وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

۱۳:۱۳۲۹
شهریور
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
  •  دسته بندی : شهرستانها
  •  کد خبر : 966-4990-5
  •  خبرنگار : 1131
  •  منبع خبر : ----


  فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف 10میلیارد و 200 میلیون ریال کالای قاچاق خبر داد.

 

 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،سرهنگ "سهراب شفقی" در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران یگان امداد، حین کنترل خودروهای عبوری به چهار دستگاه سواری پاترول، ام وی ام، ایسوزو و پراید که در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان در حرکت بودند، مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

 

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروهای توقیفی، 556 دستگاه گوشی همراه، 542 هزار نخ سیگار قاچاق و تعداد 292 ثوب البسه قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه 10 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با اشاره به اینکه در این راستا چهار نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد، تصریح کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه نیروی انتظامی به شمار می آید و این مهم در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بسیار کارگشا است .


انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۵:۵۷۲۸
شهریور







امام جمعه ملکان بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه به منظور مصرف بهینه آب تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حافظ زمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ملکان با بیان اینکه بیشتر آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، افزود: مردم باید کمبود منابع آبی را جدی گرفته و در جهت صرفه جویی از این نعمت خدادادی تلاش کنند. 

وی تشکیل جلسات برای کشاورزان و باغداران و استفاده از کارشناسان استانی را خواستار شد و اظهار کرد: دستگاه های مسئول از جمله جهادکشاورزی و آب روستایی وظیفه دارند با استفاده از تجمعات مردمی در ماه های محرم و رمضان در مساجد روستاها در خصوص ارتقا فرهنگ مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب اقدام کنند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی ملکان همچنین اجرایی شدن کامل مصوبات این شورا از طرف ادارات،نهادها و ارگانهای دولتی را خواستار شد. 

فرماندار ملکان نیز در این جلسه با اشاره به کشاورزی بودن منطقه ملکان بر استفاده بهینه از منابع آبی را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت تریبون های ماه محرم جهت صرفه جویی مصرف آب تاکید کرد. 

مدیر جهادکشاورزی ملکان از صرفه جویی 35 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید و وزارت جهادکشاورزی کاهش هزینه تولید و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی است. 

علیوند افزود: شهرستان ملکان به لحاظ جذب اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در سال 95 مقام نخست استان را کسب کرده است. 

وی همچنین از پیشرفت 70 درصدی پروژه ایستگاه شهید دهقان ملکان خبر داد و اظهارکرد: این پروژه تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید. 

علیوند همچنین از اجرای 36 کیلومتری خطوط ابرسانی 3 و 4 ملکان خبر داد و گفت: مقدار 6 کیلومتر از این خطوط در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۵:۴۲۲۶
شهریور

فرماندار ملکان از آسفالت ریزی معابر و خیابان های مربوط به پروژه مسکن مهر این شهرستان خبر داد.


به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد باقر خانی در جلسه شورای اداری ملکان افزود: پیمانکار آسفالت مسکن مهر این شهرستان مشخص شده و به زودی با همکاری بنیادمسکن و شهرداری ملکان معابر عمومی این محل آسفالت خواهد شد. 

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی ملکان خبر داد و افزود: در سایه همکاری و تعامل خوب  اداره تامین اجتماعی و شهرداری ملکان مشکل سند این محل حل شده و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد. 

فرماندار ملکان در ادامه از واگذاری بیش از دو هکتار زمین توسط اداره راه و شهرسازی جهت احداث نمایشگاه دایمی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور رفاه حال شهروندان در مکان مناسبی احداث خواهد شد. 


وی همچنین از دهیاران به عنوان کارمندان تمام وقت در روستاها یاد کرد و گفت: دهیاران موظفند ساعات حضور خود در دهیاری ها را در قالب تابلویی در معرض دید عموم نصب و در صورت نیاز به مرخصی با هماهنگی بخشداران اقدام کنند. 

فرماندار ملکان در ادامه از اختصاص 500 میلیارد تومان از صندوق ملی جهت توسعه روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به انتشار آمارهایی که حاکی از بالا بودن میزان بیکاری در سال 95 در شهرستان ملکان دارد لذا بنابر قول مساعد معان عمرانی استاندار و به منظور ایجاد اشتغال زایی بیشتر اعتبار و سهم شهرستان ملکان از این اعتبار بالا خواهد بود. 

وی همچنین از همه شهروندان، دهیاران، اصحاب رسانه و دستگاه‌های دولتی ملکان به خاطر برگزاری موفق چهارمین جشنواره انگور قدردانی کرد. 

خانی در پایان سخنان خود از پایان کارهای تدوین سند راهبردی شهرستان ملکان خبر داد و از دستگاه‌های متولی و به خصوص اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی تدوین چک لیست مربوطه را خواستار شد. 

در ادامه جلسه نیز امام جمعه ملکان از همکاری ضعیف برخی دستگاه‌های دولتی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر ضعیف باشد برکت از آن جامعه دور خواهد ماند. 

حجت الاسلام زمانی همچنین با توجه به فرار رسیدن ایام ماه محرم بر نصب پرچم ها و بنرهای مرتبط با ماه محرم در سر درب دستگاه‌های دولتی شهرستان ملکان تاکید کرد. 

همچنین در این جلسه مسئول انجمن دیابت ملکان خواستار همکاری و کمک های مادی و معنوی بیشتر ادارات دولتی و خیرین این انجمن شد و گفت: با گذشت بیش از سه سال با مشکلات زیادی روبرو هستیم. 

گفتنی است در پایان جلسه پس از اهدای لوح تقدیر به دستگاههای فعال در مهار سیل فروردین سال جاری و برگزار کنندگان چهارمین جشنواره انگور ملکان، آقایان حاجی علیلو به عنوان مدیر جدید اداره دامپزشکی و عرفانی به عنوان مدیر جدید حراست فرمانداری ملکان معرفی و از زحمات مدیران قبلی تقدیر شد. 

در حاشیه این جلسه نیز تعدادی از ساکنین شهرک مسکن مهر ملکان ضمن دیدار با مسئولین فرمانداری بر رفع مشکلات و بخصوص آسفالت معابر این محل تاکید کردند./ خبرنگار:سیاوش عینالو
 

انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۱:۲۵۲۶
شهریور

"وحید بنایی" به عنوان شهردار جدید شهر ملکان انتخاب شد. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، وحید بنایی با سه رای موافق و دو رای سفید اعضای شورای شهر ملکان، به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.  

وی حدود 40 سال سن داشته و دارای دکتری برنامه ریزی شهری از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران است.

کارشناس مسئول کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران؛ مسئول ابلاغ طرح‌های توسعه و عمران کمیته فنی 2 شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از اهم سوابق اجرایی وی است. 

تالیف سه کتاب با عناوین استاندارد پایگاه داده مکانی و دستورالعمل پایگاه داده مکانی و ارائه 10 مقاله در همایش های بین المللی و ملی از افتخارات علمی وحید بنایی محسوب می شود. 

از حدود دو سال قبل "فرهاد نریمانپور" تا پایان عمر شورای چهارم عهده دار مسئولیت شهرداری ملکان بود. 



انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۳:۵۰۲۵
شهریور

 شنبه 25 شهریور 1396 - 13:00

اکبر فتحی

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی، مبلغ 14 میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان یارانه کشمش امسال از سوی دولت تدبیروامید به تاکداران استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اکبر فتحی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور ملکان که به مدت سه روز در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، بیان کرد: «درخواست شخصی من این بود که این یارانه کشمش به صندوق تک محصولی انگور استان واریز شود که بنابر مخالفت کشاورزان این امر محقق نشد.»

وی بازاریابی و تامین خسارات انگور از حوادث غیرمترقبه را یکی از برنامه‌های این صندوق در آینده ذکر کرد و با توجه به کسری 5 میلیارد تومانی این صندوق بر همکاری باغداران برای تامین این کسری تاکید کرد.

فتحی افزود: «استان آذربایجان شرقی از لحاظ متوسط عملکرد، کیفیت،صادرات کشمش و سطح زیرکشت انگور در کشور از موقعیت خوبی برخوردار است.»

وی با توجه به نامگذاری سال‌جاری از طرف مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار کرد: «هر تولیدی تولید اشتغال نیست و با توجه به تغییر ذایقه دنیا باید بر این اساس محصول تولید کرد.»

با توجه به اینکه 85 درصد انگور پس از فرآوری به کشمش تبدیل و به کشورهای مختلف صادر می‌شود لذا ضرورت دارد استانداردهای دنیا در این باره رعایت شود
 
 

فتحی دانش محور بودن، مردمی بودن، عدالت‌محور بودن، برون‌گرا و درون‌گرا بودن را از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و دانش‌بنیان بودن را از مهمترین آن دانست و گفت: «در دانش‌بنیان محصولات کشاورزی باید براساس نیاز بازار تولید شود.»

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: «یکی از تفاوت‌های اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش‌بنیان این است که در اقتصاد سنتی محصول به خواست کشاورز تولید می‌شود ولی در اقتصاد دانش‌بنیان محصول براساس شناخت و نیاز بازارهای جهانی تولید می شود.»

وی بر رعایت استانداردهای جهانی در تولید انگور و کشمش تاکید کرد و افزود: «با توجه به اینکه 85 درصد انگور پس از فرآوری به کشمش تبدیل و به کشورهای مختلف صادر می‌شود لذا ضرورت دارد استانداردهای دنیا در این باره رعایت شود.»

فتحی در عین حال با توجه به تاکید اتاق بازرگانی، صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی در استان نسبت به رعایت استانداردها در تولید محصول کشمش، گفت: «بنده به نمایندگی از طرف باغداران ملکانی از مسئولان این اتاق می‌خواهم ضمن پایلوت قراردادن ملکان، تعریف خود از استانداردها را به باغداران و تولیدکنندگان ملکانی اعلام و از طرف باغداران این شهرمتعهد می شوم در راستای انتظار این اتاق تولید انجام گیرد.»

وی تبدیل باغات انگور از سنتی به روسیمی را از سیاست‌های دولت دانست و گفت: «دولت در این راستا به کشاورزان تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند.»

سیاوش عینالو
۱۳:۴۹۲۵
شهریور


 شنبه 25 شهریور 1396 - 13:45
 محمدصادق پورمهدی

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمدصادق پورمهدی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور ملکان اظهار کرد: «اعتبار 10 هزار میلیارد تومان در قالب لایحه‌ای از طرف دولت برای برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی انجام گرفت و بانک‌ها نیز متعهد شده اند همین مقدار به صورت ریالی به این مبلغ اضافه کنند که اکنون در این قانون در مرحله اجرایی شدن است.»

وی افزود: «سهم استان از این قانون 500 میلیارد تومان است که به صورت قرض‌الحسنه و با نرخ کامزد پایین و به نسبت جمعیت شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و روستاها اختصا خواهد یافت.»

پورمهدی گفت:‌ «این اعتبار راستای توسعه اشتغال، توسعه، صنعت و گردشگری و کشاورزی هزینه خواهد شد و فرمانداران استان موظف هستند برنامه‌های خود را در این راستا تدوین کنند.»

وی فرمانداران و بخشداران و دهیاران را فرماندهان اقتصاد مقاومتی در حوزه خدمتی خود دانست و اظهار کرد: «دهیاران نیز در کنار بهسازی و توسعه روستاها به‌عنوان فرماندهان اقتصاد مقاومتی در روستاهای خود محسوب می شوند و باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.»

معاون عمرانی استاندار با توجه به توسعه برگزاری جشنواره‌های مختلف کشاورزی و صنایع دستی در سطح استان، گفت: «جای خوشحالی است در موضوع برندسازی و برگزاری جشنواره‌های شهرها رفته رفته جهانی می شود.»

وی افزود: «سماق هوراند ثبت جهانی و آجیل تبریز ثبت ملی شده است.»

پورمهدی با توجه به برگزاری جشنواره‌های مختلف و برندسازی و ثبت ملی کشمش ملکان بر توسعه کیفیت آن نیز تاکید کرد و گفت: «در کنار برگزاری جشنواره‌ها باید کیفیت کشمش برای صادرات بهتر در بازارهای جهانی ارتقا یابد.»

وی با توجه به برگزاری رویداد تبریز 2018 نیز افزود: «توسعه صنعت گردشگری و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ مردم آذربایجان از مهمترین برنامه‌ها و اهداف این رویداد است.»

سیاوش عینالو
۱۲:۲۴۲۵
شهریور
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نبود شغل پایدار در روستاها را باعث مهاجرت به شهرها و ایجاد معضل حاشیه نشینی دانست. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سلمان خدادادی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور ملکان افزود: قبل از انقلاب با وجود نبود امکانات برای زندگی، جمعیت روستاها چند برابر شهرها بود، ولی الان با وجود خدمات گسترده‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آبادانی روستاها این آمار برعکس شده و علت آن هم این است که در خصوص اشتغال‌‎زایی ثابت و پایدار در روستاها چاره‌اندیشی نشده است. 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند در عدم مهاجرت و اشتغال‌زایی در روستاها موثر باشد. 

خدادادی حاشیه نشین‌ها را انسان های متدین و پاک دانست و اظهار کرد: در عین حال حاشیه نشین‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و برای رفع این معضل باید چاره اندیشی شود. 

وی افزود: با افتخار می‌گویم علی‌رغم تغییر ترکیب جمعیت در روستاها و شهرها، امروز 71 درصد جمعیت شهرستان ملکان در روستاها و تنها 21 درصد در شهرها سکونت دارند. 

نماینده مردم ملکان در مجلس، افزود:21 درصد جمعیت شهری نیز به دلیل ایجاد مبارک شهر در این شهرستان است، وگرنه جمعیت شهری پایین‌تر از این میزان هم بود. 

وی افزود: در شهرهای ملکان و لیلان و مبارک شهر نیز بیش از 50 درصد جمعیت ساکن به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند. 

خدادادی شهرستان ملکان گفت: شهرستان ملکان به لحاظ عدم مهاجرت از روستاها به شهرها می‌تواند پایلوت شود. 

گفتنی است، چهارمین جشنواره انگور و سومین جشنواره انگور ملکان از 21 لغایت 23 شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. 

در کنار این جشنواره نیز نمایشگاه توانمنمدی‌های روستایی شهرستان ملکان در 83 غرفه در موضوعات مختلف کشاورزی، صنعتی، علمی برگزار شد؛ همچنین برگزاری جشنواره غذای سالم و بدون نمک در 21 اردیبهشت از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره بود./خبرنگار:سیاوش عینالو
 

انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۲:۰۸۲۵
شهریور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، نبود شغل پایدار در روستاها را باعث مهاجرت به شهرها و ایجاد معضل حاشیه‌نشینی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، سلمان خدادادی پیش از ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: سوالی که به ذهنم می‌رسد این است که چرا قبل از انقلاب با وجود نبود آب، برق،راه و آب سالم و بهداشتی و امکانات دیگر برای زندگی جمعیت روستاها 70 درصد و شهرها 30 درصد بود ولی الان با وجود خدمات گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی و آبادانی روستاها این آمار برعکس شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: به نظر علت آن این است که در خصوص اشتغال‌زایی ثابت و پایدار در روستاها کم توجهی شده است.

وی به فرمایشات رهبری در پنج محور در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده تحقق محورهای فرمایشات رهبری می‌تواند در عدم مهاجرت و اشتغال‌زایی در روستاها موثر باشد.

خدادادی حاشیه‌نشین‌ها را انسان‌های متدین و پاک دانست و اظهار کرد: در عین حال حاشیه‌نشین‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و برای رفع این معضل باید چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: با افتخار می‌گویم با وجود تغییر ترکیب جمعیت در روستاها و شهرها در کشور، امروز 71 درصد جمعیت شهرستان ملکان در روستاها و تنها 21 درصد در شهرها سکونت دارند.

نماینده مردم ملکان افزود:21 درصد جمعیت شهری نیز به خاطر ایجاد مبارک‌شهر در این شهرستان به وجود آمده است در غیر این صورت جمعیت شهروی پایین‌تر از این میزان هم بود.

وی با اشاره به جشنواره اخیر انگو در این شهرستان افزود: در شهرهای ملکان،لیلان و مبارک‌شهر نیز بیش از 50 درصد جمعیت ساکن به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند.

خدادادی شهرستان ملکان گفت: شهرستان ملکان به لحاظ عدم مهاجرت از روستاها به شهرها می‌تواند پایلوت در سطح استان و حتی کشور مطرح شود.

چهارمین جشنواره انگور و سومین جشنواره انگور ملکان طی سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در کنار این جشنواره نیز نمایشگاه توانمندی‌های روستایی شهرستان ملکان در 83 غرفه در موضوعات مختلف کشاورزی،صنعتی وعلمی برگزار شد.

همچنین برگزاری جشنواره غذای سالم و بدون نمک از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

شهرستان ملکان با داشتن بیش از 11 هزار هکتار باغات انگور نخستین مقام استان و سومین مقام کشوری را دارد./خبرنگار:سیاوش عینالو

انتهای پیام/۶۰۰۰۱ /۳۰ /

سیاوش عینالو
۱۲:۲۲۲۱
شهریور
از امروز
سومین جشنواره انگور و دومین جشنواره دوشاب ملکان گشایش یافت
سومین جشنواره انگور و دومین جشنواره دوشاب ملکان از صبح امروز در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، این جشنواره از 21 تا 23 شهریورماه جاری و با هدف معرفی و بازاریابی و صادرات همچنین نحوه برداشت و فرآوری انگور و کشمش شهرستان ملکان برپا شده است.

در کنار این جشنواره 83 غرفه در زمینه توانمندی‌ها و مشاغل روستایی، فرهنگی،هنری،علمی،پژوهشی،خدماتی،تولیدی همچنین مهم‌ترین سوغات و مشاغل روستایی شهرستان ملکان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین جشنواره غذای سالم نیز در سالن فنی دانشگاه آزاد ملکان در حاشیه این جشنواره و با حضور بیش از 200 شرکت‌کننده خواهر برگزار شد که در پایان به بیش از 50 تن جوائزی از طرف شبکه بهداشت و درمان ملکان اهدا شد.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره انگور ملکان روز پنج‌شنبه 23 شهریورماه جاری و با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و مسؤولان استان و شهرستان برگزار خواهد شد./خبرنگار خبرگزاری فارس در ملکان - سیاوش عینالو

انتهای پیام/60001/ 20/

سیاوش عینالو
۱۵:۳۳۲۰
شهریور


امام جمعه ملکان، دستیابی به آرامش را یکی از اهداف ازدواج دانست و  گفت: باید از چیزهایی که آرامش ازدواج و خانواده را بر هم بزند پرهیز شود. 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حافظ زمانی در همایش ازدواج آسان و پایدار افزود: آسان گرفتن مهریه و ازدواج ، نداشتن توقعات بیجا، عدم دخالت خانواده ها و رعایت اخلاق اسلامی در خانواده از ارکان آرامش در زندگی خانوادگی محسوب می شود. 

وی از رواج مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی به عنوان یکی دیگر از موارد برهم زدن آرامش خانواده ها یاد کرد و افزود: اگر سری به دادگاه‌ها بزنید خواهید فهمید که این دو معضل باعث برهم خوردن بنیان خانواده ها می‌شود. 

زمانی، با بیان اینکه تاکنون در خصوص ازدواج آسان و پایدار مطالب زیادی گفته شده اما تعریف درستی از این موضوع نشده تصریح کرد: ضروری است برنامه هایی در رسانه های گروهی و بخصوص رسانه ملی با حضور کارشناسان مربوطه در این خصوص اجرا و مطالب و مقالاتی منتشر شود. 

وی افزود: ازدواج دارای چند رکن اساسی و مهم است که تهیه جهیزیه و مهریه تنها یک رکن آن را تشکیل می دهد و سنگین بودن مقدار مهریه و جهیزیه نیز ضامن پایداری ازدواج نیستند. 

امام جمعه ملکان آیات قرآن را بهترین راهنما برای داشتن خانواده و ازدواج پایدار و اسلامی دانست و افزود: در خصوص داشتن زندگی و خانواده سالم و پایدار و محکم هر چه بخواهیم در آیات قرآن و احادیث وجود دارد. 

در ادامه همایش، تقی زاده، معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان نگرش خوب به زندگی و ازدواج را لازمه آرامش در خانواده ها دانست و گفت: اگر بخواهیم زندگی موفقی داشته باشیم باید با دید و نیت خیر و خداپسندانه به این امر نگاه کنیم و خدای ناکرده با اهداف خاصی به ازدواج روی نیاوریم. 

گفتنی است:در پایان همایش پس از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری به جوانان و زوج های موفق جوایزی اهدا شد. 
  
 

انتهای پیام

سیاوش عینالو