وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۰:۴۶۲۹
خرداد

سیاوش عینالو
۱۲:۳۲۲۴
خرداد

برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری تب کریمه-کنگو در ملکان 

 



مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملکان گفت: کلاس آموزش راههای نفوذ و ایجاد بیماری، راههای مقابله و پیشگیری بیماری تب خونریزی ‌دهنده کریمه - کنگو در این شهرستان برگزار شد. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، حسن علیوند در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در این کلاس آموزشی که کلیه کارکنان مدیریت در آن حضور داشتند، کارشناس شبکه دامپزشکی این شهرستان به اهمیت موضوع اشاره کرده و نکات بهداشتی را در این خصوص یادآوری کرد. 
  
وی گفت: بیماری تب خونریزی‌ دهنده کریمه - کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات و یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود، ویروس به وسیله کنه‎ی هیالوما انتقال می‌یابد. 
  
وی اظهار کرد: مخزن ویروس در طبیعت اصولاً کنه‌ها می‌باشند و گاو، گوسفند، بز و خرگوش نیز به عنوان مخزن مطرح می‌باشند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصابها و سلاخها) سبب ایجاد همه‌گیری‌‌های ناگهانی می‌شود. 
  
"امیر کاظمیان"، کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان ملکان نیز در این خصوص بیان کرد: کشتارهای غیر مجاز ممنوع بوده و خوشبختانه کلیه کشتارگاه‎های کشور مجهز به سیستم پیش سرد بوده و بعد از کشتار، گوشت به مدت 24 ساعت در دمای صفر الی چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده تا  PH آن پایین آمده و اکثر ویروس ها و تخم انگلها از بین می‌روند. 
  
وی افزود: از راههای آسان، رایج و مهم مبارزه با این بیماری استفاده از حمام کنه برای شستشوی دامها می‎باشد. این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات به شمار می‌رود. 
  
وی با اشاره به این که بیماری در اصل مخصوص حیوانات است، گفت: طیف گوناگونی ازحیوانات شامل حیوانات وحشی واهلی مثل گوسفند، بز وگربه قابلیت میزبانی ویروس تب کریمه را دارند. 
  
کاظمیان ادامه داد: بیماری در بیشتر مواقع توسط کنه منتقل می‌شود که همه‌گیری بالایی هم دارد، شش ماه اول سال و در طول گرمای هوا، شرایط مناسبی برای رشد این ویروس به‌حساب می‌آیند.
سیاوش عینالو
۱۲:۳۱۲۴
خرداد

فرماندار ملکان تاکید کرد

اجرای عملیات آسفالت‌ریزی ۲۵ راه روستایی در ملکان/ضرورت ایجاد بازارچه دست‌فروشان







فرماندار ملکان از اجرای عملیات آسفالت‌ریزی مسیر ۲۵ روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدباقر خانی در جلسه شورای ترافیک شهرستان ملکان اظهار کرد: ۲۲۴ هزار مترمربع از مسیرهای روستایی شهرستان ملکان که ۱۳ درصد آسفالت کل استان را تشکیل داده، بهسازی و آسفالت‌ریزی می‌شود.
  
وی با تاکید بر بهسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی در شهرستان ملکان، افزود: امید است که بتوانیم در سایه تعامل، همکاری و همت مسئولان شهرستانی و استانی، همانند گذشته، تلاش‌های مضاعفی در راستای بهسازی و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی در حد مناسب و ایمن انجام دهیم.
  
وی با اشاره به ضرورت تعریض ۱۰ پل روستایی در شهرستان ملکان، خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بروز تصادفات امسال چهار پل روستایی جهت تعریض در دستور کار قرار دارد که در صورت تامین اعتبار لازم این تعداد پل جهت تعریض افزایش می‌یابد.
  
خانی از ناقص ماندن روکش آسفالت در مسیر جاده ترانزیتی ملکان-میاندوآب و بناب انتقاد کرد و گفت: باید هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت تکمیل روکش آسفالت این مسیر انجام شود.
  
فرماندار ملکان با تاکید بر مکان‌یابی جهت ساماندهی دستفروشان جلوی مغازه‌ها، بانک‌ها و معابر عمومی که رفت و آمد مردم را با مشکل مواجه می‌کنند، اضافه کرد: شهرداری و ماموران سد معبر نباید در برخوردهایشان بصورت گزینشی و سفارشی عمل کنند؛ شهرداری موظف است با حفظ امانت‌داری و دقت، تمامی دستفروشان سطح شهر را جمع‌آوری و ساماندهی کند.

خانی گفت: برای ساماندهی دستفروشان، باید آنان را به بازارچه‌ای در داخل شهر منتقل کرد تا هر چه سریع‌تر وضعیت نابسامان موجود در سطح شهر و به‌ویژه "خیابان‌های معلم و امام خمینی(ره)" برطرف شود.

انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۲:۴۶۱۳
خرداد

سیاوش عینالو
۱۴:۲۲۰۸
خرداد
تاریخ: ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸کدخبر: ۱۳۹۶۰۳۰۸۰۰۱۱۱۵
انتظارات مردم ملکان از نماینده مجلس
الوعده وفا جناب آقای نماینده/ قفل بی تدبیری در اجرای ذوب آهن و مجتمع گلخانه‌ای ملکان
نماینده مردم ملکان در مجلس رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بوده ولی به باور مردم ملکان رفع مشکلات و کمبودهای شهرستان مهم‌تر از مسائل کشوری و استانی بوده از این رو نماینده تا وقت باقی است ضروری است انرژی و وقت خود را بیشتر برای رفع مشکلات و کمبودهای شهرستان ملکان صرف کند و به قول معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، امروز هشتم خردادماه مصادف با اولین سالگرد آغاز بکار مجلس دهم است، مردم قدرشناس ملکان در اسفندماه سال 94 با رای قاطع خود سلمان خدادادی را به عنوان نماینده جدید خود برگزیدند.

مردمی که با وجود خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی 40 سال گذشته همچنان با مسائل و مشکلات و کمبودهایی دست و پنجه نرم می کنند.

بیکاری جوانان ملکانی که اکثرا دارای تحصیلات دانشگاهی و مستعد هستند از اهم مشکلات این شهرستان به شمار می رود، جوانانی که به علت نبود شغل مناسب مجبور هستند اوقات و ایام خود را در کنج خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها سپری کنند.

جوانانی که به علت نبود منبع درآمد و از فرط بیکاری به بیماری‌های روحی مبتلا شده و سربار خانواده شده‌اند.

 نبود کارخانجات و صنایع تولیدی یکی از علل بیکاری جوانان شهرستان ملکان محسوب می‌شود و اتفاقا یکی از علل پیروزی سلمان خدادادی در انتخابات دوره دهم نیز امید و اعتماد کردن مردم به  وی مبنی بر تلاش برای  ایجاد کارخانجات و مراکز اشتغال زایی به خصوص راه‌اندازی کارخانه ذوب آهن و مجتمع گلخانه‌ای و آغاز به کار مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده برای اشتغال‌زایی جوانان این منطقه بود!

البته تیرماه سال گذشته با حضور مسوولان کشوری و استانی استارت مجدد آغاز عملیات مجتمع گلخانه‌ای ملکان پس از سال‌ها تعطیلی زده شد ولی طی حدود یک سال گذشته نیز هیچ خبری از کار و زار در این محل که قرار بود دهها تن از جوانان منطقه را شاغل کند نشده است و همچنین با وجود انتشار اخباری مبنی بر رفع مشکلات کارخانه تعطیل شده و نیمه کاره ذوب آهن ملکان که قراره این کارخانه نیز صدها و حتی چند هزار جوان این شهرستان را از بیکاری نجات دهد نشده است!

همچنین از تعداد 73 واحد تولیدی شهرستان ملکان، حدود 50 درصد واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین کار می‌کنند و از این رو تعدادی از شاغلان نیز در این واحدها شغل خود را از دست داده‌اند!

 از طرفی با  توجه به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور در ملکان که بیش از 80 درصد جمعیت شهری و روستایی در این شهرستان از این راه امر معاش می‌کنند، فروش نرفتن انگور و کشمش باغداران زحمت کش از دیگر مشکلات این شهرستان محسوب می‌شود.

 عدم برنامه‌ریزی و تدابیر به موقع مسوولان استان و شهرستان و همچنین عدم خرید تضمینی از طرف دولت در موقع برداشت، باعث شده همه ساله محصول انگور و کشمش تاکداران ملکانی مفت از دستشان خارج شود که امید است نماینده محترم ملکان در این خصوص نیز اقدام کنند.

 هر چند ریاست نماینده مردم ملکان در کمیسیون اجتماعی و سایر پست‌های کشوری و استانی باعث افتخار تک تک شهروندان ملکانی می باشد ولی به باور مردم ملکان رفع مشکلات و کمبودهای شهرستان مهم‌تر از مسائل کشوری و استانی بوده از این رو نماینده تا وقت باقی است ضروری است انرژی و وقت خود را بیشتر برای رفع مشکلات و کمبودهای شهرستان ملکان صرف کند و به قول معروف چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

 حدود 14 ماه از انتخابات دوره دهم و دوازده ماه از آغاز بکار مجلس دهم گذشت و سه سال دیگر از عمر مجلس فعلی مانده است و تا چشم ببندیم و باز کنیم این سه سال هم خواهد گذشت.

مردم ملکان امیدوارند در سه سال آینده با تلاش‌های نماینده پرتلاش مجلس وشورای اسلامی و مسوولان محلی شاهد کاهش قطار بیکاران، آغاز بکار واحدهای تولیدی و مراکز اشتغالزایی و به خصوص کارخانه ذوب آهن و مجتمع گلخانه‌ای و تدابیر ویژه برای فروش محصولات انگور و کشمش به قیمت مناسب و رفع سایر مشکلات شهرستان ملکان باشند.

نگارنده: سیاوش عینالو

انتهای پیام/60002

سیاوش عینالو
۱۲:۱۶۰۸
خرداد

پیکر شهید سرهنگ دو مرزبانی محمدرضا فیروزی روز دوشنبه (امروز) با شرکت گسترده مردم شهیدپرور و همیشه درصحنه شهرستان ملکان تشییع شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این مراسم که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولین محلی برگزار شد پیکر شهید والامقام  تشییع و پس از اقامه نماز جهت به خاکسپاری به گلزار شهدای مراغه انتقال داده شد.

گفتنی است، مراسم استقبال از پیکر شهید فیروزی عصر روز یک شنبه با حضور مردم و مسئولین محلی برگزار شد.

شهید فیروزی اهل روستای پرچین بلاغ از توابع شهرستان ملکان بوده و شامگاه روز شنبه در درگیری با اشرار پژاک در منطقه مرزی ارومیه به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 

خبرنگار خبرگزاری ایسنا در شهرستان ملکان - سیاوش عینالو


سیاوش عینالو
۰۹:۱۶۰۳
خرداد

واکنش فرماندار ملکان به ادعاهای وقوع تخلف در انتخابات شورا:

ادعاهای انجام تخلف، بی اساس است





تعدادی از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ملکان با نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان ملکان از وقوع تخلفات در انتخابات شورای شهر ملکان خبر داده و خواستار رسیدگی به آن شدند. 
  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی،  بر اساس نامه نوشته شده، خرید و فروش رأی اصلی‌ترین ادعای  کاندیداهاست. 
  
محمد باقر خانی، فرماندار ملکان به ایسنا، گفت: شکایات وارده کاندیداها در خصوص تخلفات در انتخابات شورای شهر ملکان در حال رسیدگی است و تا پایان هفته نتیجه آن اعلام خواهد شد. 
  
وی ادعاهایی مبنی بر انجام تخلفات گسترده در انتخابات شورای شهر ملکان را بی اساس خواند و اظهار کرد: احتمال خرید و فروش چند هزار برگ غیر ممکن است، با این حال فرمانداری و ستاد انتخابات ملکان به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و در حال بررسی شکایات وارده می‌باشد. 
  
خانی افزود:انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در ملکان در کمال صحت و سلامت و با حضور بانشاط و حداکثری مردم ملکان برگزار شده است و فرمانداری ملکان خود را امین و امانتدار رأی مردم می‌داند. 
 

انتهای پیام
سیاوش عینالو