وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

آذرقلم: ناکامی تلخ و عجیب تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر فوتبال، این روزها بحث داغ محافل فوتبالی و غیرفوتبالی جامعه ایران است.

به گزارش آذرقلم، نادر قاضی‌پور، نمایندۀ ارومیه در مجلس شورای اسلامی، یکی از معترضان به وقایع رخ داده در ورزشگاه تختی تبریز است.

وی به خبرگزاری مجلس گفته است که نایب قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر، محصول توطئه داور و ناظر بازی تراکتورسازی و نفت تهران بود. قاضی‌پور  نیز همچنان بر این رأی پافشاری می‌کند که نایب قهرمانی تراکتورسازی محصول توطئه بوده و در اثبات مدعای خود به نکات تازه‌ای اشاره می‌کند.

شما گفته‌اید که نایب قهرمانی تراکتورسازی محصول توطئه داور بازی و ناظر فدراسیون فوتبال بوده. چرا چنین نظری دارید؟

وقتی تراکتور ۳ بر ۱ جلو بود و میداندار مسابقه بود، کاملاً مشخص بود که آندو تیموریان با توطئه قبلی از زمین بازی اخراج شد. آیا همه بازیکنان آن مسابقه بابت تخلفاتشان کارت زرد گرفته بودند؟ نخیر! داور چرا پنالتی تراکتور را نادیده گرفت؟ کاملاً مشخص بود که داور علیه تراکتورسازی سوت می‌زند.

یعنی شما معقتدید فدراسیون فوتبال نمی‌خواست تراکتورسازی قهرمان لیگ برتر شود؟

من چنین حرفی نزدم. گفتم داور و نمایندۀ فدراسیون نمی‌خواستند تراکتورسازی قهرمان شود.

نمایندۀ فدراسیون نمایندۀ فدراسیون است دیگر! وقتی نمایندۀ فدراسیون نمی‌خواهد تراکتورسازی قهرمان شود، یعنی فدراسیون مخالف قهرمانی تراکتورسازی است.

نه، ممکن است شما مرا به عنوان ناظر بازی و نمایندۀ خودتان به یک ورزشگاه بفرستید ولی من ۱۸۰ درجه برخلاف نظر شما عمل کنم.

نایب قهرمانی تراکتورسازی چه سودی برای داور و ناظر بازی می‌توانست داشته باشد؟

شما به عنوان خبرنگار باید بروید تحقیق کنید که در آیندۀ سرمایه مادی این آقایان چقدر تغییر خواهد کرد.

یعنی شما معتقدید داور و ناظر بازی پول گرفته بودند تا مانع قهرمانی تراکتورسازی شوند؟

این موضوع باید بررسی شود. ممکن است وعدۀ پُست بهتری به این آقایان داده باشند یا اینکه اعزام به خارج شامل حال آنها شود یا درجه و مقام آنها در داوری و در فوتبال کشور بالاتر برود. شاید هم از ما ترک‌ها بدشان می‌آمده.

اگر قرار بر ارتقای درجه و مقام داور و ناظر بازی باشد، پس قطعاً فدراسیون پشت سر این توطئه است که حالا پس از ناکامی تراکتور، می‌خواهد مقام آنها را ارتقاء بدهد.

شما وقتی می‌گویید فدراسیون، منظورتان شخص کفاشیان است ولی من فدراسیون شامل افراد و کمیته‌های مختلف می‌دانم. در هر صورت، من ناکامی تراکتورسازی را توطئه‌ای برنامه‌ریزی شده از جانب افرادی خاص می‌دانم. من از باخت تراکتور ناراحت نیستم. از این ناراحتم که قبلا، چه پیش از انقلاب چه پس از انقلاب، ما هیچ وقت شاهد چنین رخدادی نبودیم که نزدیک به صدهزار نفر در تبریز برای تشویق تیم خودشان به ورزشگاه بیایند و هیچ شعاری هم علیه مقامات کشور ندهند ولی آخر سر با ناداوری، غمگین به خانه برگردند.

با توجه به اینکه فرمودید ممکن است داور با ترک‌ها بد بوده است، در واقع احتمال می‌دهید عملکرد داور ناشی از نفرت قومیتی بوده؟

هزار تا فرضیه وجود دارد. این فقط یک فرضیه است. ممکن است داماد یا عروس داور ترک باشد و به همین دلیل داور از ترک‌ها بدش بیاید! بالاخره یک چیزی این وسط هست!

برخی هم معقتدند اراده‌ای سیاسی مانع از قهرمانی تراکتورسازی شد. نظر شما چیست؟

نزدیک به صدهزار نفر برای دیدن یک مسابقه فوتبال در تبریز جمع شدند. حضور این جمعیت به حفظ و تثبیت و قدرت‌نمایی نظام کمک می‌کند. این کم چیزی نیست که نظام می‌تواند صدهزار نفر را یکجا جمع کند و هیچ اتفاقی هم نیفتد. یکبار همین تیم سپاهان آمده بود تبریز و در حضور انبوه تماشاگران تبریزی، سه گل به تراکتورسازی زد. هیچ‌کس هیچ اعتراضی نکرد و هیچ شعاری علیه هیچ‌کس نداد. همه گفتند سپاهان خوب بازی کرد و عیبی هم ندارد که باختیم. وقتی هم که نفت گل اول را زد، تماشاگران تراکتور از بازی نفت تعریف می‌کردند. آنها انصاف داشتند و به بازیکنان نفت فحاشی نمی‌کردند. صدهزار نفر را آورده‌ایم ورزشگاه، آن وقت آنها باید تلخکام ورزشگاه را ترک کنند. من این واقعه را محصول ارادۀ سیاسی نمی‌دانم. یعنی معتقد نیستم وزیر ورزش مخالف قهرمانی تراکتورسازی بوده. من اشخاص را پشت این واقعه می‌بینم؛ اشخاصی که در درجه اول منافع شخصی داشتند و در درجۀ دوم، شاید، عقاید سیاسی‌شان موجب شد که این کار زشت را انجام دهند. یعنی بهترین بازیکن تراکتور را اخراج کنند تا روحیۀ تیم تضعیف شود و تراکتور به قهرمانی نرسد. قبل از اینکه مسابقه برگزار شود، یک عده به من می‌گفتند که این بازی مساوی می‌شود و سپاهان قهرمان لیگ برتر می‌شود.

چه کسی به شما چنین حرفی می‌زد؟

آدم‌هایی که دست اندرکار ورزش فوتبال‌اند.

این افراد در فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنند؟

نه، ولی به فدراسیون رفت و آمد دارند و فدراسیون را خوب می‌شناسند. بعضی از افراد مربی هستند و بعضی هم داور هستند. من حرفشان را جدی نگرفتم.

استاندار آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌کرد تراکتور ۳ بر ۱ برنده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی قبل از بازی پیش‌بینی می‌کرد نتیجه ۳ بر ۱ می‌شود؟

بله.

کسانی که می‌گفتند بازی مساوی می‌شود، چه؟ قبل از بازی این حرف را می‌زدند یا وقتی تراکتور ۳ بر ۱ جلو بود، باز هم پیش‌بینی می‌کردند که بازی مساوی می‌شود؟

وقتی تراکتور ۳-۱ جلو بود هم می‌گفتند که بازی مساوی می‌شود و جام قهرمانی به سپاهان می‌رسد. اول شایعه می‌شود، بعد عمل می‌شود. دولت هفته بعد می‌رود تبریز. نباید اجازه می‌دادند فضایی در تبریز ایجاد شود که در سفر هیأت دولت به تبریز مشکلی ایجاد شود.

به نظرتان کسانی که حتی پس از برتری ۳ بر ۱ تراکتور، پیش‌بینی می‌کردند که بازی مساوی می‌شود، از سر فوتبال‌شناسی چنین حرفی می‌زدند یا اطلاعاتی از پشت پرده داشتند؟

نمی‌دانم. اگر می‌دانستم که جام را از دست نمی‌دادیم!

حالا شما در مجلس برای تراکتورسازی کاری انجام می‌دهید؟

بله، ما پیگیری می‌کنیم، سؤال می‌کنیم، امروز تذکر دادیم، گزارش می‌دهیم و وزیر ورزش را به مجلس دعوت می‌کنیم. تا آخرین لحظه موضوع را پیگیری می‌کنیم.

۹۴/۰۲/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی