وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

مطالبات مردم ملکان از رئیس جمهور در سفر به آذربایجان

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴ ق.ظ



به بهانه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان آذربایجان شرقی
 رفع مشکل بیکاری جوانان، اصلی ترین مطالبه مردم ملکان از دولت 
شهرستانها  12:36:24 1394/02/27
942-8790-5 کد خبر
    

سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی، 30 اردیبهشت ماه انجام می‌شود و در این سفر ضمن افتتاح طرح‌های عمرانی، خدماتی و غیره اهم مسائل و مشکلات استان نیز بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، بر اساس گفته مسئولان استانداری، وزرای دولت تدبیر و امید نیز به نمایندگی و نیابت از دکتر روحانی به شهرهای مختلف استان سفر کرده و نسبت به جمع بندی مشکلات شهرها اقدام خواهند کرد.

شهرستان ملکان با داشتن 2 بخش ملکان و لیلان و 3 شهر ملکان، لیلان و مبارک شهر و همچنین 84 پارچه روستا حدود 120 هزار جمعیت شهری و روستایی را در خود جای داده و در 150 کیلومتری جنوب استان و هم جوار و هم مرز با استان های آذربایجان غربی و کردستان واقع شده است.

این شهرستان یکی از شهرهای دور افتاده و محروم استان آذربایجان شرقی محسوب شده که جمعیت آن به شغل باغداری و کشاورزی و بخصوص تاکداری مشغول هستند.

اهالی این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس نیز با اعزام نیروهای رزمنده و کمکهای مردمی به جبهه های حق علیه باطل همواره  زبانزد در سطح استان بوده و با تقدیم  218  شهید و دارابودن صدها جانباز و آزاده و چندین هزار رزمنده دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان ادا نموده و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز  بیش از 70 درصد شرکت کنندگان ملکانی به برنامه های دولت تدبیر و امید رای داده اند.

با این اوصاف متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم کرده و جای آن دارد که به همت هیئت دولت، استاندار و سایر مسئولین استان غبار فقر و محرومیت از چهره این شهرستان زوده شود.

در گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم ملکان به این نتیجه دست یافتیم که بیکاری جوانان اکثرا تحصیلکرده دانشگاهی یکی از معضلات مهم ملکان به شمار می رود، بطوریکه بر اساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری این شهرستان در سال 90 حدود 7.5 درصد بوده یعنی 2100 نفر بیکار در این شهرستان وجود داشته که از این تعداد 600 تن دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند که اگر با آمار های جدید و امروزی بسنجیم مطمئنا تعداد بیکاران شهرستان ملکان از مرز  3 هزار تن نیز تجاوز خواهد کرد.

متاسفانه نبود کارخانجات و مراکز اشتغال زا نیز به بحران بیکاری در ملکان دام زده و بر اساس گفته رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ملکان در 56 واحد تولیدی این شهرستان تنها تعداد 500 تن مشغول کار هستند که با جذب سرمایه گذار و افزایش تعداد واحدهای تولیدی و همچنین عدم بکارگیری نیروهای غیربومی می توان تا حدودی از خانه نشین شدن جوانان بیکار و مستعد منطقه جلوگیری کرد.

پخش خبر مربوط به آغاز عملیات احداث ذوب آهن شمال غرب کشور در سال 86 کام مردم ملکان را شیرین و جوانان بیکار آن رادلگرم کرد ولی متاسفانه بعد از حدود 8 سال پشرفت لاک پشتی و چشم انتظار ماندن اهالی اخیراً این پروژه که (به گفته مسئولین محلی قرار بود صدها و حتی چندین هزار اشتغال زایی در آن صورت بگیرد )بعلت اختلافات بین مسئولان و اهالی روستای آروق تعطیل شده و حدود 60 کارگر آن نیز به خیل بیکاران شهرستان اضافه شده اند.

از بیکاری جوانان و نبود مراکز اشتغال زا که بگذریم شهرستان ملکان با داشتن 11 هزار هکتار باغات انگور مقام نخست استان ودوم کشوری در تولید انگور و کشمش را به خود اختصاص داده و قریب به اتفاق جمعیت روستایی و حتی شهری این شهرستان به شغل تاکداری مشغول بوده و از این راه امرار معاش می کنند ولی متاسفانه قهر طبیعیت طی سالهای متمادی حاصل امید و منبع درآمدی را از آنها زوده وپرداختی اندک و با تاخیر بیمه نیز کفاف حتی هزینه های جانبی را نیز نمی کند و از طرفی بعلت بی عدم برنامه ریزی و بازاریابی به موقع  مسئولین مربوطه استان و شهرستان محصول باقی مانده آنها نیز بازار فروش مناسبی پیدا نکرده و بالاجبار محصول باغداران زحمت کش بعلت نیاز مالی با قیمت های خیلی پایین تر نصیب دلالان و فرصت طلبان می شود.

نبود امکانات فرهنگی و هنری نیز از دیگر مشکلات مردم و بخصوص جوانان هنرمند و با استعداد ملکان محسوب می شود اوایل سال 70 و پس از سالها  انتظار افتتاح تنها سینمای این شهرستان دلهای اهالی فرهنگ دوست را خوشحال کرد ولی دیری نپایید ک درب این تنها مرکز هنری نیز بسته شد تا خوشحالی مردم بیش از این تداوم  نداشته باشد.

 کمبود امکانات فرهنگی و هنری در ملکان باعث گوشه نشینی جوانان بااستعداد شده است.

در این بین اصحاب رسانه در ملکان نیز که تعداد آنها نیز با مشکلاتی همچون عدم همکاری و تعامل مسئولین روابط عمومی و روسای ادارات و همچنین عدم استقبال شهروندان و دستگاههای دولتی از روزنامه و نشریات رنج می برند که امید است حمایت های عملی از نمایندگان توزیع مطبوعات و تشویق و ترغیب خبرنگاران زحمت کش محلی بدون دریافت مزایا و به طور افتخاری اقدام به انعکاس اخبار و فعالیت های دولتمردان یازدهم و همچنین توزیع نشریات در شهر ملکان می کنند انجام گیرد.

گزارش از: سیاوش عینالو

منبع: خبرگزاری ایسنا

 


خبرنگار: 1131
انتهای پیام

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


  • مطالبات مردم ملکان از رئیس جمهور در سفر به آذربایجان

  • تاریخ انتشار خبر :یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶ | کد خبر : 24673
  • پرینت

    آذرقلم: متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم کرده و جای آن دارد که به همت هیئت دولت ،استاندار محترم و سایر مسئولین استان غبار فقرو محرومیت از چهره این شهرستان زوده شود.

    آذرقلم: بر اساس گفته دکتر جبارزاده استاندار استان ، سفر استانی دولت یازدهم ۳۰ فروردین به آذربایجان شرقی انجام و در این سفر ضمن افتتاح طرحهای عمرانی ، خدماتی و غیره اهم مسائل و مشکلات استان نیز بررسی خواهد شد.

    به گزارش آذرقلم، در این بین بر اساس شنیده ها وزرای دولت تدبیر و امید نیز به نمایندگی و نیابت از دکتر روحانی به شهرهای استان سفر کرده و نسبت به جمع بندی مشکلات شهرها اقدام خواهند کرد.

    شهرستان ملکان نیز با داشتن ۲ بخش ملکان و لیلان و ۳ شهر ملکان،لیلان و مبارک شهر و همچنین ۸۴ پارچه روستا حدود ۱۲۰ هزار جمعیت شهری و روستایی را در خود جای داده و در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان و هم جوار و هم مرز با استان های آذربایجان غربی و کردستان واقع شده است.

    این شهرستان یکی از شهرهای دور افتاده و محروم استان آذربایجان شرقی محسوب شده که جمعیت آن به شغل باغداری و کشاورزی و بخصوص تاکداری مشغول هستند.

    اهالی این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس نیز با اعزام نیروهای رزمنده و کمکهای مردمی به جبهه های حق علیه باطل همواره زبانزد در سطح استان بوده و با تقدیم ۲۱۸ شهید و صدها جانباز و آزاده و چندین هزار رزمنده دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان ادا نموده و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان ملکانی به برنامه های دولت تدبیر و امید رای داده اند.

    با این اوصاف متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم کرده و جای آن دارد که به همت هیئت دولت ،استاندار محترم و سایر مسئولین استان غبار فقرو محرومیت از چهره این شهرستان زوده شود.

    بیکاری جوانان اکثرا تحصیلکرده دانشگاهی یکی از معضلات مهم ملکان به شمار می رود بطوریکه بر اساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری این شهرستان در سال ۹۰ حدود ۵/۷ درصد بوده یعنی ۲۱۰۰ تن بیکار وجود داشته که از این تعداد ۶۰۰ تن دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اندکه اگر با آمار های جدید و امروزی بسنجیم مطمئنا تعداد بیکاران شهرستان ملکان از مرز ۳ هزار تن نیز تجاوز خواهد کرد!

    متاسفانه نبود کارخانجات و مراکز اشتغال زا نیز به بحران بیکاری در ملکان کمک نموده و بر اساس گفته رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ملکان در ۵۶ واحد تولیدی این شهرستان تنها تعداد ۵۰۰ تن مشغول کار هستند که با جذب سرمایه گذار و افزایش تعداد واحدهای تولیدی و همچنین عدم بکارگیری نیروهای غیربومی می توان تا حدودی از خانه نشین شدن جوانان بیکار و مستعد منطقه جلوگیری کرد.

    پخش خبر مربوط به آغاز عملیات احداث ذوب آهن شمال غرب کشور در سال ۸۶ کام مردم ملکان را شیرین و جوانان بیکار آن رادلگرم کرد ولی متاسفانه بعد از حدود ۸ سال پشرفت لاک پشتی و چشم انتظار ماندن اهالی اخیراً این پروژه که (به گفته مسئولین محلی قرار بود صدها و حتی چندین هزار اشتغال زایی در آن صورت بگیرد )بعلت اختلافات بین بنیاد مسکن و شرکت ذوب آهن و اهالی روستای آروق تعطیل شده و حدود ۶۰ کارگر آن نیز به خیل بیکاران شهرستان اضافه شده اند.

    از بیکاری جوانان و نبود مراکز اشتغال زا که بگذریم شهرستان ملکان با داشتن ۱۱ هزار هکتار باغات انگور مقام نخست استان ودوم کشوری در تولید انگور و کشمش را به خود اختصاص داده و قریب به اتفاق جمعیت روستایی و حتی شهری این شهرستان به شغل تاکداری مشغول بوده و از این راه امرار معاش می کنند ولی متاسفانه قهر طبیعیت طی سالهای متمادی حاصل امید و منبع درآمدی را از آنها زوده وپرداختی اندک و با تاخیر بیمه نیز کفاف حتی هزینه های جانبی را نیز نمی کند و از طرفی بعلت بی عدم برنامه ریزی و بازاریابی به موقع مسئولین مربوطه استان و شهرستان محصول باقی مانده آنها نیز بازار فروش مناسبی پیدا نکرده و بالاجبار محصول باغداران زحمت کش بعلت نیاز مالی با قیمت های خیلی پایین تر نصیب دلالان و فرصت طلبان می شود.

    نبود امکانات فرهنگی و هنری نیز از دیگر مشکلات مردم و بخصوص جوانان هنرمند و با استعداد ملکان محسوب می شود اوایل سال ۷۰ و پس از سالها انتظار افتتاح تنها سینمای این شهرستان دلهای اهالی فرهنگ دوست را خوشحال کرد ولی دیری نپایید ک درب این تنها مرکز هنری نیز بسته شد تا خوشحالی مردم بیش از این تداوم نداشته باشد.

    کمبود امکانات فرهنگی و هنری در ملکان باعث گوشه نشینی جوانان بااستعداد شده است البته با انتصاب رئیس فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان برخی از انجمن های تعطیل شده دوباره فعال شده اند که امید است این روند همچنان تداوم یابد.در این بین اصحاب رسانه در ملکان نیز که تعداد آنها نیز جمعا از ۳ تن تجاوز نمی کند نیز با مشکلاتی همچون عدم همکاری و تعامل مسئولین روابط عمومی و روسای ادارات و همچنین عدم استقبال شهروندان و دستگاههای دولتی از روزنامه و نشریات رنج می برند که امید است حمایت های عملی از نمایندگان توزیع مطبوعات و تشویق و ترغیب خبرنگاران رحمت کش محلی که بدون چشم داشت و بدون دریافت دیناری حقوق و مزایا و به طور افتخاری اقدام به انعکاس اخبار و فعالیت های دولتمردان یازدهم و همچنین توزیع نشریات در شهر ملکان می کنند انجام گیرد.انشالله

    گزارش از : سیاوش عینالو

    منبع: سایت آذرقلم

    ---------------------------------------------------------------------------------

    شماره خبر:  3043                                                                                                                                    تاریخ انتشار:  1394/2/27 - 15 : 29
    مطالبات مردم ملکان از رئیس جمهور در سفر به آذربایجان
    متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم کرده و جای آن دارد که به همت هیئت دولت ،استاندار محترم و سایر مسئولین استان غبار فقرو محرومیت از چهره این شهرستان زوده شود.

    به گزارش احرارنیوز، بر اساس گفته دکتر جبارزاده استاندار استان ، سفر استانی دولت یازدهم ۳۰ فروردین به آذربایجان شرقی انجام و در این سفر ضمن افتتاح طرحهای عمرانی ، خدماتی و غیره اهم مسائل و مشکلات استان نیز بررسی خواهد شد.

    در این بین بر اساس شنیده ها وزرای دولت تدبیر و امید نیز به نمایندگی و نیابت از دکتر روحانی به شهرهای استان سفر کرده و نسبت به جمع بندی مشکلات شهرها اقدام خواهند کرد.

    شهرستان ملکان نیز با داشتن ۲ بخش ملکان و لیلان و ۳ شهر ملکان،لیلان و مبارک شهر و همچنین ۸۴ پارچه روستا حدود ۱۲۰ هزار جمعیت شهری و روستایی را در خود جای داده و در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان و هم جوار و هم مرز با استان های آذربایجان غربی و کردستان واقع شده است.

    این شهرستان یکی از شهرهای دور افتاده و محروم استان آذربایجان شرقی محسوب شده که جمعیت آن به شغل باغداری و کشاورزی و بخصوص تاکداری مشغول هستند.

    اهالی این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس نیز با اعزام نیروهای رزمنده و کمکهای مردمی به جبهه های حق علیه باطل همواره زبانزد در سطح استان بوده و با تقدیم ۲۱۸ شهید و صدها جانباز و آزاده و چندین هزار رزمنده دین خود را نسبت به انقلاب اسلامی و میهن عزیزمان ادا نموده و در انتخابات اخیر ریاست جمهوری نیز بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان ملکانی به برنامه های دولت تدبیر و امید رای داده اند.

    با این اوصاف متاسفانه شهرستان ملکان با مسائل و مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم کرده و جای آن دارد که به همت هیئت دولت ،استاندار محترم و سایر مسئولین استان غبار فقرو محرومیت از چهره این شهرستان زوده شود.

    بیکاری جوانان اکثرا تحصیلکرده دانشگاهی یکی از معضلات مهم ملکان به شمار می رود بطوریکه بر اساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری این شهرستان در سال ۹۰ حدود ۵/۷ درصد بوده یعنی ۲۱۰۰ تن بیکار وجود داشته که از این تعداد ۶۰۰ تن دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اندکه اگر با آمار های جدید و امروزی بسنجیم مطمئنا تعداد بیکاران شهرستان ملکان از مرز ۳ هزار تن نیز تجاوز خواهد کرد!

    متاسفانه نبود کارخانجات و مراکز اشتغال زا نیز به بحران بیکاری در ملکان کمک نموده و بر اساس گفته رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ملکان در ۵۶ واحد تولیدی این شهرستان تنها تعداد ۵۰۰ تن مشغول کار هستند که با جذب سرمایه گذار و افزایش تعداد واحدهای تولیدی و همچنین عدم بکارگیری نیروهای غیربومی می توان تا حدودی از خانه نشین شدن جوانان بیکار و مستعد منطقه جلوگیری کرد.

    پخش خبر مربوط به آغاز عملیات احداث ذوب آهن شمال غرب کشور در سال ۸۶ کام مردم ملکان را شیرین و جوانان بیکار آن رادلگرم کرد ولی متاسفانه بعد از حدود ۸ سال پشرفت لاک پشتی و چشم انتظار ماندن اهالی اخیراً این پروژه که (به گفته مسئولین محلی قرار بود صدها و حتی چندین هزار اشتغال زایی در آن صورت بگیرد )بعلت اختلافات بین بنیاد مسکن و شرکت ذوب آهن و اهالی روستای آروق تعطیل شده و حدود ۶۰ کارگر آن نیز به خیل بیکاران شهرستان اضافه شده اند.

    از بیکاری جوانان و نبود مراکز اشتغال زا که بگذریم شهرستان ملکان با داشتن ۱۱ هزار هکتار باغات انگور مقام نخست استان ودوم کشوری در تولید انگور و کشمش را به خود اختصاص داده و قریب به اتفاق جمعیت روستایی و حتی شهری این شهرستان به شغل تاکداری مشغول بوده و از این راه امرار معاش می کنند ولی متاسفانه قهر طبیعیت طی سالهای متمادی حاصل امید و منبع درآمدی را از آنها زوده وپرداختی اندک و با تاخیر بیمه نیز کفاف حتی هزینه های جانبی را نیز نمی کند و از طرفی بعلت بی عدم برنامه ریزی و بازاریابی به موقع مسئولین مربوطه استان و شهرستان محصول باقی مانده آنها نیز بازار فروش مناسبی پیدا نکرده و بالاجبار محصول باغداران زحمت کش بعلت نیاز مالی با قیمت های خیلی پایین تر نصیب دلالان و فرصت طلبان می شود.

    نبود امکانات فرهنگی و هنری نیز از دیگر مشکلات مردم و بخصوص جوانان هنرمند و با استعداد ملکان محسوب می شود اوایل سال ۷۰ و پس از سالها انتظار افتتاح تنها سینمای این شهرستان دلهای اهالی فرهنگ دوست را خوشحال کرد ولی دیری نپایید ک درب این تنها مرکز هنری نیز بسته شد تا خوشحالی مردم بیش از این تداوم نداشته باشد.

    کمبود امکانات فرهنگی و هنری در ملکان باعث گوشه نشینی جوانان بااستعداد شده است البته با انتصاب رئیس فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان برخی از انجمن های تعطیل شده دوباره فعال شده اند که امید است این روند همچنان تداوم یابد.در این بین اصحاب رسانه در ملکان نیز که تعداد آنها نیز جمعا از ۳ تن تجاوز نمی کند نیز با مشکلاتی همچون عدم همکاری و تعامل مسئولین روابط عمومی و روسای ادارات و همچنین عدم استقبال شهروندان و دستگاههای دولتی از روزنامه و نشریات رنج می برند که امید است حمایت های عملی از نمایندگان توزیع مطبوعات و تشویق و ترغیب خبرنگاران رحمت کش محلی که بدون چشم داشت و بدون دریافت دیناری حقوق و مزایا و به طور افتخاری اقدام به انعکاس اخبار و فعالیت های دولتمردان یازدهم و همچنین توزیع نشریات در شهر ملکان می کنند انجام گیرد.انشالله

    گزارش از : سیاوش عینالو

    منبع: سایت احرارنیوز



    ۹۴/۰۲/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
    سیاوش عینالو

    نظرات  (۱)

    ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۳۹ آذرقلم/ خوش نیت از تبریز
    سلام. 
    این خبر و خبر مربوط به فشار خون ملکانی ها هر دو به نام خود شما در آذرقلم منتشر شد. 
    موفق باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی