وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان


2819298_736

آذرقلم: بدون تردید همگان بر این امر اذعان دارند که انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ‌بعدازانتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری برگزار می شود ازحساس ترین و تاثیر گذار ترین انتخابات کشور خواهد بود.

به گزارش آذرقلم، از این روست این روزها و در حالی که کمتر از یک سال به آن آوردگاه بزرگ سیاسی مانده است  این موضوع بحث داغ جلسات و نشست‌ هایی با چراغ های خاموش و بعضا” روشن همگان بخصوص گروه‌های سیاسی است.
شاید با نگاهی عمیق از منظری با دوربین شفاف سیاسی، این انتخابات قطعه نهایی پازلی خواهد بود که تکلیف برخی شکاف‌های سیاسی را روشن می‌کند و بدان خاطر است که چنین جریان‌های سیاسی از همان روز پس از انتخابات ریاست جمهوری کارشان را شروع کرده و برای آن کارزار انتخاباتی بزرگ تن پوش محکمی بر تن می کنند.
اما در استان آذربایجان شرقی و در شهر اولین های آن یعنی تبریز،فعالیت های انتخاباتی مجلس دهم حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ شروع شده است تا جایی که از این حیث هم رکوردی دیگر بر کتاب اولین های این شهر کهن افزوده شده است.
در حالی که از بین پنج نماینده استان آذربایجان شرقی که از مجلس هشتم به پارلمان نهم راه یافته بودند چهار نفرشان به نام های مسعود پزشکیان، علیرضا منادی سفیدان، رضا رحمانی و محمدحسین فرهنگی  از حوزه تبریز،آذرشهر و اسکو بودند، اما اکنون و در آستانه انتخابات مجلس دهم گویا فضای سیاسی استان و علی التخصیص مرکز آن با تأسی از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ دگرگون گردیده و بسیاری با تعلقات و گرایش های متنوع سیاسی قصد جلوس بر صندلی های سبز میدان بهارستان را دارند.

اصول گرایان:

این طیف که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲  نتوانست رأی بالا و قابل قبولی به سبد کاندیداهای خود در این استان جمع نماید و همچون سراسر کشور مجبور به قبول شکست در آن رزمگاه شده و شکست دولت دکتر روحانی را آرزو می کند و آن را بهترین زمینه برای بی اعتمادی مردم به اصلاح طلبان و اعتدالگرایان قلمداد می کند و  منتظر است در صورت وقوع چنین شائبه ای،از آن بهترین نتیجه گیری را نماید امری که تاکنون نشانه های تحقق آن دیده نشده است.

لیدرها و سران این طیف  با حمایت از افراد شناخته شده خود از یک طرف و نیز گسیل برخی افراد موجه  که تاکنون در قالب نامزد در رقابت های انتخاباتی حضور نداشته اند از طرف دیگر وارد گود انتخابات شده و با بسیج تمام قد رسانه ای و برگزاری نشست های مختلف در قالب های متفاوت و تشکیل هسته های اولیه ستادهای تبلیغاتی نسبت به  یارگیری از اقشار بانفوذ جامعه اقدام نموده و عملا” استارت انتخاباتی را زده اند.

شاید بهترین و آرمانی ترین خواسته این طیف سیاسی،به دست آوردن شش صندلی حوزه انتخابیه تبریز باشد اما حکایت ها حاکی از آن است که این خواسته خوابی غیر قابل تعبیر بوده و آنچه که با تلاش فراوان و دست در دست هم دادن ماه و خورشید و فلک !! محقق می شود،چیزی بسیار متفاوت تر از آن خواهد بود.

در کنار نمایندگان فعلی منتسب به اصولگرایان (علیرضا منادی سفیدان ، رضا رحمانی،میرهادی قره سید رومیانی ، محمدحسین فرهنگی و محمد اسماعیل سعیدی) فعالان دیگری هم فعالیت های محسوس و نا محسوس خود را شروع کرده اند که از افراد ذیل می توان نام برد.

خانم عشرت شایق نماینده اسبق تبریز،مهندس نوین شهردار سابق تبریز، سردار پورجمشیدیان فرمانده سابق سپاه استان،دکتر احمد علیرضا بیگی استاندار سابق، حجه الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق تبریز،حاج فیروز رضایی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان،سردارنصرتی معاون سابق سیاسی استاندار ، دکتر علی آجودان زاده پزشک، حاج روح الله جهانگیری سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی.

اصلاح طلبان:

شاید اصلاح طلبان برای رسیدن به مجالس مختلف، هیچ وقت به اندازه شرایط سختی مانند شرایط مجلس دهم پیش روی خود نداشته اند، سختی‌هایی که به نظر می‌رسد در صورت عدم حل شدن ان ها مانع بزرگی برای  کسب اکثریت مجلس توسط این جریان باشد.
بزرگان این طیف با اعتقاد بر اینکه جریان اصلاحات پیروز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است می‌خواهند بعد از وقفه ۱۲ ساله سلامی دوباره بر پارلمان بدهند.
تشکیل مثلث، « هاشمی، خاتمی و روحانی» خواست اکثریت اصلاح طلبان است تا با پشتوانه این مثلث بتوانند فاتح سنگر بعدی قوه مجریه باشند.
مانعی مهمی که می‌تواند سد محکمی برای اصلاح طلبان در رسیدن به مجلس دهم باشد، شورای نگهبان است. اصلاح طلبان همیشه در انتخابات‌ مجلس به ویژه بعد از انتخابات مجلس چهارم، از شورای نگهبان شاکی بوده و نسبت به رد صلاحیت‌ نیروهای منتسب به این جریان اعتراض داشته اند و همین کار اصلاح طلبان را برای معرفی یک لیست شناخته شده در سراسر کشور سخت می‌کند.

به طور قطع  اصلاح طلبان استان به خصوص مرکز آن برای معرفی یک لیست واحد با حضور چهره‌های شناخته شده سیاسی کار سختی پیش رو خواهند داشت.
بی ربط نخواهد بود که پیش بینی کنیم این طیف با قرار دادن برخی افراد مانند معاونین رییس جمهور و استانداران و همچنین وزرای دولت های سازندگی و اصلاحات و نیز نمایندگان ادوار مجلس در لیست خود بتوانند از سد شورای نگهبان بگذرند و در کنار آن رایزنی‌ های رییس جمهور و تیم دولت پشتوانه ای قوی برای این طیف سیاسی خواهد بود تا بتوانند نیروهای بیشتری را از سد شورای نگهبان عبور دهند.
در حوزه تبریز،آذرشهر و اسکو مشکل دیگری به غیر از مشکلات مطرح شده وجود دارد و آن تعدد کاندیداهایی با مشی اصلاح طلبی است، شاید به ضرس قاطع می توان تبریز را از این لحاظ بعد از پایتخت،مهمترین شهر کشور قلمداد نمود.
شاید از این روست که این طیف سیاسی برای ساماندهی و سازماندهی مطلوب و اخذ نتیجه دلخواه با تشکیل شورای اصلاح طلبان استان ورود خود به انتخابات مجلس را استارت زده اند.

این افراد جزء گزینه هایی هستند که کاندیداتوری شان در انتخابات مجلس دهم در اردوگاه اصلاح طلبان محتمل است.
دکتر مسعود پزشکیان نماینده فعلی مجلس ، دکتر علی اصغرشعردوست نماینده اسبق تبریز، آیت الله هاشم زاده هریسی نماینده اسبق تبریز و نماینده فعلی استان در مجلس خبرگان، مهندس درویش زاده شهردار اسبق تبریز، مهندس اکبر اعلمی نماینده اسبق تبریز، حجت الاسلام مهدوی نماینده اسبق تبریز، دکترشکوراکبرنژاد نماینده اسبق تبریز، دکتر محمد علی سبحان الهی استاندار اسبق، مهندس نازیلا آصفی عضو سابق شورای شهر تبریز، مهندس کریم صدیقیان معاون منطقه آزاد ارس، دکتر عبدالعلی زاده استاندار اسبق، مسعودی ریحان نماینده اسبق اهر و هریس، دکتر بهرام سرمست معاون سابق منطقه آزاد ارس،مهندس میرطاهر موسوی نماینده اسبق تبریز،دکترحبیب شیری آذر عضو شورای شهر تبریز،

خدمتگزاران معتدل (مستقل ها):
اینکه انتظار بر این باشد که مجلس دهم نمونه ای از مجلس ششم بوده و در اختیار اصلاح طلبان قرار گیرد و یا به مانند مجالس هفتم و هشتم و نهم دربست در اختیار اصولگرایان باشد،با لحاظ نمودن شرایط ذکر شده در بالا نمی تواند صورت عملی به خود گیرد.

به نظر می رسدجغرافیای سیاسی و آرایش گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در انتخابات مجلس دهم بنوعی منبعث از سیاست خارجی بوده و نتیجه قطعی مذاکرات هسته ای بر آن سایه خواهد انداخت.
با در نظر گرفتن شرایط خاص اصولگرایان و اصلاح طلبان،پیش بینی می شود گروهی از فعالان سیاسی به دنبال تشکیل لیستی از کاندیداهایی با مشی اعتدال و نزدیک به دولت باشند که با ضلع معتدل اصولگرایان نیز زیر یک چتر رفته و طیف موسوم به خدمتگزاران معتدل را تشکیل دهند.

لیستی که در صورت حاکمیت شرایط سخت برای اصلاح طلبان شاخص می تواند از یک طرف مورد قبول آنها و از طرف دیگر مورد اقبال عموم مردم قرار گیرد.لیستی که در اشل بزرگتر و کشوری خود می تواند فردی مثل حجه الاسلام ناطق نوری را در سرلیست خود داشته باشد.

بدیهی است تا زمانی که اصول گرایان و اصلاح طلبان رادیکال در فضاهای انتزاعی به تبیین پیروزی احتمالی خود می پردازند!افراد معتدل از این استراتژی برای انتخابات ۹۴ بهره ی بسیاری خواهند برد.

انتخابات استانی:
همه موارد ذکرشده بالا تا زمانی که انتخابات به صورت فعلی برگزار می شود صائب بوده و چنانچه انتخابات به صورت استانی برگزار شود آنوقت تمام تحلیل ها دگرگون شده و می توان نسخه ی دیگری را برای انتخابات تجویز نمود.

جایی که نمایندگان ادوار مختلف مجلس استان و مدیران کل و چهره های ملی و استانی حضور بانشاطی داشته و رقابت شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

 سید اسلام فیاضی (وقت)

۹۴/۰۱/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی