وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۷۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۴:۴۳۳۱
شهریور
در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس ملکان عنوان شد؛

اقتصاد مقاومتی شاه کلید پیشرفت و توسعه/ ایران در جنگ فرهنگی است

هفته دفاع مقدس
شناسهٔ خبر: 2922098 - 
ملکان - فرماندار ملکان گفت: اقتصاد مقاومتی شاه کلید پیشرفت و توسعه کشور در همه عرصه هاست.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر اسکندرزاده سه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سپاه ملکان به تشریح توطئه های مختلف استکبار جهانی به رهبری آمریکا علیه انقلاب اسلامی و روند تثبیت آن اشاره و تصریح کرد: پیام انقلاب در اوایل پیروزی پیام صلح و دوستی با کشورهای منطقه بود ولی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با ترس از پیام استکبار ستیزی ایران اسلامی رژیم بعث عراق را تشویق به حمله به ایران اسلامی کرد.

وی افزود: اهداف انقلاب اسلامی فرهنگی و دوستی و خودباوری ملت هاست و نه جنگ اما با این وجود جنگ هشت ساله را بر کشور ما تحمیل کردند و حدود ۴۴ کشور از لحاظ مالی و تجهیزات جنگی عراق را علیه ما تامین کردند ولی رزمندگان اسلام با رهبری و فرماندهی امام راحل و با توکل به ایمان در برابر آنها ایستادند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

فرماندار ملکان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی دوست و دشمن خود را شناختیم و به این باور رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم، تصریح کرد: ما در جنگ با خودباوری و توکل به ایمان، مقاومت و ایستادگی را در تاریخ ثبت کردیم اما باید توجه داشت که جنگ ایران با استکبار جهانی تمام نشده و بعد از جنگ نظامی هم اکنون در جنگ اقتصادی بسر می بریم و باید اقتصاد مقاومتی را حتی پس از تحریم ها ادامه دهیم.

اسکندرزاده اقتصاد مقاومتی را شاه کلید پیشرفت و توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: این اقتصاد متکی بر محور مردم بوده و مردم مالک آن هستند و باید پایه های اقتصادی کشور را چنان محکم کنیم که حتی با اوضاع نابسامان جهانی هم تکان نخورد و آن را جدی تلقی کنیم.

سیاوش عینالو
۱۴:۰۹۳۱
شهریور








سیاوش عینالو
۱۰:۴۹۳۱
شهریور

سیاوش عینالو
۱۰:۱۰۳۱
شهریور
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خبر داد
افزایش ثبت طلاق در استان


اجتماعی  7:50:40 1394/06/31
946-30714-5 کد خبر
    

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از افزایش پنج درصدی ثبت طلاق در استان طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان در سال 93 خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آذربایجان شرقی، سید محمد شروین اسبقیان در چهلمین جلسه شورای ساماندهی امور جوانان که با محوریت آخرین وضعیت بررسی ازدواج و طلاق در استان برگزار شد تعداد ازدواج های ثبت شده در سال 93 را 40 هزار و 732 مورد عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با 44 هزار و 438 مورد ازدواج ثبت شده در سال 92، کاهش هشت درصدی را نشان می دهد.

 

وی از افزایش پنج درصدی ثبت طلاق در سال 93 نسبت به سال 92  خبر داد و ابراز کرد:  در سال 92 تعداد هفت هزار و 772 مورد طلاق در استان ثبت شده که این آمار در سال 93 به تعداد هشت هزار و 145 مورد رسیده  است.

 

به گفته وی، روند ازدواج و طلاق در استان از سال 87 به بعد به ترتیب روند نزولی و صعودی داشته است اظهار کرد: متاسفانه بر اساس آخرین آمار، بیشترین آمار مربوط به طلاق در کشور، مربوط به زوج های همسن بوده است.

 

اسبقیان  افزود: میانگین سن ازدواج مردان و زنان استان به ترتیب در حدود 27 و 22 سال و میانگین اختلاف سنی زوجین در زمان ازدواج، چهار تا هفت سال و بیشترین ازدواج استان در مردان در گروه سنی 25-29سال و در زنان 15-19 سال است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت:  حدود 17 درصد طلاق ها در همان شروع و کمتر از یکسال و 50درصد  در بین زوجینی که کمتر از پنج سال باهم زندگی کرده اند اتفاق افتاده است.

 

به گفته وی، میانگین سن طلاق در بین مردان استان34 سال و  در بین زنان 29 سال است.

 

وی با تاکید بر لزوم اجباری شدن آموزش های قبل از ازدواج به جوانان تصریح کرد: مقوله ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات سرنوشت ساز انسان است و باید همه نهادهای ذیربط  به جوانان در امر خداپسندانه ازدواج کمک کنند.

 

 

 

 


خبرنگار: 1171
انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۴:۵۱۳۰
شهریور

 دوشنبه 30 شهریور 1394 - 08:57

محمد حسین مقیمی

معاون سیاسی وزیر کشور با یادآوری گذشت دو سال از عمر دولت تدبیر و امید گفت: مردم منتظر تغییرات در همه ابعاد اجرایی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدحسین مقیمی در همایش استانداران سراسر کشور صبح امروز (دوشنبه 30 شهریور) اظهار کرد: مردم در 24 خرداد 92 با حضور در انتخابات به تغییرات در همه ابعاد اجرایی کشور رای دادند.

مقیمی اضافه کرد: لازمه این تغییر داشتن روحیه تغییر و همراهی با دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان اینکه دولت در بحث هسته‌ای توانست قولی را که به مردم داده بود عملی کند، گفت: مردم منتظرند که در سایر زمینه ها قدم های بزرگی برداشته شود.

وی یادآور شد: همیشه باید در نظر داشته باشیم که دولت در چه وضعی از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کار خود را شروع کرد و حالا برای حل این مشکلات نیازمند مدیرانی همراه و همسو با سیاست‌های دولت است که در راس آنها استانداران هستند که بار فعالیت ها را به دوش دارند.

مقیمی درباره کارهای باقی مانده اظهار کرد: انجام این کارها نیازمند همکارانی همراه با استاندار است که باید مدیرانی همراه، همسو، سالم، معتقد در یک کلمه شایسته انتخاب کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: انتخاب مدیران دلسوز همراهی دیگر ارگان‌ها را می طلبد تا بتوانیم در دو سال آینده مشکلات روی زمین مانده را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار آنا، در این همایش بعد از معاون سیاسی وزیر کشور خندان‌دل معاون توسعه شهری و روستایی وزارت کشور به ارائه گزارش پرداخت همچنین قرار است رئیس دانشگاه فرهنگیان، وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور در این همایش سخنرانی کنند.

سیاوش عینالو
۱۴:۴۸۳۰
شهریور

 دوشنبه 30 شهریور 1394 - 10:38

شبکه های اجتماعی

فردی که با مزاحمت برای خانمی جوان در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی باعث از هم پاشیدن زندگی وی را فراهم کرده بود توسط پلیس فتا اصفهان دستگیر شد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رییس پلیس فتا اصفهان بیان داشت:در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه فردی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی برای وی مزاحمت ایجاد کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در یکی از شبکه های اجتماعی موبایلی مشغول بکار بودم که شخصی ناشناسی با ارسال پیام های عاشقانه برای من باعث مشکوک شدن همسرم و در نتیجه بر هم خوردن زندگی زناشویی من شد.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: با جستجو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سرانجام متهم که جوانی 25 ساله اهل و ساکن اصفهان است دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم از نزدیکان شاکی است عنوان داشت: وی در اعترافات خود انگیزه اش را سرگرمی بیان کرده است که در این زمینه پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سیاوش عینالو
۱۴:۴۷۳۰
شهریور

 دوشنبه 30 شهریور 1394 - 12:32

 عزت الله ضرغامی در حال آشپزی

عزت الله ضرغامی، رییس سابق رسانه ملی پست زیر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: آشپزی! تصویر مربوط به آشپزی من ! در یکی از هتل های خارج از کشور است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ضرغامی که این روزها یکی از فعال‌ترین سیاستمداران اینستاگرام است نوشت: با استفاده از یک کتری برقی ساده، آب جوش را داخل یخدان موجود در سرویس اتاق می ریزیم و یکی از انواع کنسروهای خوشمزه ای را که از ایران آورده ایم را درون آن قرار می دهیم تا گرم شود. بعد با نان باگت خریداری شده از سوپر مارکت نزدیک هتل بهترین غذا را می خوریم.

ارزان، سالم، حلال و پاک، خوشمزه ، سرعت در طبخ و ... همه از ویژگی های آن است. آداپتور احتیاطی برای استفاده از انواع پریزهای برق فراموش نشود. ظاهر و باطن، تجربه ای بود که در اختیارتان گذاشتم.

سیاوش عینالو
۱۴:۴۶۳۰
شهریور


 دوشنبه 30 شهریور 1394 - 12:26
علی مطهری

ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری با بیان اینکه متهمان ردیف اول تا سوم پرونده شکایت موکلم، رئیس، معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده از مطهری برای سخنرانی در شیراز است گفت: موکلم از متهمان ردیف اول تا سوم شکایتی ندارد و برای این افراد با شکایت مدعی‌العموم پرونده تشکیل شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خبرآنلاین، وکیل مدافع علی مطهری با بیان اینکه در جلسات قبلی دادگاه، رئیس و معاون دانشگاه شیراز و دانشجویی که از مطهری دعوت کرده بود، محاکمه شدند گفت: از جلسه سوم که ۱۵ مهر ماه تعیین شده، افرادی که به موکلم حمله‌ور شدند محاکمه می‌شوند.

مصطفی ترک همدانی با بیان اینکه سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده حمله به موکلش، 15 مهر ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: در دو جلسه گذشته، دفاعیات متهمان ردیف اول تا سوم پرونده اخذ شده و در ادامه نیز دفاعیات هشت متهم باقی مانده پرونده، اخذ می‌شود.

وکیل مدافع علی مطهری با یادآوری اینکه پرونده در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شیراز مطرح رسیدگی است افزود: موکلم در دو جلسه گذشته در دادگاه حضور نداشته است؛ البته با توجه به اینکه ما شاکی هستیم، الزامی به حضور شاکی نیست و وکیل می‌تواند از طرف شاکی در دادگاه حضور یابد. من تاریخ و ساعت برگزاری جلسات را به آقای مطری اعلام می‌کنم اما تشخیص اینکه در جلسات دادگاه حضور یابد یا خیر با خود اوست.

ترک همدانی با بیان اینکه متهمان ردیف اول تا سوم پرونده رئیس و معاون دانشگاه و دانشجوی دعوت کننده از مطهری برای سخنرانی در شیراز است گفت: موکلم از متهمان ردیف اول تا سوم شکایتی ندارد و برای این افراد با شکایت مدعی‌العموم پرونده تشکیل شده است. به عبارت دیگر در این پرونده هم شکایت شاکی خصوصی و هم اعلام جرم دادستانی وجود دارد.

وکیل مدافع علی مطهری گفت: خوشبختانه در مرحله دادسرا (شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز)، تحقیقات خوبی صورت گرفته و از نظر ما، پرونده کاملی برای رسیدگی در دادگاه تشکیل شده است.

بر اساس این گزارش، علی مطهری اسفند سال 93 که برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود مورد تهاجم عده‌ای قرار گرفت. به دنبال این حادثه، وی از حمله‌کنندگان به خود شکایت کرد که موضوع در شعبه ششم بازپرسی دادسرای انقلاب شیراز مورد رسیدگی قرار گرفت.

در جریان رسیدگی‌های دادسرا، از تعداد زیادی تحقیقات به عمل آمد که در نهایت برای 11 نفر در این پرونده کیفرخواست صادر و به دادگاه ارسال و نخستین جلسه رسیدگی به پرونده عوامل حمله به علی مطهری 13 مردادماه و دومین جلسه نیز ‌26 مردادماه در شعبه 101 دادگاه کیفری دو شیراز برگزار شد.

سیاوش عینالو
۱۴:۴۵۳۰
شهریور

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا یک ماه آینده اعلام می‌شود

 دوشنبه 30 شهریور 1394 - 12:10
معلم

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه نتایج آزمون استخدامی ۳۰ مهر یا اول آبان توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، گفت: هفته نخست آبان نیز کار گزینش و مصاحبه تخصصی توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

سید حسن حسینی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار کرد:‌ طبق تفاهم با سازمان سنجش مقرر شد تا نتایج 30 مهر یا اول آبان اعلام شود.

وی افزود:‌ طبق قانون سازمان سنجش باید تا سه برابر ظرفیت اعلام نتیجه کند، پس از آن اقدامات مربوط به مصاحبه تخصصی و گزینش توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 30 درصد سهم پذیرش مربوط به مصاحبه تخصصی و 70 درصد سهم آزمون است، عنوان کرد: جمع نتایج این دو با یکدیگر، نفرات پذیرفته شده را مشخص می‌کند.

حسینی با اشاره به اینکه انجام این مراحل برای هر نفر حدود 140 هزار تومان هزینه دارد، اضافه کرد: بعد از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، آموزش و پرورش در نیمه نخست آبان کار گزینش و مصاحبه را انجام می‌دهد و پس از اعلام نتایج دوره‌های آموزشی توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود که جلسات مربوطه در این زمینه در حال برگزاری است و تلاش می‌کنیم از اواخر آبان یا اوایل آذر دوره‌های آموزشی را برگزار کنیم.

سیاوش عینالو
۱۴:۴۴۳۰
شهریور

زلزله، دقایقی پیش شرق تهران را لرزاند

 دوشنبه 30 شهریور 1394 - 14:04
زلزله

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.2 ریشتر دقایقی پیش «رودهن» در شرق تهران را لرزاند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، به نقل از پایگاه لرزه‌نگاری کشوری زمین‌لرزه‌ای با قدرت 3.2 ریشتر ساعت 13:30 دقیقه امروز دوشنبه رودهن را لرزاند.

سیاوش عینالو