وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

آذربایجان شرقی آماده استقبال از رئیس جمهور

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۴۱ ق.ظ
از آن زمان بود که تب و تاب چگونگی استقبال از رئیس جمهور بین مدیران و مردم استان ایجاد شد و هفته گذشته نیز استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد که رئیس جمهور و هیئت دولت چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت وارد تبریز می شوند و مقصد سفر هفدهم هیئت دولت، آذربایجان شرقی «سر ایران» انتخاب شده است.

پس از این اعلام رسمی بود که همه مردم و اقشار مختلف خود را برای پذیرایی و میزبانی از کاروان تدبیر و امید آماده کردند و در این میان همه انتظارات و خواسته هایی دارند که می خواهند آنها را مطرح کنند و به جواب برسند.

این روزها مسئولان این استان با ظرفیت های بالا، تلاش دارند شرایط را برای حضور رئیس جمهور و هیئت دولت آماده کرده تا بتوانند بهترین استفاده را از تصویب مصوبات داشته باشند، مصوباتی که شاید مرهمی بر مشکلات مختلف استان آذربایجان شرقی باشد.

گشت و گذاری در خیابان های شهر و هم صحبتی با مردم نشان می دهد که مطالبات مردم بیشتر حول مسئله ایجاد اشتغال، احیای دریاچه ارومیه، رسیدگی به وضعیت جاده های استان، تعطیلی صنایع و معادن و نیز وضعیت نامناسب کشاورزی در استان است.

رئیس جمهور به وعده هایش در خصوص آذربایجان شرقی عمل کند

یکی از شهروندان تبریزی در خصوص خواسته هایش از رئیس جمهور و هیئت دولت گفت: ورود رئیس جمهور به استان بدون شک باعث خیر و برکت است ولی باید رئیس جمهور نگاه ویژه ای به عملی ساختن وعده های انتخاباتی خود به مردم آذربایجان داشته باشد.

رسول نظری با بیان اینکه رئیس جمهور به وعده هایش در خصوص آذربایجان شرقی عمل کند، افزود: این اولین سفر دکتر روحانی به تبریز بعد از انتخابات است، پس همه مردم منتظر هستند ببینند رئیس جمهور منتخب و محبوب چه اندازه حرف ها و وعده های خود را عملی می کند.

وی به ضرورت توجه به رشد اقتصادی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: ما مردم آذربایجان شرقی از رئیس جمهور مطالبات ملی و نیز استانی داریم، رفع معضل بیکاری مطالبه ای ملی است که می تواند باعث کاهش تعداد بیکاران در آذربایجان شرقی شود.

نظری در خصوص وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به مردم آذربایجان شرقی گفت: دکتر روحانی به مردم آذربایجان شرقی در خصوص احیای دریاچه ارومیه به شکل عملی و جدی و نه با شعار و وعده، اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و تاسیس فرهنگستان زبان آذری قول داد.

وی ادامه داد: امروز بیش از یک سوم فرصت دولت یازدهم سپری شده و طبیعی است که انتظار داشته باشیم تحقق وعده های ایشان را شاهد باشیم یا حداقل گام های اساسی در جهت اجرایی شدن وعده ها را ببینیم.

دکتر روحانی پیگیر مسائل بازی تراکتورسازی و نفت باشد

یکی دیگر از شهروندان جوان تبریزی گفت: ما در استان مشکلات فراوان اقتصادی، صنعتی و رفاهی داریم ولی ایجاد دغدغه ها و چالش های جدید همچون اتفاقات بعداز بازی تراکتورسازی و نفت در جمعه هفته گذشته شایسته این مردم نیست.

علی سرداری با تاکید بر اینکه مردم تبریز و سایر شهرستان های آذری کشور از اتفاقات بازی تراکتورسازی ناراحت هستند و خواستار رسیدگی سریع مسئولان در این خصوص هستند، ابراز داشت: دکتر روحانی پیگیر مسائل بازی تراکتورسازی و نفت باشد.

وی با اشاره به اینکه من یکی از جوانان استان هستم که هزاران مشکل ریز و درست دارد، افزود: با این همه مشکل، ما به تیم فوتبال تراکتورسازی عشق و علاقه زیادی داریم و وقتی می بینیم حق این تیم به دلایل نامعلومی تضییع می شود، نمی توانیم این مسائل را درک کنیم و از رئیس جمهور می خواهم به صورت جدی این قضیه را پیگیر باشد.

این جوان تبریزی سپس به مسئله آلودگی هوا در روزهای اخیر در تبریز اشاره کرد و گفت: وقتی باد نسبتا شدیدی می وزد ریزگردهای دریاچه ارومیه به سمت شهرها سرازیر می شود و مشکلات تنفسی و خطرناکی برای مردم به وجود می آورد.

وی ادامه داد: البته در مسئله آلودگی هوا نقش فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز زیاد است، بسیاری از اتوبوس های شرکت واحد تبریز فرسوده هستند و در داخل شهر رفت و امد کرده و بر آلودگی هوا تاثیر می گذارند.

دریاچه ارومیه حال و روز خوبی ندارد

یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز که ارومیه ای است، بگفت: هر هفته پنج شنبه و جمعه ها که به ارومیه می روم از نزدیک وضعیت دریاچه را می بینم و بسیار ناراحت می شوم، متاسفانه دریاچه ارومیه حال و روز خوبی ندارد.

اصغر فولادی با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی من از رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی اختصاص بودجه های بیشتر به احیای دریاچه ارومیه است، افزود: مسئله دریاچه ارومیه به یک یا دو استان مربوط نمی شود و بحثی فرامنطقه ای است.

وی ادامه داد: بدون شک خشک شدن کامل دریاچه و عدم احیای آن می تواند کشاورزی و محیط زیست شمال غرب کشور را تهدید کند، همچنین می تواند زندگی در این مناطق را مختل کند.

این دانشجو سپس به معضل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: امیدوارم دولت برنامه های خود درخصوص اشتغال جوانان را عملی کند، بسیاری از فارغ التحصیلان کشورمان یا به خارج از کشور می روند یا بیکار هستند یا در رشته های غیرمرتبط مشغول به کار می شوند.

نامه ای ویژه به دکتر ظریف خواهم نوشت

یکی از شهروندان تبریزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امیدواری زیادی به دولت یازدهم برای بهبود وضعیت کشور دارم، گفت: یکی از کارهای جدی و خوب این دولت بحث مذاکرات هسته ای با گروه ۱+۵ بود که امیدوارم تیم هسته ای کشورمان در این خصوص موفق باشند.

اسماعیل رضاپور که از بازنشستگان آموزش و پرورش است، ادامه می داد: نامه ای ویژه به دکتر ظریف خواهم نوشت و در این نامه علاوه بر قدردانی از تلاش های تیم هسته ای و شخص وزیر امور خارجه نکاتی درباره خواست هایم از وزارت امور خارجه مطرح خواهم کرد.

وی خواستار نگاه جدی و ویژه دولت به معلمان و بازنشستگان شد و افزود: مشکلات معیشتی مردم زیاد است، بازنشستگان باید تسهیلات و کمک هایی دریافت کنند تا بیش از این کمرشان در برابر سختی ها و مشکلات زندگی خم نشود.

جاده‌های آذربایجان شرقی ناامن و خطرناک هستند

یکی از کامیون داران ساکن بستان آباد که در تبریز مشغول به فعالیت است، گفت: همه جاده های کشور را می شناسم و در آنها رانندگی کرده ام، جاده های آذربایجان شرقی در میان سایر جاده های استان ها وضعیت خوبی ندارد.

رسول مرادی با تاکی بر اینکه جاده‌های آذربایجان شرقی به دلیل فرسودگی ناامن و خطرناک هستند، ابراز داشت: یکی از جاده های خطرناک کشور جاده اهر – تبریز است که اصلا وضعیت خوبی ندارد و از رئیس جمهور و هیئت دولت می خواهم برای بهبود وضعیت جاده های استان اعتبارات ویژه ای درنظر بگیرند.

ایجاد اشتغال و فعالیت صنایع تعطیل استان؛ اصلی ترین مطالبات جوانان از دولت

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان درخصوص مطالبات جوانان از دولت در آستانه سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: ایجاد اشتغال و فعالیت صنایع استان اصلی ترین مطالبات جوانان از دولت است.

احمد امیری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کارخانه های استان تعطیل شده اند، افزود: اگر این کارخانه ها دوباره فعال شوند تحولی در اشتغال استان ایجاد می شود.

وی به ظرفیت های بالای آذربایجان شرقی در صنایع و معادن اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از منابع معدنی استان می تواند ارز آوری بالایی داشته باشد و به اقتصاد استان کمک کند.

امیری همچنین در خصوص خشک شدن دریاچه ارومیه و کاهش ذحایر آبی استان گفت: آذربایجان شرقی با بحران آب مواجه است و منتظر هستیم تا ببینیم تصمیمات دولت در خصوص تامین آب شرب و کشاورزی استان چه خواهد بود.

با این حال همه مردم انتظار دارند دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به کاهش مشکلات اقتصادی و رونق صنایع و کارخانجات استان داشته باشد و به وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

گزارش از محمدرضا علی اشرفی

۹۴/۰۲/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی