وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

افراطی‎‌ها فرار رو به جلو می‌کنند

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۶ ق.ظ
یکی از اعضای جبهه پایداری در مجلس مدعی شده است که اصلاح‌طلبان ٣٠٠٠ کاندیدا برای انتخابات مجلس شناسایی کرده است. آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟ آیا تاکنون اصلاح‌طلبان در تعیین مصادیق وارد شده اند؟

اصلاح‌طلبان وارد تعیین مصادیق نشده‌اند. تا آنجا که من اطلاع دارم اصلاح‌طلبان هنوز وارد مصادیق نشده‌اند اما من معتقدم این گونه اظهارنظرهای جریان افراطی نوعی سیاست فرار به جلو است. به دلیل اینکه سروصدا‌ها و اعتراضات‌شان علیه موضوعات اقتصادی و دیپلماسی به جایی نرسید و بالاخره ملت شاهد پیروزی دولت و تیم دیپلماسی بودند، بنابراین دارند میدان و سنگر دیگری را انتخاب می‌کنند. این سنگر به طور طبیعی انتخابات ٩٤ است که بعد از پیروزی دولت در روند مذاکرات فضای اجتماعی در ماه‌های آینده فضای امیدبخشی همسو با جریان دولت و اصلاح‌طلبان خواهد بود. بنابراین این نگرانی برای جریان تندرو وجود دارد که مجلس را از دست بدهد. جریان معتدل اصولگرایی نیز همین نگاه را تا حدودی دارند. آنها می‌خواهند روابط جدی با اصلاح‌طلبان داشته باشند اما پذیرفته‌اند که جریان تندرو که به نام جبهه پایداری شناخته می‌شود در درون مجلس آینده حضور نداشته باشند.

در زمانبندی‌های انتخابات مجلس شورای عرفا تعیین مصادیق چه زمانی انجام می‌شود؟

تعیین مصادیق همیشه همزمان با ثبت نام‌ها بوده است. باید ثبت نام کاندیداها شروع شود و بررسی‌ها صورت بگیرد. به طور طبیعی اصلاح‌طلبان این سیاست را دارند که هر کسی توانمندی لازم را داشته باشد و بتواند از فیلترهای نظارتی عبور کند، ثبت نام کند و وارد مجلس شود. این باور عمومی از صدر تا ذیل در کشور شکل گرفته است که مجلس آینده باید یک مجلس عقل‌گرا و خردورز باشد که بتواند همسو با دولت و در عین حال ناظر بر رفتار دولت روی کار بیاید تا بعد از اینکه پرونده هسته‌ای حل شد و ایران در جایگاه جهانی جدیدی قرار گرفت همسو با دولت تدبیر و امید مجلس بتواند قوانینی را مصوب کند که منافع ملی را بر منافع گروهی ارجح بداند.

بنا بود که شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها به کمک کمیته راهبردی اصلاحات تشکیل شود. این مساله به کجا رسیده است؟ آیا شورای اصلاح‌طلبان استان در همه استان‌ها تشکیل شده است؟

تا آنجا که من اطلاع دارم شورای اصلاح‌طلبان در اکثر استان‌ها تشکیل شده است و این جریان ادامه دارد.

گام بعدی چیست؟ آیا بناست که شورای اصلاح‌طلبان استان شورای شهرستان‌ها را تشکیل دهد؟

زمانبندی برای گام‌ها و روند اجرایی و اینکه چه کسانی ثبت نام کنند و چگونه پیش روند، در حوزه‌های استانی و حوزه انتخابیه تصمیم‌گیری خواهد شد. تهران تنها سیاست‌های کلان را تعیین می‌کند و برای هر حوزه انتخابیه تعیین تکلیف نمی‌کند. کمیته راهبردی سیاست‌ها کلان را طراحی و ابلاغ کرده است و در گام‌های بعدی نقش آنچنانی ندارد.

شورای استان‌ها چه نقشی را ایفا می‌کند؟

شورای استان‌ها با هماهنگی احزاب و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان‌ها و مجمع نمایندگان ادوار و مدیران اصلاح‌طلب استانی در ادوار گذشته، سازمان متعارف تبلیغاتی انتخاباتی خود را شکل می‌دهند و دنبال می‌کنند و بر اساس معیارهای فرهنگی اجتماعی و قومی که در منطقه خود دارند روند اجرایی انتخابات را برنامه‌ریزی می‌کنند تا بر اساس مناسبات منطقه‌ای آنها تبلیغات انتخاباتی خود را سامان دهند.

بنابراین تحقیق درباره شرایط منطقه و انتخاب کاندیداهای محبوب‌تر در هر استان به عهده شورای استان‌هاست؟

بله. با توجه به اینکه طرح استانی شدن انتخابات رد شد و به این انتخابات نمی‌رسد حوزه‌های شهرستانی همین نقش را در کنار شورای‌های استانی ایفا می‌کنند و به تعیین مصادیق و راهکارهای گزینش نامزدهای خود می‌پردازند. کمیته شورای انتخابات اصلاح‌طلبان در مرکز در تعیین مصادیق و انتخاب نامزدها هیچ نقشی ندارند. همه این کارها به عهده نهادهای بومی و محلی است.

اصلاح‌طلبان با چه راهکاری از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند؟ این طور که آقای کریمی قدوسی مدعی شده است اصلاح‌طلبان ٣٠٠٠ نفر را معرفی می‌کنند تا لااقل ١٠٠٠ نفر آنها نیز از فیلتر نهادهای نظارتی عبور کنند و برای هر حوزه انتخابیه احتمال عبور از فیلتر شورای نگهبان داشته باشند. آیا اصلاح‌طلبان مشابه چنین سازوکاری تعیین کرده‌اند؟ چنین راهبردهایی تا به حال اتخاذ شده است؟

اصلاح‌طلبان یک راهبرد حداقلی ویک راهبرد حداکثری برای خود دارند. راهبرد حداکثری این است که بتوانند با بهترین قوای خود در انتخابات حضور پیدا کنند و پیروز شوند و راهبرد حداقلی این است که اگر نتوانستند از همه نیروهای خود در انتخابات بهره ببرند، سازوکاری بچینند تا از همه ظرفیت‌های خود در انتخابات استفاده شود. مشابه آنچه که در انتخابات ٩٢ اتفاق افتاد و کسی باور نمی‌کرد اصلاح‌طلبان در این انتخابات موفق شوند. ما در نهایت تلاش می‌کنیم که اگر هم اصولگرایان در مجلس حضور پیدا کردند اصولگرایان معتدل و منطقی وارد شوند تا منافع ملی را نسبت به منافع حزبی و گروهی ترجیح دهد. مشکلی که الان مجلس فعلی دارد این است که اکثریت آن مخالف با حضور اقلیتی است که به تعبیر رییس مجلس یک اقلیت استبدادی است که درصدد پیش برد منافع حزبی و گروهی خود است. نکته دیگری هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به نظر من ورود جبهه‌ای به نام حزب یکتا که بخش دیگری از یاران احمدی‌نژاد است و همان تفکر جبهه پایداری را دارند بیش از پیش عصبانی کرده است و این نوع حرف‌هایی که اصلاح‌طلبان سه هزار نفر را تعیین کرده‌اند، حرف‌های بی‌اساسی است. حتی ما حرف‌هایی را شنیده‌ایم که نهادهای نظارتی ٩٠٠٠ نفر از اصلاح‌طلبان را برای رد صلاحیت کردن تعیین کرده‌اند. به نظر من تمام این حرف‌ها نوعی فضا‌سازی برای ایجاد یاس و ناامیدی در انتخابات آینده مجلس است. من معتقدم که فضای آینده مجلس با توجه به پیروزی دولت در روند مذاکرات هسته‌ای فضایی مطلوب برای انتخابات حداکثری است و این چیزی است که همه ارکان نظام از جمله دولت و رهبری نظام آن را می‌خواهند اما جریان تندرو نمی‌خواهد فضای آرامی برای انتخابات آینده شکل بگیرد چون آن را به ضرر خود می‌داند.

آیا زمانبندی مشخصی برای گام‌های گوناگون در انتخابات مجلس از همان ابتدا در نظر گرفته شد؟ در مجموع چقدر از حرکت‌های اصلاح‌طلبان را تاکنون طبق برنامه و منظم می‌بینید؟

برخی کارها به عهده ستادهای انتخاباتی نامزد‌ها است. وقتی ستادهای انتخاباتی احزاب شکل بگیرند کارهای زمانبندی خود را شروع می‌کنند. سیاست‌های کلان وارد این نوع زمانبندی‌ها نمی‌شوند.

زمانبندی‌ها به عهده حوزه‌های انتخابیه است؟

بله. حوزه‌های انتخابیه و ستادهای انتخاباتی برنامه‌های خود را تعیین و عمل می‌کنند برای آن زمان مشخصی را در نظر می‌گیرند. اکنون هم تا زمان انتخابات فرصت داریم.

زمان تعیین مصادیق در هر استان به عهده شورای استان‌هاست؟ کمیته راهبردی زمانی برای تعیین مصادیق تعیین نکرده است؟

روند اجرای انتخابات شکل سال‌های گذشته را دارد. کمیته راهبردی بر اساس تجربه سال ٩٢ که پیروزی انتخابات را نتیجه انسجام و وحدت ملی در میان هم اصلاح‌طلبان بود راهبرد تعیین کند. این تجربه در انتخابات مجلس آینده نیز تا به حال در پیش گرفته شده است که مجلسی همانند دولت عاقل و خردگرا روی کار بیاید تا توسعه کشور را هر چه بهتر و بیشتر شناسایی کند و در پیش بگیرد.

روند انسجام اصلاح‌طلبان در این مدتی که تاکنون کارها پیش رفته است چگونه بوده است؟

از همان ابتدا در فضای رسانه‌ای و اجتماعی بارها گفته شده است که این خواسته عمومی احزاب و شخصیت‌ها بوده است که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری که با محوریت رییس دولت اصلاحات در انتخابات مجلس هم همان کار را دنبال کند و اکنون نیز در حال پیگیری است.

آیا اصلاح‌طلبان تصمیمی برای تشکیل ائتلاف هم دارند؟ وضعیت ائتلاف با اصولگرایان معتدل مثل جریان آقای لاریجانی به کجا رسیده است؟ آیا با آقای روحانی و حزب اعتدال و توسعه قرار است همکاری شود؟

هدف اصلی اصلاح‌طلبان این است که مجلس آینده شرایط ملی کشور را بر شرایط حزبی و گروهی خود ارجح بداند. با همین نگاه در سال ٩٢ عضوی از جامعه روحانیت مبارز را به عنوان کاندیدای خود معرفی کردیم. همین سیاست باعث شد که اصولگرایان معتدل هم اصلاح‌طلبان را همراهی کنند و آقای روحانی رای بیاورد. منافع عمومی کشور بر هر چیزی برای اصلاح‌طلبان مقدم است بنابراین ممکن است بر اساس شرایط ائتلافاتی را با اصولگرایان معتدل در سطح مناطق شکل دهیم.

پیش‌بینی شما از مجلس آینده چیست؟ آیا مجلسی مشابه مجلس ششم خواهیم داشت؟

فکر نمی‌کنم مجلسی مانند مجلس ششم شکل بگیرد اما قطعا مجلس نهمی شکل نخواهد گرفت.


منبع:اعتماد/

۹۴/۰۵/۱۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی