وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

در جمع مسئولان ملکانی عنوان شد؛

پرداخت ۹۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به باغداران شهرستان ملکان

بیمه کشاورزان
شناسهٔ خبر: 4232071 - 
ملکان- رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به باغداران شهرستان ملکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام نریمانی ظهر امروز دوشنبه در جمع مدیران شهرستان ملکان ابراز داشت: ۹۰ میلیارد ریال خسارت از بابت سرمازدگی سال زراعی ۹۵ به مقدار ۳ هزار هکتار از باغات انگور ملکان تحت پوشش بیمه پرداخت شده است.

وی افزود:۸۶ درصد از باغات انگور شهرستان ملکان سال گذشته بعلت سرمازدگی دچار خسارت شده بودند.

وی از بیمه شدن مقدار ۴۵۰۰ هکتار از باغات شهرستان ملکان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان مهلت این مقدار به ۷۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

نریمانی علت تاخیر در پرداخت خسارات سرمازدگی برخی بیمه شدگان را تاخیر آنها در بیمه کردن باغات خود بیان کرد و افزود: این افراد در اواخر بهمن و اوایل اسفند ۹۵ اقدام به بیمه کردن باغات خود نموده بودند که باعث تاخیر در پرداخت خسارات شده است.

وی افزود:با تلاش های دفتر بیمه محصولات کشاورزی استان مشکل پرداخت خسارات بیمه این افراد رفع شده و خسارات آنها در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی از پرداخت ۱۵ درصد غرامت به باغات استان خبر داد و گفت: مابقی خسارات کشاورزان استان تا عید سالجاری پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای بیمه تکمیلی بیمه محصولات کشاورزی از کشاورزان و باغداران شهرستان ملکان خواست نسبت به بیمه تکمیلی باغات خود اقدام و از مزایای آن بهره مند شوند..

وی از دستگاه های مربوطه خواست در خصوص آگاه نمودن کشاورزان و باغداران منطقه از مزایای بیمه تکمیلی اطلاع رسانی نمایند.

۱۳ هزار باغدار ملکانی در ۱۱ هزار هکتار تاکستان به تولید انگور مشغول هستند

محمدباقر خانی فرماندار ملکان نیز در این جلسه بر برنامه ریزی در مصرف آب کشاورزی تاکید کرد و افزود با وجود بارش ها باید در خصوص مصرف آب مدیریت و برنامه ریزی شود.

وی صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان را متعلق به کشاورزان دانست و اظهار کرد حمایت های این صندوق طی سالهای گذشته از کشاورزان این منطقه رضایت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار باغدار ملکانی در ۱۱ هزار هکتار تاکستان به تولید انگور مشغول هستند، افزود:تا پایان سالجاری جلساتی در خصوص مصرف بهینه آب در روستاهای قندهار، شیرین کند، گدکلو وقره خضربرگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه نیز نماینده باغداران شهرستان ملکان از تاخیر در پرداخت خسارات برخی باغداران ملکانی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان انتقاد کرد و را تاخیر در ثبت اطلاعات توسط کارگزاران این صندوق را دلیل بروز مشکلات دانست.

اسدزاده افزود: متاسفانه نگاه صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان به مشکلات باغداران ملکانی خوب نیست و به تشکل های کشاورزی نیز هیچ گونه ارزشی قایل نیستند.

وی افزود: کارشناسان بیمه در محل باغات یک نوع درصد خسارت ثبت می کنند ولی در موقع پرداخت غرامت ها نوع دیگری عمل می شود و باغداران ملکانی نمی دانند دلیل این دو بام و یک هواها چیست؟ !

در ادامه جلسه نیز مدیران جهادکشاورزی، منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت ملکان هر کدام طی سخنانی از عمکرد بیمه محصولات کشاورزی استان انتقاد کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی ملکان نیز نگاه نامناسب و تاخیر در پرداخت خسارات را از دلایل بی رغبتی باغداران ملکانی به بیمه محصولات انگور خود ذکر کرد.

درآمد کشاورزان و باغداران ملکان مناسب نیست

رئیس جهادکشاورزی ملکان نیز گفت: در سال زراعی سال ۹۵ مقدار ۸۰ درصد باغات انگور ملکان دچار خسارت سرمازدگی شده و نزدیک به ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند ولی تنها به ۳ هزار هکتار از باغات خسارت پرداخت شده است.

وی با اشاره به درخواست رئیس صندوق بیمه استان مبنی بر اطلاع رسانی به مردم جهت استفاده از بیمه تکمیلی تحقق آن را غیرممکن دانست و گفت: درآمد کشاورزان و باغداران ملکان بخاطر کمبود محصول در سال زراعی ۹۶ مناسب نیست به همین خاطر حتی یک درصد تحقق بیمه تکمیلی هم امکان پذیر نیست.

وی در پایان از بیمه استان خواست در خصوص بیمه پایه چکش کاری شود تا زمینه برای بهره مندی کشاورزان از مزایای بیمه بیشتر شود./

خبرنگار خبرگزاری مهر در شهرستان ملکان - سیاوش عینالو

۹۶/۱۱/۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی