وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

اشتغال انتظار حداقلی ملکانیان از دولت یازدهم

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۱۱ ب.ظ



اشتغال انتظار حداقلی ملکانیان از دولت یازدهم

اشتغال جوانان تحصیل کرده بیکار ملکانی انتظار حداقلی مردم این شهرستان از دولتمردان دولت یازدهم است!

خبرگزاری فارس: اشتغال انتظار حداقلی ملکانیان از دولت یازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، با گذشت 20 ماه از تشکیل دولت یازدهم و با وجود تغییر فرماندار، متاسفانه هنوز بوی تدبیر و امید به مشام مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان ملکان نرسیده است و متاسفانه مسائل و مشکلات زیادی در این شهرستان به چشم می‌خورد که بیکاری جوانان تحصیلکرده همچنان پابرجاست.

در انتخابات 24 خرداد سال 92 نیز مردم ملکان همگام با ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و با حضور 75 درصدی خود راه اعتدال را انتخاب کردند.
اما متاسفانه با این اوصاف جوانان و مردمی که به امید رفع مسائل و مشکلات منطقه ملکان تلاش دارند که حرف خود را به گوش مسئولان برسانند، با گذشت نزدیک به دو سال از آغار به کار دولت یازدهم همچنان چشم انتظار تغییرات و تحولات و رفع مشکلات شهر خود هستند.

بیکاری جوانان ملکانی یکی از بزرگترین معضلات شهرستان ملکان محسوب می‌شود البته این مشکل مختص به دولت دکتر روحانی نبوده و در دولت‌های دیگر نیز وجود داشته است.

آمار دقیقی از تعداد جوانان و شهروندان بیکار ملکانی در دست نیست ولی می‌توان گفت صدها شهروند به خصوص جوانان تحصیلکرده دانشگاهی در این شهرستان به دنبال یافتن شغلی مناسب برای خود هستند.

البته نبود کارخانجات و مراکز اشتغالزا نیز به افزایش تعداد بیکاران باسواد و بیسواد شهرستان ملکان کمک کرده به طوریکه در شهرهای همجوار بسیاری از بیکاران آنها جذب کارخانجات و مراکز صنعتی آن شهرها شده‌اند.

از این رو برخی از جوانان و شهروندان بیکار ملکانی مجبورند به منظور پر کردن اوقات فراغت و تامین معاش خود و خانواده‌هایشان به انجام شغل‌های کاذب پرداخته و در این میان باید اذعان داشت با توجه به اینکه این جوانان سرمایه‌های ارزشمند ما هستند از این رو ضروری است مسئولان مربوطه با احساس مسئولیت بیشتر در خصوص اشتغال این عزیزان که اکثراً نیز دارای مدرک تحصیلی لیسانس و حتی فوق لیسانس هستند تلاش و همت کنند.

چند سالی است که مسئولان گذشته و فعلی قول بهره‌برداری از فاز اول کارخانه ذوب‌آهن ملکان و اشتغال صدها تن در این کارخانه را داده‌اند ولی متاسفانه تاکنون این وعده‌ها در حد حرف باقی مانده که امید است سریعاً با ایجاد چنین کارخانجات و صنایعی دست بیکاران جوان و غیرجوان شهرستان ملکان گرفته شود.

حمایت از محصولات تولیدی باغداران ملکانی یکی دیگر از انتظارات مردم از مسئولان استان است با توجه به اینکه معاش قریب به اتفاق اهالی زحمتکش این شهرستان از راه باغداری و کشاورزی به خصوص بنکداری تامین می‌شود، متاسفانه پس از 9 ماه تلاش، باغدار ملکانی وقتی می‌خواهد محصول خود را با هزار آرزو برداشت کند به علت عدم برنامه‌ریزی و بازاریابی‌های مسئولان مربوطه استان و کشور، اسیر دست دلالان بومی شده و حاصل دسترنج خود را با قیمت‌های بسیار پایین به دست دلالان و واسطه‌ها می‌سپارد و دلالان بومی نیز محصول خرید کرده را با چند برابر قیمتی که خریده‌اند، به کارخانجات مراغه، بناب و غیره می‌فروشند.

گوجه‌فرنگی هم از دیگر محصولات تولیدی باغداران شهرستان ملکان است که آن هم تعریف خوبی ندارد و موقع برداشت مفت به فروش می‌رسد که در مواقعی حتی قیمت آب مصرفی گوجه‌فرنگی گران‌تر از خود مبلغ محصول فروش رفته است و زحمت باغدار و هزینه‌های جانبی هم که دیگر بماند!

البته مدتی است مسئولان محلی از تدوین سند توسعه شهرستان ملکان خبر می‌دهند که امید است با اجرایی شدن سریع‌تر آن مشکلات مربوط به اشتغال جوانان و همچنین افزایش قیمت محصولات کشاورزی و قطع شدن دست دلالان رفع شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس در ملکان - سیاوش عینالو


۹۳/۱۱/۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی