وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۶۷ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۴:۴۸۳۰
آذر

نتیجه تصویری برای شب یلدا

سیاوش عینالو
۱۴:۰۴۳۰
آذر

  • تاریخ انتشار خبر :دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ | کد خبر : 36914
  • پرینت

    آذرقلم: در آستانه شب یلدا قیمت انواع میوه و مواد گوشتی از جمله انار و هندوانه و گوشت مرغ در بازار شهر ملکان چندین برابر و به صورت کاذب افزایش یافت.

    آذرقلم: در آستانه شب یلدا قیمت انواع میوه و مواد گوشتی از جمله انار و هندوانه و گوشت مرغ در بازار شهر ملکان چندین برابر و به صورت کاذب افزایش یافت.
    به گزارش آذرقلم از ملکان، این روزها بازار اصناف میوه و گوشت مرغ در این شهر حسابی داغ شده و متاسفانه برخی نیز با سواستفاده از ازدحام مشتریان و تقاضای بیشتر اقدام به فروش میوه با چندین برابر قیمت به نسبت روزهای گذشته می کنند.
    در حالی که چند روز پیش قیمت هر کیلو انار ۲۵۰۰ تومان بود ولی هم اکنون این قیمت ۲ برابر افزایش یافته و به کیلویی ۵ هزار تومان افزایش یافته است این در حالی است که این انار همان اناری است که چند روز پیش هر کیلو ۲۵۰۰ تومان فروخته می شد!
    قیمت هندوانه هم که تابستان امسال بعلت نبود خریدار هر کیلو ۳۰۰ تومان فروخته می شد به برکت شب یلدا تا ۱۰ برابر و حتی بیشتر افزایش قیمت داشته و به هر کیلو ۴۰۰۰ تومان رسیده است!
    این در حالی است که بیچاره کشاورز ملکانی و آذربایجانی برای فروش هندوانه آن هم شیرین خود به قیمت هر کیلو ۱۰۰ تومان حتی التماس هم می کرد و از هزینه های جانبی کاشت و برداشت و زحمت خودشان که بگذریم حتی قیمت آب مصرفی خود را هم نتوانستند جبران نمایند!
    البته با تغییر و تحولات صورت گرفته در اتحادیه مرغ فروشان در ملکان ،الحمدالله قیمت گوشت مرغ این روزها در همه مرغ فروشی ها یکسان و مناسب بوده و هر روز اتیکت قیمت در ورودی مغازه مرغ فروشان نصب می گردد که این عمل اتحادیه مزبور جای تقدیر و قدردانی دارد.
    هر چند قیمت میوه در شهرستان ملکان به باور خیلی از شهروندان در مقایسه با سایر شهرها در همیشه ایام گران است و اهالی این شهر به تهیه میوه گران عادت کرده اند ولی امید است با تدبیر مسئولین امر نه تنها در شب یلدا بلکه در شب ها و روزهای دیگر نیز قیمت میوه متناسب با قیمت ها در سایر شهرها تنظیم گردد.
    رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت ملکان نیز در گفتگویی با خبرنگار ما از برخورد جدی با گرانفروشان بخصوص در شب یلدا خبر داد.
    علی بیگ زاده گفت: طی روزهای گذشته و به هدف تنظیم قیمت ها در بازار یک اکیپ متشکل از سه تن از بازرسان این اداره در بازار میوه و گوشت و خواروبار ملکان حضور دارند و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
    وی با تایید قیمت گران هندوانه و انار در بازار سطح شهر ملکان نیز گفت این قیمت ها سراسری بوده و ربطی به این شهرستان ندارد و علت آن هم بالا بودن تقاضا می باشد.
    بیگ زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر علت عدم درج اتیکت قیمت در بازار میوه ملکان هم گفت این موضوع در دستور کار اداره صنعت،معدن و تجارت ملکان قرار گرفته و تاکنون چندتن در این خصوص جریمه نقدی شده اند.
    وی افزود: همه اصناف و بخصوص میوه فروشان موظف هستند قیمت انواع میوه را در معرض دید شهروندان درج و نصب نمایند در غیر اینصورت با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
    بیگ زاده در پایان از شهروندان ملکانی خواست هر گونه تخلفات بازار از جمله گرانفروشی،کم فروشی،احتکار و عدم درج اتیکت قیمت را به اداره صنعت،معدن و تجارت ملکان گزارش و یا با شماره تلفن ۱۲۴ تماس حاصل نمایند.
    البته در صدد گفتگو با مدیر جهادکشاورزی ملکان در خصوص گرانی قیمت در بازار میوه ملکان هم بودیم که متاسفانه بعلت تشریف داشتن ایشان در ماموریت خارج از شهرستان موفق به این امر نشدیم.

    گزارش از: سیاوش عینالو – خبرنگار ملکان

    سیاوش عینالو
    ۱۱:۲۱۳۰
    آذر

    ضمن حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام

    رئیس‌جمهوری: خبرگان همواره برای روز مبادا آماده است/ شورای نگهبان بی‌تردید بر مبنای قانون عمل خواهد کرد/ دولت با کمترین تخلف انتخاباتی به شدت برخورد می‌کند/ صلحا بی‌اعتنا به دغدغه‌ها به صحنه بیایند

    دوشنبه 30 آذر 1394 - 09:31
    پنجمین روز ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

    رئیس‌‌جمهوری گفت: مهمترین ستون نظام، رهبری معظم نظام است و اگر امروز در کشور ما می‌توانیم از مشکلات مهم به راحتی عبور کنیم در سایه ولایت فقیه و شخص ولی‌فقیه است.

    به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسن روحانی که صبح امروز ـ دوشنبه 30 آذر ـ در محل ستاد انتخابات کشور حضور یافت، بعد از ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: این روزها به دلیل حضور داوطلبان در مراکز ثبت نام، شور و هیجان خوبی در میان مردم ایجاد شده است.

    سیاوش عینالو
    ۱۱:۱۸۳۰
    آذر

    حسن روحانی ثبت نام کرد title=

    آسانیوز:حسن روحانی رییس جمهور لحظات قبل با حضور در وزارت کشو  برای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

    گزارش شده امروز دوشنبه و در پنجمین روز از نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی هم ثبت نام خواهند کرد.

    پیش از شماری سید حسن خمینی هم در دومین روز نام نویسی با مراجعه به ستاد انتخابات کشور برای نمایندگی مجلس مجلس خبرگان رهبری  ثبت نام کرده است .

    همچنین تاکنون شماری از  روحانیون و علما سرشناس کشور برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نامی ونویسی کردند.

    ثبت نام از داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه شروع شده و تا چهارشنبه دوم دی ماه ادامه دارد.

    ۱۳۹۴/۰۹/۳۰|۱۰:۵۶:۰۷
    سیاوش عینالو
    ۱۱:۱۷۳۰
    آذر

  • تاریخ انتشار خبر :یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰ | کد خبر : 36863
  • پرینت

    آذرقلم: با اعلام آخرین آمار مربوط به ثبت نام کنندگان نامزدی مجلس شورای اسلامی در استان، آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک شهرستان های استان منتشر شد.

    آذرقلم: با اعلام آخرین آمار مربوط به ثبت نام کنندگان نامزدی مجلس شورای اسلامی در استان، آمار ثبت نام کنندگان به تفکیک شهرستان های استان منتشر شد.
    به گزارش آذرقلم: بیشترین آمار مربوط به سه حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، سراب و مرند و جلفا به ترتیب با ۴۴، ۸ و ۸ داوطلب است.
    رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در همین رابطه خاطرنشان کرد: کمترین تعداد افراد داوطلب نمایندگی مجلس مربوط به حوزه شبستر با سه داوطلب است.
    شبستری ادامه داد: در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق ۴ نفر، مرند و جلفا ۸ نفر، اهر و هریس ۷ نفر، مراغه و عجب شیر ۶ نفر، ملکان ۵ نفر، کلیبر، هوراند و خداآفرین ۵ نفر، بستان آباد ۴ نفر، سراب و مهربان ۸ نفر و ورزقان ۵ نفر برای ثبت نام مراجعه کرده اند.
    معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: ۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس را بانوان و ۵ نفر را نیز روحانیان تشکیل می‌دهند.
    گفتنی است: ۱۵ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دارای مدرک تحصیلی دکترا هستند.

    سیاوش عینالو
    ۱۴:۴۰۲۹
    آذر

    آیت‌الله هاشمی‌: رهبری گفتند به نمازجمعه برگردم/ جلوی اعتصاب غذای مهدی را گرفتم

     یکشنبه 29 آذر 1394 - 12:01
    دیدار جمعی از اعضای شورای عالی استان‌ها با آیت الله هاشمی رفسنجانی

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید که رهبر انقلاب اوایل از وی خواسته‌اند که به نمازجمعه برگردد.

    به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه آرمان مصاحبه مفصلی با آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی انجام داده که مقدمه و متن کامل آن در ادامه می‌آید:

    وقتی از او درباره اینکه برخی می‌گویند«تغییر» کرده اید، سوال می‌شود، سرش را تکان می‌دهد و با تبسم می‌گوید که هیچ تفاوتی نسبت به گذشته در خود احساس نمی‌کند و البته انکارهم نمی‌کند که گذر زمان ناخودآگاه سبب بلوغ و پختگی‌های بیشتری می‌شود. آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی که باید او را رنج کشیده‌ترین دلسوز نظام نامید، دلسوزی که پاداش ایثارها و از خود گذشتگی‌هایش، کینه‌توزی و هجمه به اوست. ایشان این روزها لبخندی بر لب دارد که می‌توان معانی زیادی برای آن نگاشت، لبخندی که معنایش می‌تواند توافق هسته‌ای پس از سال‌ها تلاش باشد و خوشحال است که این‌بار تندروها و افرادی که منافع خود را در تحریم می‌دیدند، نتوانستند دستاوردی داشته باشند و شکست تنها عایدی آنها بود. شاید لبخند رئیس مجمع تشخیص مصلحت از آن رو باشد که حسن روحانی در قامت رئیس‌جمهور پاسخ خوبی به حمایت‌هایش داده و همانطور که وعده داده بود در مسیر خواست ملت حرکت می‌کند. دراین میان بسیار از او می‌پرسند چرا برای مهدی که اکنون در زندان است، کاری نکرده است که نگاهی غریب می‌کند و می‌گوید که هیچ گاه اعتقادی به این شیوه نداشته است. آیت‌ا... هاشمی این روزها وقتی با جوانان بنای صحبت دارد با زبان و گرایش جوانانه با آنها سخن می‌گوید و به سوالاتی که دیگران در مواجهه با آن برآشفته می‌شوند با دقت و موشکافانه پاسخ می‌دهد. هاشمی بارها نشان داده که مرد بحران‌هاست و خردگرایان بر این اعتقادند که آینده نگری از جمله عوامل اصلی هجمه به اوست. زمانی که از مترو و لزوم راه‌اندازی آن در کشور می‌گفت، برخی که لقب دلسوز را با خود به همراه داشتند، مترو را سمبل اشرافی‌گری خواندند و بر او تاختند. در آن هنگامه هم که با استدلال، جنگ را خاتمه داد، برخی گفتند نباید چنین می‌شد اما هاشمی محرمانه به امامش گفت که بگویید من این کار را کردم و دستور دهید مرا محاکمه کنند تا به شما آسیبی نرسد. زمانی هم که ترور شد، سیاست صبر و سکوت را پیش گرفت. هاشمی همواره تندروی را سم مهلک می‌داند. شخصیتی که لقب امیرکبیر دوران را دارد و به واقع پس از جنگ تحمیلی زمینه سازندگی و تعامل با دنیا را فراهم و کشور را به سمت توسعه یافتگی سوق داد. او همواره در مدیریت‌های استراتژیک در سیبل تصمیم‌گیری اساسی برای نظام قرار گرفته است و هجمه‌های دیگران را تنها در حد خاطراتی برای آیندگان می‌نویسد. او انتخابات پیش رو را مهم‌ترین انتخابات انقلاب می‌دانند و می‌گوید درصورت رد صلاحیت ا حتمالی کاندیداها حاضراست، وساطت کنند. او رای مردم را زینتی نمی‌داند و معتقد است آن روزنه امیدی که درانتخابات سال92 گشوده شد با تدبیر در اسفند 94 نور بیشتری به جامعه خواهد تاباند. او از کسانی که مردم را فاقد تشخیص می‌دانند ناراحت است و همراه با شادمانی مردم شاد می‌شود و می‌خندد. در یکی از روزهای پاییزی به دفتر آیت ا... هاشمی رفتیم که با روی گشاده پذیرای ما شد. قبل از آغاز گفت‌وگو از دغدغه‌های رسانه و اهالی آن سوال کرد و اظهار امیدواری کرد که شرایط بهتر شود. سخنانی که آیت ا... هاشمی با «آرمان» داشت رنگ و بوی دیگری داشت وحتی زمانی که به او خبر دادند ‌میهمان برایش آمده است مصاحبه را ناتمام نگذاشت و گفت هر چه در ذهن دارید، مطرح کنید. او که کاندیدای مجلس خبرگان است، از اینکه سیدحسن خمینی تصمیم به حضور گرفت، بسیار راضی است و می‌داند با حضور شخصیت‌های شناخته شده میانه رو، ایران بار دیگر رنگ پیشرفت و ترقی را خواهد دید. متن کامل گفت‌وگوی آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی با «آرمان» را در ادامه می‌خوانید:

    نخستین سوال درباره دو رویداد مهم است که در اسفندماه اتفاق می‌افتد. یعنی انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی. دغدغه شما در انتخابات همواره تاکید بر مشارکت حداکثری بوده است. اکنون یک دغدغه که هم مردم و هم کسانی که قصدکاندیداتوری دارند، عملکرد نهادهای نظارتی است. آیا در این موقعیت تاریخی، با توجه به شرایط منطقه، نهادهای نظارتی تسامح و تساهل بیشتری در این دوره به خرج می‌دهند؟

    سیاوش عینالو
    ۱۴:۳۸۲۹
    آذر

    همانطوری که در عکس می بینید این گودال در پیاده رو واقع در خیابان جانبازان کنده شده تا احتمالا جای این تیر برق را عوض کنند ولی متاسفانه با گذشت ماهها بلاتکلیف مانده و پیاده رو را بسته است!

    لذا با توجه به خطرات احتمالی که برای سقوط افراد کم سن و سال و حتی بزرگسال به این گودال وجود دارد لذا شایسته است تا مسئولین محترم اداره برق و شهرداری ملکان هر چه سریعتر نسبت به پرنمودن این گودال اقدام نمایند!

    سیاوش عینالو
    ۱۱:۱۳۲۹
    آذر
    در گفت و گوی دفاع پرس با برادر شهید قهرودی؛ 29 آذر 1394 ساعت 10:45

    همیشه برای جبهه رفتن ساک ما پشت در بود


    پدر از زمان پیش از انقلاب و در دوران مصدق اهل مبارزه بود، همیشه برای جبهه رفتن ساک ما پشت درب منزل بود چون طوری تربیت شدیم که ما از بچگی با مبارزه آشنا بودیم.
    همیشه برای جبهه رفتن ساک ما پشت در بود

    شهید "ابوالفضل نبیئی قهرودی" متولد سال 1343 از شهدای 8 سال دفاع مقدس؛ دانشجوی سال سوم دانشگاه صنعتی شریف در رشته حرارت سیالات بود که در سال 1364 از دانشگاه انصراف داده وعازم جبهه میشود؛ شهید قهرودی در یکی از نامه هایشان اینگونه نوشته بود« بارالها من نمی خواهم که در بستر بمیرم/ یاری ام کن تا به راهت در دل سنگر بمیرم»

    متن زیر حاصل گفتگوی خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با برادر شهید آقای اصغر نبیئی قهرودی است که با همراه با برادرش در جبهه حضور داشت.

    -

    سیاوش عینالو
    ۱۱:۱۱۲۹
    آذر
    مادر شهیدان شفاپی به فرزندان شهیدش پیوست
    به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تشییع ام الشهیدین، مرحومه مغفوره فرخ دیوان دری، مادر شهیدان مسعود و مهرداد شفاپی فردا یکشنبه ۲۹ آذر، ساعت ۹ صبح از درب منزل آن مرحومه واقع در خیابان شریعتی ، بعد از پل سیدخندان ، میدان کتابی ، خیابان جلفا بعد از فرهنگسرای ارسباران کوچه شهید مسعود شفاپی برگزار می گردد.
    سیاوش عینالو
    ۱۱:۰۸۲۹
    آذر

  • تاریخ انتشار خبر :یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ | کد خبر : 36804
  • پرینت

    آذرقلم: وزیر کشور با بیان اینکه اگر لازم باشد فرمانداران و یا استانداران تغییر خواهند کرد، گفت:‌ اگر به این یقین برسیم که لازم است برخی فرمانداران تغییر کنند و آنها نمی توانند تا آستانه اتنخابات به خوبی وظایف خود را انجام دهند آنها را تغییر خواهیم داد .

     

    آذرقلم: وزیر کشور با بیان اینکه اگر لازم باشد فرمانداران و یا استانداران تغییر خواهند کرد، گفت:‌ اگر به این یقین برسیم که لازم است برخی فرمانداران تغییر کنند و آنها نمی توانند تا آستانه اتنخابات به خوبی وظایف خود را انجام دهند آنها را تغییر خواهیم داد .

    به گزارش آذرقلم، عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور در برنامه متن و حاشیه که از سبکه سوم سیما پخش می‌شد، در پاسخ به این پرسش که جنابعالی در دوره چهارم انتخابات مجلس نامزد شدید و اکنون مسئول برگزاری انتخابات هستید. این دو موقعیت چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارد، گفت: توفیق دست داد تا در آن دوره نماینده مجلس هم شوم. در‌آن زمان که داوطلب نمایندگی بودم مسائلی رخ داد که همواره فکر می کردم که اگر روزی در اجرا نقشی داشته باشم، شرایط را بگونه‌ای فراهم کنم تا ضوابط قانونی به نحو احسن اجرا شود. از سوی دیگر به دلیل اینکه در صداوسیما و معاون سیاسی بودم، در پنج انتخابات به عنوان رییس ستاد انتخابات در صداوسیما مشغول به خدمت بودم که امروز از آن تجربیات برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات قانونی، سالم و با نشاط استفاده می‌کنم.

    وزیرکشور درباره اولین روز ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس نیز گفت: امروز حضور خیلی خوب بود و۸۵۰ نفر برای ثبت نام مراجعه کرده‌اند که اگر همین روند ادامه پیدا کند، بیش از ۴۰۰۰ هزار داوطلب برای این انتخابات ثبت نام خواهند کرد.

    وی در مورد ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری متفاوت‌تر از مجلس شورای اسلامی است و داوطلبان آن تنها می‌توانند در مراکز استان‌‌ها و ستاد وزارت کشور ثبت نام کنند. در سه روز گذشته نیز حدود ۱۴۸ نفر برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

    رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا داوطلبان انتخابات مجلس می‌توانند جدا از حوزه‌ای که ثبت‌‌نام کرده‌اند در حوزه دیگر نامزد شوند، گفت: طبق قانون نامزدها تنها یک‌بار می‌توانند تا ۱۵ روز قبل از آغاز تبلیغات حوزه شرکت در انتخابات را تغییر دهند. البته باید اشاره کرد که در حوزه جدید نیز تحقیقات هیات اجرایی دوباره انجام خواهد شد.

    وی تاکید کرد: فرمانداران ما به هیچ عنوان نقش تبلیغاتی نداشته و نمی‌توانند از کسی برای شرکت در انتخابات دعوت کنند. ما تنها شرایط را فراهم می‌کنیم.

    سیاوش عینالو