وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

مادر شهید فصیح کجابادی با بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی آن شهید بزرگوار گفت: علی همیشه نمازش را اول وقت می خواند و اعضای خانواده را نیز به این کار دعوت می کرد، او همواره به من و پدرش در ادای صحیح آداب نماز کمک می کرد.

 

وی افزود: علی در جواب من که به او می گفتم جبهه نرو نگران می شوم، می گفت من باید در جبهه حضور یابم تا به رزمندگان اسلام یاری رسانم ما به جبهه نمی رویم که آدم بکشیم بلکه می رویم تا از آب و خاک خویش دفاع نماییم.

 

وی با اشاره به گوشه ای از مصائب و جراحت های پسرش در جبهه های جنگ گفت: رزمندگان اسلام در جبهه ها سختی های غیر قابل تصوری را تحمل می کردند یادم می آید که یکبار دیدم همه جای پای پسرم پر از تیغ است و کمرش هم ترکشی به یادگار دارد اما هیچ گاه نسبت به این سختی ها از خود ضعف نشان نمی داد.

 

 این مادر شهید در رابطه با نحوه شنیدن خبر شهادت فرزندش تاکید کرد: در ابتدا که مادر یکی از دوستانش در بیمارستان به ما گفت دانشگاه را بمباران کرده اند من باور نکردم و به همراه پدرش روانه دانشگاه شدیم که آنجا نیز برای اینکه ما شوکه نشویم قضیه شهادت را به ما نگفتند اما بعدا فهمیدیم که علی شهید شده است.

 

وی خوردن نان حلال و تربیت صحیح خانوادگی را مهم ترین مولفه های تقرب فرزندان به سوی خدا و بیمه کردن آنان در برابر تهاجمات دشمن دانست و اظهار کرد: ذات بچه نیز به خودی خود بسیار موثر است اما خوردن نان حلال و تربیت صحیح خانوادگی فرزندان را راهی صراط مستقیم می کند و آنان را به جایی می رساند که مقرب درگاه الهی شده و به مقام والای شهادت در راه اسلام و خدا نایل می آیند.

 

 وی با بیان اینکه ما هیچگاه به دلیل شهادت علی بی تابی نکردیم، گفت: خدا خودش فرزند را به ما عطا کرد و خودش نیز او را از ما گرفت و ما باید در برابر امتحان های سخت الهی مقاوم باشیم تا سربلند از این آزمایش ها بیرون بیاییم.

 

مادر شهید فصیح خطاب به جوانان و مسئولان کشور خاطرنشان کرد: همواره نمازهای خود را اول وقت بخوانید و راه درست را پیشه کنیدکه در این صورت خداوند یاری‌گر شما خواهد بود و در دنیا و آخرت سعادتمند می شوید.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در این دیدار گفت: در دیدار با خانواده شهدا سخنانی از پدر و مادر شهیدان بزرگوار می شنویم که کم نظیر هستند و معلوم می شود که خداوند بنده ای را که مقرب تر به درگاه اوست مورد امتحانات سخت قرار می دهد.

 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان در این دیدار اظهار کرد: هیچ وقت یادم نمی رود که در دیدار با یکی از خانواده شهدا پدر شهیدی گفت" از شهادت فرزندم ناراحت نیستم چرا که خداوند او را مورد لطف خویش قرار داد و به مقام والای شهادت نایل آمد".

 

حجت الاسلام علی خدیوی تاکید کرد: نسبت های فامیلی تنها در این دنیا معنا دارد و شهیدان نیز در قیامت کسانی را شفاعت خواهند کرد که از لحاظ روحی ومعنوی با آن ها رابطه نزدیکی داشته باشند و همین وعده خداوند که شهیدان می توانند کسانی را که با آن ها رابطه روحی نزدیکی دارند شفاعت کنند مقام والای شهیدان را به ما نشان می دهد .

 

وی با اشاره به اینکه امروز در کشورمان بیش از هر زمان دیگری به روحیه معنوی شهیدان و خانواده های آنان نیاز دارد، گفت: ما برای رسیدن به سعادت واقعی باید دست به دامان پدران و مادران شهدا شویم و از آنان درس معنویت، صبر و ایثار بگیریم.

 

حجت الاسلام خدیوی بیان کرد: اگر امروز ایران در برابر ابرقدرت های خارجی می ایستد و امنیت کامل در کشور برقرار است به برکت خون شهداست و در واقع می توان گفت خون شهدا امنیت ملت 70 میلیونی را تضمین کرد و ایستادگی آنان نیز الگویی برای کشوهای دیگر منطقه گردید تا باور کنند که با دست خالی اما قلب هایی آکنده از محبت خدا و اهل بیت(ع) میتوان در برابر ظالمان ایستاد و پیروز شد.

 

 دکتر نجف قراچورلو، رئیس جهاددانشگاهی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه بهترین روزهای عمرم را در دیدار با خانواده های شهدا گذرانده ام، گفت: جهاد دانشگاهی استان در زمان بمباران دانشگاه با ضایعه بزرگی روبرو شد چرا که جوانان مستعد و توانمندی را از دست داد که اگر امروز در کنار ما می بودند قطعا کارهای بزرگی را برای کشور انجام می دادند.

 

وی افزود: شهدای 27 دی ماه دانشگاه افراد مخلص و ولایتمداری بودند که برای حمایت از رزمندگان اسلام و شکستن تابوی تحریم گام برداشتند و در این راه جان خود را فدای اسلام کردند.

 

 وی ادامه داد: در آن دوران دشمن ورود تسهیلات جنگی به کشور را تحریم کرده بود و این جوانان مخلص با پشتکار خویش این تجهیزات را در کشور تولید کردند.

 

 وی با اشاره به ساده زیستی خانواده شهدا گفت: علی رغم اینکه برخی می گویند خانواده شهدا پولدار هستند و در رفاه کامل زندگی می کنند اما به عینه مشاهده می کنیم که این عزیزان با همان ساده زیستی آن روزها به زندگی شان ادامه می دهند و فضای معنویت به طورکامل در فضای خانه حس می شود.

 

دکتر قراچورلو با بیان اینکه سبک زندگی خانواده شهدا باید به عنوان الگوی سبک زندگی اسلامی به جامعه شناسانده شود، تاکید کرد: ساده زیستی و معنویت در زندگی خانواده های شهدا جاری است و مطمئنا فرزندانی که در این فضا تربیت می شوند نیز معتقد و مخلص بوده و می توانند پله های معرفت به خداوند جهانیان را یک شبه طی کرده و به مقام شهادت نایل آیند.

 

بر اساس این گزارش؛  شهید علی فصیح کجابادی در سال 65 در سن 22 سالگی در حادثه بمباران دانشگاه به شهادت رسید.

 

27دیماه سالگرد عروج 22تن از دانشجویانی است که در کنار تحصیل با روحیه ایثار و اخلاص در اوقات غیر تحصیلی با استفاده از تخصص های فنی و علمی خود نیاز جبهه را به نوبه خود برطرف سازند. پاکبازانی که همچون شمع سوختند تا بتوانند دین خود را به میهن اسلامی خود ادا کنند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. شهیدانی که برای همیشه ی تاریخ نامشان برتارک تاریخ دانشگاه خواهددرخشید .

 

در 27 دیماه 1365 ؛ شهید هاشم اخترشمار، شهید عباس ارشدی پور، شهید بیاض‌علی اسدی فرد، شهید یعقوب اسماعیل زاده جیقه، شهید سعید امیرخانی، شهید مهدی امیرکاظمی، شهید سیدمحسن امین جواهری، شهید مرتضی جابری، شهید عادل جعفری نویمی پور،شهید ایرج (سجاد) خلوتی، شهید حسین رضاپور، شهید علیرضا رضوانجو، شهید مرتضی زمانپور نیاوران، شهید حسین شیرین سرند ، شهید شیرزاد شریفی، شهید صدیار صفری، شهید علی فصیح کجابادی، شهید رحمان قفل گری، شهید علیرضا کریمی وفایی پور، شهید محسن محمدی غریبانی، شهید فؤالدین محمودی نیا دهشتران و شهید حمیدرضا ملکوتی خواه به لقاء الله شتافتند . این حادثه چهار دانشجو به نام های مجید اسم حسینی، یحیی خلیلی، علیرضا دلفکار و جمال شکوری را نیز جانباز کرد.


خبرنگار: 1151
انتهای پیام
 
 
۹۴/۰۷/۰۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی