وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

۸۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۳:۰۸۳۰
آبان
تاکید فرماندار ملکان بر مبارزه جدی و پیوسته با موادمخدر
شهرستانها  12:4:53 1394/08/30
948-8890-5 کد خبر
    
فرماندار ملکان بر لزوم مبارزه جدی و پیوسته با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در شهرستان ملکان معتاد متجاهر وجود ندارد.
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی،  اسکندرزاده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملکان افزود: مبارزه با مواد مخدر باید بر اساس برنامه کاری بوده و محدود به زمان و ماکن خاصی نباشد.
 
 وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر به صرفه تر از درمان آن است؛ بروز رسانی آموزش ها و روش های پیشگیری، ضروری می باشد.
 
 سرهنگ اکبری فرمانده سپاه ملکان نیز ضمن اعلام همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج در مبارزه با اثرات سوء مصرف مواد مخدر بر سخت گرفتن شرایط اخذ مجوز فعالیت قهوه خانه تأکید و در مورد طرح جامع پیشگیری از اعتیاد، پیشنهاد کرد که این طرح توسط اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بررسی و پس از جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات به دبیرخانه شورا ارائه گردد.
 
 سرهنگ شفقی فرمانده انتظامی ملکان نیز آمار دستگیرشدگان و کشفیات مواد مخدر در شهرستان را ارایه کرد.
 
 بیگ زاده، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملکان نیز به مجهز بودن تمامی قهوه خانه های سطح شهر به دوربین مدار بسته اشاره کرد و نصب دوربین در قهوه خانه های روستایی را الزامی دانست.
 
فرماندار ملکان در پایان از اعضای حاضر در جلسه خواست پس از مطالعه طرح جامع پیشگیری از اعتیاد، نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارائه به ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به دفتر سیاسی فرمانداری تحویل دهند.

خبرنگار: 1131
انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۰:۰۳۳۰
آبان
شهروند خبرنگار ملکان؛
شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی است که با مشکل کمبود امکانات شهری روبروست.
به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان ملکان در آذربایجان شرقی با مشکل کمبود امکانات شهری روبروست.

منبع: سیاوش عینالو - ملکان

شهرستان ملکان با داشتن یکصد و بیست هزار نفر جمعیت شهری و روستایی ترمینال مسافربری ندارد و می توان گفت تنها شهرستان بدون ترمینال استان آذربایجان شرقی و حتی کشور است!

این شهرستان در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع شده اما مردم ملکان جهت مسافرت به تهران و تبریز و شهرهای دور و نزدیک مجبورند در جاده کمربندی ایستاده و سوار اتوبوس و سایر وسائل نقلیه شوند!

شهرستان ملکان آخرین شهرستان استان و همجوار شهرستان میاندوآب یکی از شهرهای آذربایجان غربی و متصل کننده استان های آذربایجان غربی و کردستان به تهران و تبریز است.

شهرستان ملکان بواسطه داشتن بیش از یازده هزار هکتار باغات انگور دومین تولیدکننده انگور در کشور و نخستین در استان است و به شهر الله انگور مشهور است.

کمبود امکانات در شهر الله انگور + تصویر

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

سیاوش عینالو
۰۸:۴۹۲۸
آبان

به دلیل تمام نشدن آسفالت معضلاتی برای ساکنان کوی فرهتگیان 24متری شرلزول در ملکان استان آذربایجان شرقی به وجود آمده است.
به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دلیل تمام نشدن آسفالت معضلاتی برای ساکنان کوی فرهتگیان 24متری شرلزول در ملکان استان آذربایجان شرقی به وجود آمده است.

منبع: تنها خدا _ ملکان

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

مختل شدن زندگی مردم به بهانه آسفالت + تصاویر

سیاوش عینالو
۱۳:۳۲۲۷
آبان
نگهداری بیش از 2 هزار جلد نسخ تاریخی در کتابخانه ملکان 
شهرستانها  13:22:57 1394/08/27
948-7690-5 کد خبر
    

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و طی مراسمی با حضور امام جمعه،فرماندار و سایر مسئولین محلی، نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه مرکزی شهرستان ملکان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی ملکان در این مراسم گفت: در این نمایشگاه بیش از 3000 جلد کتاب با موضوعات کامپیوتر،احکام، دین و فلسفه و روان شناسی، اجتماعی و تکنولوژی، زبان ادبیات و هنر و تاریخ و جغرافیا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مهدی پناه افزود: این نمایشگاه از تاریخ 26 آبان تا 3 آذر همه روزه در دو شیفت کاری از ساعت 11 صبح تا 13 و عصر ها از ساعت 16 تا 19 برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

وی ترویج فرهنگ مطالعه در منطقه و شناساندن منابع غنی و تاثیرگذار به مخاطبین را از اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ملکان اعلام کرد.

وی پذیرش عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرهای ملکان، لیلان و مبارک شهر، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع من و ماه محرم و کتاب و کتابخوانی برنامه های هفته کتاب در طول ایام هفته کتاب و همچنین تشکیل کلاس قصه گویی در تاریخ 30 آبان ماه جاری را از اهم برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملکان بمناسبت گرامیداشت کتاب و کتابخوانی ذکر کرد.

 به گفته مهدی خانی در حال حاضر حدود 35000 جلد کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان ملکان در موضوعات مختلف نگهداری می شود که حدود 2000 جلد مربوط به نسخ تاریخی با قدمت عمر بیش از 120 سال نیز در بین آنها می باشد.

 


خبرنگار: 1131
انتهای پیام
 
 
 
 
سیاوش عینالو
۰۹:۲۵۲۷
آبان
امام جمعه ملکان:
شوراهای شهر و روستا پل ارتباطی بین مردم و دولت می باشند 
شهرستانها  14:1:32 1394/08/26
948-7390-5 کد خبر
    

امام جمعه ملکان گفت: هدف از تشکیل شوراها در کشور سپردن امورات شهرها به خود مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام حافظ زمانی در مراسم تحلیف "حجه الاسلام رحمان اکبرزاده" عضو جدید شورای شهر ملکان افزود: مدیریت واحد شهری و پیشبرد بهتر کارها از دیگر اهداف تشکیل شوراها در کشور بوده است.

 وی با بیان اینکه کارنامه عملکرد شوراهای شهرها و روستاها طی چند دوره گذشته موفق بوده بوده است اظهار کرد: البته در این مدت ضمن کسب تجربه هایی نقایص و مشکلات نیز مشخص شده که ان شالله به مرور زمان این موارد نیز رفع خواهد شد.

 امام جمعه ملکان شوراهای شهرها و روستاها را پل ارتباطی بین دولت و مردم دانست و تصریح کرد: در قانون داده شده تا مردم از طریق شوراها درخواست ها و حرف های خود را به دولتمردان منتقل کنند.

 وی در ادامه تعامل و همکاری بین شهردار و اعضای شورای شهر به منظور پیشرفت بهتر در ارائه خدمات عمرانی و خدماتی در شهر ملکان را خواستار شد و گفت: شهردار ملکان نیز باید با جدیت وارد کارزار خدمت شده و انتظارات به حق شهروندان این شهر را برآورده کند.

 حجت الاسلام زمانی همچنین توجه به امورات فرهنگی در شهرداری و شوراهای شهر و روستاها را خواستار شد و گفت: اگر به امورات فرهنگی کم توجهی شود برخی از مشکلات به وجود خواهد آمد.

 معاون فرمانداری ملکان نیز ترکیب فرهنگی و روحانی در شورای شهر ملکان را یک افتخار و پتانسیل برای شهر ملکان دانست و گفت: باعث مباهات است که همه اعضای شورای شهر ملکان از قشر فرهنگی و روحانیت هستند.

علی نوایی از شهردار جدید ملکان در خصوص رفع مشکل شهروندان در خصوص گاز در مدت کوتاه تصدی شهرداری قدردانی کرد و از اعضای شوراهای شهر خواست در خصوص کاستن از سرعت شتاب دار جاده کمربندی ملکان چاده اندیشی کنند.

 وی همچنین نبود طرح تفصیلی شهر ملکان را یکی دیگر از مشکلات این شهر یاد کرد و گفت: به همین خاطر شهروندان ملکانی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

 رئیس شورای شهر ملکان نیز شهردار جدید ملکان را یکی از اعضای باسابقه و با تجربه شورای شهر ملکان دانست و گفت: با استعفای دکتر نریمانپور و انتخاب به عنوان شهردار جدید شهر ملکان حجت الاسلام رحمان اکبرزاده به جمع شوراهای این شهر ملحق شد.

 یکی از روحانیون ملکان نیز استفاده از فکر و کار معتمدین و رییش سفیدان محلات توسط شورای شهر ملکان را در جهت رفع بهتر مسائل و مشکلات شهر ملکان خواستار شد.

گفتنی است: در پایان "حجت الاسلام رحمان اکبرزاده" عضو جدید شورای شهر ملکان مراسم تحلیف را به جای آورده و رسما به جمع این شورا ملحق شد.  

 


خبرنگار: 1131
انتهای پیام
سیاوش عینالو
۰۹:۲۴۲۷
آبان
رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی:
بیش از 40 درصد مدارس استان فرسوده شده اند
شهرستانها  13:48:43 1394/08/26
948-7190-5 کد خبر
    

رییس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود کارهای خوب انجام شده در خصوص مدرسه سازی تا رسیدن به حد مطلوب هنوز هم فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، احتشام حاجی پور در مراسم افتتاح مدرسه روستای بایقوت از توابع شهرستان ملکان افزود: بیش از 40 درصد مدارس استان فرسوده شده و نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

وی جذب کمک های مردمی و افراد خیر را در جهت مدرسه سازی ضروری خواند و اظهار کرد:خیرین در بحث نوسازی و بازسازی مدارس جلوتر از دولت عمل کرده اند و این حرکت خداپسندانه جای تقدیر دارد.

 رئیس اداره آموزش و پرورش ملکان نیز از احداث چهار باب آموزشگاه طی دو سال گذشته در این منطقه خبر داد و گفت: خوشبختانه مدارس احداث شده توسط خیران دو برابر دولت بوده است.

 گفتنی است: مدرسه سه کلاسه روستای بایقوت از توابع بخش مرکزی ملکان با 352 متر مربع زیربنا و با چهارمیلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان احداث شده است. همچنین طی مراسمی مدرسه هفت کلاسه روستای حسین آباد ملکان افتتاح شد. این مدرسه نیز با 320 متر مربع زیربنا و 4 میلیارد ریال توسط آقای رضا کروبی خیر مدرسه ساز ساخته شده است.  

 


خبرنگار: 1131
انتهای پیام
سیاوش عینالو
۱۰:۱۴۲۶
آبان
  • تاریخ انتشار خبر :سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ | کد خبر : 35026
  • پرینت

    آذرقلم: بخشدار مرکزی ملکان ملکان گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد از روستاهای شهرستان ملکان از نعمت گاز برخوردار هستند و در ۷۴ روستای این شهرستان اهالی از این نعمت خدادادی استفاده می کنند.

     

    آذرقلم: بخشدار مرکزی ملکان ملکان گفت: در حال حاضر ۹۷ درصد از روستاهای شهرستان ملکان از نعمت گاز برخوردار هستند و در ۷۴ روستای این شهرستان اهالی از این نعمت خدادادی استفاده می کنند.

    به گزارش آذرقلم از ملکان، محمدباقر خانی در بازدید از طرح گازرسانی به ۲ روستای باقیمانده ملکان در گفتگویی با خبرنگاران گفت: به زودی طرح گازرسانی به روستاهای شیرواشاهلو و ناخیرچی بلاغی از توابع بخش مرکزی ملکان افتتاح می شود که با بهره برداری از این طرح صد در صد روستاها گازدار می شوند و دیگر هیچ روستای بدون گاز در این شهرستان نخواهیم داشت.

    وی افزود: با گازرسانی به روستاهای فوق ، کلیه روستاهای شهرستان ملکان دارای گاز شده و ملکان به شهرهای سبز دارای گاز پیوست.

    بخشدار مرکزی ملکان اعتبار هزینه شده جهت اجرای گازدار شدن روستاهی شیروانشاهلو و ناخیرچی بلاغی ملکان را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرحها ۱۸ کیلومتر لوله گذاری شده است.

    وی افزود: همچنین در حال حاضر صد در صد روستاهای ملکان دارای نعمت برق و آب آشامیدنی سالم و بهداشتی می باشند.

    خانی افزود: راه روستاهای ساروقیه،نصرت آباد،چالی،لیلی داغی و شیروانشاهلو  خاکی بوده و بقیه آسفالته می باشند.

    سیاوش عینالو
    ۱۴:۳۲۲۴
    آبان
  • تاریخ انتشار خبر :یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ | کد خبر : 34876
  • پرینت

    آذرقلم: ۲۸ نماینده ترک زبان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند: برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایرانی و اسلامی و بازدارنده ای علیه نفوذیان فرهنگی است.

    آذرقلم: ۲۸ نماینده ترک زبان مجلس در بیانیه ای تاکید کردند: برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایرانی و اسلامی و بازدارنده ای علیه نفوذیان فرهنگی است.
    به گزارش آذرقلم، ۲۸ ترک زبان مجلس شورای اسلامی درخصوص اقدام ناپسند سیمای جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کردند.متن این بیانیه به شرح زیر است:با سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) ارواحنا فداه به محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله عالی و با دورد بر ارواح پاک شهیدان والا مقام ایران اسلامی.ما نمایندگان مردم شریف و غیرتمند مناطق ترک زبان ایران اسلامی و به ویژه آذربایجان سر افراز ضمن ابراز انزجار شدید از گفتار و رفتار وقیحانه و موهن عده ای از عناصر جاهل و قاصر در برنامه فیتیله ها در روز جمعه ۱۳۹۴/۸/۱۵ در شبکه دو سیما جمهوری اسلامی ایران؛ این حرکت بسیار زشت را محکوم نموده و خواستار برخورد جدی و قاطع مراجع امنیتی و قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران با مدیران، کارشناسان و مجریان این برنامه از مرحله تولید فیلمنامه، مدیریت تولید و کارگردانی، مسئولین ناظر و شورای پخش و عوامل بازیگری می باشیم.

    تاریخ ایران اسلامی گواه صادقی است که مردم ترک زبان آذربایجان و سایر نواحی ایران از آغاز شکل گیری دولت و ملت در ایران همواره با حماسه آفرینی و نثار هستی و جانشان در دفاع از استقلال و آزادی ایران عزیز کارنامه درخشانی آفریده اند.

    هر زمان روز جانبازی بوده است، مردان و زنان ترک زبان این سرزمین سرافرازانه بلاگردان همه ایران و ایرانی ها بودند امروز در سایه حاکمیت نظام مقدس ولایت فقیه، تنوع اقدام با هر نژاد و زبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای آرایش منطقی و پایدار بوده و هر جریان فرهنگی و رسانه ای نفوذی و منحرف که بخواهد این آرایش ارزشمند را در هویت ملی و انقلابی ملت ایران بر هم زند، محکوم به شکست است.

    ما نمایندگان آذری زبان مجلس شورای اسلامی ملت خود را مستحق تحقیر ندانسته بلکه ملتی می دانیم که دین خود را در حفظ سرزمین و اعتقادات به شایستگی وجه ادا کرده و در مقابل ملت بزرگ ایران روسفید بوده و همواره نیز نقش تاریخ ساز خود را انجام خواهیم داد.

    لذا برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایران اسلامی بوده و اقدام بازدارندگی بر علیه نفوذیان فرهنگی قلمداد خواهد شد.

    اسامی امضا کنندگان:

    این بیانیه به امضاء تعدادی از نمایندگان آذری زبان مجلس شورای اسلامی رسیده است که عزیز اکبریان نماینده کرج، سلیمان عباسی نماینده گنبد کاووس، محمد اسماعیلی نماینده زنجان، محمد ابراهیم محبی نماینده سنقر و کلیایی، محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز، سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین، محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز، ابراهیم نکو نماینده رباط کریم، جعفری بنه خلخال نماینده لردگان، محمد علی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ، صفر نعیمی رز نماینده آستارا، غلامحسین شیری علی آبادی نماینده هشترود غلامرضا نوری نماینده بستان آباد، ارسلان فتحی پور نماینده کلیبر و یونس اسدی نماینده مشکین شهر رسیده است.

    سیاوش عینالو
    ۱۴:۱۴۲۴
    آبان


     یکشنبه 24 آبان 1394 - 13:20
    صحن علنی مجلس

    نمایندگان ترک‌زبان مجلس همانطور که در هفته تعطیلی مجلس وعده داده بودند که در اولین جلسه علنی پاسخ «توهین صداوسیما» را خواهند داد، مهمترین دستور کار امروزشان را این موضوع قرار دادند.

    گروه سیاسی - پروین طالبیان: دفاع نمایندگان ترک‌زبان از موکلانشان، با اقدام کمال‌الدین پیرمؤذن شروع شد که اول صبح امروز ـ یکشنبه 24 آبان ـ به جایگاه خبرنگاران آمد تا بیانیه 28 نماینده در انتقاد از صداوسیما را در رسانه‌های خبری نشر دهد.

    فرهنگی: مسئولان صداوسیما نیز نظارت کاملی برا اقدامات زیرمجموعه‌های خود ندارند

    در جلسه علنی امروز بهارستان نیز، در اولین اقدام، محمدحسین فرهنگی،‌ نماینده مردم تبریز و اسکو و عضو هیئت رئیسه مجلس که کمتر در مجلس نطق می‌کند، در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه «امروز بیش از هر روز دیگری نیازمند وحدت هستیم»، گفت: صداوسیما، رسانه‌های رسمی و غیررسمی اعم از مکتوب و مجازی باید به این مهم توجه کنند و التزام مورد نیاز را داشته باشند.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه «خلأهای قانونی و ضعف در نظارت‌ها باعث شده است وحدت ملی به‌شدت آسیب‌پذیر شود»، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود با تأکید بر تمدن نوین اسلامی و معرفی آن به جهانیان تأکید کردند آنچه این ایده را محقق می‌کند، همبستگی است نه پیام‌های ضدهمبستگی؛ توجه به قومیت‌های مختلف کشور و اعتماد به آنها برخلاف تصور برخی، باعث افزایش انسجام و سرمایه اجتماعی می‌شود.

    وی افزود: در قانون مجازات اسلامی برای توهین به فرد در ماده 608 و توهین به مقامات دولت در ماده 609 و حتی توهین به کودک در ماده 619 جرم‌انگاری شده و برای آنها مجازات تعیین شده است اما برای توهین به میلیون‌ها انسان هیچ حکم قانونی وجود ندارد و دادستان هم به این قضیه به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا نمی‌کند. مسئولانی مانند مسئولان صداوسیما نیز نظارت کاملی برا اقدامات زیرمجموعه‌های خود ندارند که این آسیب جدی است.

    فرهنگی در ادامه با بیان اینکه «در سال 85 در مجلس نسبت به این مهم ورود پیدا کردیم»، عنوان کرد: اما در مجلس و قوای دیگر نسبت به آن استقبال نشد در حالی که نباید گفته شود توهین امر مبهمی است. در استفساریه مصوب 1379، توهین تعریف و به تشخیص قاضی منوط شده و عرفیات جامعه مبنای آن قرار گرفته است.

    سیاوش عینالو
    ۱۴:۰۳۲۴
    آبان
    بیانیه نمایندگان آذری زبان مجلس در انتقاد به صدا و سیما 
    سیاسی  13:0:58 1394/08/24
    948-8285-5 کد خبر
        

    بیست و هشت نماینده ترک زبان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام صدا و سیما در برنامه‌ی فیتیله را محکوم کردند.

     

    به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا در این بیانیه آمده است: ما نمایندگان شریف و غیرتمند مناطق ترک زبان ایران اسلامی و به ویژه آذربایجانی‌های سرافراز، ضمن ابراز انزجار شدید از گفتار و رفتار وقیحانه و موهن عده‌ای از عناصر جاهل و غافل در برنامه‌ی فیتیله‌ها در روز جمعه 94.8.15در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران، این حرکت بسیار زشت را محکوم نموده و خواستار برخورد جدی و قاطع مراجع امنیتی و قضایی نظام جمهوری اسلامی ایران با مدیران، کارشناسان و مجریان این برنامه از مرحله تولید فیلم نامه، مدیریت تولید و کارگردانی مسئولین ناظر و شورای پخش و عوامل بازیگری می‌باشیم.

     

    تاریخ ایران اسلامی گواه صادقی است که مردم ترک زبان آذربایجان و سایر نواحی ایران از آغاز شکل گیری دولت و ملت در ایران، همواره با حماسه آفرینی و نثار هستی و جانشان در دفاع از استقلال و آزادی ایران عزیز، کارنامه‌ درخشانی آفریده‌اند. هر زمان روز جانبازی بوده است مردان و زنان ترک زبان این سرزمین سرافرازانه بلاگردان همه ایران و ایرانی بوده‌اند. امروزه در سایه‌ی حاکمیت نظام مقدس ولایت فقیه، تنوع اقوام با هر نژاد و زبان در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای آرایش منطقی و پایدار بوده و هر جریان فرهنگی و رسانه‌ای نفوذی و منحرف که بخواهد این آرایش ارزشمند را در هویت ملی و انقلابی ایران بر هم زند محکوم به شکست است.

     

    ما نمایندگان آذری زبان مجلس شورای اسلامی ملت خود را مستحق تحقیر ندانسته بلکه ملتی می‌دانیم که دین خود را در حفظ سرزمین و اعتقادات به شایسته‌ترین وجه ادا کرده و در مقابل ملت بزرگ ایران رو سفید بوده و همواره نیز نقش تاریخ ساز خود را انجام خواهیم داد. لذا برخورد قانونی با متجاوزین به حریم هویتی اقوام موجب دلگرمی تمام اقوام ایران اسلامی بوده و اقدام بازدارنده‌ای علیه نفوذیان فرهنگی قلمداد خواهد شد.

     


    خبرنگار: 1145
    انتهای پیام
    سیاوش عینالو