وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان



همایش یکروزه کشاورزی پایدار با رویکرد حفظ آب و محیط زیست در ملکان برگزار شد. 


به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در این همایش گفت: متاسفانه در گذشته نتوانسته ایم از منابع خدادادی به خوبی استفاده کنیم و آب را هدر و جنگل ها و مراتع و محیط زیست را نابوده کرده ایم. 


بشیر جعفری افزود:با تلاش هایی که انجام می‌شود هم نخواهیم توانست از منابع نسل های آینده حفاظت کنیم. 


جعفری همچنین با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال 75 میزان مهاجرت روستاییان 27 درصد بود در حالی که این آمار در سال 95 به 85 درصد افزایش یافته گفت: دولت ها در 40 سال گذشته به فکر ایجاد زیرساخت ها در روستاها بوده اند ولی هیچ فکری در خصوص تامین شغل و درآمد روستانشینان نکرده اند. 


وی همچنین از میزان نرخ سود بانکی و تعرفه گمرکی در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: تجار و صادرکنندگان کشور با 40 درصد سود بانکی و تعرفه گمرکی امکان رقابت با دنیا و صدور کالا را ندارند و باید در این خصوص چاده اندیشی شود. 


مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان در ادامه از تاسیس صندوق های شهرستانی در شش شهرستان در استان طی نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: به شرط فروش اموال مازاد و ریختن پول حاصل از این فروش به صندوق شعبه شهرستانی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در عرض دو ماه در شهرستان ملکان نیز تاسیس خواهد شد. 


وی ایجاد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری در روستاهای استان را از دیگر برنامه های این صندوق دانست و گفت: در شهرستان های تبریز،مراغه،شبستر و عجب شیر این صندوق ایجاد شده است. 


جعفری اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای زنان تحصیلکرده روستایی و عشایری را از اهداف این طرح ذکر کرد. 


فرماندار ملکان نیز در ادامه جلسه با درخواست از توزیع عادلانه حق آبه این شهرستان از زرینه رود شهرستان میاندوآب، نسبت به عواقب اجتماعی آن در منطقه هشدار داد. 


محمدباقر خانی افزود: مقدار حق آبه شهرستان ملکان از میزان 87 میلیون مترمکعب در سال 93 به مقدار 50 میلیون مترمکعب در سال 96 کاهش یافته است. 


وی افزود: به منظور احیا دریاچه ارومیه 37 میلیون مترمکعب حق آبه شهرستان ملکان به دریاچه ارومیه هدایت شده که این میزان در سال جاری به 40 درصد افزایش یافته است. 


وی با توجه به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور در شهرستان ملکان نسبت به کاهش حق آبه ملکان طی سال های آتی هشدار داد و گفت:در سایه مدیریت دستگاههای مربوطه سال زراعی گذشته با این میزان حق آبه باغات ملکان سیراب شد ولی نگرانی من این است که با کاهش میزان حق آبه شاهد تنش های اجتماعی در منطقه باشیم. 


فرماندار ملکان در ادامه از تاسیس اتحادیه و شرکت های تعاونی آببران در 56 روستای ملکان خبر داد و گفت: ایجاد این تعاونی ها در راستای ساماندهی،مدیریت و توزیع آب به دست خود باغداران و کشاورزان منطقه می باشد. 


وی همچنین از روحانیون خواست در منبرهای خود کشاورزان و باغداران روستاها را نسبت به مصرف بهینه اب،عواقب بحران آب و حفاظت از محیط زیست و عدم ریختن زباله در ورودی روستاها آگاه  کنند.



فرماندار ملکان از تاسیس صندوق حمایت از توسعه و سرمایه گذاری بخش کشاورزی در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:شهرستان ملکان بواسطه همت مسئولین و همکاری مردم و بخصوص باغداران این شهرستان، مقام نخست صرفه جویی در آب بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است. 


حجت اسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان هم در این مراسم با توجه به موقعیت کشاورزی و وجود بیش از 11 هزار هکتار تاکستان بر حمایت بیش از پیش مسئولین استان از باغداران و برنامه ریزی و تدابیر ویژه جهت خرید تضمینی و صادرات کشمش این شهرستان تاکید کرد. 


دبیر نظام صنفی کشاورزی استان نیز در ادامه این جلسه از دستور رئیس جمهور به وزیر جهادکشاورزی مبنی بر تعامل و همکاری بیشتر این وزاردتخانه با کشاورزان و توجه بیشتر به تولید خبر داد. 

قنبری افزود: بر اساس این نامه تا پایان سالجاری بدنه وزارت جهادکشاورزی به روز رسانی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده باید تولید کشوردر بخش کشاورزی به 2 برابر افزایش می یافت افزود:متاسفانه بواسطه نیود امکانات فنی و علمی و دراختیار نگذاشتن ابزارآلات به کشاورزان این کار عملی نشده است. 

قنبری آب و محیط زیست را پایه و اساس زندگی بشری دانست و گفت: حفظ این دو مهم نیازمند عزم و همت همگانی از مدیران گرفته تا کشاورزان می باشد. 

وی از مطالعه در خصوص میزان بهره وری از آب آجی چای تبریز با مشارکت دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: در این طرح چونگی و میزان بهره برداری از اب این رود در شهرهای بهره بردار مورد تحقیق قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: متاسفانه در روستاها در خصوص تصمیم گیری و برنامه ریزی صدای واحدی وجود ندارد. 

در پایان همایش از تعدادی از دست اندرکاران و مدیران مرتبط با کشاورزی شهرستان ملکان تجلیل به عمل آمد. 
 

انتهای پیام
۹۶/۰۹/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی