وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان


کدخبر :
27121
تاریخ مخابره :   
۱۳۹۴/۸/۹ - ۱۵:۲۲

محمدرضا خباز در گفتگو با روزان:دلواپسان مجلس، خود را به خواب زده اند

روزان نیوز- راه نجات کشور چیزی جز سرمایه گذاری نیست.


دل آرام یوسفی : با تصویب برجام و آغاز فرایند اجرایی آن در هفته گذشته می‌توان گفت پرونده توافق هسته‌ای در حد بسیار خوبی پیشرفت کرده است و حالا آنچه که بیش از پیش قابل توجه می‌نمایند، بحث اولویت‌های دولت در دوران پسا تحریم است. محمدرضا خباز دراین رابطه پاسخگوی سئوالات روزان است که در ادامه می‌آید:

اجرای برجام چه تاثیری بر اقتصاد کشور در نهایت خواهد گذشت؟ آیا تغییر عمده‌‌ای در سیاست‌های اقتصادی ایران رخ خواهد داد؟

مسئله مذاکرات هسته ای، با تلاش‌های مجاهدانه و طاقت فرسای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، حمایت‌های دولت و رهنمودهای رهبر انقلاب خوشبختانه به سرانجام رسید. امیدواریم که این اتفاق آثار مثبتی را برای کشور و مردم ما پدید آورد؛ مردمی که در همه فراز و نشیب‌ها حامی دولت بوده و هستند. به نظر می‌رسد که بعد از آذرماه که توافق اولیه منعقد شد و حتی قبل از آن، دولت باید اقداماتی را انجام دهد تا برجام به نتیجه بنشیند.

اقدامات دولت شامل چه مواردی می‌شود؟

یکی از این اقدامات آن است که مواردی که دولت تمایل دارد تا سرمایه‌های خارجی در آنجا متمرکز شود، کاملا مشخص شده و در مجامع بین‌المللی مطرح شود. مثلا دولت می‌خواهد در امر نفت و گاز سرمایه گذاری شود، یا در حوزه صنعت ومعدن باید عناوین این صنایع و معادن و همچنین اولویت‌ها مشخص شود. قدم دوم این است که یک تیم سرمایه گذاری تحت نظر وزیر اقتصاد و شامل افراد با تجربه و توانمند تشکیل شود تا به صدور مجوزها اشتغال یابد؛ مجوز  سرمایه گذاری‌ها هم باید تا سقف تعیین شده برای سرمایه گذاری صادر شود. در عین حال سرمایه گذار خارجی مجبور نباشد که پروسه اداری و بروکراسی دولت را از این دستگاه به آن وزارت خانه طی کند. ضرورت دارد این روند حاکم شود که سرمایه گذار در محل ارگان سرمایه گذاری خارجی حضور بیابد و ظرف یک هفته همه مجوزها در اختیار وی قرار گیرد.

چرا پیش بینی می‌کنید بعد از برجام سرمایه‌ها به ایران گسیل خواهد شد؟

ببینید آنچه که زیاد است سرمایه است و سرمایه گذاران ریز و درشتی در کل دنیا هستند. اما آنچه که اهمیت دارد محیط امن برای سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران به دنبال این مورد هستند. پس از اجرایی شدن برجام نیز رفته رفته این اتفاق در مورد ایران خواهد افتاد و تدریجا ایران به کشوری امن و البته با پتانسیل بالا برای سرمایه گذاری بدل خواهد شد. باید بدانیم که راه نجات کشور چیزی جز سرمایه گذاری نیست. الان که دنیا سر تسلیم در مقابل ایران فرود آورد بهترین زمان برای استفاده از این ظرفیت است.

 فکر می‌کنید پس از بحث برجام حملات به دولت ادامه خواهد یافت یا خیر؟

نمایندگان فعلی مجلس سه گروهند؛ یک افراد منطقی که بعد از انتخابات 92 با رای مردم همراه شدند و اگرچه نظر خودشان بر شخص دیگری بود، خواست اکثریت مردم را ملاک کار خود قرار دادند. یک گروه دیگر دلواپسانند که دغدغه و نگرانی داشتند؛ یک گروه از اینها با توضیحات مسئولان امر توجیه شدند و دلواپسی شان رفع شد و حقیقت را پذیرفتند. اما گروه دیگر نه تنها دلواپس نیستند بلکه خود را به دلواپسی زده اند؛ خواب نیستند اما خود را به خواب می‌زنند! اینها را نمی‌توان بیدار کرد. نه تنها تا اسفند که تا مدت‌های مدیدی به هجمه، حمله، توهین، افترا و. ..به دولت ادامه می‌دهند. مثل آن فردی که در مشهد اعلام کرده است در دولت جاسوس است؛ اولا این وظیفه وزارت اطلاعات است به ایشان چه ارتباطی دارد و دوما ایشان هنوز هم دست از تهمت و تخریب برنداشته اند! چون نتوانستند روند رسیدگی به برجام را متوقف کنند الان درصدد اقدامات تخریبی بیشتر هستند.

۹۴/۰۸/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی