وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۹۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۰:۱۰۳۱
خرداد
  • تاریخ انتشار خبر :دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ | کد خبر : 46737
  • پرینت

    آذرقلم: متاسفانه بعلت بی تدبیری بموقع مسئولین مربوطه استان و شهرستان ملکان،از جمله عدم بازاریابی قبل از زمان فصل برداشت و برگزاری جشنواره های متعدد ،تاکداران زحمت کش ملکانی در موقع فصل برداشت با نبود بازار و مشتری مواجه شده و بالاجبار محصول خود را مفت و مجانی تحویل دلالان و واسطه ها می دهند!

    انگور ملکان

    آذرقلم: هر روز از طریق رسانه های گروهی اخباری مبنی بر برگزاری جشنواره های متعدد محصولات و سوغات در شهرهای مختلف کشور و استان آذربایجان شرقی می شنویم.

    شهرهایی که مسئولین و مردم آن با برگزاری این قبیل جشنواره ها و دعوت مسئولین مربوطه کشوری و استانی سعی در معرفی سوغات و محصولات خود و بخصوص بازاریابی هستند.
    شهرستان ملکان نیز بعنوان قطب باغی و بخصوص انگور کشور محسوب شده و سالانه با تولید ۲۵۰ هزار تن انگور مقام نخست استان و مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
    شهریورماه سال ۸۹ با تلاش های دکتر خدادادی نماینده مجلس و فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی وقت ملکان، نخستین جشنواره انگور با حضور وزیر جهادکشاورزی و استاندار وقت استان برگزار شد که خوشبختانه متعاقب آن قیمت انگور مقداری افزایش یافت ولی با گذشت ۷ سال هنوز در خصوص برگزاری دومین جشنواره انگور در ملکان خبری نشده است!
    متاسفانه بعلت بی تدبیری بموقع مسئولین مربوطه استان و شهرستان ملکان،از جمله عدم بازاریابی قبل از زمان فصل برداشت و برگزاری جشنواره های متعدد ،تاکداران زحمت کش ملکانی در موقع فصل برداشت با نبود بازار و مشتری مواجه شده و بالاجبار محصول خود را مفت و مجانی تحویل دلالان و واسطه ها می دهند!
    در چنین وضعیتی برگزاری جشنواره های سالانه انگور و کشمش در سطح ملی و کشوری در شهرستان ملکان و حتی مرکز استان و حضور مسئولین عالیرتبه کشوری و استانی و تاجران داخلی و خارجی می تواند در افزایش قیمت و بازاریابی محصول انگور و کشمش موثر باشد.!
    هر چند مدیر جهاد کشاورزی ملکان چندی پیش عدم تامین اعتبار را علت عدم برگزاری جشنواره انگور در ملکان می داند ولی با توجه به اینکه درآمد حدود ۶۰ درصد جمعیت این شهرستان از تاکداری تامین می شود لذا این دلیل محکمی در این خصوص نمی تواند باشد و مسئولین امر در صورت لزوم می توانند از خود باغداران منطقه جهت تامین هزینه های این جشنواره ها کمک بگیرند.
    نبود بازار و فروش مفت محصول کشمش برای باغداران ملکانی درد کمی نبود که سرمازدگی ها طی سالهای گذشته و از طرفی عدم پرداخت خسارات وارده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان طی سال زراعی گذشته که قانوناً باید دی ماه سال گذشته پرداخت می شد ولی هنوز با گذشت بیش از شش ماه خبری نشده هم بر درد تاکداران این شهرستان افزوده است!!

    سیاوش عینالو – ملکان

    سیاوش عینالو
    ۱۰:۰۹۳۱
    خرداد
    در جاده میاندوآب-ملکان
    واژگونی پژو 405 یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت
    اجتماعی  9:59:13 1395/03/31
    953-35214-5 کد خبر
        
    مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد: به دنبال واژگونی خودرو سواری پژو در جاده میاندوآب-ملکان، مرد 35 ساله فوت کرد.

    حبیب حسینقلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: با گزارش این حادثه در ساعت 22:10 شب گذشته به اپراتوری فوریت‌های پزشکی ملکان، پایگا‌ههای اورژانس 115 لیلان و ملکان به محل حادثه اعزام شدند.

    وی گفت: تکنسین‌های اعزامی مرگ مرد 35 ساله را به علت شدت ضربه وارده در محل تائید کرده و بک مصدوم حادثه را با اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان ملکان انتقال دادند.

    حسینقلی‌زاده گفت: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نبستن کمربند ایمنی در حوادث ترافیکی، آمار بسیار بالای مصدومین و کشته ها را در بر می‌گیرد.

    سرهنگ جواد ناموران، رئیس پلیس راه استان، تخطی از سرعت مطمئنه را علت تامه وقوع این سانحه رانندگی گزارش داد.


    خبرنگار: 1122
    انتهای پیام
    سیاوش عینالو
    ۰۹:۵۱۳۱
    خرداد
    قسمتی از راه‌های اصلی و روستایی شهرستان ملکان لکه‌گیری می‌شود
    شهرستانها  12:15:41 1395/03/27
    953-29614-5 کد خبر
        

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ملکان از لکه‌گیری قسمتی از راه‌های اصلی و روستایی شهرستان ملکان خبر داد .

    به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، رحیم احدی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اهمیت نگه‌داری راه‌های اصلی و روستایی و ضرورت ایجاد راه ایمن و سالم برای کاربران جاده‌ای و استفاده‌کنندگان از وسائط نقلیه درسطح جاده‌ها این اقدام انجام شده است.

    وی افزود: در ادامه عملیات لکه‌گیری‌های آسفالت اخیر، قسمتی از مسیرهای بزرگراه بناب به ملکان و ملکان به میاندوآب و همچنین باندهای رفت و برگشت کمربندی ملکان و راه روستایی ملکان به تازه قلعه و سرملو که راه ارتباطی به روستاها و بخش چهاربرج میاندوآب منتهی می‌شود، توسط همکاران راهداری عملیات لکه‌گیری و چاله‌پرکنی این مناطق درسطح 150 مترمربع با مصرف حدود 20 تن آسفالت گرم انجام شد.


    خبرنگار: 1172
    انتهای پیام
    سیاوش عینالو
    ۰۹:۲۰۳۱
    خرداد
    کد خبر: ۲۴۸۳۹۱
    تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
    نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد.

    به گزارش تابناک تبریز، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شد.

    در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد

    بر این اساس 4 نماینده از استان آذربایجان شرقی در ، در کمیسیون اجتماعی مجلس از 17 نماینده عضو، حضور دارند.

    در این کمیسیون زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان، سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و محمد وحدتی هلان نماینده مردم بستان‌آباد حضور دارند.


    سیاوش عینالو
    ۰۹:۱۴۳۱
    خرداد
    نماینده مردم ملکان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شد
    شهرستانها  15:58:44 1395/03/30
    953-5890-5 کد خبر
        

    نماینده مردم ملکان به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم انتخاب شد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه اذربایجان‌شرقی، در جلسه روز یک شنبه سی ام خردادماه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان به عنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

    نماینده مردم ملکان تنها رییس کمیسیون مجلس در بین نمایندگان آذربایجان‌شرقی می‌باشد.

    در این کمیسیون 4 نماینده آذربایجان شرقی نیز حضور دارند.

    در این جلسه همچنین علی رستمیان و سهیلا جلودارزاده به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند.

    همچنین ناهید تاج الدین و روح الله بابایی به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند، همچنین جلیل مختار نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون برگزیده شد.


    نماینده و خبرنگار خبرگزاری ایسنا در شهرستان ملکان - سیاوش عینالو
    خبرنگار: 1131
    انتهای پیام
    سیاوش عینالو
    ۱۵:۵۴۳۰
    خرداد

    جناب آقای دکتر خدادادی

    نماینده لایق و محبوب مردم ملکان و لیلان در مجلس شورای اسلامی

     

    بدینوسیله به نمایندگی از طرف مردم فهیم و قدرشناس شهرستان ملکان انتخاب بجا و شایسته حضرتعالی را به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را صمیمانه تبریک عرض نموده،با توجه به لیاقت و کارایی امید واسع دارم که در تحقق اهداف این کمیسیون و همچنین خدمت به مردم حوزه انتخابیه خود موفق خواهید شد.

     

    سیاوش عینالو

    نماینده و خبرنگار مطبوعات و خبرگزاری ها در شهرستان ملکان

    سیاوش عینالو
    ۱۵:۴۰۳۰
    خرداد


    نماینده مردم ملکان بعنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم انتخاب گردید.

    در جلسه روز یک شنبه سی ام خردادماه  (امروز) سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان بعنوان رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب گردید.

    نماینده مردم ملکان تنها رییس کمیسیون مجلس در بین نمایندگان آذربایجان شرقی می باشد.

    در این کمیسیون 4 نماینده آذربایجان شرقی نیز حضور دارند.

    در این جلسه همچنین علی رستمیان و سهیلا جلودارزاده به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند.

    همچنین ناهید تاج الدین و روح الله بابایی به ترتیب به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند، همچنین جلیل مختار نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون برگزیده شد.

     

    سیاوش عینالو
    ۱۲:۵۷۳۰
    خرداد

     


    هر روز از طریق رسانه های گروهی اخباری مبنی بر برگزاری جشنواره های  متعدد محصولات و سوغات در شهرهای مختلف کشور و استان آذربایجان شرقی می شنویم.
    شهرهایی که مسئولین و مردم آن با برگزاری این قبیل جشنواره ها و دعوت مسئولین مربوطه کشوری و استانی سعی در معرفی سوغات و محصولات خود و بخصوص بازاریابی هستند.
    شهرستان ملکان نیز  بعنوان قطب باغی و بخصوص انگور کشور محسوب شده و سالانه با تولید ۲۵۰ هزار تن انگور مقام نخست استان و مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
    شهریورماه سال 89 با تلاش های دکتر خدادادی نماینده مجلس و فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی وقت ملکان، نخستین جشنواره انگور با حضور وزیر جهادکشاورزی و استاندار وقت استان برگزار شد که خوشبختانه متعاقب آن قیمت انگور مقداری افزایش یافت ولی با گذشت 7 سال هنوز در خصوص برگزاری دومین جشنواره انگور در ملکان خبری نشده است!

    متاسفانه بعلت بی تدبیری بموقع مسئولین مربوطه استان و شهرستان ملکان،از جمله عدم بازاریابی قبل از زمان فصل برداشت و برگزاری جشنواره های متعدد ،تاکداران  زحمت کش ملکانی در موقع فصل برداشت با نبود بازار و مشتری مواجه شده و بالاجبار محصول خود را مفت و مجانی تحویل دلالان و واسطه ها می دهند!!
    در چنین وضعیتی برگزاری جشنواره های سالانه انگور و کشمش در سطح ملی و کشوری در شهرستان ملکان و حتی مرکز استان و حضور مسئولین عالیرتبه کشوری و استانی و تاجران داخلی و خارجی می تواند در افزایش قیمت و بازاریابی محصول انگور و کشمش موثر باشد.!
    هر چند مدیر جهاد کشاورزی ملکان چندی پیش عدم تامین اعتبار را علت عدم برگزاری جشنواره انگور در ملکان می داند ولی با توجه به اینکه درآمد حدود 60 درصد جمعیت این شهرستان از تاکداری تامین می شود لذا این دلیل محکمی در این خصوص نمی تواند باشد و مسئولین امر در صورت لزوم می توانند از خود باغداران منطقه جهت تامین هزینه های این جشنواره ها کمک بگیرند.

    نبود بازار و فروش مفت محصول کشمش برای باغداران ملکانی درد کمی نبود که سرمازدگی ها طی سالهای گذشته و از طرفی عدم پرداخت خسارات وارده توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان طی سال زراعی گذشته که قانوناً باید دی ماه سال گذشته پرداخت می شد ولی هنوز با گذشت بیش از شش ماه خبری نشده هم بر درد تاکداران این شهرستان افزوده است!!

     

    سیاوش عینالو – خبرنگار شهرستان ملکان

     

     

    سیاوش عینالو
    ۱۰:۲۰۳۰
    خرداد
    کد خبر: ۵۶۵۵۰۰۶
    تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
    نسخه چاپی
    ارسال به دوستان
    در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
    نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه بیشترین ریزگردها از کشور عراق وارد ایران می شود اما دولتمردان برای مذاکره با این کشور، جدیت نشان نمی دهند.
    چرا دولت برای جلوگیری از ریزگردها با عراق مذاکره نمی کند؟
    سلمان خدادادی ، نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود ریزگردها به کشور، نیازمند به مذاکره جدی با کشور عراق هستیم چرا که اگر مشکلمان را از حالا مطرح نکنیم قطعا در آینده با شرایط بدتری رو به رو خواهیم شد.

    وی تصریح کرد: در حالی که کشور در شرایط فعلی با وجود ریزگردها در شرایط بحرانی به سر می برد، علت به تاخیر انداختن مذاکره قابل درک نیست.

    خدادادی با بیان اینکه بسیاری از علت های بروز آلودگی هوا ناشی ازسوءمدیریت است، افزود: بدلیل ضعف در برنامه ریزی و سوء مدیریت ها ، درصد بالایی از آلودگی ها از سوی خودروهای فرسوده، شهرک های صنعتی، سوخت بی کیفیت، نبود ناوگان حمل و نقل کافی در سطح شهر و ... هستند که در حال حاضر مردم کشورمان باید وجود ریز گردها را نیز تحمل کنند.

    وی ادامه داد: به جای اینکه مسئولان دامنه طرح زوج و فرد را افزایش دهند باید با نگرش دقیق و نگاه یکپارچه به معضل آلودگی ، بدنبال رفع کامل این مشکل باشند اما متاسفانه تاکنون چنین نگاه جدی از سوی مسئولان دیده نشده است.

    خدادادی با بیان اینکه به جای اینکه بدنبال آسان ترین راه حل برای رفع آلودگی باشیم ، کمی خودمان را تکان دهیم ، گفت: متاسفانه مسئولان برای رفع آلودگی، بدنبال آسان ترین راه حل که تاکنون تاثیر گذار هم نبوده ،هستند بطوریکه آلودگی هوا، همچنان به قوت خود باقی است.

    انتهای پیام/
    سیاوش عینالو
    ۱۶:۰۷۲۹
    خرداد

    شماره جدید روزنامه ساوالان((ویژه شهرستان ملکان)) به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه در 4 صفحه رنگی و سه هزار نسخه تیراژ روز یک شنبه 30 خرداد 95 منتشر شد. 

    شماره بعدی نیمه دوم تیرماه 95 منتشر خواهد شد.

    تلفن درج هر گونه خبر و آگهی: 09380597600 

    سرپرست ویژه نامه شهرستان ملکان: سیاوش عینالو


    سیاوش عینالو