرد تولیدی آنها نیز نظارت توسط کارشناسان فنی به طور مستمر توسط اداره غله آزمایش می‌شوند.

وی کیفیت پایین نان ملکان را نیز نادرست خواند و گفت: طرح این مطلب که وزن چانه‌ها پایین‌تر از 100 گرم هستند بی‌انصافی است البته شاید در برخی نانوایی‌ها پنج یا 10 گرم وزن چانه‌ها کمتر باشد که در صورت مشاهده با این موضوع نیز به شدت برخورد می‌شود.

بیگ زاده مواد غیرمجاز به خمیر را هم کاملا مردود دانست و گفت: ماموران بهداشت به طور مستمر با دستگاه‌های همراه آزمایشات لازم را انجام می‌دهند البته یک تخلف در این خصوص تا به حال داشته‌ایم که فرد خاطی تحویل دستگاه قضایی گردید.

وی سهمیه آرد نان یارانه‌ای تحویلی را نیز براساس سابقه واحد نانوایی ذکر کرد.

بیگ‌زاده در خصوص تحویل سهمیه آرد به آزادپزها نیز گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت ملکان هیچ آرد یارانه‌ای به آزادپزها نداده بلکه آنها آرد مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

وی افزود:حدود و قانون طبق قانون برداشته شده و این اداره آماده است برای افرادی که گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای داشته باشند بدون محدودیت پروانه نانوایی آزادپزی صادر کند.

بیگ‌زاده در خصوص یکسان نبودن قیمت نان در شهرها نیز گفت: قیمت نان به صورت استانی بوده و در هر استان بر اساس هزینه‌های تمام شده قیمت نان تعیین شده است.

به گفته وی تعداد بیش از 170 واحد نانوایی در شهرستان ملکان وجود دارد که 42 واحد مربوط به شهر ملکان می‌باشد.

رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان ملکان گفت: در حالیکه قیمت آرد و خمیر مایه و دستمزد کارگر و هزینه‌های بیمه تأمین‌اجتماعی و آب و برق و گاز طی سال‌های گذشته افزایش یافته ولی قیمت نان از سال 93  تغییری نیافته و همان 160 تومان می‌باشد!

هاشم امیری در گفت‌وگویی با خبرنگار ما افزود: از این رو برای حل مشکل این قشر زحمت‌کش باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا این عزیزان که در سرما و گرمای تابستان مشغول ارائه خدمت به همشهریان خود هستند با پشت کار بیشتر و بهتر به خدمت رسانی خود ادامه دهند.

وی از نانوایان و کارکنان نانوایی‌ها به عنوان انسان‌های زحمت‌کش یاد کرد و اظهار کرد این عزیزان هر روز از ساعات اولیه بامداد در گرمای تابستان و سرمای زمستان به ارائه خدمت به همشهریان خود مشغول هستند.

امیری خواستار تخصیص بودجه لازم و ارائه تسهیلات جهت استاندارد کردن تجهیزات نانوایی‌های ملکان شد و افزود: از مسؤولان  تقاضا داریم تسهیلاتی به نانوایان اختصاص دهند تا این عزیزان بتوانند تجهیزات واحدهای نانوایی خود را طبق استانداردهای جدید در جهت بالابردن کیفیت نان ارتقا دهند تا مردم نیز بتوانند نان با کیفیت‌تری خرید کنند.

امیری یادآور شد: در این زمینه بنده به عنوان رئیس اتحادیه نانوایان و قنادان ملکان مکاتباتی با مسؤولان ذی‌ربط و حتی رئیس جمهور داشته‌ام.

وی در ادامه از تأمین آرد نانوایان در شهر ملکان خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و همکاری‌های ریاست  اداره صنعت، معدن و تجارت ملکان حمل آرد به شرکت حمل و نقل آبادگران ملکان محول شد و نمایندگی آن به خود شهرستان ملکان داده شد و دیگر لازم نیست نانوایان و رانندگان  برای دریافت آرد یارانه‌ای به شهرستان مراغه مراجعه کنند.

امیری خاطر نشان کرد: به علت دوری مسافت و مشکلات دیگری که حمل آرد از مراغه داشت در مواقعی آرد دیر به دست نانوایان ملکانی می‌رسید و حتی کار به تعطیلی برخی نانوایی‌ها می‌کشید ولی هم اکنون آرد بدون دریافت دستمزد در اسرع وقت به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود.

گزارش از سیاوش عینالو

انتهای پیام/60002 /30/س

۹۶/۰۵/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی