وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان


کدخبر :
27178
تاریخ مخابره :   
۱۳۹۴/۸/۱۰ - ۱۵:۴۷

داریوش قنبری در گفتگو با روزان: مجلس نهم از اصلاح طلبان احساس خطر کرده است

روزان نیوز-اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی در شرایط بسیار مطلوبی برای انتخابات مجلس هستند.


دل آرام یوسفی :داریوش قنبری،عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری عدم انسجام اصولگرایان را فرصت مناسبی برای اصلاح می‌داند و معتقد است ائتلاف نانوشته‌‌ای شکل می‌گیرد که در این ائتلاف نانوشته برخی از چهره‌های معتدل اصولگرا با اصلاح‌طلبان احتمالا در لیست واحدی قرار گیرند.

مشروح  گفتگو در ادامه می‌آید:

صحبت‌های اخیری که آقای باهنر درباره تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان انجام داده است، به نظر شما چقدر می‌تواند در انسجام و وحدت این جبهه تاثیرگذار باشد؟

این که اصولگراها دنبال یک شورای هماهنگی هستند در کل ناشی از تفرقه‌‌ای است که الان در شرایط فعلی میان آنها وجود دارد بنابراین آنها از سال گذشته همایش‌هایی را در کل برگزار کردند تا بتوانند به نوعی وفاق و انسجام در آستانه انتخابات مجلس برسند و بتوانند خودشان را ترمیم کنند آنچه که ما می‌بینیم این است که وحدت بین اصولگراها در مجموع در شرایط کنونی بسیار بعید است اتفاق بیفتد بخصوص با توجه به اختلافات اساسی و جدی که در میان گرایش‌های مختلف اصولگرایی وجود دارد و در کل می‌شود گفت که اصولگراها الان هم به لحاظ تشکیلاتی و هم به لحاظ مبانی فکری از همدیگر جدا می‌شوند لذا گرد هم آوردن گرایش‌های مختلف با تشکل‌های مختلف کار بسیار دشواری خواهد بود خصوصا اینکه تندروهای جبهه پایداری در قالب اصولگرایی فعال هستند بنابراین امکان اینکه ائتلاف و اتحادی در میان اصولگراها در قالب این تندروهای جبهه پایداری شکل بگیرد بسیار بعید است. افراطیون جبهه پایداری در سالهای گذشته به کرات شخصیت‌های معتدل و میانه رو را تهدید کردند به طوری که امروزه این شخصیت‌های معتدل و میانه رو جریان اصولگرا گرایششان به سمت اصلاح‌طلبان بیشتر است تا گرایش به سمت همفکران اصولگرایان. به هرحال در کل من بعید می‌دانم وحدت و انسجامی که اصولگرایان به دنبالش هستند برای انتخابات مجلس امسال رقم بخورد شاید بگویم که ائتلاف نانوشته‌‌ای شکل می‌گیرد که در این ائتلاف نانوشته برخی از چهره‌های معتدل اصولگرا با اصلاح‌طلبان احتمالا در لیست واحدی قرار گیرند اما امکان اینکه چهره‌های معتدل اصولگرا و افراطیون بتوانند در یک لیست واحد در کنار هم قرار بگیرند، بسیار بعید است.

شما ائتلاف و انسجام اصولگرایان را بعید می‌دانید ؟

دلیلش این است که هم به لحاظ فکری و هم به لحاظ تشکیلاتی جریانات مختلف اصولگرا به سمت انشقاق و جدایی پیش رفته اند. بعضی وقتها اندیشه و تفکر واحدی وجود دارد اما تشکل‌ها به لحاظ تشکیلاتی متفاوت هستند دراین شرایط امکان ائتلاف و انسجام وجود دارد اما وقتی به لحاظ فکری و اندیشه‌‌ای اختلاف نظر وجود دارد نمی‌توان تشکل‌ها را کنار هم جمع کرد چراکه مبنای اتحاد و وحدت، داشتن فکر و اندیشه واحد است. ویژگی ای که الان در طیف اصولگرایان دیده نمی‌شود.

با توجه به خلف وعده‌هایی که بین اصولگراها به وجود آمده و تشکیل شورای هماهنگی این طیف هم فعلا منتفی است، اصلاح‌طلبان دراین شرایط باید چه تاکتیک و یااستراتژی ای به کار ببرند ؟

اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی در شرایط بسیار مطلوبی برای انتخابات مجلس هستند و در کل 70-80 درصد پایگاه اجتماعی جامعه تمایلش به سمت اصلاح‌طلبان است که این نشان از پایگاه اجتماعی بسیار وسیع و گسترده اصلاح‌طلبان دارد قطعا و یقینا با این پایگاه اجتماعی وسیع و گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس حتی اگر اصولگرایان وحدت داشته باشند، بازهم می‌توانند برنده میدان باشند البته هیچ تردیدی نیست که انشقاق اصولگراها قطعا به نفع اصلاح‌طلب‌ها تمام می‌شود اما با وحدت اصولگراها هم به نظر من اصلاح‌طلبان می‌توانند اکثریت کرسی‌های مجلس آینده را درمجموع داشته باشند چراکه گرایش عمومی مردم به سمت اصلاح‌طلب هاست و همین موضوع موجب شده تا اصولگرایان مجلس به دنبال تصویب طرح‌هایی باشند که کاندیداهایشان بااخذ 20درصد آراء بتوانند به مجلس وارد شوند. این اقدامات نشان می‌دهد که اینها احساس خطر کرده‌‌اند و پایگاه اجتماعی خودشان را زیر 25 درصد تخمین می‌زنند لذا به دنبال آن هستند تا هرطور شده بتوانند از طریق انسجام، اکثریت کرسی‌ها را به دست آورند. انسجامی که هم اکنون در بین اصولگرایان دیده نمی‌شود.

۹۴/۰۸/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی