وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۰۹:۳۸۲۷
خرداد
نوجوان ملکانی براثر غرق شدن در آب رودخانه آغکند ملکان جان خود را از دست داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، نوجوان ملکانی براثر غرق شدن در آب رودخانه آغکند ملکان جان خود را از دست داد.

وی که سهیل نام دارد و 17 ساله داشت ساعت 15 عصر جمعه در رودخانه روستای آغکند سقوط کرده و جسد وی توسط یکی از کشاورزان ساعت 21 دیروز در حوالی روستای قره چال از آب بیرون کشیده شده است.

اخبار دریافتی از منابع مردمی حاکی است: در این حادثه آتش‌نشانان شهرهای ملکان، مراغه، میاندوآب نیز حضور داشته‌اند اما موفق به پیدا کردن جسد نشده‌اند و دست آخر توسط باغدار روستای قره‌چالی که مشغول آبیاری باغات خود بوده مشاهده و جسد وی از آب بیرون کشیده شده است.

مسئول ایستگاه آتش نشانی ملکان در گفتگو با خبرنگار فارس در ملکان ضمن قدردانی از تلاش چندین ساعته پرسنل ایستگاه آتش‌نشانی شهرهای ملکان، مراغه و میاندوآب، بر تجهیز شهرستان ملکان به امکانات غواصی تاکید کرد.

وی برخی شایعات مطرح شده در برخی کانال‌های خبری در خصوص کوتاهی عوامل آتش نشانی ملکان را بی‌اساس و کذب خواند.

فرماندار ملکان نیز در خصوص این حادثه گفت: روز جمعه ساعت 17 به بنده خبر دادند که پسر نوجوان به کانال RP سقوط کرده و غرق شده است.

خانی گفت: از همان لحظه اطلاع از حادثه به مسئول شبکه دستور دادم آب شبکه را قطع کنند و با فرماندار میاندوآب هم تماس گرفتم و برای عملیات جستجو تقاضا کردم نجات غریق و غواص به محل غرق نوجوان اعزام دارند.

وی افزود: نهایتا پس از ۵ ساعت جستجو جنازه پیدا شد.

فرماندار ملکان گفت: تیم‌های امداد و نجات از سه شهرستان ملکان، بناب و میاندوآب در محل حادثه حضور داشتند.

وی افزود: در حالی که در برخی کانال درج شده بود عملیات جستجو بدون حضور مسئولان بود که کاملا کذب بود.

فرماندار ملکان اظهار داشت: بنده اطلاعی از این که حادثه دیده معلولیت دارند، نداشتم.

وی افزود: از همان ساعات اولیه حادثه بنده شخصا هماهنگی‌های لازم را انجام دادم.

انتهای پیام/60019

سیاوش عینالو
۰۸:۳۰۲۳
خرداد
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس را برای ریاست این کمیسیون در دوره اجلاسیه سوم انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس امروز با اکثریت آرا سلمان خدادادی را به عنوان رئیس این کمیسیون در دوره سوم اجلاسیه مجلس انتخاب کردند.

اعضای کمیسیون همچنین به محمدرضا بادامچی و مسعود رضایی به عنوان نواب رئیس اول و دوم کمیسیون رأی دادند.

همچنین در این جلسه روح‌الله بابایی‌صالح و ناهید تاج‌الدین به عنوان دبیران اول و دوم و جلیل مختار به عنوان سخنگوی کمیسیون از سوی اعضا انتخاب شدند.

گزارش فارس حاکی است، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس و دوره اجلاسیه اول مجلس در این دوره نیز رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بود.

سیاوش عینالو
۱۰:۳۰۲۲
خرداد
کشف کالای قاچاق

ملکان- فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف ۶۶۹ قلم ادکلن قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سهراب شفقی شامگاه دیروز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق به وسیله یک دستگاه خودروی پژو، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، خودروی مورد نظر شناسایی و با شگردهای پلیسی توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با اشاره به این که در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

پلمپ ۱۱ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان ملکان

سرهنگ شفقی همچنین از بازدید و نظارت پلیس بر واحدهای صنفی و پلمپ ۱۱ واحد صنفی خبر داد.

وی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی این شهرستان در پی اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح نظارت، کنترل و ساماندهی ماه مبارک رمضان بر صنوف، از ۷۳ واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرحها تعداد ۱۱ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ شدند.

کشف تجهیزات الکترونیکی میلیاردی غیرمجاز در بناب

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز از کشف تجهیزات الکترونیکی غیرمجاز در بناب خبرداد.

بر اساس این گزارش، سرهنگ رمضان اللهوردیان در گفتگویی با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: مأموران یگان امداد و مبارزه با کالای قاچاق این شهرستان در حین گشت زنی به ۲ دستگاه خودرو سواری و تریلی مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این دو دستگاه خودرو تعداد یک هزار و ۳۰۹ دستگاه تجهیزات الکترونیکی غیرمجاز کشف شد.

این افسر انتظامی اذعان کرد: برابر اعلام کارشناسان این محموله کشف شده ۳ میلیارد ریال ارزش دارد.

اللهوردیان با بیان اینکه در این ارتباط یک نفر متهم نیز دستگیر شده است؛ اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به همراه تجهیزات کشف شده تحویل مقامات قضایی شد.

سیاوش عینالو
۱۲:۲۰۲۰
خرداد
جعفر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش از ظرفیت خیران مدرسه ساز به خوبی استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پاشایی ظهر امروز یک شنبه در مراسم آغاز عملیات ساختمان باشگاه فرهنگیان شهرستان ملکان گفت: در کنکور سال گذشته برای اولین بار بعد از ۴۰ سال تعداد ۴ نفر از ۱۵ نفر در ۵ گروه آزمایشی از استان آذرابیجان شرقی بود.

پاشایی از عزم مدیریت آموزش و پرورش استان در ارتقای شاخص های استان طی سال های گذشته خبر داد و گفت:استان آذربایجان شرقی در بین ۳۶ استان کشور در ارتقای شاخص های مختلف مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

پاشایی استفاده حداکثری از ظرفیت ها را رویکرد آموزش و پرورس استان دانست و افزود:به دلایل محدودیت های مالی دولت و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در بحث پروژه های عمرانی با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از احداث ۹ ساختمان باشگاه فرهنگیان در استان خبر داد.

وی افزود: طی دو سال گذشته تعداد ۲۵ پروژه آموزشی به همت خیرین در شهرستان ملکان بهره برداری شده است.

گفتنی است ساختمان باشگاه فرهنگیان ملکان در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۰۰۰ متر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد./خبرنگار:سیاوش عینالو

سیاوش عینالو
۱۲:۱۷۲۰
خرداد
پسماندهای صنعتی

ملکان- فرماندار ملکان از احداث کارخانه پسماند مشترک بین شهرستان های ملکان و بناب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خانی صبح امروز یک شنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان ملکان افزود:این کارخانه با هدف مدیریت و ساماندهی زباله های شهرستان های ملکان و بناب و با مشارکت بخش خصوصی در روستای خلیلوند شهر بناب احداث می شود.

وی افزود:این طرح با مشارکت شهرداری شهرهای ملکان، بناب، لیلان و مبارک شهر اجرا خواهد شد و از زباله های این شهرها در جهت تولید برق و انرژی استفاده خواهد شد.

خانی در ادامه از رفع مشکلات مربوط به احداث تصفیه خانه طرح فاضلاب شهری ملکان خبر داد و گفت:این تصفیه خانه با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات وزارت نیرو و ستاد احیا دریاچه ارومیه احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه با حضور وزیر نیرو و رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه آغاز خواهد شد افزود: با بهره برداری از طرح فاضلاب شهری ملکان حدود ۷۰ درصد از مشکلات شهرداری ملکان رفع می شود.

انتقال بازار هفتگی ملکان به محل جدید

فرماندار ملکان در ادامه از راه اندازی کمپین نخاله های ساختمانی در محدوده جاده های شهری و روستایی شهرستان ملکان خبر داد و گفت: این کمپین با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها و شهروندان علاقمند به محیط زیست اجرایی خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه عده ای از شهروندان اقدام به رهاسازی زباله و نخاله های خود به بستر رودخانه ها اقدام می کنند که این عمل بهداشت آب شرب و بهداشت شهروندان شهرستان را تهدید می کند.

خانی در ادامه از انتقال محل بازار هفتگی ملکان به محل جدید خبر داد و افزود: با توجه به ترافیک حاکم در روزهای شنبه در جاده مبارک شهر و روستاهای اطراف، بازار دواب ملکان تا پایان تیرماه سال جاری به حوالی محل فعلی دفن زباله ها در ۲.۵ کیلومتری جاده ملکان بناب انتقال می یابد.

خریداری ۷ هکتار زمین جهت بازار هفتگی ملکان

رئیس شورای شهر ملکان هم از خریداری هفت هکتار زمین جهت بازار هفتگی ملکان خبر داد و گفت:این محل به لحاظ داشتن چندین جاده ارتباطی و دسترسی محل مناسبی برای بازار هفتگی ملکان می باشد.

ابراهیم رزقی افزود: این محل بعد از خریداری کامل حصارکشی و بهره برداری خواهد شد.

فعال رسانه ای در ملکان نیز در این جلسه از وضعیت اسف بار بهداشتی در مسکن مهر و کوی دولت ملکان انتقاد کرد.

قادر منجمی افزود: متاسفانه بخاطر سرریز فاضلاب خانگی در مسکن مهر و رهاسازی پساب کارخانجات سبزه پاک کنی در کوی دولت سلامتی ساکنین این محل ها با خطرات جدی روبرو می باشد./خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ملکان:سیاوش عینالو

کد خبر 4316884
سیاوش عینالو
۱۲:۱۱۲۰
خرداد
سلمان خدادادی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی

ملکان- نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت سرمایه گذاری و توسعه اردوگاه دانش آموزی الغدیر ملکان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خدادادی ظهر امروز یک شنبه در مراسم آغاز عملیات ساختمان باشگاه فرهنگیان شهرستان ملکان از توسعه فضاهای آموزشی طی سال های گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت:طی ۴ سال تعداد ۴۰ مدرسه در ملکان به همت خیرین و بنیاد برکت افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی در ادامه خواستار سرمایه گذاری و توسعه اردوگاه دانش آموزی الغدیر ملکان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان شد و اظهار کرد:این اردوگاه که ۱۷ هکتار مساحت دارد محل مناسبی برای برگزاری اردوهای دانش آموزی در سطح استان می باشد و نیازمند سرمایه گذاری و ساماندهی است.

۷ آموزشگاه خیرساز در شهرستان ملکان افتتاح می‌شود

مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان نیز در این مراسم به موفقیت های علمی جوانان این شهرستان در عرصه های علمی در سطح کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته تعداد ۶۵ پروژه بزرگ و کوچک آموزشی در شهرستان ملکان کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.

حمید نیک جو افزود:طی هفته دولت تعداد هفت آموزشگاه خیرساز در شهرستان ملکان افتتاح خواهد شد.

وی در پایان همچنین از نصب زمین چمن مصنوعی در شهرهای ملکان و لیلان و مبارک شهر طی سال های آتی خبر داد.

گفتنی است ساختمان باشگاه فرهنگیان ملکان در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۰۰۰ متر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد./خبرنگار:سیاوش عینالو

کد خبر 4316903
سیاوش عینالو
۰۹:۵۳۲۰
خرداد
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی خبر داد
تعهد 750 میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز در آذربایجان‌شرقی/ساخت 40 مدرسه در ملکان به همت خیرین و بنیاد برکت
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد و خیرین بالای 750 میلیارد ریال تعهد در استان دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، جعفر پاشایی  صبح امروز در مراسم آغاز عملیات ساختمان باشگاه فرهنگیان شهرستان ملکان، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را رویکرد آموزش و پرورس استان دانست و اظهار داشت: به دلایل محدودیت‌های مالی دولت و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در بحث پروژه‌های عمرانی با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد و خیرین بالای 750 میلیارد ریال تعهد در استان دارند.

پاشایی در ادامه از احداث 9 ساختمان باشگاه فرهنگیان در استان خبر داد و اظهار کرد: ساختمان باشگاه فرهنگیان در ملکان با اعتبارات اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان و در کمترین زمان ممکن احداث خواهد شد.

پاشایی از عزم مدیریت آموزش و پرورش استان در ارتقای شاخص‌های استان طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: استان آذربایجان‌شرقی در بین 36 استان کشور در ارتقای شاخص‌های مختلف مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه از مدیریت و هماهنگی خوب آموزشی در بین مدیران محلی و مردم ملکان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان ملکان به لحاظ وجود مدیریت و هماهنگی خوب بین مدیران دستگاه‌های دولتی و مردم و خیرین توسعه خوبی در فضاهای آموزشی اتفاق گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه طی 2 سال گذشته تعداد 25 پروژه آموزشی به همت خیرین در شهرستان ملکان بهره‌برداری شده است، تصریح کرد:چنین اتفاقی در سطح استان کمتر صورت گرفته است.

وی افزود: بر اساس ارزیابی شورای آموزش و پرورش استان، شهرستان ملکان در شاخص‌های مختلف آموزشی رشد کرده و در عالم انصاف توانسته از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کند.

ساخت 40 مدرسه در ملکان به همت خیرین و بنیاد برکت 

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه فضاهای آموزشی طی سال‌های گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: طی 4 سال تعداد 40 مدرسه در ملکان به همت خیرین و بنیاد برکت افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

سلمان خدادادی در ادامه خواستار سرمایه‌گذاری و توسعه اردوگاه دانش‌آموزی الغدیر ملکان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان شد و اظهار کرد: این اردوگاه که 17 هکتار مساحت دارد محل مناسبی برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در سطح استان می‌باشد و نیازمند سرمایه‌گذاری و ساماندهی است.‌

 نصب زمین چمن مصنوعی در شهرهای ملکان و لیلان و مبارک شهر

مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان نیز در این مراسم به موفقیت‌های علمی جوانان این شهرستان در عرصه‌های علمی در سطح کشوری و استانی اشاره کرد و گفت: طی 2 سال آینده تعداد 65 پروژه بزرگ و کوچک آموزشی در شهرستان ملکان کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد.

حمید نیک‌جو افزود:طی هفته دولت تعداد 7 آموزشگاه خیرساز در شهرستان ملکان افتتاح خواهد شد.

وی از نصب زمین چمن مصنوعی در شهرهای ملکان و لیلان و مبارک شهر طی سال های آتی خبر داد.

گفتنی است، ساختمان باشگاه فرهنگیان ملکان در زمینی به مساحت یک هزار و 800 متر مربع و زیربنای یک هزار متر و با اعتبار 10 میلیارد ریال احداث خواهد شد./خبرنگار:سیاوش عینالو

انتهای پیام/60019

سیاوش عینالو
۱۱:۰۹۱۳
خرداد
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملکان خبر داد
کشف 15 تن کودشیمیایی تقلبی در شهرستان ملکان
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملکان از کشف و ضبط مقدار 15 تن کودشیمیایی تقلبی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شفقی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملکان از کشف و ضبط مقدار 15 تن کودشیمیایی تقلبی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این مقدار کود در قالب 300 کیسه که از شهرستان میاندوآب به مقصد شهر تبریز در یک دستگاه خودروی کامیون باری بارگیری شده بود در محور ملکان توسط پلیس کشف و ضبط شد.

وی افزود:همچنین در این ارتباط سه تن دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

فرماندار ملکان نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در ملکان گفت: این کودها دارای سرب و سرطان زا بوده و برای باغات کشاورزی کاملا مضر هستند.

محمدباقرخانی با بیان اینکه خاک سرمایه ملی است و نباید عده ای جهت سودجویی،خاک و باغات کشور را نابود کنند بر اشد مجازات تولیدکنندگان این قبیل کودهای غیرمجاز تاکید کرد./خبرنگار خبرگزاری فارس در ملکان:سیاوش عینالو

انتهای پیام/60019

سیاوش عینالو
۱۲:۵۹۱۲
خرداد

سیاوش عینالو
۱۳:۰۲۰۹
خرداد
استاندار کرمانشاه در بازدید از کارخانه ذوب آهن بیستون

ملکان- فرماندار ملکان از تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی جهت ادامه توسعه کارخانه ذوب آهن ملکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر خانی صبح امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان ملکان افزود: متاسفانه بانک سپه بعنوان بانک عامل در تخصیص اعتبارات لازم وقت را هدر داد.

وی از سخت گیری برخی شعب بانک های ملکان در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و واحدهای تولیدی و مشاغل خانگی و روستایی انتقاد کرد و در عین حال ازعملکرد بانک ملی شعبه مرکزی ملکان در پرداخت تسهیلات قدردانی کرد و افزود: این بانک توانسته به تنهایی سال گذشته صد در صد سهمیه تسهیلات خود را پرداخت کند.

وی افزود: بانک ملی ملکان سال گذشته مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال به ۱۸ طرح تولیدی پرداخت کرده است.

فرماندار ملکان در ادامه از پرداخت بالغ بر ۴۰۰ میلیار ریال تسهیلات اشتغال روستایی به بخش صنعت در سال ۹۶ خبر داد و افزود: این میزان تسهیلات به ۳۱ طرح در بخش های مختلف تولیدی در روستاهای شهرستان ملکان پرداخت گردیده است.

وی افزود: شهرستان ملکان به لحاظ پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی در سال ۹۶ مقام سوم استان را کسب کرده است.

خانی همچنین از ادارات بهزیستی و کمیته امداد ملکان بعنوان دستگاههای دولتی پیشرو در امر پرداخت تسهیلات اشتغال زایی نام برد و اظهار کرد: اداره بهزیستی ملکان در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به تعداد ۱۸۰ تحت پوشش واجد شرایط پرداخت نموده است.

برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات داخلی در ملکان

وی افزود: به منظور حمایت از کالای ایرانی نمایشگاه عرضه محصولات داخلی بمدت یک هفته در شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

فرماندار ملکان همچنین از توسعه رشته های فنی و حرفه ای در شهرستان ملکان خبر داد و از مدیران و مربیان مرکز فنی و حرفه ای ملکان خواست با توجه به کمبود منابع آبی در امر آموزش رشته های جایگزین غیرکشاورزی از جمله صنعت را در اولویت قرار دهند.

سخت گیری برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملکان نیز در این جلسه در سخت گیری برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت:برخی از بانک ها جهت پرداخت تسهیلات مصوب درخواست حساب در گردش می خواهند که در این صورت چه نیازی به تصویب در کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال می باشد؟ !

رئیس بانک کشاورزی ملکان نیز از نامعقول بودن سقف اعتبارات تخصیصی دستگاههای دولتی به برخی مشاغل انتقاد کرد و افزود: به طور مثال برای شغل آرایشگری در روستا مبلغ ۱ میلیارد ریال وام مصوب شده که این مبلغ برای این شغل زیاد بوده و وام گیرنده توان بازپرداخت آن در سه سال را هم نخواهد داشت.

کد خبر 4309847
سیاوش عینالو