وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۶ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۰۹:۵۷۲۶
تیر

«موی تای» کار ملکانی مقام اول مسابقات کشوری را کسب کرد

ملکان- موی تای کار ملکانی مقام اول مسابقات کشوری را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رضایی موتای کار ملکانی مقام اول وزن ۴۲- نوجوانان مسابقات کشوری موتای در سقز را کسب کرد.

این مسابقات به مدت ۵ روز با شرکت ۴۴۵ ورزشکاه از استان ها در رده سنی نوجوانان و جوانان در شهرستان سقز برگزار شد.

تیم منتخب استان با شرکت ۱۱ موتای کار در این مسابقات حضور داشت.

کد خبر 4348264
سیاوش عینالو
۰۹:۵۶۲۶
تیر

ملکان- همایش پیاده روی خانوادگی در شهر ملکان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز دوشنبه همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته حجاب و عفاف با حضور مردم و مسولان ادارات از مقابل ساختمان شهرداری به طرف سالن دو هزار نفری شهرستان برگزار شد.

در پایان همایش جنگ شادی و برنامه های مفرح در داخل سالن برگزار و جوایزی به قید قرعه به شرکت کنندگان در همایش داده شد.

کد خبر 4348273
سیاوش عینالو
۱۵:۰۰۲۵
تیر
نخستین جشنواره آبغوره و برگ مو در ملکان برگزار می شود

ملکان- معاون فرماندار ملکان از برگزاری سه جشنواره انگور، آبغوره و زعفران طی سالجاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مقدم ظهر امروز دو شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکان افزود: پنجمین جشنواره انگور و چهارمین جشنواره دوشاب شهرستان ملکان ۱۷ و ۱۸ شهریورماه سال جاری بصورت کشوری و با مسئولیت جهادکشاورزی و شهرداری ملکان در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: همچنین نخستین جشنواره آبغوره و برگ مو روز چهارشنبه این هفته در ۱۰ غرفه در روستای حسین اباد از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

مقدم ادامه داد:همچنین نخستین جشنواره زعفران آبان ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی شناساندن پتانسیل و ظرفیت های منطقه را از اهداف برگزاری جشنواره ها دانست و اظهار کرد: این جشنواره ها باید با پیام های مهم دیگر از جمله آسیب های اجتماعی، سبک زندگی سالم و صرفه جویی در منابع انرژی از جمله آب و برق نیز همراه شود.

معاون فرماندار ملکان در ادامه همه دستگاه های دولتی را به همکاری و تعامل با متولیان برگزاری جشنواره ها فرا خواند و گفت: معرفی محصولات و توانمندیهای محلی وظیفه ای همگانی بوده و مختص یک یا دو دستگاه دولتی نیست.

وی با توجه به محدودیت بودجه و اعتبارات دولتی، و همچنین بمنظور استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی، خواستار برگزاری جشنواره های محلی بصورت مردمی و ثمن ها با نظارت ادارات مربوطه شد.

مقدم همچنین از عدم پیگیری مصوبات کارگروه های تخصصی توسط برخی ادارات دولتی انتقاد کرد و افزود: دبیران کارگروه ها موظفند مصوبات را بصورت کارشناسی شده و پس از رفع معایب احتمالی به جلسات تخصصی بیاورند و بعد از تصویب نیز پیگیر اجرای کامل آن مصوبات باشند.

انتقاد از تعامل و همکاری ضعیف دستگاه های دولتی در ملکان

شهردار ملکان نیز در این جلسه از تعامل و همکاری ضعیف دستگاه های دولتی انتقاد کرد و گفت:شهرداری ملکان نوروز امسال اقدام به برگزاری جشنواره نوروزی در ورودی شهر ملکان کرد ولی علیرغم برگزاری جلسات متعدد و درخواست های کتبی و شفاهی متاسفانه برخی از ادارات و نهادهای دولتی با شهرداری ملکان در جهت برگزاری باشکوهتر این جشنواره همکاری نکردند.

مدیر جهادکشاورزی ملکان نیز در ادامه جلسه با اشاره به موقعیت کشاورزی این شهرستان و بخصوص تولید در انگور، کشمش، گوجه فرنگی، سیب، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی، خواستار ایجاد بازارچه دایمی محصولات کشاورزی در این شهرستان شد.

رئیس شورای شهر لیلان نیز در این جلسه خواستار برگزاری جشنواره انگور امسال در محوطه قلعه بختک این شهر شد.

کد خبر 4348285
سیاوش عینالو
۱۱:۳۶۲۰
تیر
انتقاد از قطعی بدون برنامه برق/ ضرورت ایجاد مراکز صنایع تبدیلی

ملکان- سیاوش عینالو خبرنگار خبرگزاری مهر در شهرستان ملکان: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از قطعی بدون برنامه برق در استان به شدت انتقاد کرد و گفت: قطعی بدون برنامه برق باعث صدمه وارد شدن به واحدهای تولیدی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر صبح امروز چهارشنبه در جمع تعدادی از فعالان واحدهای تولیدی و منتخبین علمی، فرهنگی و ورزشی شهرستان ملکان افزود: متاسفانه قطعی های بدون برنامه برق باعث صدمه وارد شدن به واحدهای تولیدی و خدماتی استان شده و هر روز در سطح تبریز تعدادی از شهروندان در آسانسورها گیر می کنند.

وی در ادامه بر تربیت علمی همراه با مسئولیت پذیری نسل جوان و نوجوان کشور در مدارس و دانشگاهها تاکید کرد و گفت: باعث تاسف است که یک تحصیل کرده دانشگاهی سواد نوشتن یک درخواست معمولی را هم ندارد.

شهرتی فر بر تقویت وحدت و انسجام ملی و هم افزایی در شرایط دشمنی استکبار جهانی در کشور تاکید کرد و گفت: هر کس در جهت تضعیف روحیه و انسجام ملی تلاش کند آب در آسیاب دشمن ریخته است.

ضرورت تشکیل سازمان های مردم نهاد در ملکان

وی از آحاد مردم و بخصوص نخبگان استان در جهت بررسی مسائل و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم و رفع موانع  به همکاری با مجموعه مدیریت استان دعوت کرد و افزود: مدیریت استان با گوش شنوا آماده شنیدن مشکلات مردم و رفع آنها است.

شهرتی فر در ادامه سخنان خود با توجه به موقعیت جغرافیای و پتانسیل شهرستان ملکان بر ایجاد مراکز صنایع تبدیلی تاکید کرد و خواستار تشکیل سازمان های مردم نهاد در این شهرستان شد.

وی همچنین در پاسخ به سخنان فرماندار ملکان در خصوص نرخ بالای بیکاری جوانان در شهرستان ملکان با اشاره به شرایط اقتصادی منطقه آن را واقع بینانه ندانست.

رتبه دوم ملکان در آمار بالای تعداد بیکاران

در ادامه همایش فرماندار ملکان نیز ضمن اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان ملکان از نرخ بالای بیکاری جوانان تحصیل کرده در این شهرستان اظهار تاسف کرد.

محمدباقر خانی افزود: بر اساس امارها شهرستان ملکان با داشتن ۸۰۰۰ بیکار بعد از هشترود مقام دوم استان را دارد و این باعث تاسف است.

وی در عین حال شهرستان ملکان را به لحاظ وجود مزارع کشاورزی و باغات انگور و صنعت دام و طیور از شهرستان های پیشتاز استان دانست.

 وی گفت: شهرستان ملکان با دارا بودن ۱۹ واحد مرغ گوشتی و تخم گذار در استان و حتی کشور نمونه است و از این حیث مقام چهارمی استان را دارد.

فرماندار ملکان با اشاره به وجود ۲۲ هزار هکتار مزارع و باغات از تولید ۳۰۰ هزار تن انگور در ۱۱ هزار هکتار از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد انگور تولیدی شهرستان ملکان بصورت کشمش به کشورهای اروپایی و عربی صادر می شود.

رتبه سوم ملکان در تولید انگور کشور

وی افزود: شهرستان ملکان از لحاظ تولید انگور مقام نخست استان و مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

خانی در ادامه از رفع مشکلات تصفیه خانه ملکان خبر داد و گفت: با بهره  برداری از شبکه فاضلاب ملکان ۷۰ درصد مشکلات شهرداری ملکان و روستاهای همجوار رفع خواهد شد.

وی همچنین از کاهش آمار کشته های سوانح جاده ای در ملکان خبر داد و گفت: در سال ۹۴ تعداد کشته های سوانح و حوادث جاده ای در ملکان ۳۷ مورد بود که با اصلاح و تعریض ۲۵ پل حادثه خیز روستایی این آمار در سال ۹۶ به تعداد ۹ کشته کاهش یافته است و امیدواریم روزی به صفر برسد.

فرماندار ملکان در ادامه از گازرسانی به آخرین روستای شهرستان ملکان خبر داد و گفت با بهره برداری از عملیات گازرسانی به روستای باباقاضی جشن سبز گاز در هفته دولت در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی آزاد راه ملکان به مراغه و هشترود خبر داد و گفت این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر و با ۳۸۸ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا می باشد.

در پایان این جلسه تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی و منتخبین علمی و ورزشی شهرستان ملکن به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند.

کد خبر 4343734
سیاوش عینالو
۰۹:۵۲۲۰
تیر


آغاز پروژه بهسازی جاده ملکان - مراغه

ملکان- کلنگ زنی بهسازی جاده ملکان به مراغه و افتتاح آسفالت معابر روستای ملاسراب از توابع ملکان با حضور معاون امنیتی و سیاسی استاندار آذربایجان شرقی انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دیروز سه شنبه معاون سیاسی امنیتی استاندار از ساختمان در حال احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان ملکان بازدید کرد.

عملیات اجرایی این ساختمان بهمن ماه سال ۹۵ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

همچنین با حضور شهرتی فر عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت محور ملکان – مراغه به طول ۷ کیلومتر و عرض ۱۱ متر و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلبارد ریال آغاز گردید.

جاده قدیم ملکان به مراغه ۳۱ کیلومتر طول دارد و مسیر مواصلاتی ۱۲ روستا می باشد و جزو راه های پرتردد دو شهرستان ملکان و مراغه محسوب می شود.

همچنین معاون استاندار استان پروژه آسفالت معابر عمومی روستای ملاسراب از توابع بخش مرکزی  ملکان را افتتاح کرد.

کد خبر 4343710
سیاوش عینالو
۰۹:۵۰۲۰
تیر


اجرای مشاغل جایگزین کشاورزی در شهرستان ملکان ضروری است

ملکان- فرماندار ملکان گفت: اجرای مشاغل جایگزین کشاورزی در شهرستان ملکان به دلیل بحران آب ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خانی شامگاه دیروز سه شنبه در جمع مردم روستای ملاسراب از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان گفت: با مشارکت مردم و دهیاری ها عملیات آسفالت در ۱۹ روستای شهرستان ملکان هم اکنون در حال اجرا بوده و به زودی در شش روستای این شهرستان نیز انجام خواهد شد.

وی در ادامه از آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر روستاهای ملکان خبر داد و گفت: قیر ۲۰۰ هزار متر مربع از معابر عمومی تامین شده و مابقی نیازمند مساعدت مدیرکل بنیاد مسکن استان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان ملکان در همسایگی دریاچه ارومیه و کاستن از فشار آب، اجرای مشاغل جایگزین را در این شهرستان خواستار شد.

خانی در ادامه از روستای ملاسراب بعنوان روستای پایلوت اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملکان دانست و اظهار کرد: این روستا به لحاظ برخورداری از مردمانی میهمان نواز و تلاشگر از روستاهای نمونه شهرستان ملکان محسوب می شود.

در این مراسم رئیس شورای روستای ملاسراب نیز با قدردانی از خدمات دولت در محرومیت زدایی از روستاها، خلاصه ای از عملکرد شورای اسلامی روستا را تشریح کرد.

سیاوش عینالو
۰۹:۴۷۲۰
تیر


۴۰ درصد معابر روستاهای استان آسفالت هستند

ملکان- مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: ۴۰ درصد معابر روستاهای استان آسفالت هستند و طرح هادی در آنها اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حافظ باباپور شامگاه دیروز سه شنبه در جمع مردم روستای ملاسراب از توابع بخش مرکزی شهرستان ملکان مقدار آسفالت روستاهای استان طی سالهای ۹۳ تا ۹۶ را چهار میلیون و ۵۰۰  مترمربع دانست.

وی افزود: کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان جمعا تعداد ۲۰۲۰ بوده و بنیاد مسکن استان آماده بهسازی و آسفالت در همه روستاها به شرط مشارکت مردم روستاها است.

باباپور گفت: بنیاد مسکن استان ظرف سه سال گذشته به اندازه ۳۶ سال گذشته آسفالت در روستاها انجام داده است.

وی آمار بهره مندی روستاهای استان از آسفالت معابر عمومی و اجرای طرح های هادی را ۴۰ درصد و در شهرستان ملکان ۴۴ درصد عنوان کرد و اظهار کرد: شهرستان ملکان به لحاظ بهره مندی از وحدت و مشارکت بالا که بین مردم و مسئولین محلی وجود دارد از آمار استانی هم جلوتر است.

باباپور اعتبارات بهسازی روستایی بنیاد مسکن استان طی سال ۹۶ را مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال و در سال ۹۷ مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تا سال ۹۴ میزان آسفالت روستایی در شهرستان ملکان مقدار ۶۷ هزار پانصد متر مربع بوده که این مقدار طی سه سال گذشته دو و نیم برابر رشد کرده و به مقدار ۳۰۰ هزار مترمربع افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به پروژه آسفالت روستای ملاسراب اشاره کرد و گفت:عملیات اجرایی آسفالت ملاسراب از سال ۹۳ با مشارکت ۸۵۰ میلیون تومانی دهیاری و ۸۸۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن استان آغاز و طی سه سال به بهره برداری رسیده است.

سیاوش عینالو
۰۹:۴۶۲۰
تیر


وحدت و انسجام ملی نیاز امروز کشور است

ملکان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: وحدت و انسجام ملی نیاز امروز کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر شامگاه دیروز سه شنبه در اجتماع مردم روستای ملاسراب ملکان گفت: اگر چه مشکلاتی در کشور وجود دارد ولی رفع مشکلات و کمبودها تنها با وحدت و انسجام ملی و همدلی قابل حل است.

وی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و برنامه های دشمنان برای جلوگیری از تداوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این انقلاب با خون هزاران شهید و ایثارگر و حضور مردم در صحنه های مختلف طی ۴ دهه گذشته ماندگار شده و انشالله تا ظهور امام زمان(عج) هم تداوم خواهد یافت.

معاون استاندار خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته در زمینه های عمران و آبادانی و پزشکی و اقتصادی را ستود و افزود: یادمان نرود اوایل انقلاب پزشکان ما اکثرا از کشورهای خارجی بودند ولی هم اکنون در زمینه های مختلف از جمله پزشکی پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی زیر سئوال بردن خدمات انقلاب اسلامی را بی انصافی دانست و گفت: اوایل انقلاب بواسطه محرومیت های زمان ستمشاهی کشور هم هیچ چیز نداشت ولی الحمدالله الان فاصله و فرقی بین شهرها و روستاها وجود ندارد و روستاهای ما عین شهرهای ما آباد شده اند.

سیاوش عینالو
۱۵:۵۳۱۷
تیر


۵۶ میلیون ایرانی با بحران آب مواجه هستند

ملکان- فرماندار ملکان گفت: ۵۶ میلیون ایرانی با بحران آب مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر خانی ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به پروژه جدید دشمن در جهت ایجاد نارضایتی در بین مردم از دستگاههای دولتی افزود: دشمن برای هر موضوع کشور برنامه دارد.

وی گفت: دشمن درصدد برجسته سازی نقاط ضعف و ایجاد نارضایتی در بین مردم است و از این رو مسئولین باید در مقابل ترفندهای دشمنان هوشیار باشند.

وی بر قطعی برق با اطلاع رسانی قبلی در شهرستان ملکان تاکید کرد و گفت: نباید قطعی های ناگهانی برق باعث بروز مشکل برای مراکز خدمات رسان و بانک ها گردد.

خانی با بیان اینکه قضیه کمبود آب در کشور جدی است افزود: هنوز برخی مردم باور ندارند که بحران آب در کشور وجود دارد.

وی افزود:۵۶ میلیون ایرانی با بحران آب مواجه هستند و تنها چهار استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل و کردستان به واسطه بارندگی های بهار فعلا مشکل بی آبی ندارند./خبرنگار:سیاوش عینالو

کد خبر 4341814
سیاوش عینالو
۱۵:۲۹۱۷
تیر


صرفه جویی در مصرف انرژی باید از دستگاه های دولتی آغاز شود

ملکان- امام جمعه ملکان بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص مصرف بهینه انرژی تاکید کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی باید از دستگاه های دولتی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حافظ زمانی ظهر امروز یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: همچنین قطعی برق وآب با اطلاع رسانی قبلی صورت بگیرد تا مردم و دستگاه های خدماتی با مشکل مواجه نشوند. عملکرد دستگاه های مرتبط در این خصوص خوب ولی کافی نیست.

وی افزود: قطعی آب و برق در صورت امکان در ساعات غیراداری صورت بگیرد تا خدای ناکرده باعث اتلاف وقت مردم در بانک ها و سازمان های دولتی نشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ملکان با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف انرژی باید از دستگاه های دولتی آغاز شود تصریح کرد: وقتی ادارات دولتی از مردم بخواهند بهینه مصرف کنند خود نیز باید پیشقدم باشند تا اجرای این امر موفق تر پیش برود.

امام جمعه ملکان در ادامه از راه بندان توسط برخی رانندگان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی موارد مشاهده می شود برخی رانندگان با توقف خودروهای خود در وسط خیابان و معابر عمومی باعث ایجاد راه بندان و در مواقعی تصادف می شوند.

وی از برخی رانندگان حادثه ساز و بداخلاق نیز انتقاد کرد و برخی راه را می بندند و دوبله و سه بله در معابر عمومی توقف می کنند تازه با یک تذکر بداخلاقی هم می کنند و چیزی هم طلبکار می شوند.

خبرنگار:سیاوش عینالو

کد خبر 4341800
سیاوش عینالو