وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

آغاز برداشت انگور از باغات شهرستان ملکان

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ق.ظ

کار برداشت انگور از 11 هزار و 500 هکتار از باغات انگور در شهرستان ملکان آغاز شد.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، شهرستان ملکان 70 درصد انگور استان و حدود هشت درصد انگور کشور را تامین می‌کند.


شهرستان ملکان قطب تولید انگور و کشمش بوده و شغل اصلی قریب به اتفاق جمعیت شهری و روستایی در شهرستان ملکان تاکداری است، به طوریکه حتی عده کثیری از جمعیت شهری در شهرهای ملکان، لیلان و مبارک شهر در این شهرستان از این راه امرار معاش می‌کنند، لذا اقتصاد کل شهرستان ملکان به درآمد از راه فروش انگور و کشمش وابسته است.


فصل برداشت انگور از باغات انگور شهرستان ملکان همه ساله از 15 شهریورماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد و در این 45 روز، بازار کارگر و فروش سبد و روغن و سموم تیزاب حسابی داغ می‌شود.


مدیر جهادکشاورزی ملکان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همه ساله حدود 250 هزار تن انگور از باغات انگور ملکان برداشت می شد که با توجه به خسارات سرما پیش بینی می‌شود حدود ۵۲۰۰۰  تن محصول تر و ۱۷۰۰۰ تن محصول کشمش برداشت شود.


حسن علیوند به قیمت خرید و فروش کشمش نیز اشاره کرد و اظهار کرد:با توجه به اینکه فعلا قیمت کشمش کالیفرنی ۵۴۰۰ تومان است، پیش بینی می‌شود قیمت بالاتر رود.


مدیر جهادکشاورزی ملکان به تاثیر برگزاری جشنواره های انگور در ملکان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به همایشی که همه ساله با حضور صادر کنندگان انجام می‌گیرد، محصول این شهرستان معرفی شده و مشتریان خوبی هم پیدا کرده است.


وی به خسارت سرما در زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: 11 هزار و پانصد هکتار باغات انگور در شهرستان ملکان وجود دارد که متاسفانه امسال حدود ۸۰ در صد محصول باغات در اثر سرمای زمستانه سال گذشته خسارت دیده است.


وی در خصوص پرداخت خسارت به باغداران خسارت دیده از سرمای سال گذشته نیز گفت: خسارت وارده حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که باغاتی که تحت پوشش بیمه بودند تایید شده و در مرحله ارزیابی خسارت هستند.


این مقام ادامه داد: یارانه پرداخت شده برای محصول انگور در سال ۹۵  نیز مبلغ ۱۳ میلیارد تومان بود که بخش قابل توجهی از این مبلغ به حساب کشاورزان ملکانی واریز شده است.


بر اساس این گزارش، 90 درصد محصول انگور تولیدی در این شهرستان به کشمش تیزابی و کالیفرنی تبدیل و در کارخانجات کشمش ملکان و شهرهای مراغه و بناب فرآوری و بسته بندی شده و به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی و روسیه صادر می‌شود.


ولی به علت نبود ادارات استاندارد و تحقیقات صنعتی و گمرک در شهرستان ملکان محصول کشمش ملکان بنام شهرهای همجوار ثبت و در رسانه‌های گروهی اعلام می‌شود که ایجاد این ادارات در ملکان ضروری است.


خسارات سرمازدگی و تگرگ یکی دیگر از مشکلات تاکداران ملکانی محسوب می شود، چرا که همه ساله بخش قابل توجهی از محصول انگور این شهرستان توسط سرما و بارش تگرگ از بین می‌رود که چاره اندیشی مسئولان مربوطه و نصب دستگاه‌های پیشگیری ضروری به نظر می رسد.

همچنین عدم بازاریابی و خزید تضمینی محصول انگور ملکان یکی دیگر از خواسته های به حق باغداران ملکانی می باشد متاسفانه به علت نبود مشتری و خرید تضمینی حاصل دسترنج تاکداران زحمت کش مفت و مجانی فروخته شده و نصیب دلالان و واسطه ها می شود. هر چند برگزاری جشنواره های انگور طی دو سال گذشته در شناخته شده شدن شهرستان ملکان و بالا رفتن نسبی قیمت کشمش ملکان تا حدودی موثر بوده است.
۹۶/۰۶/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی