وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۵۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۴:۳۱۳۱
فروردين





ادارات گاز ملکان و بناب میهمان اولین دور بازدید مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه شرکت گاز استان در سال جدید بود.
  

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی ، مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه شرکت گاز استان طی سفر یکروزه کاری بمنظور همفکری، تبادل نظر و رسیدگی به مشکلات و موانع ، به شهرستان های ملکان و بناب عزیمت و  با فرمانداران این شهرستان ها دیدار و از نزدیک در جریان خدمات دهی و توسعه گازرسانی و رسیدگی به مسائل و مشکلات این شهرستان ها قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت گاز استان در این دیدار با فرمانداران ملکان و بناب ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت ،همیاری و همکاری آنان در اجرای پروژهای گازرسانی بر آمادگی شرکت گاز استان در ارائه خدمات به موقع به مردم شریف استان خبر داد و افزود :در سال گذشته تحویل گاز به نیروگاه بناب 400 درصد افزایش داشته بطوریکه بیش یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه بناب شده است. 
وی همچنین آمادگی شرکت گاز استان را برای تأمین گاز بزرگترین شهرک گلخانه ای خاورمیانه در ملکان اعلام نمود و افزود : شرکت گاز استان آماده تأمین گاز تمامی بخش ها بویژه بخش های صنعتی ، کشاورزی و تولیدی که در راستای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده می باشد.
وی اظهار داشت : با گازرسانی به سه روستای باقیمانده در ملکان و بهره برداری از آنها در هفته دولت شهرستان ملکان به شهرستان سبز تبدیل خواهد شد.
مهندس دینی افزود : 100 درصد روستاهای شهرستان بناب از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده و شهرستان بناب جزء شهرستان سبز استان محسوب می شود.
گفتنی است در این دیدارها بعد از استماع گزارش روسای ادارات و طرح مشکلات ، موانع و تنگناهای موجود در شهرستان ها مدیرعامل شرکت گاز استان  بر حل مشکلات و درخواست های روسای نواحی و کارکنان تأکید و رهنمودهای لازم را ارائه نمود.
همچنین در حاشیه این دیدار ها مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه با حضور در منزل همکار مرحومه خانم رفیقه سلطانی در عجب شیر با قرائت فاتحه به خانوده آنمرحومه تسلیت گفتند.

سیاوش عینالو
۱۲:۰۷۳۱
فروردين

 


رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ملکان گفت:فاز دوم این مرکز دانشگاهی تا مهرماه سال جاری افتتاح می شود.

دکتر قادر حبیبی روز دوشنبه در گفتگوئی با خبرنگار ما افزود: این ساختمان در  2400 متر مربع زیر بنا و سه طبقه احداث شده و تاکنون از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده است.

وی افزود: برای احداث این ساختمان تاکنون 13 میلیارد ریال هزینه شده و پیش بینی می شود برای تکمیل آن مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون دیگر نیز هزینه شود.

حبیبی افزود: از این ساختمان در جهت گسترش فضاهای آموزشی و پژوهشی و همچنین ایجاد نمازخانه استفاده خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر تعداد بیش از یک هزار دانشجو در  23 رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه پیام نور مرکز ملکان مشغول تحصیل هستند.

حبیبی افزود: با بهره برداری از این ساختمان ، فضای آموزشی دانشگاه پیام نور ملکان 5/2 برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان ملکان گفت: این واحد دانشگاهی در سال 93 از لحاظ عمرانی رتبه دوم و پژوهش رتبه 4 استانی را کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور مرکز ملکان از مهرماه سال 79 مشغول فعالیت علمی و آموزشی بوده و مجتمع اداری و آموزشی این دانشگاه نیز در سال 88 افتتاح شده است.

سیاوش عینالو
۰۹:۴۴۳۱
فروردين

شهروندان عزیز می توانند:آخرین اخبار و رویدادهای شهرستان ملکان را هر روز در رسانه های گروهی ذیل مطالعه نمایند و مدیران محترم روابط عمومی دستگاههای دولتی نیز جهت درج اخبار خود با شماره تلفن های ذیل تماس بگیرند:

نام خبرنگار

 

آدرس اینترنتی

مشخصات رسانه

ردیف

سیاوش عینالو

 تلفن تماس: 09144213777

http://tabriz.isna.ir/

خبرگزاری ایسنا

1

سیاوش عینالو

تلفن تماس: 09144213777

http://www.tabnakazarsharghi.ir/

خبرگزاری تابناک

2

سیاوش عینالو

تلفن تماس: 09144213777

http://nedayemalekan.blog.ir/

پایگاه خبری ندای ملکان

3

سیاوش عینالو

 تلفن تماس: 09144213777

http://www.rasamahale.com/azarbaijansharghi/malekan

سایت رسا محله شهرستان ملکان

4

قادر منجمی تلفن تماس:09141213299

http://www.irna.ir/eazarbaijan

خبرگزاری ایرنا

5

آرش پاشازاده

تلفن تماس:09353966929

http://diyaremalekan.ir/

پایگاه خبری دیار ملکان

6

 

سیاوش عینالو
۱۳:۲۸۳۰
فروردين

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:
غرامت باغداران در اسرع وقت پرداخت می‌شود

اقتصادی  9:39:51 1395/01/30
951-5284-5 کد خبر

8رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با کمک همه مجموعه عوامل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان، آرامش و ثبات خاصی پس از سال‌ها آشفتگی و بی ثباتی در بازار میوه شب عید سال 95 عینیت یافت.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی کریم مهری با حضور در شبکه سهند آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه بعد از سال‌ها آشفتگی و بی ثباتی در تنظیم بازار میوه شب عید، در سال 95 شاهد نمود عینی آرامش و ثبات خاصی در تنظیم بازار میوه شب عید سال‌جاری بودیم. 

وی اظهار کرد: از سال 1383 دولت مکلف به تهیه، توزیع و تنظیم بازار میوه شب عید شده است که این مهم در سال‌های گذشته برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که بعد از قانون انتزاع، وزارت جهادکشاورزی عهده دار این مسئولیت شد در حالی‌که در طول سال تامین و توزیع میوه بر عهده اصناف بوده و جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی کنم.

مهری افزود: اتحادیه تعاونی‌های روستائی که یک تشکل خصوصی می‌باشد و به عنوان عاملیت سازمان تعاون روستائی که از طرف  دولت به عنوان مباشر و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و براساس سقف تعیین شده، در این راستا انجام وظیفه نموده و این سازمان تنها به عنوان ناظر انجام وظیفه کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: دولت در این موضوع به هیچ وجه  نگاه تجاری نداشته و تنها  رفاه حال مردم، تنظیم و آرامش بازار مورد نظر دولت بوده است.

وی گفت: برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز آحاد مردم در آستانه تحویل سال نو، از جمله مواد پروتئینی مانند گوشت مرغ و میوه که شامل پرتقال و سیب می‌باشد، با مباشرت سازمان تعاون روستائی و عاملیت شرکت‌های تعاونی سازمان مذکور و در جهت رفاه و ایجاد ثبات و آرامش و تنظیم بازار این وظیفه به سازمان جهادکشاورزی استان محول شده است.

مهری با اشاره به گزارش پخش شده از شبکه سهند در خصوص تلفات میوه های باقیمانده، تاکید کرد: متاسفانه بدلایلی از جمله عدم ارائه اعداد و ارقام واقعی و استاندارد در خصوص تلفات موجود، حلاوت و شیرینی بدست آمده از آرامش ایجاد شده از وفور و ارزانی میوه شب عید  به خوبی منعکس نگردید.

وی تصریح کرد: طبق گزارش‌های ستاد تنظیم بازار و برابر تناژ و نرم استاندارد، تلفات در حد معقول ، قابل قبول و اصولی می‌باشد.

مهری با اشاره به بارش برف و سرمازدگی محصولات باغی در اولین روزهای سال 95، اظهار کرد: متاسفانه در اثر سرما و افت دما در سالجاری محصولات باغی استان در حدود 369 میلیارد ریال دچار سرما زدگی و خسارت شده‌اند که این معضل در میوه های سردرختی و به ترتیب در شهرستان‌های مرند، شبستر و میانه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: با تلاش کارشناسان و کارگروه‌های تخصصی اطلاعات لازم جمع آوری و اقدامات مقتضی در این خصوص بعمل آمده، که در اسرع وقت از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت باغداران پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به عمل نکردن دولت قبلی به تعهدات خود در قبال صندوق بیمه محصولات کشاورزی، گفت: کم لطفی دولت قبل نسبت به این صندوق در سال‌های گذشته موجب شده تا صندوق بیمه محصولات کشاورزی به یک بدهکار واقعی در برابر کشاورزان و باغداران زحمتکش تبدیل شود و نتواند به موقع به تعهدات خود عمل نماید و نهایتاً موجبات رنجش و نارضایتی این عزیزان را به وجود آورد.

مهری در پایان سخنان خود تصریح کرد: این مشکل ناشی از بدهی و دیون دولت دهم به صندوق بیمه محصولات کشاورزی بود که بحمدالله بخش اعظم آن حل و پیگیر پرداخت مانده مطالبات باغداران از بابت غرامت خسارت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستیم. 


خبرنگار: 1151
انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۲:۰۳۳۰
فروردين
  • تاریخ انتشار خبر :دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ | کد خبر : 43326
  • پرینت


    آذرقلم: میزان سرمازدگی بهاره در باغات زردآلو و بادام صد در صد ، کلزا نود درصد،آلو هشتاد و پنج درصد و گردو چهل درصد بوده است.

     

    آذرقلم: مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: بر اثر بارش تگرگ روز جمعه بالغ بر یک تیلیارد و پانصد و نود میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات شهرستان ملکان وارد شد.
    به گزارش آذرقلم، علی صیادی در بازدید از باغات خسارت دیده در گفتگویی افزود: بیشترین خسارت تگرگ مربوط به روستای قوریجان بوده و به باغات و مزارع روستاهای کورابلاغ ، میدانجوق،آروق و قلعه جوق از توابع بخش مرکزی ملکان نیز خساراتی وارد شده است.
    وی افزود: در این حادثه باغات انگور ۵۵ درصد و مزارع گندم و جو نیز ۴۵ درصد متحمل خسارت شده اند.
    صیادی گفت: گزارش مربوط به خسارت بارش تگرگ روز جمعه شهرستان ملکان به سازمان جهادکشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ارسال شده است.
    صیادی به خسارت سرمای بهاره به باغات ملکان نیز اشاره کرد و افزود: سرمای بهاره امسال نیز بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال به ۴۰۰ هکتار از باغات شهرستان ملکان خسارت وارد کرد.
    وی افزود: میزان سرمازدگی بهاره در باغات زردآلو و بادام صد در صد ، کلزا نود درصد،آلو هشتاد و پنج درصد و گردو چهل درصد بوده است.


    خبرنگار پایگاه خبری آذرقلم در شهرستان ملکان - سیاوش عینالو

    سیاوش عینالو
    ۱۱:۵۰۳۰
    فروردين
  • تاریخ انتشار خبر :دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ | کد خبر : 43350
  • پرینت

    آذرقلم: پیرترین فرد جهان در نقده از توابع آذربایجان غربی زندگی می کند و به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی هم رأی داده است.

    آذرقلم: پیرترین فرد جهان در نقده از توابع آذربایجان غربی زندگی می کند و به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی هم رأی داده است.

    به گزارش آذرقلم، پیرترین فرد جهان در نقده زندگی می کند و به انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی هم رأی داده است.

    اینکه چه ویژگی هایی باعث “برترین” شدن یک سوژه می شود هم مهم است به همین منظور کتاب مرجع بزرگی به نام گینس ابداع شد که تمام “ترین های” جهان را در خودش ثبت می کند.

    این کتاب آنقدر معروف است که برخی دست به کارهای محیرالعقولی می زنند تا نامشان هر طور شده وارد این کتاب شود اما برخی دیگر خودشان چنان سوژه های جذابی هستند که کارشناسان گینش به دنبال آنها می روند.

    به تازگی تصویر شناسنامه ای در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد یک پیرمرد ۱۳۲ ساله بنام عباس منائی در روستای راهدانه نقده زندگی می کند. وی متولد ۱۲۶۳ شمسی است و در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی هم رأی داده است.

    پیرترین فرد جهان قبلا ازان یک پیرمرد ژاپنی ۱۱۲ ساله بود اما حالا این عنوان در اختیار یک زن ۱۱۴ ساله برزیلی قرار دارد و در صورتی که کارشناسان گینس متوجه “حاج عباس” آذربایجانی ها شوند باید عنوان پیرترین فرد جهان را به او بدهند.

    عکس

    سیاوش عینالو
    ۱۵:۱۷۲۹
    فروردين
    کد خبر: ۲۱۳۷۹۲
    تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴



    نماینده منتخب مردم ملکان همه آحاد مردم را همچون مرحله اول جهت شرکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.
    نماینده منتخب مردم ملکان همه آحاد مردم را  همچون مرحله اول جهت شرکت حداکثری در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.
    سلمان خدادادی در جمع مراغه ای های مقیم تهران افزود: انصافا حضور ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی در انتخابات هفتم اسفند بی نظیر و حماسی بود.
    و افزود: شرکت در انتخابات باعث شکست توطئه های استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده و اعلام حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف و وفاداری به رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.
    وی افزود: مهم این است که مردم به کسی رای دهند که ولایت مدار بوده و در خط انقلاب و رهبری قدم برداشته و برای توسعه و شکوفایی مملکت تلاش نماید.
    خدادادی با اشاره به برگزاری انتخابات مرحله دوم در برخی حوزه های انتخابیه در استان از جمله حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر، شرکت گسترده و حداکثری در انتخابات مرحله دوم را خواستار شد و ادامه داد: انتخاب مردم مراغه مورد احترام بوده و هر کس پیروز و برنده انتخابات در این حوزه باشد نمایندگان منطقه نیز با او همکاری خواهند کرد.
    وی بر تعامل و همکاری نمایندگان شهرهای مراغه،بناب،ملکان و هشترود جهت توسعه و سازندگی 5 شهرستان جنوب آذربایجان شرقی تاکید کرد و اظهار کرد: با توجه به وجود پتانسیل های لازم و موقعیت صنعتی و کشاورزی و همچنین وجود جوانان تحصیل کرده و بااستعداد زمینه برای رشد و شکوفایی و توسعه در این شهرها فراهم می باشد.
    گفتنی است: بمنظور همفکری و فراهم نمودن زمینه های رشد و توسعه در شهرهای جنوب استان آذربایجان شرقی جلسه ای با حضور مراغه ای های مقیم تهران در تهران برگزار گردید. 
    منبع: خبرگزاری تابناک تبریز
    سیاوش عینالو
    ۱۵:۱۶۲۹
    فروردين
    کد خبر: ۲۱۳۷۹۵
    تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴


    مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: بر اثر بارش تگرگ روز جمعه بالغ بر یک تیلیارد و پانصد و نود میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات شهرستان ملکان وارد شد.
    مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: بر اثر بارش تگرگ روز جمعه بالغ بر یک تیلیارد و پانصد و نود میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات شهرستان ملکان وارد شد.
    علی صیادی روز یک شنبه در بازدید از باغات خسارت دیده در گفتگویی با خبرنگار ما افزود: بیشترین خسارت تگرگ مربوط به روستای قوریجان بوده و به باغات و مزارع روستاهای کورابلاغ ، میدانجوق،آروق و قلعه جوق از توابع بخش مرکزی ملکان نیز خساراتی وارد شده است.
    وی افزود: در این حادثه باغات انگور 55 درصد و مزارع گندم و جو نیز 45 درصد متحمل خسارت شده اند.
    صیادی گفت: گزارش مربوط به خسارت بارش تگرگ روز جمعه شهرستان ملکان به سازمان جهادکشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ارسال شده است.
    صیادی به خسارت سرمای بهاره به باغات ملکان نیز اشاره کرد و افزود: سرمای بهاره امسال نیز بالغ بر 93 میلیارد ریال به 400 هکتار از  باغات شهرستان ملکان خسارت وارد کرد.
    وی افزود: میزان سرمازدگی بهاره در باغات زردآلو و بادام صد در صد ، کلزا نود درصد،آلو هشتاد و پنج درصد و گردو چهل درصد بوده است. 
    منبع: خبرگزاری تابناک تبریز
    سیاوش عینالو
    ۱۵:۱۵۲۹
    فروردين
    کد خبر: ۲۱۳۷۹۰
    تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳


    در شهرستان ملکان همکاری فرمانداری و سایر دستگاههای دولتی با خبرنگاران خبرگزاری و مطبوعات خوب نیست چرا که برای پوشش خبری مراسمات و جلسات فرمانداری و سایر دستگاههای دولتی ملکان از خبرنگاران رسانه های مکتوب دعوتی به عمل نمی آید!
    در شهرستان ملکان همکاری فرمانداری و سایر دستگاههای دولتی با خبرنگاران خبرگزاری و مطبوعات خوب نیست چرا که برای پوشش خبری مراسمات و جلسات فرمانداری و سایر دستگاههای دولتی ملکان از خبرنگاران رسانه های مکتوب دعوتی به عمل نمی آید!
    هر چند طی سالها و ماههای گذشته در خصوص همکاری ضعیف فرمانداری و سایر ادارات دولتی ملکان با خبرنگاران خبرگزاری و مطبوعات این شهرستان مطالبی در رسانه های گروهی نوشته و پیگیری هایی نموده ایم، ولی متاسفانه تاکنون نتیجه ای نداشته است.
     این در حالی است که در شهرستان ملکان تعداد کل افراد فعال در حوزه خبر به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد، ولی متاسفانه این تعداد کم نیز همواره مورد بی مهری مسئولین دستگاههای دولتی قرار گفته اند!
    البته باید گفت بخشی از مشکل به نبود پست روابط عمومی در بسیاری از دستگاههای دولتی و نبود شورای روابط عمومی و خبرنگاران در شهرستان ملکان و بخشی دیگر نیز به آشنایی ضعیف مدیران روابط عمومی های موجود نسبت به نقش مطبوعات و خبرگزاری ها در انعکاس اخبار و فعالیت های سازمان های دولتی بر می گردد.
    استقبال ضعیف دستگاههای دولتی و شهروندان ملکانی از روزنامه و نشریات نیز مشکل دیگر اصحاب مطبوعات در ملکان است، چرا که مطالعه روزنامه و نشریات در سبد مصرفی ادارات دولتی ملکان صفر و در سبد مصرفی شهروندان این شهر ضعیف می باشد.
    ادارات و نهادهای بزرگ و کوچک در ملکان آبونمان هیچ روزنامه و نشریه ای نبوده و علیرغم  تلاشهای انجام یافته تاکنون هیچ حمایتی در خصوص رفع این مشکل نشده است.
    متاسفانه در شهر ملکان برای همه مشاغل، کارگروه ها و کمیته های تخصصی ایجاد شده و هر یک ماه یا دو ماه یکبار جلساتی برای بررسی مسائل و مشکلات آنها برگزار می گردد ولی برای شغل فرهنگی همچون نمایندگی و خبرنگاری مطبوعات و خبرگزاری ها در ملکان،هیچ  کارگروه و شورایی وجود ندارد و طی سالهای گذشته نیز جلسه ای جهت بررسی مسائل و مشکلات این قشر زحمت کش تشکیل نشده است!
    نگارنده: سیاوش عینالو – نماینده و خبرنگار خبرگزاری های: ایسنا،باشگاه خبرنگاران جوان – تابناک و سایر مطبوعات در شهرستان ملکان 
    منبع: خبرگزاری تابناک تبریز
    سیاوش عینالو
    ۱۴:۴۹۲۹
    فروردين
    خسارت 159 میلیارد تومانی تگرگ به باغات انگور و مزارع گندم و جو ملکان
    شهرستانها  14:46:55 1395/01/29
    951-2290-5 کد خبر

    مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: بر اثر بارش تگرگ روز جمعه بالغ بر 159 میلیارد تومان خسارت به مزارع و باغات شهرستان ملکان وارد شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، علی صیادی در بازدید از باغات خسارت دیده افزود: بیشترین خسارت تگرگ مربوط به روستای قوریجان بوده و به باغات و مزارع روستاهای کورابلاغ، میدانجوق، آروق و قلعه جوق از توابع بخش مرکزی ملکان نیز خساراتی وارد شده است.

    وی افزود: در این حادثه باغات انگور 55 درصد و مزارع گندم و جو نیز 45 درصد متحمل خسارت شده اند.

    صیادی گفت: گزارش مربوط به خسارت بارش تگرگ روز جمعه شهرستان ملکان به سازمان جهادکشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان ارسال شده است.

    وی به خسارت سرمای بهاره به باغات ملکان نیز اشاره کرد و افزود: سرمای بهاره امسال نیز بالغ بر 93 میلیارد ریال به 400 هکتار از  باغات شهرستان ملکان خسارت وارد کرد.

    وی افزود: میزان سرمازدگی بهاره در باغات زردآلو و بادام  100درصد، 90درصد، آلو 85 درصد و گردو 40 درصد بوده است.


    خبرنگار: 1131
    انتهای پیام

     
     
    سیاوش عینالو