وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۵:۴۲۲۹
آذر


همایش یکروزه کشاورزی پایدار با رویکرد حفظ آب و محیط زیست در ملکان برگزار شد. 


به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان در این همایش گفت: متاسفانه در گذشته نتوانسته ایم از منابع خدادادی به خوبی استفاده کنیم و آب را هدر و جنگل ها و مراتع و محیط زیست را نابوده کرده ایم. 


بشیر جعفری افزود:با تلاش هایی که انجام می‌شود هم نخواهیم توانست از منابع نسل های آینده حفاظت کنیم. 


جعفری همچنین با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال 75 میزان مهاجرت روستاییان 27 درصد بود در حالی که این آمار در سال 95 به 85 درصد افزایش یافته گفت: دولت ها در 40 سال گذشته به فکر ایجاد زیرساخت ها در روستاها بوده اند ولی هیچ فکری در خصوص تامین شغل و درآمد روستانشینان نکرده اند. 


وی همچنین از میزان نرخ سود بانکی و تعرفه گمرکی در کشور نیز انتقاد کرد و گفت: تجار و صادرکنندگان کشور با 40 درصد سود بانکی و تعرفه گمرکی امکان رقابت با دنیا و صدور کالا را ندارند و باید در این خصوص چاده اندیشی شود. 


مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان در ادامه از تاسیس صندوق های شهرستانی در شش شهرستان در استان طی نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: به شرط فروش اموال مازاد و ریختن پول حاصل از این فروش به صندوق شعبه شهرستانی صندوق حمایت از بخش کشاورزی در عرض دو ماه در شهرستان ملکان نیز تاسیس خواهد شد. 


وی ایجاد صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری در روستاهای استان را از دیگر برنامه های این صندوق دانست و گفت: در شهرستان های تبریز،مراغه،شبستر و عجب شیر این صندوق ایجاد شده است. 


جعفری اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای زنان تحصیلکرده روستایی و عشایری را از اهداف این طرح ذکر کرد. 


فرماندار ملکان نیز در ادامه جلسه با درخواست از توزیع عادلانه حق آبه این شهرستان از زرینه رود شهرستان میاندوآب، نسبت به عواقب اجتماعی آن در منطقه هشدار داد. 


محمدباقر خانی افزود: مقدار حق آبه شهرستان ملکان از میزان 87 میلیون مترمکعب در سال 93 به مقدار 50 میلیون مترمکعب در سال 96 کاهش یافته است. 


وی افزود: به منظور احیا دریاچه ارومیه 37 میلیون مترمکعب حق آبه شهرستان ملکان به دریاچه ارومیه هدایت شده که این میزان در سال جاری به 40 درصد افزایش یافته است. 


وی با توجه به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور در شهرستان ملکان نسبت به کاهش حق آبه ملکان طی سال های آتی هشدار داد و گفت:در سایه مدیریت دستگاههای مربوطه سال زراعی گذشته با این میزان حق آبه باغات ملکان سیراب شد ولی نگرانی من این است که با کاهش میزان حق آبه شاهد تنش های اجتماعی در منطقه باشیم. 


فرماندار ملکان در ادامه از تاسیس اتحادیه و شرکت های تعاونی آببران در 56 روستای ملکان خبر داد و گفت: ایجاد این تعاونی ها در راستای ساماندهی،مدیریت و توزیع آب به دست خود باغداران و کشاورزان منطقه می باشد. 


وی همچنین از روحانیون خواست در منبرهای خود کشاورزان و باغداران روستاها را نسبت به مصرف بهینه اب،عواقب بحران آب و حفاظت از محیط زیست و عدم ریختن زباله در ورودی روستاها آگاه  کنند.



فرماندار ملکان از تاسیس صندوق حمایت از توسعه و سرمایه گذاری بخش کشاورزی در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:شهرستان ملکان بواسطه همت مسئولین و همکاری مردم و بخصوص باغداران این شهرستان، مقام نخست صرفه جویی در آب بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است. 


حجت اسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان هم در این مراسم با توجه به موقعیت کشاورزی و وجود بیش از 11 هزار هکتار تاکستان بر حمایت بیش از پیش مسئولین استان از باغداران و برنامه ریزی و تدابیر ویژه جهت خرید تضمینی و صادرات کشمش این شهرستان تاکید کرد. 


دبیر نظام صنفی کشاورزی استان نیز در ادامه این جلسه از دستور رئیس جمهور به وزیر جهادکشاورزی مبنی بر تعامل و همکاری بیشتر این وزاردتخانه با کشاورزان و توجه بیشتر به تولید خبر داد. 

قنبری افزود: بر اساس این نامه تا پایان سالجاری بدنه وزارت جهادکشاورزی به روز رسانی خواهد شد. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده باید تولید کشوردر بخش کشاورزی به 2 برابر افزایش می یافت افزود:متاسفانه بواسطه نیود امکانات فنی و علمی و دراختیار نگذاشتن ابزارآلات به کشاورزان این کار عملی نشده است. 

قنبری آب و محیط زیست را پایه و اساس زندگی بشری دانست و گفت: حفظ این دو مهم نیازمند عزم و همت همگانی از مدیران گرفته تا کشاورزان می باشد. 

وی از مطالعه در خصوص میزان بهره وری از آب آجی چای تبریز با مشارکت دانشگاه تبریز خبر داد و گفت: در این طرح چونگی و میزان بهره برداری از اب این رود در شهرهای بهره بردار مورد تحقیق قرار می گیرد. 

وی ادامه داد: متاسفانه در روستاها در خصوص تصمیم گیری و برنامه ریزی صدای واحدی وجود ندارد. 

در پایان همایش از تعدادی از دست اندرکاران و مدیران مرتبط با کشاورزی شهرستان ملکان تجلیل به عمل آمد. 
 

انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۰:۵۲۲۶
آذر


مدیرکل ثبت احوال استان گفت: نرخ طلاق در بین خانواده های مرفه و تحصیلکرده بیشتر از سایر اقشار جامعه است. 


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، احد جودی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ملکان، افزود: 60 درصد از طلاق ها در شمال تهران و شهرهای بزرگ اتفاق می افتد. 


وی، وجود عشق و محبت را برای پایداری زندگی مهم دانست و اظهار کرد: زوجینی که بهم عشق و محبت دارند مشکلات و فشارهای زندگی را بیشتر از سایرین تحمل می‌کنند و بهانه قرار دادن بیکاری، به تنهایی برای طلاق، امری مردود است. 


مدیرکل ثبت احوال استان به مدیرانی که مرتب در خصوص بالا بودن آمار طلاق سخن می گویند نیز توصیه کرد که قبل از سخنرانی به آمار واقعی و مستند مراجعه کنند چرا که برخی ها به خاطر مسائل جناحی، آمارهای غیرواقعی به مردم می دهند.


وی با بیان اینکه 70 درصد جعیت کشور را نیروی فعال تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: کشور ما هنوز به مرحله سالمندی نرسیده و تنها هفت درصد جمعیت ما سالمند است ولی متاسفانه به جای شاخص توسعه، تهدید برای توسعه شده ایم. 


جودی گفت: اگر دولت های گذشته برنامه ریزی دقیقی می کردند و اگر اداره ثبت احوال ما فقط اداره صدور شناسنامه نبود، امروز شاهد بیکاری جوانان کشور نبودیم.


وی با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع ارائه  کرد، افزود: دولت ها باید برای 20 یا 30 سال آینده که جمعیت به سمت سالمندی و حتی انقراض پیش می رود فکری اساسی بکنند. 


وی همچنین خواستار آموزش مهارت زندگی به کودکان از مدارس ابتدایی شد و گفت: در کشور ژاپن کارهای نظافتی را از کودکی در مدارس به دانش آموزان یاد می دهند ولی در کشور ما همه به فکر نشستن در پشت میز هستند. 


جودی، همچنین بالا بردن سطح معیشتی معلمان کشور را خواستار شد و افزود: متاسفانه معلمان در کشور طی سالهای گذشته به خاطر فشارهای زندگی به سمت چندشغلی سوق داده شده اند./خبرنگار ایسنا در ملکان:سیاوش عینالو
سیاوش عینالو
۱۰:۵۰۲۶
آذر



امام جمعه ملکان از وجود ازدواج‌های زودهنگام در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: علیرغم تلاش شورای فرهنگ عمومی ملکان متاسفانه هنوز هم ازدواج‌های زودهنگام با دور زدن قانون، کم و بیش در این شهرستان انجام می شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حافظ زمانی  در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ملکان گفت: متاسفانه برخی‌ها به منظور استفاده از خدمات دستگاه‌های حمایتی و نظام وظیفه به سمت ازدواج های صوری رفته اند.

وی از دستگاه قضایی خواست، بعد از طلاق، تحقیق‌های لازم را به منظور مشخص شدن طلاق های واقعی انجام دهد. 

در پایان جلسه نیز تعدادی از مدیران مدارس شهرستان ملکان از تحصیل بانوان متاهل در مدارس روزانه با دختران مجرد و همچنین افزایش میزان ازدواج دختران کم سن با پسران سن بالا انتقاد کرده و خواستار چاره اندیشی مسئولین مربوطه شدند. 
سیاوش عینالو
۱۳:۱۰۲۵
آذر

سیاوش عینالو
۱۵:۰۲۲۱
آذر




فرماندار ملکان گفت:  از سال 90 تا 95 میزان ازدواج در شهرستان ملکان 35 درصد کاهش داشته و تعداد 2050 مورد ازدواج در سال 90 به تعداد 1321 مورد در سال 95 رسیده است.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدباقر خانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان افزود:  همچنین تعداد 199 مورد طلاق در سال 90 به تعداد 266 مورد در سال 95 افزایش یافته و تنها در شش ماهه اول سالجاری 121مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده است.


فرماندار ملکان در خصوص ازدواج های سنین زیر 14 سال در این شهرستان هشدار داد و اظهار کرد: طی پنج سال گذشته تعداد 2091 ازدواج زیر 14 سال در شهرستان ملکان ثبت شده است.


خانی در ادامه از تصویب سند سلامت اجتماعی شهرستان ملکان خبر داد و گفت: صدور کارت سلامت جوانان، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، توجه به فعالیت جسمانی جوانان، اصلاح شیوه زندگی و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی و تغذیه سالم جزو محورهای این سند می باشند.


وی از آغاز طرح آموزش‌های اجباری قبل از ازدواج در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح از این پس زوجین قبل از ازدواج در دفاتر مشاوره و مراکز بهزیستی و بهداشتی آموزش های قبل از ازدواج را فرا می گیرند و ثبت ازدواج بدون شرکت در این آموزش ممنوع خواهد بود.


فرماندار ملکان با بیان اینکه بیشترین تلفات در سوانح رانندگی جوانان بین سنین 15 الی 29 سال هستند بر لزوم برنامه ریزی و توجه به این مسئله تاکید کرد.


امام جمعه ملکان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین سلامت جسمی جوانان در رشته های ورزشی غیرفوتبالی از جمله رشته های رزمی می باشد از توجه بیشتر به فوتبال در مملکت انتقاد کرد.


حجت الاسلام حافظ زمانی افزود: متاسفانه بیشترین بودجه و امکانات وزارت ورزش و سایر ارگان های دولتی صرف فوتبال می شود در حالی که بیشترین مدال های کشور در مسابقات جهانی در ورزش های غیر فوتبالی به دست آمده و همچنین سلامت جسمی برخی رشته های ورزشی برای جوانان از فوتبال بیشتر است.


وی همچنین بر اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش تعداد قهوه خانه های سنتی در شهرستان ملکان تاکید کرد و گفت: در حالی که همه از مضرات استعمال قلیان بر جسم و جان انسانها خبر دارند ولی متاسفانه تعداد قهوه خانه های سنتی و مقدار مشتریان این مراکز روز به روز در حال افزایش است.


رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ملکان نیز در این جلسه از برخی تفکرات حاکم در جامعه در خصوص اینکه بیکاری باعث و بانی  بروز مشکلات و معضلات اجتماعی می باشد انتقاد کرد و گفت: افراد در صورت داشتن مهارت فنی و حرفه ای می توانند با مراجعه به این اداره از تسهیلات خوداشتغالی استفاده کنند.


جواد حبیبی در ادامه خواستار احیاء مجدد تعاونی های آموزشگاهی در مدارس شهرستان ملکان شد و گفت: این کار می تواند نوجوانان و جوانان را برای کسب و کار در آینده مهیا کند./خبرنگار ایسنا:سیاوش عینالو

سیاوش عینالو
۱۲:۴۴۲۱
آذر



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ایجاد کارخانجات تبدیلی کشمش در شهرستان ملکان، گفت: نمایندگان مجلس و دولت برای صادرات کشمش تأکید دارند. 

  

سلمان خدادادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به احداث دومین کارخانه تولید فولاد آلیاژی کشور، اظهار کرد: این کارخانه اوایل سال 97 توسط بخش خصوصی در ملکان راه‌اندازی می‌شود. طبق پیش‌بینی بیش از 370 نیروی انسانی در این کارخانه فعالیت می‌کنند و از کارکنان اخراجی کارخانه ذوب آهن نیز برای همکاری دعوت خواهد شد. 

  

وی با بیان این‌که سالانه 800 هزار تن فولاد آلیاژی در این کارخانه تولید خواهد شد، ادامه داد: کارخانه تولید فولاد آلیاژی با هزینه 190 میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود که 120 میلیارد تومان توسط سهامداران و 70 میلیارد تومان هم توسط بانک سپه به‌صورت تسهیلات ارزی و ریالی تأمین می‌شود. 

  

وی در رابطه با دلایل تعطیلی چندین ساله کارخانه ذوب آهن شمال غرب کشور، گفت: عملیات راه اندازی این کارخانه چند سال قبل به‌ علت درخواست 40 میلیارد ریال توسط وزارت جهادکشاورزی و اختلاف اراضی بین اهالی منطقه متوقف شد و متأسفانه 70 کارگر این پروژه نیز اخراج شدند که مجوز این کارخانه نیز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهامداران ابلاغ شد . 

  

خدادادی افزود: پیگیری علل تعطیلی این کارخانه در برنامه‌ام بود که پس از ده‌ها جلسه با وزیر و معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سهامداران کارخانه در نهایت مقرر شد با توجه به عدم توجیه اقتصادی، این کارخانه به تولید فولاد آلیاژی روی آورد. 

  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به‌خاطر استفاده نکردن وزارت کشور از افراد توانمند خارج از بدنه، 80 درصد توانایی فرمانداران و بخشداران کاهش یافته است . 

  

وی افزود: در دولت‌های قبل از توانایی سایر سازمان‌های دولتی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استفاده می‌شد، ولی با دستور وزیر کشور هم اکنون 80 درصد انتصاب‌ها از نیروی انسانی این وزارتخانه انجام می‌گیرد که این امر منجر به پایین آمدن سطح کارایی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در کشور شده است؛ این سیاست وزارت کشور اخیراً مورد اعتراض نمایندگان مجلس نیز قرار گرفت . 

  

وی در ادامه از مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس به‌منظور یکسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال‌جاری دریافتی ماهیانه بازنشستگان به حداقل 20 میلیون ریال افزایش خواهد یافت . 

  

وی افزود: پیش‌تر افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه خود وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها انجام می‌گرفت و متاسفانه در برخی موارد مشاهده می‌شد که بعضی از بازنشستگان حقوق‌های زیر 10 میلیون ریال می‌گیرند . 

  

وی همچنین از تصویب لایحه افزایش حقوق کارکنان دولتی بر اساس تورم سالیانه خبر داد و گفت: بر اساس پیشنهاد کمیسیون اجتماعی و تصویب مجلس شورای اسلامی در طول برنامه ششم، حقوق کارکنان دولتی بر اساس میزان تورم سالیانه تنظیم و پرداخت خواهد شد . 

  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و پتروشیمی با کارمزد چهار الی شش درصدی خبر داد و گفت: این تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی پرداخت شده و کل اعتبار این طرح نیز در کشور 120 هزار میلیارد ریال است. 

  

وی افزود: این تسهیلات در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و روستاها برای ایجاد اشتغال و همچنین رفع مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی صنایع تبدیلی و کارخانجات بزرگ و کوچک اعطا می‌شود . 

  

خدادادی گفت: کارمزد تسهیلات کشاورزی چهار درصد، پتروشیمی پنج درصد و صنعت 6 درصد می باشد و همه مردم ساکن در شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و روستاها و همچنین صاحبان صنایع تولیدی کوچک و بزرگ می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند . 

  

نماینده مردم ملکان بر استفاده از این تسهیلات جهت ایجاد کارخانجات مدرن و به روز مجهز به بسته بندی کشمش در ملکان تاکید کرد و از سرمایه‌گذاران خواست در این خصوص اقدام کنند. 

  

وی سهم بخش کشاورزی شهرستان ملکان از این تسهیلات را 40 میلیارد ریال ذکر کرد و از عموم مردم و بخصوص واحدهای تولیدی خواست ضمن مراجعه به فرمانداری و جهادکشاورزی و سایر دستگاههای مربوطه از وام 4 درصد بهره مند شوند . 

  

وی همچنین  از پرداخت 140 میلیارد ریال یارانه کشمش به تاک‌داران ملکان در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که کل سهم استان آذربایجان غربی 80 میلیارد ریال بود .


نماینده مردم ملکان در ادامه مصاحبه از سیاست دولت در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دولت در بخش کشاورزی سیاست مدون و مطالعه شده و تحقیق شده ندارد به همین خاطر کشاورزان در موقع برداشت محصولات خود مشتری پیدا نمی کنند و مجبور می‌شوند حاصل دسترنج خود را مفت و مجانی بفروشند . 

  

خدادادی افزود: دولت وظیفه دارد مقدمات صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کرده و همچنین با خرید تضمینی باعث شود قیمت محصولات کشاورزی افزایش یابد، این در حالی است که یک سال محصولات کشاورزی توسط دولت خرید می‌شد سال دیگر نمی‌شود و اگر خرید تضمینی می‌شود قیمت‌ها یک سوم زیر قیمت بازار تنظیم می‌شود که این هم باعث می‌شود خریداران موجود نیز با مشاهده قیمت تضمینی قیمت خرید خود را پایین بیاورند که با این موضوع نیز باعث افت قیمت محصولات کشاورزی در بازار می شود . 

  

وی با تاکید بر توجه به کیفیت و به‌روز کردن بسته‌بندی محصولات کشاورزی، گفت: اگر بخواهیم محصولات کشاورزی ما در جهان صادرات و مشتری داشته باشد، باید با استفاده از الگوبرداری از دنیا قدم برداشته و به کیفیت و تنوع بسته‌بندی محصولات دقت کنیم .

  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از کاهش بودجه سال آینده کشور خبر داد و گفت: کل بودجه کشور در سال جاری 370 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در سال 97 به 320 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. از این میزان، بودجه‌ی اعتبارات عمرانی نیز تنها 17 درصد است که عملا هشت درصد آن تحقق خواهد یافت و مابقی به حقوق و دستمزدها  و هزینه‌های جاری پرداخت خواهد شد . 

  

نماینده مردم ملکان در ادامه از عملیات آسفالت جاده ملکان به لیلان خبر داد و گفت: این جاده‌ی ارتباطی که عملیات اجرایی آن از پنج سال پیش متوقف شده بود، تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد . 

  

وی تبدیل دهستان آقمنار به "بخش" را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: وزیر کشور دستور بررسی و مطالعه در این خصوص را به استاندار آذربایجان شرقی صادر کرده است . 

  

خدادادی با بیان اینکه کل اعتبارات عمرانی شهرستان ملکان در سال جاری 170 میلیارد ریال است، تشریح کرد: این در حالی است که تاکنون با استفاده از اعتبارات مستقیم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی حدود 950 میلیارد ریال برای توسعه و عمران شهرستان ملکان بودجه جذب کرده‌ایم . 

  

وی در ادامه از اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار از ستاد اجرایی فرمان امام(ره) جهت توسعه بخش‌های بهداشتی و آموزشی و مذهبی در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: با استفاده از این اعتبارات 40 مدرسه، سه خانه بهداشتی و سه خانه عالم در روستاها و شهرهای ملکان احداث خواهد شد . 

  

وی در ادامه از احداث آزادراه ملکان ملکان و مراغه با 4000 میلیارد ریال، طرح فاضلاب شهری ملکان با 400 میلیارد ریال اعتبار، توسعه بخش فناوری روستایی، طرح ایمن‌سازی جاده کمربندی ملکان به طول شش کیلومتر با 30 میلیارد ریال اعتبار، احداث و اصلاح 21 پل روستایی حادثه‌خیز با 110 میلیارد ریال اعتبار، تصفیه خانه طرح فاضلاب شهری ملکان با 180 میلیار ریال اعتبار خبر داد و گفت: عملیات احداث ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی ملکان پس از چند ماه وقفه از مراسم کلنگ‌زنی به علت وجود مشکلات سند، به زودی آغاز می‌شود . 

  

وی افزود: عملیات اجرایی ساختمان‌های بیمه سلامت و اورژانس اجتماعی شهرستان ملکان نیز که به پیمانکار محول شده است، به زودی آغاز خواهد شد. 


  

نماینده مردم ملکان همچنین هرگونه دخالت در انتصاب مدیران شهرستان ملکان را رد کرد و گفت: در دوره دهم در بحث انتصاب و تغییرات مدیران شهرستان حداقل دخالت‌ها را داشته‌ام چرا که حقیقتا مشکلات منطقه آنقدر زیاد است که فرصتی برای این کارهای بی‌اهمیت نمی‌ماند، از این رو بیشترین انرژی خود را در جهت توسعه و عمران منطقه گذاشته‌ام . 

  

وی همچنین دخالت در انتخاب شهردار جدید ملکان را نیز بی‌اساس خواند و گفت: در انتخاب شهردار ملکان نیز هیچ دخالتی نداشته و هیچ تماسی با هیچ یک از اعضای شورای شهر ملکان در این خصوص برقرار نکرده‌ام و معتقدم انتخاب شهردار ربطی به بنده ندارد و اعضای شورای شهر مسئول این انتخاب هستند./گفتگو از خبرنگار ایسنا:سیاوش عینالو


انتهای پیام

سیاوش عینالو
۱۰:۱۹۲۱
آذر

فرماندار ملکان از برگزاری سومین جشنواره خوشنویسی شهرستان ملکان خبر داد. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدباقر خانی در جلسه شورای سیاست گذاری سومین جشنواره خوشنویسی ملکان افزود: این جشنواره با موضوع ایثار و شهادت و به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد. 

وی با اشاره به محوریت ایثار و شهادت در سومین جشنواره خوشنویسی ملکان، مشارکت همه دستگاه های دولتی جهت برگزاری بهتر این رویداد هنری و حماسی را خواستار شد. 

وی از شهرستان ملکان به عنوان قطب هنر خوشنویسی در کشور یاد کرد و گفت:خوشبختانه در شهرستان ملکان هنرمندان بسیاری در امر هنرهای خوشنویسی و تجسمی فعالیت دارند و برخی از آنها حتی در سطح استانی و کشوری حرفی برای گفتن دارند. 

وی افزود: علاقمندان به شرکت در سومین جشنواره خوشنویسی می توانند آثار خود را تا 25 دی ماه سال جاری دبیرخانه واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان دفتر خوشنویسی ارسال کنند.
 
 در ادامه جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان نیز گزارشی از روند دو دوره برگزاری جشنواره ارائه نمود و خواستار حمایت مسئولین شهرستان به جهت هر چه باشکوه تر شدن جشنواره شد. 

سعید سلطانپور برگزاری جشنواره و برنامه های مشابه را به عنوان ابزاری قوی در جهت معرفی پتانسیل های شهرستان عنوان نمود و از همکاری دستگاههای دولتی و مردم طی دو جشنواره قبلی قدردانی کرد. 

رئیس انجمن خوشنویسان ملکان نیز ضمن تاکید بر حمایت همه ادارات شهرستان از این شهرستان ملکان به عنوان یکی از قطب های برتر خوشنویسی استان نام برد./نماینده و خبرنگار ایسنا در شهرستان ملکان - سیاوش عینالو

انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۰:۴۶۱۹
آذر


نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دومین کارخانه تولید فولاد آلیاژی کشور اوایل سال 97 توسط بخش خصوصی در شهرستان ملکان آغاز به کار می‌کند، گفت: بیش از 370 نفر نیروی انسانی بومی از طریق آزمون در این کارخانه استخدام می‌شوند.


سلمان خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی افزود: در این کارخانه سالانه  800 هزار تن فولاد آلیاژی تولید خواهد شد.


وی افزود: این کارخانه با 190 میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی راه اندازی می شود که 120 میلیارد تومان توسط سهامداران تامین شده و 70 میلیارد تومان هم توسط بانک سپه به صورت تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت می‌شود.


نماینده مردم ملکان از افتتاح رسمی این کارخانه بعد از شروع به کار و راه اندازی خط تولید با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد و گفت: با راه اندازی این کارخانه همچنین صدها نفر در بخش حمل و نقل در این حوزه مشغول بکار خواهند شد. 


وی به علل تعطیلی چندین ساله کارخانه ذوب آهن شمال غرب کشور در ملکان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات راه اندازی این کارخانه چند سال قبل به علت درخواست 40 میلیارد ریال توسط وزارت جهادکشاورزی و اختلاف اراضی بین اهالی منطقه متوقف شد و متاسفانه 70 کارگر این پروژه نیز اخراج شدند و مجوز این کارخانه نیز توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت کتبا به سهامداران ابلاغ شد. 


خدادادی افزود: با شروع بکار مجلس دهم یکی از اولویت های ما، پیگیری علل تعطیلی این پروژه بود که پس از دهها جلسه با وزیر و معاونان وزارت صنعت،معدن و تجارت و سهامداران کارخانه در نهایت مقرر شد با توجه به عدم توجیه تولید ذوب آهن کاربری کارخانه به تولید فولاد آلیاژی که مشتری زیادی در کشور دارد تغییر یابد. 


وی ادامه داد: به علت کسری بودجه سهامداران نیز، برای اخذ تسهیلات با چند بانک وارد مذاکره شدم که در نهایت بانک سپه پس از انجام کار کارشناسی موافقت اصولی خود را با اعطای 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزی و ریالی به این کارخانه اعلام کرد./خبرنگار ایسنا:سیاوش عینالو

انتهای پیام

سیاوش عینالو
۱۴:۲۴۱۸
آذر

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی فاز اول خط تولید کارخانه تولید فولاد آلیاژی ملکان نزدیک به یک هزار نفر از فارغ التحصیلان و دانشجویان بومی شهرستان ملکان جذب کار می شوند.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سلمان خدادادی در مراسم روز دانشجو در ملکان افزود: تا اواخر سال جاری فاز اول این کارخانه رسما آغاز به کار خواهد کرد و جذب نیروی انسانی نیز از اوایل سال آینده طی آزمون استخدامی که اولویت با نیروهای بومی خواهد بود آغاز می شود.


وی افزود: پشت روز دانشجو فکر و اندیشه وجود دارد و بخاطر آنکه باعث رسوایی استکبار جهانی شد برای ما عزیز است.


نماینده مردم ملکان گفت: همانطوری که رهبری نیز فرمودند دانشجویان باید نترس باشند و بتوانند حرف و مطالبه خود را بر اساس عقلانیت و منطقی بیان کنند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، قدرت جمهوری اسلامی را به واسطه وجود رهبری مقتدر، ملت همیشه درصحنه و بسیج مردمی دانست و گفت: اگر آمریکا با آن همه قدرت مالی و نظامی از ایران می ترسد به واسطه وجود رهبری دارای محبوبیت در بین ملت و مردمی همیشه در صحنه است و اگر کشورهای عراق و سوریه توانستند در برابر داعش پیروز شوند بخاطر الگو برداری از بسیج ایران بود.


وی ادامه داد: تا زمانی که این جوانان و دانشجویان و مردم همیشه در صحنه و متعهد و انقلابی را داریم هر قدرتی در برابر ایران شکست خواهد خورد و آینده در دستان جوانان و دانشجویان خواهد بود.


در ادامه مراسم فرماندار ملکان نیز  با  اشاره به رتبه 16 کشور از لحاظ علمی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به کسب این مقام هنوز نتوانسته ایم این موفقیت را به صورت عملی و کاربردی وارد زندگی کرده و تولید ثروت تبدیل کنیم و صرفا این علم در ارائه مقالات آی اس آی خلاصه و محدود شده است.


محمدباقر خانی،  از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها خواست در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، تحقیقات و پژوهش را در خدمت کشاورزی و اقتصاد منطقه بکار بگیرند.


در پایان مراسم از تعدادی از دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان ملکان تجلیل به عمل آمد./خبرنگار ایسنا:سیاوش عینالو

سیاوش عینالو
۱۲:۳۰۱۸
آذر
خدادادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار انجام تحقیق و تفحص نسبت به وجود رانت و فساد در واردات خودرو شد.

///سلمان خدادادی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از ازدیاد خودروهای بی‌کیفیت چینی در کشور گفت: این خودروهای بی‌کیفیت حتی در کشور چین هم حق رفت و آمد ندارند، اما متاسفانه در ایران به وفور شاهد جولان آن‌ها در خیابان‌ها هستیم.

وی از وجود رانت در واردات خودرو خبر داد و گفت: بنده از اساس با اتفاقاتی که در بحث واردات خودرو رخ می‌دهد، مخالفم چرا اگر یک خودرو در همسایگی ایران 80 میلیون تومان است،  اما در کشور ما همان خودرو 250 میلیون تومان باید باشد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با طرح این پرسش که یک ایرانی چه گناهی کرده است، تاکید کرد: چه میزان دیگر باید در انتظار رشد صنعت خودرو در کشورمان باشیم تا به جایگاه ایده آل برسد؟ اکنون بیش از 50 سال است که وارد بحث تولید خودرو شده‌ایم، چرا هنوز نمی‌توانیم یک خودرو ایده آل داشته باشیم؟ همواره از جهان در این مورد عقب‌تر بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 40 سال قبل کره‌ای ها آرزوی داشتن خط تولید پیکان ما را داشتند، تصریح کرد: امروزه ما باید به دنبال فناوری‌های تولید خودرو کره‌ای ها برویم.

خدادادی با تاکید بر اینکه باید با مافیای خودرو برخورد جدی شود، گفت: در دولت احمدی‌نژاد شاهد پایین آمدن تعرفه واردات خودرو بودیم و در همان مدت کوتاه که تعرفه بار دیگر به حالت قبلی خود بازگشت، به اندازه‌ای خودرو وارد کشور شد که کار از رانت گذشته بود و مصداق تبانی و فساد آشکار بر ملا شد.

نماینده مردم ملکان با بیان اینکه اکنون نیز سایت ثبت سفارش واردات خودرو بسته شده حتما ماجرایی دارد، اظهار کرد: قیمت خودرو بالا رفته و بازار به نفع عده‌ای خاص گران شده است، از سوی دیگرشاهد ورود خودرو هم هستیم که هر بار بعد از اعتراض مجلس  آقایان می‌گویند اینها از قبل ثبت سفارش کرده بودند. چرا پاسخ نمی‌دهند که این آقایان از کجا می‌دانستند که قرار است واردات خودرو ممنوع شود و این همه سفارش خودرو را ثبت کرده بودند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز تاسف از نبود قوانین متقن در این مورد گفت: وقتی در کشور ما قوانین ناقص است، عده ای هم پیدا می‌شوند که راهکار دورزدن این قانون را یاد بگیرند.

وی با تاکید براینکه چرا عده‌ای خاص می‌توانند تعداد زیادی خودرو وارد کنند، بیان کرد: وقتی صحبت از واردات خودرو می‌شود، نام عده‌ای خاص با توانمندی بالا به چشم می‌خورد، در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید پاسخ دهد که این افراد انگشت شمار چگونه به اطلاعات دست پیدا کرده‌اند و درست قبل از آنکه سایت ثبت سفارش بسته شود، صدها خودرو را ثبت سفارش می‌کنند؟

خدادادی با ابراز تاسف از اینکه همین افراد خاص خودروهایی وارد می‌کنند که خدمات پس از فروش ندارد، تصریح کرد: چرا آقایان در وزارت صنعت به این سوال پاسخ نمی‌دهند که چگونه امکان دارد فردی قبل از بسته شدن سایت ثبت سفارش در تعداد بالا خودرو سفارش بدهد و با وجود همین محدودیت خودروهایی وارد کند که خدمات پس از فروش ندارد؟

وی ضمن درخواست از کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای ورود جدی نسبت به این گونه موارد گفت: باید برای همیشه جلوی رانت و فساد در واردات خودرو گرفته شود، کمیته خودرویی کمیسیون صنایع باید وارد این بحث شود و حتی می‌توان نسبت به واردات خودرو تحقیق و تفحص کرد تا مشخص شود چه دستهایی در کار است که این بازی ها در صنعت خودرو رخ می دهد؟

انتهای پیام/

سیاوش عینالو