وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ایجاد کارخانجات تبدیلی کشمش در شهرستان ملکان، گفت: نمایندگان مجلس و دولت برای صادرات کشمش تأکید دارند. 

  

سلمان خدادادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به احداث دومین کارخانه تولید فولاد آلیاژی کشور، اظهار کرد: این کارخانه اوایل سال 97 توسط بخش خصوصی در ملکان راه‌اندازی می‌شود. طبق پیش‌بینی بیش از 370 نیروی انسانی در این کارخانه فعالیت می‌کنند و از کارکنان اخراجی کارخانه ذوب آهن نیز برای همکاری دعوت خواهد شد. 

  

وی با بیان این‌که سالانه 800 هزار تن فولاد آلیاژی در این کارخانه تولید خواهد شد، ادامه داد: کارخانه تولید فولاد آلیاژی با هزینه 190 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود که 120 میلیارد تومان توسط سهامداران و 70 میلیارد تومان هم توسط بانک سپه به‌صورت تسهیلات ارزی و ریالی تأمین می‌شود. 

  

وی در رابطه با دلایل تعطیلی چندین ساله کارخانه ذوب آهن شمال غرب کشور، گفت: عملیات راه اندازی این کارخانه چند سال قبل به‌ علت درخواست 40 میلیارد ریال توسط وزارت جهادکشاورزی و اختلاف اراضی بین اهالی منطقه متوقف شد و متأسفانه 70 کارگر این پروژه نیز اخراج شدند که مجوز این کارخانه نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهامداران ابلاغ شد . 

  

خدادادی افزود: پیگیری علل تعطیلی این کارخانه در برنامه‌ام بود که پس از ده‌ها جلسه با وزیر و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سهامداران کارخانه در نهایت مقرر شد با توجه به عدم توجیه اقتصادی، این کارخانه به تولید فولاد آلیاژی روی آورد. 

  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به‌خاطر استفاده نکردن وزارت کشور از افراد توانمند خارج از بدنه، 80 درصد توانایی فرمانداران و بخشداران کاهش یافته است . 

  

وی افزود: در دولت‌های قبل از توانایی سایر سازمان‌های دولتی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استفاده می‌شد، ولی با دستور وزیر کشور هم اکنون 80 درصد انتصاب‌ها از نیروی انسانی این وزارتخانه انجام می‌گیرد که این امر منجر به پایین آمدن سطح کارایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در کشور شده است؛ این سیاست وزارت کشور اخیراً مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت . 

  

وی در ادامه از مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس به‌منظور یکسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال‌جاری دریافتی ماهیانه بازنشستگان به حداقل 20 میلیون ریال افزایش خواهد یافت . 

  

وی افزود: پیش‌تر افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه خود وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها انجام می‌گرفت و متاسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شد که بعضی از بازنشستگان حقوق‌های زیر 10 میلیون ریال می‌گیرند . 

  

وی همچنین از تصویب لایحه افزایش حقوق کارکنان دولتی بر اساس تورم سالیانه خبر داد و گفت: بر اساس پیشنهاد کمیسیون اجتماعی و تصویب مجلس شورای اسلامی در طول برنامه ششم، حقوق کارکنان دولتی بر اساس میزان تورم سالیانه تنظیم و پرداخت خواهد شد . 

  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و پتروشیمی با کارمزد چهار الی شش درصدی خبر داد و گفت: این تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی پرداخت شده و کل اعتبار این طرح نیز در کشور 120 هزار میلیارد ریال است. 

  

وی افزود: این تسهیلات در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و روستاها برای ایجاد اشتغال و همچنین رفع مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی صنایع تبدیلی و کارخانجات بزرگ و کوچک اعطا می‌شود . 

  

خدادادی گفت: کارمزد تسهیلات کشاورزی چهار درصد، پتروشیمی پنج درصد و صنعت 6 درصد می باشد و همه مردم ساکن در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و روستاها و همچنین صاحبان صنایع تولیدی کوچک و بزرگ می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند . 

  

نماینده مردم ملکان بر استفاده از این تسهیلات جهت ایجاد کارخانجات مدرن و به روز مجهز به بسته بندی کشمش در ملکان تاکید کرد و از سرمایه‌گذاران خواست در این خصوص اقدام کنند. 

  

وی سهم بخش کشاورزی شهرستان ملکان از این تسهیلات را 40 میلیارد ریال ذکر کرد و از عموم مردم و بخصوص واحدهای تولیدی خواست ضمن مراجعه به فرمانداری و جهادکشاورزی و سایر دستگاههای مربوطه از وام 4 درصد بهره مند شوند . 

  

وی همچنین  از پرداخت 140 میلیارد ریال یارانه کشمش به تاک‌داران ملکان در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که کل سهم استان آذربایجان غربی 80 میلیارد ریال بود .


نماینده مردم ملکان در ادامه مصاحبه از سیاست دولت در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دولت در بخش کشاورزی سیاست مدون و مطالعه شده و تحقیق شده ندارد به همین خاطر کشاورزان در موقع برداشت محصولات خود مشتری پیدا نمی کنند و مجبور می‌شوند حاصل دسترنج خود را مفت و مجانی بفروشند . 

  

خدادادی افزود: دولت وظیفه دارد مقدمات صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کرده و همچنین با خرید تضمینی باعث شود قیمت محصولات کشاورزی افزایش یابد، این در حالی است که یک سال محصولات کشاورزی توسط دولت خرید می‌شد سال دیگر نمی‌شود و اگر خرید تضمینی می‌شود قیمت‌ها یک سوم زیر قیمت بازار تنظیم می‌شود که این هم باعث می‌شود خریداران موجود نیز با مشاهده قیمت تضمینی قیمت خرید خود را پایین بیاورند که با این موضوع نیز باعث افت قیمت محصولات کشاورزی در بازار می شود . 

  

وی با تاکید بر توجه به کیفیت و به‌روز کردن بسته‌بندی محصولات کشاورزی، گفت: اگر بخواهیم محصولات کشاورزی ما در جهان صادرات و مشتری داشته باشد، باید با استفاده از الگوبرداری از دنیا قدم برداشته و به کیفیت و تنوع بسته‌بندی محصولات دقت کنیم .

  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از کاهش بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: کل بودجه کشور در سال جاری 370 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال 97 به 320 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. از این میزان، بودجه‌ی اعتبارات عمرانی نیز تنها 17 درصد است که عملا هشت درصد آن تحقق خواهد یافت و مابقی به حقوق و دستمزدها  و هزینه‌های جاری پرداخت خواهد شد . 

  

نماینده مردم ملکان در ادامه از عملیات آسفالت جاده ملکان به لیلان خبر داد و گفت: این جاده‌ی ارتباطی که عملیات اجرایی آن از پنج سال پیش متوقف شده بود، تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد . 

  

وی تبدیل دهستان آقمنار به "بخش" را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: وزیر کشور دستور بررسی و مطالعه در این خصوص را به استاندار آذربایجان شرقی صادر کرده است . 

  

خدادادی با بیان اینکه کل اعتبارات عمرانی شهرستان ملکان در سال جاری 170 میلیارد ریال است، تشریح کرد: این در حالی است که تاکنون با استفاده از اعتبارات مستقیم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی حدود 950 میلیارد ریال برای توسعه و عمران شهرستان ملکان بودجه جذب کرده‌ایم . 

  

وی در ادامه از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت توسعه بخش‌های بهداشتی و آموزشی و مذهبی در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: با استفاده از این اعتبارات 40 مدرسه، سه خانه بهداشتی و سه خانه عالم در روستاها و شهرهای ملکان احداث خواهد شد . 

  

وی در ادامه از احداث آزادراه ملکان ملکان و مراغه با 4000 میلیارد ریال، طرح فاضلاب شهری ملکان با 400 میلیارد ریال اعتبار، توسعه بخش فناوری روستایی، طرح ایمن‌سازی جاده کمربندی ملکان به طول شش کیلومتر با 30 میلیارد ریال اعتبار، احداث و اصلاح 21 پل روستایی حادثه‌خیز با 110 میلیارد ریال اعتبار، تصفیه خانه طرح فاضلاب شهری ملکان با 180 میلیار ریال اعتبار خبر داد و گفت: عملیات احداث ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی ملکان پس از چند ماه وقفه از مراسم کلنگ‌زنی به علت وجود مشکلات سند، به زودی آغاز می‌شود . 

  

وی افزود: عملیات اجرایی ساختمان‌های بیمه سلامت و اورژانس اجتماعی شهرستان ملکان نیز که به پیمانکار محول شده است، به زودی آغاز خواهد شد. 


  

نماینده مردم ملکان همچنین هرگونه دخالت در انتصاب مدیران شهرستان ملکان را رد کرد و گفت: در دوره دهم در بحث انتصاب و تغییرات مدیران شهرستان حداقل دخالت‌ها را داشته‌ام چرا که حقیقتا مشکلات منطقه آنقدر زیاد است که فرصتی برای این کارهای بی‌اهمیت نمی‌ماند، از این رو بیشترین انرژی خود را در جهت توسعه و عمران منطقه گذاشته‌ام . 

  

وی همچنین دخالت در انتخاب شهردار جدید ملکان را نیز بی‌اساس خواند و گفت: در انتخاب شهردار ملکان نیز هیچ دخالتی نداشته و هیچ تماسی با هیچ یک از اعضای شورای شهر ملکان در این خصوص برقرار نکرده‌ام و معتقدم انتخاب شهردار ربطی به بنده ندارد و اعضای شورای شهر مسئول این انتخاب هستند./گفتگو از خبرنگار ایسنا:سیاوش عینالو


انتهای پیام

۹۶/۰۹/۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی