وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

۰۸:۲۴۳۰
ارديبهشت

ساماندهی مشترک زباله‌های بناب و ملکان

زباله‌های شهرستان‌های بناب و ملکان در یک کارخانه پسماند مشترک ساماندهی می‌شود.

ساماندهی مشترک زباله‌های بناب و ملکانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار بناب گفت: این طرح با مشارکت شهرداری‌های بناب و ملکان در زمینی به وسعت ۳۳ هکتار، اجرا می‌شود.
امین رفیعی در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و شورا‌های اسلامی شهرستان‌های بناب و ملکان افزود: برای اجرای این طرح با اشتغال زایی ۱۲۰ نفر، علاوه بر اعتبار دولتی ۲۱ میلیارد ریالی، بخش خصوصی هم ۱۲۰۰ میلیارد ریال، هزینه خواهد کرد.
به گفته او، از ۳۰۰ تن زباله لازم روزانه برای این طرح، ۱۳۰ تن آن از شهرستان بناب تامین خواهد شد.
فرماندار ملکان هم احداث کارخانه پسماند به همت شهرداری‌های بناب و ملکان را مقدمه اجرای طرح‌های مشترک دو شهرستان اعلام کرد و افزود: باید جزئیات طرح همانند وضع آب‌های سطحی، باد‌های غالب و مسائل زیست محیطی توسط کمیته‌های کارشناسی ارزیابی شود.
ساماندهی مشترک زباله‌های بناب و ملکانبه گفته محمد حسین خانی، نمایندگانی از هر دو شهرستان برای اجرای سریع و کارشناسی طرحِ ساماندهی زباله‌ها و تعیین میزان سهم سرمایه گذاری و اشتغال افراد هر شهرستان مشخص شد ه. اند.
فرماندار ملکان همچنین گفت: در تامین پسماند لازم این طرح، شهرداری‌های شهر‌های لیلان و مبارک شهر هم مشارکت خواهند داشت.

سیاوش عینالو
۰۸:۰۱۳۰
ارديبهشت

امام جمعه ملکان، اصناف را به عرضه کالای ایرانی و خانواده‌های ایرانی را به مصرف کالاها و اجناس داخلی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام حافظ زمانی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به عهدشکنی آمریکا در برجام اظهار داشت: دشمن با خارج شدن از برجام و ابزار قرار دادن تحریم‌ها، در صدد وارد کردن فشار بر ملت ایران است و ملت ایران نیز با خرید و مصرف کالای ایرانی توطئه استکبار جهانی را خنثی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط امروز کشور خرید کالای ایرانی عملی معروف و خرید کالای خارجی عملی منکر محسوب می‌شود، افزود: با خرید کالای ایرانی ضمن ایستادن در برابر دشمنان به تولید داخلی و اشتغال پایدار نیز کمک کنیم.

خرید هرگونه کالای خارجی توسط ادارات ممنوع است

فرماندار ملکان نیز در این جلسه گفت: خرید هرگونه کالای خارجی توسط ادارات و سازمان‌های دولتی شهرستان ملکان ممنوع  است.

محمدباقرخانی همچنین از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمام دستگاه‌های دولتی ملکان خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته دستگاه‌های دولتی شهرستان ملکان در امر کسب رضایت‌مندی ارباب رجوع در رتبه‌های برتر کشوری و استانی قرار دارند.

وی حضور مسوولان محلی در روستاها را از برنامه‌های فرمانداری ملکان طی سال‌های گذشته ذکر کرد و گفت: مجموعه مسوولان محلی با حضور دسته جمعی خود در جمع اهالی روستاها نسبت به بررسی مسائل و مشکلات مردم می‌پردازند و دیگر نیازی به حضور اهالی روستاها در فرمانداری و ادارات دولتی نیست و این شیوه خدمتی سال‌جاری نیز ادامه خواهد یافت.

ایجاد نارضایتی و تفرقه در بین ملت و ناراضی کردن مردم از برنامه دشمن است

فرمانده سپاه ملکان در ادامه این جلسه امر به معروف را مقدم بر نهی از منکر خواند و اظهار کرد: در شرایط کنونی که کشور مورد تاخت و تاز استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته و دستگاه‌های دولتی با برخورد مناسب با مردم و ارباب رجوع زمینه تقویت اتحاد و انسجام ملی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد نارضایتی و تفرقه در بین ملت و ناراضی کردن مردم از دولت و حاکمیت برنامه دشمن محسوب می‌شود، افزود: فراهم کردن نارضایتی مردم ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور است و مسوولان دستگاه‌های دولتی باید در این خصوص هوشیار باشند.

 امر به معروف و نهی از منکر باید از خود خانواده آغاز شود

دادستان عمومی و انقلاب ملکان هم در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از خود خانواده آغاز شود و سپس به جامعه گسترش یابد.

علیمرادی بر احترام به والدین و خانواده‌ها به‌عنوان یک امر مهم تاکید کرد و یادآور شد:کشیده شدن به منکرات ریشه در مشکلات اجتماعی و اقتصادی دارد که باید توسط کارشناسان و مسوولان مربوطه ریشه‌یابی و درمان شود.

وی حبس را آخرین راه چاره در برخورد با منکرات دانست و اذعان کرد: زندان تنها راه چاره رفع منکرات نیست و حدالامکان باید از ابزارهای دیگر در کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

اعزام بیش از 100 روحانی به مساجد شهرها و روستاهای شهرستان ملکان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان نیز از اعزام بیش از 100 روحانی به مساجد شهرها و روستاهای این شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان ساخت: روحانیون در منبرهای خود علاوه بر مسائل مذهبی در خصوص ضروریات اجتماعی از جمله حمایت از کالای ایرانی و صرفه‌جویی در مصرف آب سخنرانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام قربانزاده با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در ماه رمضان و به‌منظور بهره‌مندی مردم و جوانان از منبرهای مساجد در این ماه پیشنهاد داد، مسابقات ورزشی بعد از این همه ساله در ماه شعبان برگزار گردد.

خرید و مصرف کالای ایرانی از خود ادارات شروع شود

فرمانده حوزه کارمندی سپاه ملکان نیز پیشنهاد داد، خرید و مصرف کالای ایرانی از خود ادارات شروع شود.

الهوردیان افزود: به‌منظور عدم وابستگی به کشورهای خارجی باید فرهنگ مصرف کالای داخلی در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب کفایی است، اضافه کرد: رحمت الهی و ایجاد همبستگی در جامعه از فواید امر به معروف در کشور است.

انتهای پیام/60002/ 30/س

سیاوش عینالو
۰۹:۵۷۲۵
ارديبهشت
انگور

ملکان- مدیر جهادکشاورزی ملکان گفت: بر اثر سرمازدگی ۲۷ فروردین سال جاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن علیوند صبح امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در جریان این سرمازدگی بیش از ۶ هزار هکتار از باغات انگور شهرستان ملکان ۸۰ الی ۹۰ درصد خسارت دیده اند.

وی افزود:متاسفانه سرمازدگی سال گذشته نیز باعث کاهش ۸۰ درصدی تولید انگور شهرستان ملکان شد.

علیوند با بیان اینکه در سالهای معمولی که سرمازدگی و خسارات تگرگ وجود ندارد مقدار ۵۳ هزار تن انگور از باغات این شهرستان تولید می شود افزود:سال گذشته بعلت سرمازدگی تنها مقدار ۱۷ هزار تن انگور از باغات این شهرستان برداشت گردید.

علیوند گفت:در حال حاضر ۷ کارخانه فرآوری کشمش در ملکان وجود دارد که دهها تن در این کارخانجات مشغول کار می باشند و همچنین در کارخانجات شهرهای مراغه و بناب نیز کشمش ملکان بسته بندی و صادر می گردد.

وی روسیمی کردن باغات انگور را از برنامه های جهادکشاورزی ملکان عنوان کرد و گفت:با توجه به کمبود منابع آبی و مزایای باغات روسیمی این اداره در صدد تغییر تاکداری از سنتی به روش مدرن و روسیمی می باشد و در این خصوص تسهیلات بانکی با کارمزد پایین به روسمی کردن باغات انگور پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار باغات انگور در شهرستان ملکان وجود دارد اظهار کرد: شغل تاکداری مهمترین و اصلی ترین منبع درآمدی بیش از یکصد و ده هزار تن از جمعیت این شهرستان محسوب شده و بیش از ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان به طور مستقیم و غیرمستقیم از این راه امرار معاش می کنند و اقتصاد منطقه وابسته به این محصول است./خبرنگار مهر در ملکان - سیاوش عینالو

کد خبر 4297116
سیاوش عینالو
۱۵:۲۲۲۴
ارديبهشت

سیاوش عینالو
۱۵:۴۴۲۲
ارديبهشت
تاریخ: ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲کدخبر: ۱۳۹۷۰۲۲۲۰۰۰۹۶۴

امام جمعه شهرستان ملکان بر فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از منابع انرژی و برخورد با متخلفان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، حجت‌الاسلام حافظ زمانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی ملکان اظهار داشت: روسای دستگاه‌های دولتی از اجتماعات مردمی در ماه مبارک رمضان استفاده کرده و در خصوص استفاده بهینه از منابع انرژی فرهنگ‌سازی کنند.

امام جمعه شهرستان ملکان افزود:دستگاه‌های مربوطه مسوولیت دارند با عده قلیلی از بهره‌برداران متخلف از انرژی نیز برخورد کنند.

زمانی، از روحانیون نیز خواست در ماه رمضان در منبرهای خود مردم را به استفاده بهینه از انرژی تشویق کنند همچنین اصناف ملکان نیز ضمن فروش کالای ایرانی،نوشته‌هایی در حمایت از اجناس داخلی در محل کسب خود نصب کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال حمایت از کالای ایرانی و تاکید دولت به خرید کالای ایرانی، از دستگاه‌های دولتی خواست در خصوص استفاده از کالای ایرانی اجرای این امر را از ادارات و سازمان‌های دولتی شروع کنند.

وی افزود: با فروش یک کالای ایرانی یک جوان ایرانی شاغل می‌شود و با فروش یک کالای خارجی یک جوان ایرانی از کار بیکار می‌شود.

فرماندار ملکان نیز در این جلسه از اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی جهت ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب در سال 96 خبرداد و گفت: متاسفانه طی سال‌های گذشته در این خصوص غفلت شده است.

محمدباقر خانی در ادامه ضمن درخواست از دستگاه‌های دولتی جهت خرید کالاهای ایرانی بر صرفه جویی شهروندان و ادارات دولتی شهرستان ملکان از انرژی تاکید کرد.

انتهای پیام/60019/ 30/

سیاوش عینالو
۱۵:۴۰۲۲
ارديبهشت
تاریخ: ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲کدخبر: ۱۳۹۷۰۲۲۲۰۰۰۱۶۶
فرماندار ملکان مطرح کرد
33 درصد جمعیت ملکان بیکار هستند/ ایجاد 2 هزار شغل پایدار در این شهرستان
فرماندار ملکان گفت: تعداد جمعیت شاغل جوانان در حدود 67 درصد بوده و جمعیت بیکار 33 درصد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، محمدباقر خانی صبح امروز در جشنواره شهرستانی امید، نشاط و تجلیل از جوانان نمونه و برتر شهرستان ملکان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95 چهارده درصد جمعیت بین سنین 15 تا 24  سال شهرستان ملکان را جوانان تشکیل می‌دهند و تعداد 15 هزار و 859 نفر در این سن قرار دارند.

وی افزود: تعداد جمعیت شاغل جوانان در حدود 67 درصد بوده و جمعیت بیکار 33 درصد است.

خانی افزود: زمانی شهرستان ملکان از لحاظ اشتغال جوانان در استان در رده‌های 21 قرار داشت ولی متاسفانه هم اکنون این شهرستان به لحاظ داشتن جوانان بیکار در رده‌های اول استان قرار دارد که این خوشایند مدیریت شهرستان ملکان نیست.

فرماندار ملکان در عین حال گفت: خوشبختانه جوانان شهرستان ملکان در عرصه‌های ورزشی و علمی در استان حرف اول را می‌زنند.

وی افزود: شهرستان ملکان در رشته‌های ورزشی کشتی، والیبال و دوچرخه‌سواری قهرمانان بین‌المللی و ملی دارد و این باعث افتخار است.

خانی ادامه داد: همچنین این شهرستان در عرصه‌های علمی دارای رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی در کنکور داشته و نیز جزو شهرستان‌های پیشرو در اقتصاد و تولید است.

فرماندار ملکان در ادامه از اختصاص 180 میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای این شهرستان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این تسهیلات با کارمزد 6 درصد و برای اشتغال‌زایی جوانان از طریق دستگاه‌های مربوطه و شعب بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته نیز با همت و تلاش دستگاه‌های دولتی بیش از 2 هزار شغل پایدار و دارای بیمه تأمین اجتماعی برای جوانان شهرستان ملکان ایجاد شد.

 نیروی جوان نقش اول را در دنیا در برابر سایر پارامترهای کشورها بازی می‌کند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جوانان ایران به لحاظ تبعیت از رهبری، ایمان قوی، داشتن علم و فکر و دانش و ابتکار در دنیا نمونه هستند.

سلمان خدادادی یادآور شد: جوانان ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و تقدیم خون خود باعث عزت و سربلندی کشور و ملت خود شدند و جوانان امروزی نیز با تلاش در عرصه‌های علم و فناوری به امنیت و پیشرفت کشور کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنیم که جوانان ما بدون کمک گرفتن از کشوری در مسائل هسته‌ای و موشکی و ایجاد امنیت در کشور و حتی منطقه خاورمیانه تلاش می‌کنند.

خدادادی ادامه داد: یکی از علل خشم استکبار جهانی از کشور ما نیز داشتن جوانان متوجه، آگاه و پیشرو است.

وی وجود منابع انسانی جوان را یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا دانست و اظهار کرد: نیروی جوان نقش اول را در دنیا در برابر سایر پارامترهای کشورها بازی می‌کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس به افتخار آفرینی جوانان شهرستان ملکان در عرصه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و پژوهشی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در زمان جنگ تحمیلی نیز اعزام جوانان این شهرستان به جبهه‌ها در مقایسه با جمعیت این شهر در استان حرف اول را می‌زد و در آن دوران زبانزد در استان بود.

گزارش فارس حاکی است، در این مراسم 11 نفر از جوانان برتر شهرستان ملکان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، قرآنی و ورزشی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60019/ 30/س

سیاوش عینالو
۱۵:۳۹۲۲
ارديبهشت
سلمان خدادادی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی

ملکان- نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود نیروی انسانی جوان یکی از شاخص های توسعه در دنیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خدادادی صبح امروز شنبه در جشنواره شهرستانی امید و نشاط و تجلیل از جوانان نمونه و برتر شهرستان ملکان افزود: جوانان ایران به لحاظ تبعیت از رهبری، ایمان قوی، داشتن علم و فکر و دانش و ابتکار در دنیا نمونه هستند.

وی سپس با بیان اینکه باید زمینه اشتغال جوانان را در کشور فراهم کنیم، ادامه داد: یکی از علل خشم استکبار جهانی از کشور ما نیز داشتن جوانان متوجه، آگاه و پیشرو می باشد.

خدادادی با بیان اینکه جوانان ما بدون کمک گرفتن از کشوری در مسائل هسته ای و موشکی و ایجاد امنیت در کشور و حتی منطقه خاورمیانه تلاش می کنند، افزود: باید قدر این جوانان را بیش از پیش بدانیم.

وی به حضور جوانان در جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: آنها طی ۸ سال دفاع از کشورمان باعث عزت و سربلندی کشور و ملت خود شدند.

فرماندار ملکان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه جوانان شهرستان ملکان در عرصه های ورزشی و علمی در استان حرف اول را می زنند.

محمدباقر خانی اظهار داشت: بر اساس سرشمای سال ۹۵ چهارده درصد جمعیت بین سنین ۱۵ تا ۲۴  سال شهرستان ملکان را جوانان تشکیل می دهند و تعداد ۱۵۸۵۹ نفر در این سن قرار دارند.

وی افزود: تعداد جمعیت شاغل جوانان در حدود ۶۷ درصد بوده و جمیت بیکار ۳۳ درصد است.

کد خبر 4294118
سیاوش عینالو
۱۵:۳۴۲۲
ارديبهشت
تاریخ: ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲کدخبر: ۱۳۹۷۰۲۲۲۰۰۰۹۵۵

امام جمعه ملکان گفت: استفاده از کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، شرعا و قانونا مشکل دارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، حجت‌الاسلام حافظ زمانی ظهر امروز در جلسه شورای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان ملکان، بر تلاش همگان جهت ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: براساس بخشنامه‌های دولت و ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر،مصرف کالای ایرانی معروف و مصرف کالای خارجی منکر است.

امام جمعه ملکان افزود: استفاده از کالای خارجی که مشابه داخلی دارد، شرعا و قانونا مشکل است.

وی افزود: عموم مردم باید با خرید کالای داخلی باعث اشتغال‌زایی و ایجاد منبع درآمدی برای خانواده‌ها همچنین پیشرفت و توسعه کشور شوند.

امام جمعه ملکان همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بر نگهداشتن حرمت و استفاده از فیوضات این ماه تاکید کرد.

فرمانده بسیج کارمندی سپاه ملکان نیز در ادامه این جلسه از کسب رتبه هشتم ستاد امربه معروف و نهی از منکر این شهرستان در استان خبر داد.

علی الهوردیان افزود: طی سال‌های 95 و 96، تعداد 146 تن در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملکان سازماندهی شده و کارت شناسایی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/60019/ 30/

سیاوش عینالو
۱۴:۴۸۱۹
ارديبهشت
تب کنگو

ملکان- فرماندار ملکان از اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه های مردق چای و لیلان چای ملکان خبر داد و گفت: بیماری تب کنگو دام در ملکان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خانی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی شهرستان ملکان افزود: این اعتبار از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته و حدود ۵۰ درصد مبلغ فوق الذکر نیز جذب شده است.

وی  با بیان اینکه در بحث آب شرب و کشاورزی در سال های گذشته مشکلی در شهرستان ملکان وجود نداشته بر مدیریت توزیع اب کشاورزی در فصل تابستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه اب کشاورزی ملکان از شهرستان های میاندوآب و شاهین دژ تامین می شود لذا ما درخواست کردیم حق آبه شهرستان ملکان با هماهنگی ما و در ماههای پرمصرف تابستان رها سازی شود.

فرماندار ملکان در ادامه از مشاهده تب کنگو دام در برخی شهرهای کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون مورد خاصی در شهرستان ملکان وجود نداشته است.

وی بر اطلاع رسانی به دامداران ملکان جهت جلیوگیری از شیوع این بیماری در این شهرستان تاکید کرد و از ادارات دامپزشکی، جهادکشاورزی و بهداشت و درمان ملکان خواست در این خصوص همکاری و هماهنگی لازم را با هم داشته باشند.

وی ضمن درخواست از دستگاه های مربوطه حهت نظارت بیشتر به واحدهای عرضه گوشت بخصوص در مسیر جاده ترانزیتی و روستاهای شهرستان ملکان، از شهروندان نیز خواست از خرید گوشت بدون مهر اداره دامپزشکی خودداری نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در اسرع وقت به اداره دامپزشکی ملکان گزارش نمایند.

خانی با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های دامی در منطقه هشدار داد و در عین حال گفت: اوضاع تحت کنترل بوده و جای نگرانی نیست.

وی همچنین از اجرای طرح انتقال آب به روستاهای مجیدآباد، احمدآباد و سالارآباد از توابع بخش مرکزی ملکان خبر داد.

تکذیب تلفات دام در روستاهای شهرستان ملکان

مدیر اداره دامپزشکی ملکان نیز در این جلسه تلفات دام در روستاهای این شهرستان را تکذیب کرد و گفت:طرح واکسینه کردن دام سبک و سنگین همه ساله و به طور مستمر در روستاهای شهرستان ملکان انجام می شود.

وی جمعیت دام سنگین در شهرستان ملکان را ۱۸ هزار و دام سبک را ۱۸۰ هزار راس اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی ملکان هم نظارت بیشتر و قرنطینه بهداشتی به کوچ ییلاق عشایر ملکان به دامنه سهند و همچنین بازار دواب ملکان را خواستار شد.

کد خبر 4291932
سیاوش عینالو
۱۲:۳۰۱۹
ارديبهشت
تاریخ: ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹کدخبر: ۱۳۹۷۰۲۱۹۰۰۰۶۳۹
فرماندار ملکان مطرح کرد
مشاهده تب کنگو دام در برخی شهرهای کشور / هشدار درباره احتمال شیوع بیماری‌های دامی
فرماندار ملکان از مشاهده تب کنگو دام در برخی شهرهای کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون مورد خاصی در شهرستان ملکان وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از  ملکان، محمدباقر خانی صبح امروز در جلسه ستاد قرارگاه زیستی شهرستان ملکان از اختصاص 180 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه‌های مردق چای و لیلان‌چای ملکان خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافته و حدود 50 درصد مبلغ فوق الذکر نیز جذب شده است.

وی با بیان اینکه در بحث آب شرب و کشاورزی در سال‌های گذشته مشکلی در شهرستان ملکان وجود نداشته بر مدیریت توزیع آب کشاورزی در فصل تابستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه آب کشاورزی ملکان از شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ تامین می‌شود از این رو ما درخواست کردیم حق آبه شهرستان ملکان با هماهنگی ما و در ماه‌های پرمصرف تابستان رهاسازی شود.

فرماندار ملکان در ادامه از مشاهده تب کنگو دام در برخی شهرهای کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه تاکنون مورد خاصی در شهرستان ملکان وجود نداشته است.

وی بر اطلاع رسانی به دامداران ملکان برای جلوگیری از شیوع این بیماری در این شهرستان تاکید کرد و از ادارات دامپزشکی، جهادکشاورزی و بهداشت و درمان ملکان خواست در این خصوص همکاری و هماهنگی لازم را با هم داشته باشند.

خانی ضمن درخواست از دستگاه‌های مربوطه برای نظارت بیشتر به واحدهای عرضه گوشت بخصوص در مسیر جاده ترانزیتی و روستاهای شهرستان ملکان، از شهروندان نیز خواست از خرید گوشت بدون مهر اداره دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک در اسرع وقت به اداره دامپزشکی ملکان گزارش کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل گرما و احتمال شیوع بیماری‌های دامی در منطقه هشدار داد و در عین حال گفت: اوضاع تحت کنترل بوده و جای نگرانی نیست.

خانی از اجرای طرح انتقال آب به روستاهای مجیدآباد،احمدآباد و سالارآباد از توابع بخش مرکزی ملکان خبر داد.

مدیر اداره دامپزشکی ملکان نیز در این جلسه تلفات دام در روستاهای این شهرستان را تکذیب کرد و گفت:طرح واکسینه کردن دام سبک و سنگین همه ساله و به طور مستمر در روستاهای شهرستان ملکان انجام می شود.

وی جمعیت دام سنگین در شهرستان ملکان را 18 هزار و دام سبک را 180 هزار راس اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی ملکان هم نظارت بیشتر و قرنطینه بهداشتی به کوچ ییلاق عشایر ملکان به دامنه سهند و همچنین بازار دواب ملکان را خواستار شد.

انتهای پیام/60019

سیاوش عینالو