وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

ممنوعیت تبلیغات  در محیط های اداری:

وزیر کشور ادامه داد: چنانچه فرد در ساعت اداری مبادرت به چنین اعمالی کند، مرتکب تخلف شده و با او برخورد می‌شود. ما تعداد بازرسان را بیشتر کرده ایم و هر تخلفی که ببینیم یا به دستگاه قضایی گزارش می‌کنیم تا خارج از نوبت به آن رسیدگی کند و یا اینکه به تخلفات او در کمیته تخلفات اداری رسیدگی می‌شود.

وی درباره برخی از اخبار مبنی بر گفت‌وگوی برخی از جریانات سیاسی با هیات‌های اجرایی و نظارتی از جمله شورای نگهبان و دلیل این امر گفت: من از منظور آنها اطلاعی ندارم. شاید برخی در گذشته متهم به سوءاستفاده مالی بوده و در دادگاه تبرئه شده که حال می‌خواهد به‌ آنها بگوید من از این اتهامات مبرا شده ام. طبق قانون کسانی که رد صلاحیت می‌شوند باید دلیل این امر به آنها گفته شود تا آنها بتوانند از خود دفاع کنند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد صلاحیت برخی از افراد وزارت کشور با شورای نگهبان رایزنی خواهد کرد، گفت‌: ما با شورای نگهبان نه تنها رایزنی بلکه در همه حوزه‌ها من جمله بررسی صلاحیت نامزدها تعامل داریم. ما در مورد مفاهیم، روش‌ها و شیوه‌ها بررسی صلاحیت با شورای نگهبان تعامل کرده‌ایم تا مشکلی پیش نیاید.

قانون نظارت استصوابی را قبول دارم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قانون نظارت استصوابی را قبول دارید؟ گفت: صد درد صد قبول دارم چرا که امری قانونی است.

وزیر کشور درباره اینکه برخی با علم به اینکه رد صلاحیت می‌شوند اما برای بالا بردن هزینه برای شورای نگهبان در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند، گفت: بنده اگر علم به این مسئله داشتم که اسناد و مدارک معتبری وجود دارد که رد صلاحیت خواهم شد، قطعا برای ثبت‌نام مراجعه نمی‌کردم. اما برخی افراد حس می کنند که چون در دوره قبل رد شده اند دلیل متقنی وجود ندارد و شاید در این دوره فرصت وجود داشته باشد. اما اگر با نگاه سیاسی و بالا بردن هزینه برای دستگاه های نظارتی ثبت نام صورت گیرد، کار درست و اخلاقی نیست. در این دوره نیز بنده با موردی مواجه نبودم که فردی چنین قصدی داشته باشد.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه مراجع اجرایی و نظاتی موظف هستند در مورد دلایل رد صلاحیت به نامزدها توضیح دهند، افزود: وزارت کشور در مورد رد صلاحیت نامزدهای خبرگان هیچ نقشی ندارد.

وی در مورد ضمانت‌اجرای تخلفات تبلیغاتی از قبیل تبلیغات زودهنگام نیز گفت: کتبا مسئله را به فرد ابلاغ و به او تذکر می‌دهیم. چنانچه فرد مبادرت به نصب پوستر و بنر هم کرده باشد، آنها جمع می شود.

وزیرکشور در مورد اینکه آیا هیات‌های اجرایی و نظارتی فرد متخلف را می‌توانند از ادامه حضور در انتخابات منع کنند، اظهار کرد:‌ طبق قانون وزرات کشور و شورای نگهبان چنین اجازه‌ای ندارند اما در صورتی که گزارش به قوه‌قضاییه ارسال و آنها پرونده را رسیدگی کنند، می‌توانند مانع حضور فرد شوند.

وی درباره مصادیق تبیلغات زودهنگام یادآور شد: نصب پوستر و بنر و دایر کردن ستاد انتخاباتی و اعلام رسمی نامزدی و فعالیت از این مصادیق بشمار می‌آید. اما حضور در مراسم عروسی و سخنرانی‌ها از نظر ما تبلیغ نیست. چنانچه هم فرد در فضای مجازی کمپین تبلیغاتی به راه بیاندازد به او تذکر داده خواهد شد.

پول های آلوده:

رحمانی فضلی در مورد احتمال ورود پول‌های آلوده به عرصه انتخابات و تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت کشور نیز برای جلوگیری از این امر گفت:‌ در این ارتباط ما با خلا قانونی مواجه هستیم. قانون تخلفات مالی را خرید و فروش و تهدید و تطمیع عنوان کرده است. ما برای رفع این نقیصه هشت کشور را مورد مطالعه قرار داده و پیش‌نویس لایحه‌ای را به دولت بردیم و تاکید کردیم همه هزینه‌ها اعم از نقدی و غیر نقدی باید منبع داشته باشد. از سوی دیگر اعلام کردیم که هرفرد باید حساب مشخصی داشته داشد و تمام هزینه ها از آن منبع باشد. ما لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس بردیم اما نمایندگان به یک فوریت آن رای دادند تا مسئله در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد. هم ‌اکنون این لایحه بیش از یک ماه است که به مجلس ارسال شده و ما امیدواریم هرچه زودتر در این دوماه باقی مانده در دستور کار نمایندگان قرار گیرد تا بتوانیم در انتخابات پیش رو آن را اجرایی کنیم. مطمئنا اگر این لایحه به تصویب برسد بیش از۸۰درصد جریانات مالی را می‌توان رصد کرد.

هزینه ستاد، بنزین و پرس غذا بالاتر رفته!

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در جریان خرید و فروش آرا قرار گرفته است، گفت: تاکنون گزارشی نشده و اگر گزارشی متقن باشد حتما رسیدگی و پرونده را به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش مجری برنامه که گفته می‌شود در انتخابات پیش‌رو نقش پول بیش از پیش اهمیت یافته است، گفت: بله هزینه ستاد، بنزین و پرس غذا بالاتر رفته و به طور طبیعی هزینه ها بالاتر رفته است.

وی در مورد شایعه توزیع سبد غذایی میان مردم در برخی از حوزه‌ها گفت: هرجا چنین مسائلی رخ داد افراد آن را مستند کنند تا برخورد شود. نباید در فرهنگ تبلیغات جمهوری اسلامی اینگونه باشد که برخی آرا را به این شکل جمع کنند. این توهین به شعور ملت است.

انتخابات تبریز و ۸ کلانشهر دیگر الکترونیکی برگزار می شود

رحمانی فضلی در مورد سرنوشت رای گیری الکترونیکی در ۹ کلان شهر نیز اظهار کرد: سعی کردیم با شورای نگهبان هماهنگ شویم تا مشکلی رخ ندهد. در بحث سخت افزار موافقت شورا گرفتیم اما در بحث نرم افزار کارشناسان فنی شورا با همکاری کارشناسان وزارت کشور با هم طراحی کردند که اشکالات و ایراداتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم که اگر شورای نگهبان آن را تائید کند آن را صددردصد اجرا می کنیم.

وزیرکشور در مورد اعتراض برخی از نامزدها مبنی براینکه طرح ‌های عمرانی دولت نباید در آستانه انتخابات افتتاح شود تا از این طریق نمایندگی فعلی حوزه‌های انتخابیه این افتتاح را به نام خود مطرح کنند، گفت: نمی‌توان که طرح‌ها و پروژه ها را افتتاح نکرد تا احیانا نماینده ای از ان سوء استفاده نکند. این اقدامات آخر سالی آنچنان در تصمیم گیری‌ها موثر نیست. نمایندگان فعلی در طول چند سال گذشته کارها را انجام داده و مردم عملکردشان را دیده اند.

تغییر استانداران و فرماندران تا آخرین لحظه:

رحمانی فضلی در مورد احتمال تغییر استاندار یا فرماندار تا زمان برگزاری انتخابات پیش‌رو گفت: اگر لازم باشد فرمانداران و یا استانداران تغییر خواهند کرد. بنده نگران حساسیت‌ها در این زمینه نیستم چرا که مهم این است که آنچه حق است انجام شود و اگر به این یقین برسیم که لازم است برخی فرمانداران تغییر کنند و آنها نمی توانند تا آستانه اتنخابات به خوبی وظایف خود را انجام دهند آنها را تغییر خواهیم داد هرچند اراده‌مان بر ثبات است نه تغییر مگر آنکه عکس آن ثابت شود.

۹۴/۰۹/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی