وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

به بهانه 16 آذر، سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)
آبی بی پایان...
علمی و آموزشی  9:19:10 1394/09/16
949-2986-5 کد خبر
    

یک سال دیگر از تاسیس خبرگزاری ایسنا گذشت. سالی که در آن تمامی خبرنگاران و مسئولان کشوری و استانی این خبرگزاری دست به دست هم دادند تا بیش از پیش توصیه مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر انعکاس "اخبار خوب، مفید و امید بخش" را عینیت بخشیده و با تلاشی دو چندان وظیفه خطیر خود در امر اطلاع رسانی را ادامه دهند.

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، رسالت اصلی این رسانه خبری از بدو تاسیس تاکنون ایفای نقش دانشگاهیان در توسعه فضای رسانه‌ای کشور و ارتقای آگاهی‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و صنفی با نگاهی دانشگاهی و دانشجویی و شکل‌گیری حلقه واسط بین مسئولان، نخبگان و مردم بوده است.

 

 بر خلاف تصور برخی از مردم که فکر می کنند خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متمرکز بر انعکاس اخبار دانشگاهی است، این خبرگزاری تمامی حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و .. را پوشش می دهد.

 

حرکت در مسیر اعتدال و استفاده از توان دانشجویان، ویژگی شاخص خبرگزاری ایسنا

 

فرماندار شهرستان تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) می گوید: عملکرد 16 ساله ایسنا در طی سال ها از روند ثابتی برخوردار نبوده و در طول سالیان متفاوت، فراز و نشیب هایی داشته است.

 

رحیم شهرتی فر می افزاید: تاسیس خبرگزاری ایسنا به عنوان اولین خبرگزاری غیر دولتی در کشور اقدامی ابداعی و خلاقانه بود. در مجموع، عملکرد این خبرگزاری مقبول و مطلوب بوده و یکی از پر مخاطب ترین خبرگزاری ها و حتی مرجع اخبار کشور می باشد.

 

وی تصریح می کند: متاسفانه خبرگزاری دانشجویان ایران، در دولت گذشته به دلیل اعمال برخی محدودیت ها و فشارها، عملکرد و تحرک لازم را نداشت و حتی تغییرات مدیریتی متعدد و جذب خبرنگاران جدید به جای خبرنگاران قدیمی و با سابقه از نقاط ضعف این خبرگزاری در سال های گذشته بود.

 

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح آگاهی های مردم با فعالیت های فرهنگی و رسانه ای اظهار می کند: خوشبختانه خبرگزاری ایسنا از بدو تاسیس، حرکت در مسیر انصاف و اعتدال را سرلوحه اهداف خود قرار داده است که این موضوع از مهم ترین و در عین حال بهترین ویژگی های خبرگزاری ایسنا است.

 

شهرتی فر با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی بهتر از عملکرد و فعالیت های دولت عنوان می کند:  این خبرگزاری در کنار انعکاس عملکرد و فعالیت های سازمان ها و دستگاه های اجرایی، باید دید انتقادی و نگاه تیز بین خود را حفظ کرده و در راستای رفع مشکلات، گام بردارد.

 

ایسنا بار سنگینی از اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را بر عهده دارد

 

رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در اذربایجان‌شرقی می گوید:  تاسیس خبرگزاری  ایسنا در 16 سال قبل، نماد حرکت های تازه در حوزه رسانه ای ایران بود. ایسنا با گردآوری نیروهای جوان، نوآوری های ارزشمندی در عرصه رسانه ای کشور رقم زد و نیروی انسانی پرورش یافته در این مکتب در سال های بعد هر کدام به یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه رسانه تبدیل شدند.

 

محمد عزیزی راد می افزاید: تاسیس ایسنا در نیمه دوم دهه 1370 شمسی، مصداق عینی خلاقیت و نوآوری در عرصه خبررسانی و اطلاع رسانی جامعه ایرانی در آن سال ها بود و این اقدام، زمینه تعدد و تکثر خبرگزاری ها و تارنماهای خبری کشورمان در سال های بعد را به ویژه پس از ورود به هزاره سوم فراهم کرد.

 

وی تصریح می کند: از یک منظر، تاسیس ایسنا مصداق عینی واسپاری امور به جوانان بود و موفقیت این خبرگزاری در عرصه رسانه ای کشور نشان داد که ایران اسلامی ظرفیت های بزرگی برای توسعه رسانه ای دارد.

 

وی ابراز می کند: پس از گسترش دفاتر ایسنا در استان های مختلف کشور، این رسانه توانست جای پای محکم تری برای فعالیت های خبری خود در اقصی نقاط ایران پیدا کند و به سهم خود بخشی از بار سنگین اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی را بر عهده بگیرد.

 

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خاطر نشان می کند: بدون شک دفتر ایسنای تبریز نیز با برخورداری از نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، پتانسیل های خوبی برای تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف در سطح آذربایجان شرقی و انجام مسئولیت خطیر "نظارت اجتماعی" به عنوان نماینده افکار عمومی را دارد که بهره برداری هر چه بهتر از آن نیازمند شناختن جایگاه آن از سوی تصمیم سازان این نهاد رسانه ای است.

 

عزیزی راد می افزاید: ایسنای تبریز می تواند با ایفای نقش نظارتی خود، تصمیم سازان و مسئولان استان را در اتخاذ تدابیر بهتر در راستای عمران و آبادی بیشتر آذربایجان شرقی یاری دهد.

 

خبرنگاران موفق کشور تجربه فعالیت در ایسنا را داشته اند

 

رییس خانه مطبوعات آذربایجان شرقی و مدرس روزنامه نگاری نیز  می گوید: به جرات می توان گفت خبرگزاری ایسنا به عنوان رسانه مردمی و توانمند در تامین نیروی انسانی دیگر رسانه ها عمل می کند.

 

پیمان پاکزاد می افزاید: خبرگزاری ایسنا بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای جدید خبری و معرفی آن به جامعه رسانه ای کشور است.

 

وی عنوان می کند: در سطح کشور شاهد حضور خبرنگارانی از این خبرگزاری در رسانه های رسمی هستیم که سال هایی تجربه فعالیت در ایسنا را داشته اند و با بروز خلاقیت هایشان حضور موفقی در جامعه رسانه ای کشور داشته است.

 

وی تصریح می کند:  خبرنگاران ایسنا در اوایل جوانی و زمانی که جوان دارای انگیزه های بسیاری است فعالیت خود را به صورت آماتور شروع می کنند و شاهد هستیم که به صورت حرفه ای عمل کرده و از جمله خبرنگاران برجسته استان و کشور هستند.

 

پاکزاد ابراز می کند: آمار قابل توجهی از خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه های استان از خبرنگاران برجسته ایسنا هستند.

 

وی  رویکرد علمی دانشجویی ایسنا را متذکر می شود و می افزاید: انتظار به جایی است که مخاطبان این خبرگزاری بخواهند خبرهای علمی و صنفی دانشجویان در این خبرگزاری برجسته تر باشد.

 

به گفته وی، خبر رسانی به هنگام از ویژگی های بارز خبرگزاری  ایسنا است .

 

ایسنا می تواند مولفه های مورد نیاز فرهنگی کشور را بیش از گذشته به چالش بکشاند

 

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی می گوید: خبرگزاری ایسنا یکی از چند خبرگزاری مطرح کشور است که در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... نقش آفرینی می کند.

 

وحید زینالی می افزاید: یکی از مهم ترین شاخص های خبرگزاری ایسنا، استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه و هم چنین تربیت نیروهای حرفه ای است.

 

به گفته وی، ایسنا با توجه به ماهیت فرهنگی و علمی خود امروز نیز با وجود سرمایه های دانشجویی با نگاه ریز بینانه می تواند مولفه های مورد نیاز فرهنگی جامعه را پررنگ تر از گذشته به چالش بکشاند.

 

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی تصریح می کند:جنبه علمی ایسنا نیز بر همگان به روشنی مشخص است و امید می رود بیش از این نیز به مسایل علمی به صورت چند جانبه نگریسته شود.

 

      ماهیت دانشجویی و سابقه خاص این خبرگزاری، دو تفاوت عمده ایسنا با سایر رسانه‌های جمعی

 

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تبریز می گوید؛ خبرگزاری ایسنا، از نخستین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی کشورمان است که با تکیه بر ظرفیت‌های دانشجویی، نقش موثری در هدایت جریان اطلاع‌رسانی کشور، و به تبع آن، استان آذربایجان‌شرقی داشته‌است. با این حال انتظار می‌رود این خبرگزاری، تحولات مختلف استانی و شهری را با نگرش خاص دانشجویی مورد بررسی قرار دهد. وظیفه خطیر این خبرگزاری باید بر محوریت اتصال «ایده‌های علمی» به «حوزه‌های عملی» باشد.

 

میر اعتماد عمادی می افزاید؛ خبرگزاری ایسنا، با توجه به شان علمی و فرهنگی و ماهیت دانشجویی خود، باید فراتر از برخی دسته‌بندی‌ها، مسیر تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را رصد و تحلیل کند. ایسنا باید آینه‌دار نهاد مقدس دانشگاه و مطالبات و پویای دانشجویی باشد.

 

وی اظهار می کند؛ ماهیت دانشجویی و سابقه خاص این خبرگزاری، دو تفاوت عمده ایسنا با سایر رسانه‌های جمعی است. این دو تفاوت ایجاب می‌کند ایسنا، خروجی خود را با پشتوانه‌هایی که در اختیار دارد، منطبق کند.

 

 

بر اساس این گزارش، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ تنها خبرگزاری با هویت دانشجویی و نخستین خبرگزاری غیردولتی جمهوری اسلامی ایران  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی محسوب می شود که امتیاز آن در تاریخ دوم تیر ماه سال 1378  از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار جهاددانشگاهی قرار گرفت.

 

این خبرگزاری با بهره‌گیری از سرمایه‌ی اندیشه، صداقت و با تکیه بر توان، خلاقیت، نوآوری جوانان دانشجو در 13 آبان 1378 با اظهار لطف مقام معظم رهبری خطاب به ایسنا که فرمودند: "اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید."  با هدف اطلاع رسانی صحیح، بهنگام و همه جانبه به صورت آزمایشی و در 16 آذر همان سال مصادف با روز دانشجو به صورت رسمی به عرصه اطلاع‌رسانی گام نهاد.

 

گزارش از: سید مرتضی مرتضوی

۹۴/۰۹/۱۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی