وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

آخوندی در وزارت راه ماندگار شد

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۶ ب.ظ
جمعی از صاحبان زمین‌های شمال شرق تهران و معلمان حق‌التدریسی همزمان با استیضاح وزیر راه و شهرسازی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

تعدادی از صاحبان زمین‌های شمال شهر تهران مدعی بودند که وزارت راه و شهرسازی مجوز ساخت و ساز به آنان نداده است به همین دلیل خواهان برداشته شدن رأی اعتماد نمایندگان از عباس آخوندی و همچنین صدور دستور ساخت و ساز زمین‌هایشان شدند.

پانزده نماینده متقاضی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن انتشار محورهای پنجگانه استیضاح یکی از مهمترین دلایل‌شان را عدم اعلام موضع شفاف عباس آخوندی نسبت به فتنه و سران آن اعلام کردند.

رحماندوست، کوچک‌زاده، حاجی، بیرانوند، ثروتی، نبویان، کریمی قدوسی، حسینیان، رسایی، سامری، موسوی لارگانی، اخوان، آلیا و طبیب‌زاده، اجرا نکردن تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات حوزه عمومی وزارت راه و شهرسازی، مشکلات حوزه زمین و مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل کشور و مشکلات حوزه مالی وزارت خانه را پنج محور استیضاح خود اعلام کردند.

استیضاح کنندگان بر این باورند که عدم عمل به تعهد وزیر مبنی بر تاسیس و فعالیت سازمان ایمنی جاده‌ها، بدون اقدام و پاسخ ماندن ایرادات عملکردی و برنامه‌ای مندرج در گزارش ماده 49 کمیسیون عمران، عزل و نصب‌های بدون دلیل و حذف نیروهای مومن، عدم اعلام موضع شفاف نسبت به موضوع فتنه و سران آن، عدم اجرای احکام قانون برنامه پنجم توسعه، عدم توجه به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی و عدم توجه به اجرای قوانین ایثارگران از عمده دلایل‌شان برای ارائه طرح استیضاح است.

به اعتقاد این 15 نماینده، خریدهای خارجی بالاخص در حوزه‌های ریلی و دریایی علی‌رغم وجود تولیدات مشابه داخلی، عقد قراردادهای مبهم و غیر شفاف با قیمت‌های غیرواقعی، بروکراسی شدید، ناتوانی در شناسایی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و بکارگیری نقدیندگی جامعه در عمران کشور عدم موفقیت در جذب تسهیلات خارجی، و تبعیض در توزیع و تخصیص اعتبارات به طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در استان‌ها از عواملی است که باید رای اعتماد نمایندگان از عباس آخوندی برداشته شود.

جلسه استیضاح با نطق موافقان استیضاح آغاز شد.

استیضاح آخوندی سیاسی نیست

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی با برشمردن دلایل استیضاح وزیر راه گفت که این استیضاح سیاسی نیست.

موسی‌الرضا ثروتی که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح وزیر راه سخن می‌گفت، اظهار کرد: این استیضاح در راستای حل مشکلات مردم است.

این نماینده مجلس ضمن قدردانی از وزیر راه و سایر وزرای دولت برای حضور در جلسه استیضاح اظهار کرد: اولین سوالی که از ما می شود این است که چرا استیضاح؟ نمایندگان ابزارهایی از جمله مکاتبه، مذاکره، سوال و برگزاری جلسات متعدد در اختیار دارند که ما تقریباً تمام مراحل را دنبال کردیم. آقای لاریجانی دو جلسه و آقای ابوترابی هم دو جلسه برگزار کردند و آقای جلالی و دیگران هم تلاش‌هایی کردند که مشکلات مربوطه حل شود.

وی اضافه کرد: رکود فعلی صدای همه را بلند کرده و حتی آشپز هم از شوری آش می‌نالد. رکود مسکن مهر و پروژه‌های اینچنینی و مزخرف خواندن مسکن مهر در حالی که این طرح از طرح‌های خوبی بوده که رهبری هم به آن تأکید کرده‌اند و یکی از نیازهای اولیه در قانون اساسی نیز مسکن عنوان شده از ایراداتی است که ما وارد می‌دانیم. مردم از وضعیت جاده‌ها نیز کلافه هستند.

ثروتی عدم توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی علیرغم وجود قانون، فقدان برنامه‌ریزی و عدم تحقق برنامه‌های وزیر در زمان رأی اعتماد را از دیگر مشکلات وزارت راه و شهرسازی عنوان و خاطرنشان کرد: 1.5 میلیون نفر به خاطر رکود مسکن بیکار شده‌اند و احکام برنامه پنجم، قانون جامع مسکن، قانون جامع حمل و نقل عمومی و... به بهانه نبود اعتبار و تحریم اجرا نمی‌شود و طرح‌های توسعه راکد مانده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: قرار بود سالانه 10 درصد از تلفات جاده‌ای کاهش یابد که این کار انجام نشده و دریغ از برنامه‌ریزی و مدیریت فعال. همچنین بر اساس مقایسه صورت گرفته در سال 91، 27 میلیون مسافر جابجا شده در حالی که در سال 93، 24 میلیون مسافر جابجا شده است و این به معنای افت 11 درصدی در این زمینه است. علاوه بر این در سال 91 سالانه 5700 کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شد که این رقم در سال 93 به 3000 کیلومتر رسیده است.

ثروتی با اشاره به توقف وام‌های روستایی و مقاوم‌سازی مسکن، اظهار کرد: ما معتقدیم اگر مشکلاتی وجود دارد باید در دولت حل شود.

وی با بیان اینکه وعده‌های وزیر راه و شهرسازی در زمان رأی اعتماد عملی نشده، گفت: از 113 مورد ارائه شده در روز رأی اعتماد،‌ 84 درصد آن نیازی به اعتبار نداشته اما کدام یک اجرایی شده است.

ثروتی عملکرد 10 ساله راه‌آهن را حاکی از کاهش شدید فعالیت‌ها دانست و در پایان از جوسازی‌های صورت گرفته در مورد سیاسی بودن استیضاح وزیر راه انتقاد کرد.

هیچ شائبه سیاسی در استیضاح وزیر راه نمی‌بینیم

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران نیز در مجلس با تاکید بر این که هیچ شائبه سیاسی در کار خودم و همکارانم نمی‌بینم گفت: عمده‌ترین مشکل در عملکرد وزیر مربوط به ایثارگران است که تاکنون قوانینی را که در این خصوص وجود دارد اجرایی نکرده است.

وی در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان این که انتقاد بنده نسبت به عملکرد وزیر آن هم در حوزه مربوط به ایثارگران و تامین مسکن خانواده‌های ایثارگر است گفت: طبق قانون برنامه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به تامین مسکن جانبازان بالای 25 تا 50 درصد که دو سال سابقه حضور در جنگ را داشتند اقدام کند، اما علی رغم پیگیر‌هایی که انجام شده این کار تحقق نیافته است.

وی افزود: از 158 هزار و 362 واجد شرایط اعلامی از سوی ایثارگران تنها زیر 4 درصد توانستند از این امتیاز برخوردار شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه در تامین مسکن و ارائه تسهیلات به ایثارگران حکم برنامه پنجم ابتر مانده است اظهار کرد: این مساله باید به صورت ریشه‌ای حل شود و نیاز به پیگیری مستمر دارد لذا در راستای امر نظارت نمایندگان این موضوعات را ابتدا با تذکر شفاهی، سپس کتبی و نهایتا طرح سوال مطرح کردیم، اما چون تاکنون مشکل ایثارگران حل نشده است امروز استیضاح در دستور کار مجلس قرار دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در استیضاح وزیر راه و شهرسازی هیچ شائبه‌ی سیاسی در کار خود و همکارانم نمی‌بینیم افزود:‌ چرا هنوز فرزندان شهدا در شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه رسمی نشده‌اند؟ چرا شرکت‌های مجموعه وزارت راه اجرای بند «و» قانون برنامه پنجم در خصوص استخدام ایثارگران را عمل نمی‌کند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات هواپیمایی برای ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: ماده 41 قانون خدمات رسانی به ایثارگران صراحت دارد به این که ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های آنان در صورت مسافرت از طریق هر یک از وسایل حمل و نقل کشور با ارائه کارت ایثارگری از پرداخت 50 درصد هزینه معاف هستند اما این اتفاق رخ نداده است.

رحماندوست در ادامه اظهار کرد: حتی در اماکن و ناوگان‌های حمل و نقل شهری نیز تمهیدات لازم برای سهولت رفت و آمد ایثارگران و کسانی که از طریق ویلچر استفاده می‌کنند دیده نشده است. این در حالی است که در کشورهای دست چندم هم این مناسب سازی مسیرها صورت گرفته، اما در کشور ما متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد : اخیرا شرکت هواپیمایی ماهان برای ارائه خدمات ویژه که در دنیا مجانی انجام می‌شود گفته باید چهل هزار تومان برای ارائه این خدمات بپردازند.

وی در پایان با بیان این که بنده استیضاح را امضاء نکرده بودم، اما در این مدت چون دیدم هنوز بسیاری از مسائل حل نشده است آن را امضاء کردم گفت: فکر می‌کنم وزیری که مساله به این کوچکی را نتواند حل کند وزیر مناسبی نیست.

رحماندوست ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص قول‌های داده شده از طرف وزیر فیلمی را در جلسه علنی مجلس پخش کرد که در آن آخوندی گفت همه موارد را درباره وضعیت ایثارگران پیگیری می‌کند.

چرا روستاییانی که به احمدی‌نژاد رای داده‌اند را مجازات می‌کنید؟!

هم‌چنین حجت‌الاسلام موسوی لارگانی یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: قسم می‌خورم استیضاح وزیر راه و شهرسازی سیاسی و جناحی نیست.

وی به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح راه و شهرسازی با بیان این که هدف از این استیضاح احقاق حقوق ملت مظلومی است که نمایندگان باید صدای رسای آنها باشد گفت: امروز من و شما نمایندگان به واسطه قسمی که خورده‌ایم برای رایی که می‌دهیم باید پاسخگو باشیم. بنده خود عضو فراکسیون رهروان هستم و این را می‌گویم که این استیضاح ربطی به پایداری و فلان گروه ندارد استیضاح را سیاسی نکنید.

نماینده فلاورجان با بیان این که بی عدالتی در توزیع اعتبارات بین استان‌ها و روند چانه زنی برای تخصیص این اعتبارات در دوران آقای آخوندی یکی از انتقادات نمایندگان به عملکرد ایشان است گفت: چرا باید میزان توزیع اعتبارات بین استان‌ها بر حسب عملکرد آن نماینده تغییر پیدا کند؟ آیا عدالت است که به شهرستانی 20 میلیارد اعتبار داده شود و شهرستان دیگری نتواند 100 میلیون تومان اعتبار بگیرد؟ چرا روستاییانی که به روحانی و احمدی‌نژاد رای دادند باید تاوان تبعیض و بی‌عدالتی و سیاست کاری شما را بدهند؟

موسوی لارگانی با اشاره به برنامه‌های آخوندی در زمان اخذ رای اعتماد مبنی بر شفاف سازی و دسترسی ایمن به اطلاعات گفت: در این شرایط شاهد انعقاد قرارداد با شرکت راه آهن با ترک تشریفات قانونی، و واگذاری قراردادهای متعدد با شرکت ابن سینا از وابستگان شما هستیم. چرا خون برخی برای شما رنگین‌تر است؟

وی با بیان اینکه رکود بی‌سابقه‌ای در صنعت مسکن و ساختمان در دوران وزارت آخوندی رخ داده است گفت: برنامه ارائه شده از سوی آقای آخوندی در زمان اخذ رای اعتماد شفافیت و مقابله با فساد بود اما کارنامه شما در دو سال گذشته چیز دیگری را نشان می‌دهد. آیا با واگذاری قراردادهای متعدد با ترک تشریفات به شرکت‌ها و افراد نورچشمی با مبارزه با فساد در تضاد نیست؟ از طرف دیگر قرار بود ساختار وزارتخانه‌ی شما تغییر پیدا کند و گزارشی به مجلس ارائه شود که در طول دو سال گذشته هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

موسوی لارگانی با بیان این که وزیر راه و شهرسازی علی رغم قول قبلی برنامه‌ای برای حل مشکل پیمانکاران ارائه نکرده و آنها مرتب برای اخذ طلبشان به وزارتخانه مراجعه می‌کنند گفت: قرار است آقای وزیر چه زمانی به وعده‌هایش عمل کند؟ وزارت‌خانه را به پایگاه سیاسی برخی افراد تندرو برای رسیدن به منافع سیاسی و انتخاباتی‌شان تبدیل کردید. حال این که از نظر امام دنیاخواهی با آخرت طلبی در یک جا جمع نمی‌شود و آنهایی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند شاید علت تضاد عملکرد شما با اندیشه‌های امام این باشد که درد محرومیت را نکشیده‌اید.

این نماینده اصولگرای مجلس با طرح این پرسش که آیا آقای وزیر در کوچه و خیابانهای خاکی روستایی قدم زده است گفت: در شرایطی که مجلس مصوب کرد که دو میلیون تن قیر رایگان برای بهبود وضعیت جاده و راههای روستایی اختصاص یابد تاکنون تغییری مشاهده نشده است. سوال ما این است که چرا به روستاها توجهی نمی‌کنید؟ مگر همین شهدای روستایی در دوران جنگ از دل روستاها بیرون نیامدند و از امام و آرمانهای انقلاب دفاع نکردند تا شما و فرزندانتان طعم آرامش را بچشید؟ پس چرا آنها را فراموش کرده‌اید؟

وی با طرح این پرسش که چرا روستاییان باید چند سال در نوبت وام 12 میلیونی تومانی ساخت مسکن قرار گیرند گفت:‌ آیا با 12 میلیون تومان می‌شود سرویس بهداشتی خرید؟ در این شرایط شاهدیم که شما یک و نیم میلیارد تومان برای میهمان‌سرای پشت وزارت‌خانه‌تان به دستور یکی از بستگانتان خرج کردید و چندین بار در و پنجره‌ی این مهمانسرا را عوض کردید، اما هنوز در آن سکونت نداشته‌اید. با این میزان پول چند باب مسکن می‌توانستید برای روستائیان تامین کنید.

به گزارش ایسنا، نماینده فلاورجان با انتقاد از آخوندی برای افزایش ندادن تسهیلات روستایی گفت: عملکرد این وزارت‌خانه در اختصاص تسهیلات مسکن روستایی به گونه‌ای بوده که این میزان از 400 هزار واحد در سال 92 به 20 هزار واحد کاهش یافته اند. روندی که باعث تخلیه روستاها و حاشیه نشین شدن شهرهای بزرگ شده است عملا این دولت 75 درصد از ساخت مسکن روستایی کاهش عملکرد داشته است.

وی با بیان این که وزیر راه و شهرسازی تنها به انتقاد از عملکرد طرح‌های گذشتگان پرداخته است گفت: شما تنها صحبت از مسکن اجتماعی کرده‌اید اما برای انجام آن اقدامی انجام نداده و تنها طرح‌های گذشتگان را فاقد کارشناسی می‌دانید و جایگزینی برای آن اعلام نکرده اید.

وی با بیان اینکه وضعیت راههای روستایی در اکثر استان‌ها فاجعه بار است گفت: مردم در روستاهایی با 3000 جمعیت فاقد کوچه و خیابان مناسب هستند و انگار آنها باید تاوان اقدامات شما را در بی توجهی به حمل و نقل جاده‌ای و تامین نیازهای روستایی بدهند به طوری که یکی از مسیرهای روستایی از اول سال تاکنون 11 کشته داشته است.

به گفته‌ی وی، وزیر راه و شهرسازی در حالی از رشد 200 درصدی آسفالت روستاها سخن می‌گوید که چنین چیزی را مردم و نمایندگان مشاهده نکرده‌اند بهتر است برای این ادعایتان حداقل نام این مناطق را به ما بگویید؛ چون در حال حاضر اکثر نمایندگان نسبت به وضعیت راههای روستایی اعتراض دارند.

نطق رسایی

حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز از عدم تحقق وعده‌های وزیر راه و شهرسازی در زمان رأی اعتماد انتقاد کرد.

وی که به عنوان یکی از موافقان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس سخن می‌گفت: اظهار کرد: امروز استیضاح در حالی برگزار می‌شود که پیش از این دو سوال از آقای آخوندی مطرح شده بود. ایشان بعد از دادن وعده‌هایی با اختلاف 8 رأی وزیر شدند و این رأی شکننده این توقع را ایجاد می‌کرد که به وعده‌هایشان توجه کنند.

وی افزود: اردیبهشت ماه سال 93 اولین سوال از وزیر راه مطرح شد و ایشان گفت که فرصتی برای اجرای تعهداتش نداشته و در نتیجه متقاضی سوال، سوالش را پس گرفت و به رأی نگذاشت. اما امروز همان فرد جزو متقاضیان استیضاح است.

این نماینده مجلس یادآور شد: یک سال بعد من سوالی را از آقای آخوندی در خصوص مسکن مهر مطرح کردم و ایشان همان پاسخ‌هایی را به من دادکه به آقای حاجی داده بود و سوال به رأی گذاشته شد و آقای وزیر با وعده‌هایی که برای حل مشکل دادند با اختلاف یک رأی که بعداً معلوم شد درست نبوده از کارت زرد مجلس خلاصی پیدا کرد.

رسایی ادامه داد: آیا اگر استیضاح سیاسی بود ما اینقدر مماشات می‌کردیم و آیا استیضاح سیاسی اینقدر روند طولانی را طی می‌کند؟

آقای رسایی تخلف نکنید

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ادعای مطرح شده توسط رسایی در صحن علنی مجلس را رد کرد.

لاریجانی پس از سخنان حمید رسایی که در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی سخن می‌گفت، اظهار کرد: آقای رسایی نکته‌ای را گفتند که در مورد سوال گذشته از وزیر اختلاف یک رأی وجود داشته که بعد مشخص شد درست نبود و از کارت زرد مجلس رهایی یافت.

وی ادامه داد: این مسأله مربوط به هیأت رئیسه است و ما چنین چیزی را تأیید نمی‌کنیم.

در این بین رسایی می‌خواست به لاریجانی در این رابطه پاسخ دهد که رئیس مجلس ادامه داد: آقای رسایی تخلف نکنید، ‌شما اتهامی را به هیأت رئیسه زدید و حالا هیأت رئیسه جواب شما را می‌دهد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: شما حرفی زدید که معلوم شد خلاف بوده و ما چنین حرفی را تأیید نمی‌کنیم و در آن زمان سوال انجام شد و رأی نیاورد.

قرار نبود وزیر خود را مامور دست دادن با شیطان کند!

هم‌چنین مهدی کوچک‌زاده از موافقان استیضاح وزیر راه صحبت‌هایی در نطق خود مطرح کرد که در ادامه با اعتراض طیب‌نیا وزیر اقتصاد و تعدادی از نمایندگان مواجه شد.

این نماینده مجلس در ابتدای نطق خود با اشاره به این که نمایندگان دور وزیر راه جمع شده‌اند گفت: اعضای کابینه‌ای که رئیسش مجلس را به حساب نمی‌آورد، اعضایش هم وقت شنیدن این حرف‌ها را ندارند.

وی ادامه داد:‌ در دو سه هفته‌ی اخیر که پس از تلاش‌های بسیار این استیضاح از قید قضاوت‌ها و برداشت‌های سلیقه‌ای رها شد و در مسیر قانونی قرار گرفت شارلاتانیزم رسانه‌ای خدمتگزار کانون‌های قدرت و ثروت تلاش نمودند که آن را جناحی نشان دهند و ضرب‌المثل کافر همه را به کیش خود پندارد مصداق واقعی پیدا کرد.

کوچک‌زاده افزود:‌ این استیضاح از نظر من که آن را امضاء کرده‌ام صد در صد در خدمت منافع یک جماعت و در مقابله با منافع یک جماعت دیگر است. این استیضاح فریاد بی‌خانمان‌ها و بیهوده‌نشینانی است که از دست ملاکان به ستوه آمده‌اند و به امید سرپناهی همه دارایی خود را در مسکن مهر سرمایه‌گذاری کردند. البته بر اساس قراردادی که امضاء کنندگان آن جمهوری اسلامی است و نه آقای آخوندی و همان شارلاتان‌های رسانه‌ای حرف بیجای آن مبنی بر مزخرف بودن این طرح را تکرار می‌کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: این استیضاح می‌خواهد منعکس کننده فریاد پابرهنگانی باشد که می‌گوید اگر برای آسفالت کردن فضای بین بلوک‌های مسکن هشتگرد بودجه نیست چطور از ابتدای روستای کوشکه زرد تا دم ویلای آقای جهانگیری بودجه است؟

کوچک‌زاده ادامه داد: این استیضاح می خواهد بغض فروخورده کسانی را بازتاباند که می‌گویند اگر بودجه برای ارتقای حمل و نقل عمومی نیست چطور برای خرید ایرباس، برای سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بودجه است؟

وی سپس خطاب به آخوندی گفت: شما از 20 سالگی معاون وزیر بودید و پس از سالها اشتغال کرسی وزارت‌خانه برای جبران خدماتتان با بودجه وزارت نفت به انگلستان اعزام شدید و پس از اخذ مدرک دکترا خدماتتان را با پذیرش ریاست ستاد فتنه جبران کردید.

کوچک زاده همچنین گفت: این استیضاح فریاد کامیون‌داران مظلومی است که بی هیچ حمایتی در مقابل زورگویی‌های مدیریت گمرک بوشهر در بحث تخلیه بار به حال خود رها شده‌اند چون وابسته به آقایان وزارت اقتصاد نیستند. البته این مساله ربطی به آقای آخوندی ندارد اما ایشان هم هیچ کاری برای این افراد نکرده‌اند.

این صحبت‌های کوچک زاده با اعتراض طیب‌نیا وزیر اقتصاد که در جمع مجلس حاضر بود مواجه شد و برخی دیگر از نمایندگان نیز به کوچک‌زاده معترض شدند.

اما این نماینده اصولگرا نطق خود را ادامه داد و افزود: این اعتراض می‌خواهد حرف جوانان با عرضه و فرهیخته‌ای را منعکس کند که می‌گوید برخی از کمبود بودجه را می‌توان از فروش زمین‌ها و واحدهای تجاری مسکن مهر تامین کرد. این استیضاح، استیضاج متعهدان به عهد علیه وزیری است که موقع رای اعتماد خودش و رئیسش هزار وعده و وعید بیجا به مردم دادند، اما دریغ از عمل به یکی از آنها.

وی افزود: رئیس جمهور قرار بود صد روزه مشکلات را حل کند اما امروز دو سال می‌گذرد. قرار بود به درد مردم برسد، نه این که وزیر خود را مامور دست دادن با شیطان کند.

هاشمی: آقای وزیر چرا چرخ هواپیماها باز نمی‌شود؟

سیدمهدی هاشمی نیز اظهار کرد: آقای وزیر راه پاسخگو باشید که چرا چرخ هواپیماها باز نمی‌شود و آمار سوانح هوایی در زمان مدیریت شما افزایش یافته و 220 درصد بالاتر از استاندارد جهانی است؟

این نماینده تهران که به عنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت: اظهار کرد: بر اساس آمار از سال 2009 تا 2011 روندی کاهشی سوانح هوایی داشتیم و از سال 2011، 18 برابر استاندارد بین‌المللی سوانح هوایی داشتیم اما در سال 2015 طبق پیش‌بینی‌ها 220 برابر عرف جهانی حوادث هوایی داشتیم که این نشان از بی‌برنامگی وزارت راه در عرصه هوایی است. چرا در مورد سقوط هواپیمای آنتونف کسی بازخواست نشد و چرا تاکنون بارها و بارها چرخ هواپیماها باز نشده است؟

وی با انتقاد از حضور وزیر راه در مجامع غیرمرتبط با وظایف خود گفت: اینکه بیماری‌های مزمن بانکی در کشور داریم مشکل درستی است و از رئیس جمهور و وزرای اقتصادی برای تدوین برنامه و تأکید بر نگرانی‌های اقتصادی قدردانی و تشکر می‌کنیم اما چرا وزیر راه پیگیر مسائلی است که به وی مربوط نیست در حالی که برای کارهای مربوطه و پیگیری‌های حیطه خود وقت نمی‌گذارد و حتی برای نمایندگان اقلیت نیز هیچ فرصتی قرار نمی‌دهد؟

رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد: در بخش مسکن برنامه روشنی اعلام نشده و آمار اشتغال این حوزه به شدت کاهش یافته و مسکن با رکود مواجه است و فقط به ابلاغ‌هایی در سازمان نظام مهندسی بسنده شده که معلوم نیست به چه دلیل و به چه شکل اینها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی شما در جلسه رأی اعتماد خود فرمودید که می‌خواهم از نیروهای جوان استفاده کنم در حالی که 24 نفر از مدیران و معاونان شما از بازنشستگان هستند و جوانان در پست‌های کلیدی وزارتخانه شما جای ندارند و به نمایندگان نیز توجهی در دولت شما نمی‌شود. حتی در عزل و نصب‌ها نیز نمایندگان باید از اخبار مطلع شوند و هیچ‌گاه نگاهی به مجلس نبوده است. ولی باز می‌گویید استیضاح سیاسی است.

هاشمی تصریح کرد: ما بارها خواستیم که این استیضاح انجام نشود و از آغاز ریاست جمهوری آقای روحانی خواستار تشکیل جلساتی برای پیگیری موضوع مرتبط با حوزه عمران بودیم اما هیچ توجهی به این خواست‌ها نشده است و هر بار نیز که مجلس گفت فلان آقا را در فلان پست قرار ندهید شما اصرار کردید و مشکلات امروز حوزه هوایی را ایجاد نمودید و 10 ماه وی را به عنوان سرپرست نگه داشتید. این همه رفتار و دلیل نشان دهنده غیرسیاسی بودن استیضاح است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به بخشنامه‌های خرید هواپیما گفت: مگر قرار نبود هواپیمای بالای 15 سال خریداری نشود پس چرا این موضوع را لغو کردید و هیچ تعاملی هم با نمایندگان نداشتید؟

سپس وزیر مسکن، راه و شهرسازی در دفاع از عملکرد خود به سخنرانی پرداخت.

تظاهر به اقدام نمی‌کنیم، برنامه‌های واقعی را اجرا کرده‌ایم

وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاحش با توجه به تایید چهارگانه‌اش توسط مجلس در گذشته گفت: یک بار روز رای گیری و سه بار در جلسه سوال از وزیر موفق به قانع کردن نمایندگان شدم. با این وجود به جریان افتادن استیضاح بنده جای سوال دارد. تظاهر به اقدام نمی‌کنم بلکه برنامه‌های واقعی نوشته و آنها را در دست اجرا دارم.

عباس آخوندی در جلسه‌ استیضاح امروز خود در دفاع از عملکردش سخنانش را در چهار محور رویکرد استراتژیک در چارچوب اقتصاد مقاومتی، مسکن مهر، و مبارزه با فساد و حفظ حقوق شهروندی در دستگاه متبوعش تقسیم کرد و افزود:‌ وزارت مسکن 56 هزار کارمند و دهها هزار پیمانکار و مشاور دارد. همانطور که می‌دانید با مطرح شدن استیضاح کل زیر مجموعه متاثر از استیضاح می‌شود اما بنده به هیچ وجه اجازه ندادم سر سوزنی عملکرد همکارانم تحت الشعاع این استیضاح قرار بگیرد. در حال حاضر بستر جذب 25 میلیارد یورو سرمایه گذاری جدید را با زحمت زیاد و قانع کردن تک تک سرمایه گذاران در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: پس از فرمایشات رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جزو اولین وزارت‌خانه‌هایی بودیم که برنامه و نقش راه طراحی کردیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که برای شما توضیح می‌دهم که شفافیت و صداقت و مبارزه با فساد را چگونه در وزارتخانه‌ متبوعم به اجرا درآوردم افزود: بیش از 120 هزار میلیارد تومان حجم پروژه‌های وزارت‌خانه است؛ به همین دلیل مبارزه با فساد در این وزارت‌خانه مساله‌ای بنیادی است. همچنین برای شما توضیح خواهم داد که چطور حفظ حقوق شهروندی را که جزو وعده‌های آن بوده است به اجرا درآوردم.

وی با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت:‌ نفت بشکه‌ای 106 دلار به زیر 40 دلار کاهش یافته است و شما با رگ و پوست خود در جریان جدید‌ترین دوران کمبود مالی تاریخ کشور قرار دارید و ما در همین وضعیت در حوزه حمل و نقل قرار بر اختصاص از 6000 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز کمتر از 1000 میلیارد تومان پرداخت شده است اما با این وجود همه پروژه‌های وزارت‌خانه‌ را بر اساس شهادت آقای یوسفیان نماینده آمل فعال نگه داشته‌ام.

وی با اشاره به قدرت وام دهی بانک‌ها گفت: کل قدرت وام دهی بانکها به بخش اقتصاد کمتر از 10 درصد تولید ناخالص کشور است. از کل تسهیلات بانکی که 300 هزار میلیارد تومان است کمتر از 10 درصد به بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت و معدن و سایر بخش‌ها تاسیس یافته است. با این وضعیت در شرایط بسیار سختی برای ادامه پرویژه‌های عمرانی قرار داریم. با این حال برنامه ریزی دقیقی برای عبور از تنگناهای سخت مالی انجام دادیم. در این شرایط موفق به جذب چندین هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید شده‌ایم.

همزمان با توضیحات عباس آخوندی تصاویر پاورپوینت که مشتمل بر آمار و اطلاعات عمکرد وزارت راه و شهرسازی بود از مانیتورهای مجلس پخش می‌شد.

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب توجه به رویکرد درون‌زا و برون گرا بودن را از محورهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تعیین کرده‌اند که وزارت و شهرسازی به این دو رویکرد در عمل پایبند بوده است.

وی ادامه داد‌: وزارت راه و شهرسازی در پی ثبات اقتصادی آن هم متکی بر سرمایه‌گذاری مردمی است و در عین حال برنامه‌های خوبی را برای استفاده از دانش فنی، سرمایه، بازار جهانی در دست اجرا دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی کلیه‌ی پایانه‌های مرزی کشور افزود: در کردستان و سیستان و بلوچستان کلیه پایانه‌های مرزی را با سرعت در دست نوسازی کامل داریم. این پایانه‌ها را مکانیزه کرده و مدت توقف کالا را به طور چشمگیری کاهش داده‌ایم. همچنین دسترسی به بنادرجنوبی و شمالی کشور را تسریع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بندر شهید بهشتی را با سرعت در حال ساخت و ساز داریم. همچنین راه آهن چابهار، بیرجند را با سرعت در دست ساخت داریم. با تکمیل این خط آهن فقر شدید منطقه تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بندر عباس فاز 2 و 3 بندر شهید بهشتی را توسعه داده‌ایم در خوزستان بندر امام را توسعه داده‌ایم و در شمال کشور و در بندر انزلی را توسعه چشمگیر داده‌ایم.

آخوندی در ادامه اظهار کرد: این حرف‌هایی که گفته می‌شود برنامه‌های عملیاتی برای تحقق فرمانی است که از سوی رهبری صادر شده است. ما تظاهر به اقدام نمی‌کنیم بلکه اقدام عملی می‌کنیم و برنامه واقعی می‌نویسیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که صنعت هوایی کشور بیشترین آسیب را از تحریم دیده است افزود: برنامه ما استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور است، ما در کشور 67 فرودگاه داریم که 54 فرودگاه فعال است. همچنین بیش از 11سال است در سیستم ناوبری ایران سرمایه گذاری صورت نگرفته است. فرودگاه مهرآباد که در سال 10 میلیون مسافر جا به جا می‌کند بیش از 40 سال است که تعمیر اساسی نشده است.

وی عمر ناوگان هوایی ایران را 22 سال عنوان و خاطر نشان کرد:‌ ما در حال حاضر برای نوسازی ناوبری ایران 250 میلیون دلار داریم سرمایه‌گذاری می‌کنیم؛ این در حالی است که 11 سال است سرمایه گذاری صورت نگرفته است. بعد از اتفاقات اوکراین ترافیک عبوری از آسمان ایران از 500 به 1000 هواپیما افزایش یافته است. عبور دادن اینها سیستم ناوبری پیشرفته می‌خواهد و ما مفتخریم که این کار انجام شده و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

آخوندی با بیان اینکه شان مردم بالاتر از وضعیت فعلی فرودگاه امام (ره) است گفت: ترمینال 2 فرودگاه امام به نام سلام 10 ماه دیگر افتتاح می‌شود. من این گزارش را به معاون اول رئیس جمهور هم نداده بودم و اگر رئیس جمهور صحبت‌های من را بشنود برای اولین بار این خبر را دریافت می‌کند. ما بدون هرگونه اعتبار دولتی تلاش کردیم با ید توانای مردم و مهندسان و سرمایه گذاران این کار را انجام دهیم تا ظرفیت فرودگاه امام به دو برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد:‌ در سال جاری ترمینال 22 میلیون نفری سلام با اعتبار بخش غیردولتی آغاز می‌شود. آیا فکر می‌کنید این ها اتفاقی انجام می‌شود؟ همچنین 7 ترمینال بین‌المللی بزرگ دیگر در ایران در حال ساخت است. ما نیاز به خلق اعتماد در بخش خصوصی داریم تا در پروژه‌ها سرمایه گذاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌ این وزارت‌خانه برای نوسازی کامل صنعت ناوگان هوانوردی ایران گفت: فقط در شرایط تحریم بیش از 12 هواپیمای جدید وارد کشور کردیم که همه بالای سال 2000 ساخته شده‌اند و این عمر ناوگان هواپیمایی ایران را 32 ماه کاهش داد. همچنین برنامه‌ی خرید 114 هواپیمای جدید به صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک با عرضه کنندگان دست اول و بدون وجود واسطه و دلال هست که با آن موافقت شده است.

وی با تاکید بر لزوم برخورداری از شبکه خطوط ریلی و اتصال به شبکه‌ی ریلی آسیا و منطقه اظهار کرد: این دوره رستاخیز مجدد صنعت ریلی ایران است و تمام راههای قدیمی که دهها سال مورد بازسازی قرار نگرفته بود در دست بازسازی اساسی است تا ایمنی و سرعت افزایش یابد.

آخوندی ادامه داد: ما در حال حاضر 2800 کیلومتر خط آهن دو، سه و چهار خطه داریم. همچنین تمام راههای خروجی از تهران یا سه خطه شده و یا در حال چهار خطه شدن است. ما پیش از این مفهومی به نام حمل و نقل ریلی حومه‌ای نداشتیم و برای اولین بار در وزارت راه و شرکت راه آهن موضوع حمل و نقل حومه‌ای را داریم.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه‌آهن حومه‌ای یکی از راهکارهای اساسی کلانشهرهای ایران است، گفت: این مسأله موضوعی است که امیدواریم بتوانیم از این وضعیت فلاکت‌بار در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و دیگر شهرها خلاص شویم.

وی افزود: تنها در مسیر تهران - کرج روزی بیش از 100 هزار خودرو عبور می‌کنند و ایجاد راه‌آهن حومه‌ای می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف انرژی را در بر داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی به برخورداری از شبکه راه‌های شهری و روستایی کشور اشاره کرد و گفت: برنامه اصلی ما این است شبکه راه‌های ایران در جهت افزایش صادرات و اقتصاد مقاومتی به منظور دستیابی به راه‌های آسیایی اتصال یابد؛ زیرا تمام راه‌ها و کریدورهای شمال به جنوب و از غرب به شرق کشور از ایران می‌گذرد و ما باید از این مزیت استفاده کنیم.

آخوندی با بیان اینکه شبکه آزادراه‌های ایران باید به 5000 کیلومتر افزایش یابد، گفت: تمام تلاشمان این است که به شبکه راه‌های آسیایی و منطقه متصل شویم. در سال گذشته 1500 کیلومتر آزادراه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است که هر کیلومتر به طور میانگین 10 میلیارد تومان اعتبار داشته و این مسأله با توجه به اقتصاد مقاومتی، بخش خصوصی امکان‌پذیر شده است.

وی با تأکید بر اینکه این حرف‌ها شعار نیست و به ترتیب تمامی این زیرساخت‌ها آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: تمام مراکز خدماتی و بین‌راهی از طریق مناقصه در حال واگذاری است و چندصد مجتمع خدماتی- رفاهی عرضه شده که پشتوانه اصلی سند گردشگری است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنده شش سال رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودم و کار ما توجه به زیرساخت‌های روستایی بود، گفت: در سال گذشته یک ریال بودجه برای راه روستایی نداشتیم اما 3500 کیلومتر راه روستای ایجاد شد و در دوره بنده هم 6500 کیلومتر راه روستایی ایجاد شده است.

آخوندی همچنین خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید به هر دلیلی استیضاح کنید این حق قانونی شما است اما خواهش می‌کنم انصاف را رعایت کنید.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به نمودارهای رشد آمار ترانزیتی کشور در مسیرهای ریلی، زمینی، هوایی و دریایی اشاره کرد و گفت: در بخش ترانزیت رشد اساسی در کشور وجود داشته است که حتی تعدادی از کاندیداهای دوره ریاست جمهوری اظهار می‌کردند که ترانزیت می‌تواند منبع درآمدهای عمده کشور باشد که بیش از 12 درصد رشد در حوزه ترانزیت کشور وجود داشته است و امیدواریم بتوانیم از این مزیت نسبی و رقابتی استفاده کنیم.

آخوندی به سامانه‌های راه‌اندازی شده توسط این وزارتخانه برای پیگیری و ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: برای اولین بار سامانه طرح و پایش پروژه‌ها را به شکل شفاف طراحی کردیم و هستند شرکت‌هایی که 300 پروژه به ثبت رسانده و انجام داده‌اند.

در ادامه جلسه استیضاح مخالفان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

وزیر راه در حوزه مسکن مهر کار جهادی و انقلابی کرده است

هم‌چنین آرامی سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه نباید نگاه سیاسی به وزارتخانه راه و شهرسازی وجود داشته باشد‌، گفت که 18 عضو کیمسیون عمران در نامه‌ای به تعامل بسیار خوب وزیر و معاونانش با کمیسیون اذعان کرده‌اند.

منصور آرامی به عنوان مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس گفت: بنده از عملکرد وزیری دفاع می‌کنم که نگاه ملی به مسائل عمرانی کشور دارد و تنها وزارتخانه‌ای است که پیمانکاری اداره نمی‌شود. باید نگاه‌ها به این وزیر استراتژیک و مبتنی بر اقتصاد ملی باشد تا حرکات عمرانی کشور به خوبی پیش رود.

وی با بیان اینکه داشتن نگاه ملی به حوزه اقتصاد باعث رشد و شکوفایی کشور می‌شود، گفت: نباید نگاه سیاسی به وزارت راه و شهرسازی وجود داشته باشد‌. چون این نگاه مناسب وزارتخانه و وزیری که مبتنی بر نگاه ملی به دنبال رفع اشکالات و ایرادات است‌، نیست.

عضو هیات رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی و معاونانش تعامل بسیار خوبی با این کمیسیون داشته‌اند گفت که این موضوع در نامه‌ای که به امضای 18 عضو کمیسیون عمران رسیده است‌، مورد اشاره قرار گرفته است.

آرامی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در حال تغییر رویکرد از وزارت خانه کاملا دولتی به وزارتخانه خصوصی است‌، گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که این وزارتخانه در حال تغییر رویکرد است.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال در بخش بنادر بخش خصوصی 2500 میلیارد تومان مشارکت داشته است‌، گفت: در بخش ریلی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید شده است و در برنامه پنجم قانون بودجه آمده است، 2700 میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است که این نشان از جهشی در تغییر نگاه وزارتخانه است.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی 121 پروژه به ارزش 98 هزار میلیارد تومان را به فراخوان عمومی گذاشته که این نشان می‌دهد این وزارتخانه به دنبال جذب سرمایه داخلی و خارجی است. چون این وزارتخانه برای انجام پروژه‌ها به 123 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تنها 6400 میلیارد تومان اعتبار بودجه‌ای در سال 94 به این وزارتخانه اختصاص یافته و تاکنون 850 میلیارد تومان نقدینگی داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران توضیح داد: در شرایطی که با این اعتبار وزارت راه و شهرسازی عملکرد مطلوبی داشته است آیا انتظار دارید که کارها به بخش خصوصی و مشارکت مردمی داده نشود‌ و به جای آن اعتبارات به یکسری پروژه‌هایی داده شود که ممکن است نتیجه نداشته باشد.

آرامی در ادامه به پاسخ در مورد منتقدان عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر پرداخت و گفت: بنده از سال 85 یعنی از زمانی که پروژه مسکن مهر کلید خورد به عنوان شهردار شهری بودم که در آن 40 هزار واحد پروانه برای مسکن مهر صادر شد. در آن زمان به رئیس جمهور و وزیر مسکن وقت مشکلات را مطرح کردم.

سخنگوی کمیسیون عمران در ادامه به گزارش شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی در تاریخ 5 اسفند سال 91 در دولت گذشته خطاب به احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین اشاره و اظهار کرد: این گزارش مشکلات مسکن مهر را به رئیس جمهور وقت گوشزد کرده است که از جمله آن عدم توانایی در تامین امکانات و تاسیسات زیربنایی مثل آب و برق گاز و کمبود خدمات و امکانات مربوط به فضای آموزشی‌، بهداشتی‌، مذهبی و انتظامی است.

وی افزود: این گزارش وضع اسفبار مسکن مهر را مورد اشاره قرار داده؛ بنابراین اینکه وزیر تاکنون توانسته 500 هزار واحد مسکن مهر را تحویل دهد یعنی کار جهادی و انقلابی کرده چون در دو دولت گذشته تنها 600 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده است.

آرامی با بیان اینکه این گزارش به مشکلات مسکن مهر از سال 91 به بعد اشاره کرده است یادآور شد: کشور از سال 91 به بعد با تحریم و مشکلات بعد از آن همچون کمبود اعتبارات عمرانی مواجه شده است؛ یعنی از سال 85 تا 91 وضعیت مسکن مهر مطلوب نبوده که به استناد به همین گزارش پیشرفت‌های فیزیکی با تاخیر مواجه شده که گلایه های مردم را به دنبال داشته است.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه پروژه مسکن مهر به بهترین نحو بنا بر تاکید رهبری،‌ مسئولان نظام و انتظار مردم به اتمام برسد گفت: طبق این گزارش قبول کنید که مسکن مهر مشکلات اساسی فنی و زیربنایی دارد که تاکنون وزیر حرکت جهادی و انقلابی کرده است.

عباس آخوندی در وزارت رای ماندنی شد.

 نمایندگان مجلس با 175 رای مخالف استیضاح، بر باقی ماندن عباس اخوندی در وزارت راه رای دادند.

در جلسه امروز پس از بیان اظهارات موافقان و مخالفان استیضاح و دفاعیات وزیر، طرح استیضاح به رای گذاشته شد.

در ‌‌نهایت عباس آخوندی در جلسه‌ای که ۲۵۰ نماینده حضور داشتند٬ با ۷۲ رای موافق استیضاح، ۱۷۵رای مخالف استیضاح و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ رای اخذ شده با برکناری وزیر راه و شهرسازی مخالفت کردند.

۹۴/۰۷/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی