وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری امروز ـ یکشنبه ـ خود که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه مردم هفتم اسفند «افتخار تاریخی» آفریدند، تاکید کرد: از همه کسانی که تشویق به حضور مردم در انتخابات کردند از رهبری معظم گرفته تا علما و کسانی که با پیام صوتی و کتبی مردم را به تشویق حضور کردند، قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «خوشحالم که از میان همه جناح‌ها، معتدلان انتخابات شدند»، گفت: پیام مردم در هفت اسفند به مسئولان این است که ما از شما همدلی می‌خواهیم. مجلس آینده چه خبرگان که ویژه است و چه شواری اسلامی که برای قانونگذاری است، اهمیت دارد و خواست دولت، هماهنگی بیشتر میان نهادهاست.

روحانی با تأکید بر اینکه «ما مجلس تابع دولت نمی‌خواهیم»، افزود: مجلس تابع دولت نداریم. مجلس و دولت هر دو اهداف ملی واحد را دنبال می‌کنند و تابع اصول واحد هستند.

رئیس جمهوری تأکید کرد: ما، دولت همدل و همراه با مجلس و مجلس همراه و همدل با دولت را می‌خواهیم. مردم از ما می‌خواهند که قوا در کنار هم برای حل مشکلات آنان بکوشند.

روحانی با اظهار امیدواری برای اینکه همکاری دولت یازدهم و مجلس دهم، بیش از همکاری‌های مجلس نهم باشد، گفت: مردم در هفت اسفند پاسخ بداخلاقی‌ها را دادند. همه باید در مسیر اخلاق، حقوق، رفاه مردم، قدرت ملی و آینده درخشان این کشور باشیم.

وی با تاکید بر اینکه «مجلس یکدست مجلس مطلوبی نیست»، افزود: باید با هم همفکری و یکدیگر را نقد سازنده کنیم و به فکر آینده کشور باشیم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: نیاز به اقدام جامع مشترک ملی برای ساختن ایران، وحدت و اتحاد، برابری، رونق اقتصادی، پیشرفت کشور و قدرت ملی داریم.

او تصریح کرد: به ملت ایران نوید می‌دهم سال 95 سالی به مراتب بهتر از لحاظ شرایط اقتصادی و رفاه عمومی نسبت به سال 94 خواهد بود.

به گفته روحانی، هزینه‌های نقل و انتقال ارزی برای تولید و صادرات 10 درصد و هزینه حمل‌ و نقل دریایی 25 درصد کاهش پیدا کرده و ایران جایگاهش را در صادرات نفت بازیافته است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ممکن است برخی انتظارات در انتخابات برآورده نشده باشد تصریح کرد: از زمان ثبت نام کاندیداها تا روز انتخابات دولت هیچ شب آرامی را نداشت و همه توان خود را به کار گرفت تا امید را به جامعه برگرداند.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: دولت همه تلاش خود را به کار گرفت تا در حد توان و با حفظ آرامش رقابت را به رقابت حداکثری برسانیم.

روحانی ضمن سپاسگزاری از همه کاندیداها به ویژه کسانی که صلاحیت آن‌ها مورد تایید قرار نگرفت به خاطر رعایت قانون و عملی کردن آن تصریح کرد: اگر اعتراضی داشتند و اگر اقدامی کردند در چارچوب قانون بود که این به معنای بلوغ سیاسی در صحنه فعالیت‌های رقابتی و انتخاباتی بود.

روحانی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ایام مذاکرات هسته‌ای و در ایام انتخابات گفت: با تلاش فراگیر همگانی خوشبختانه یک انتخابات بسیار خوب به لحاظ حضور مردم و امنیت داشتیم و حتی یک ناامنی در سراسر کشور نداشتیم و در این راستا باید از همه نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح، انتظامی، ارتش،‌ سپاه و بسیج و همه آن‌هایی که برای امنیت کشور در طول سال تلاش می کنند تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز کشور امنی است که در معرض دید جهانیان قرار دارد گفت: در سراسر کشورهای منطقه مشابهی برای ایران از لحاظ امنیت پیدا نمی‌شود که با کمال متانت و آرامش و با نشاط، امید و اعتماد به صندوق آرا مردم در انتخابات حضور پیدا کردند.

روحانی با بیان اینکه مهم ترین پایه و استحکام برای نظام اعتماد مردم به صندوق آرا و نگاه مردم برای تغییر به صندوق آراست خاطرنشان کرد: هرچه می خواهیم باید از صندوق آرا بخواهیم و در نحوه رای دادن‌مان باید به داخل و خارج کشور اعلام کنیم که چه می‌خواهیم و چه مسیری را می‌پسندیم.

رئیس ‌جمهوری: با اجرای برجام هزینه حمل و نقل دریایی25 درصد و هزینه نقل و انتقال ارزی 10 درصد کاهش یافت
 
 

روحانی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه سال 94 یک سال تاریخی و به یادماندنی برای ملت ایران است گفت: در طلیعه سال 94،‌ در اولین قدم مهم‌ترین توافق هسته‌ای در لوزان را به دست آوردیم و در بیست و سوم تیرماه روز توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 بود. همچنین 29 تیرماه همه قطعنامه‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و شورای امنیت لغو شد و ایران تبدیل به کشوری شد که طرف همکاری با جامعه جهانی است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در 24 آذرماه شورای حکام 12 مصوبه علیه ایران را لغو کرد گفت: PMD و برنامه احتمالی نظامی علیه ایران و به طور کلی پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام بسته شد و شورای حکام اعلام کرد نگاه به گذشته پایان پذیرفت و نگاه‌مان به برنامه آینده ایران است.

روحانی با اشاره به اینکه 26 دی ماه 94 برنامه اجرایی اقدام مشترک و برجام به تصویب نهایی رسید و همه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی در رابطه با برنامه هسته‌ای لغو شد گفت: در نهایت هفتم اسفند افتخار تاریخی توسط ملت ایران آفریده شد.

مجلس تابع دولت نمی خواهیم

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه ما مجلس تابع دولت نمی خواهیم و اصلا چنین مجلسی نداریم اظهار کرد: مجلس و دولت کنار هم و البته تابع اصول مشابه و واحد هستند و اهداف ملی واحدی را دنبال می کنند و ما دولت و مجلسی همراه و همدل می خواهیم و بسیار امیدواریم که همکاری ما با مجلس دهم بیش از مجلس نهم باشد.

وی ادامه داد: در مجلس نهم هم تلاش کردیم روابط خوبی داشته باشیم و سوالات فراوان، استیضاح‌ها ، رد یا تاخیر برخی لوایح ما را عصبانی نکرد واگر بودجه یا برنامه ششم هم امسال تصویب نشود، باز هم رابطه خوبی با مجلس نهم تا آخرین روز خواهیم داشت و البته بسیار امیدواریم در مجلس دهم شرایط بهتری برای همکاری داشته باشیم.

روحانی در ادامه تاکید کرد: مردم می خواهند قوا در کنار هم باشند و آن‌ها دعوا و بداخلاقی نمی خواهند مردم در هفت اسفند به بداخلاقی ها پاسخ دادند و در هفت اسفند گفتند تهمت ، افترا و شعارهای غلط نتیجه معکوس می‌دهد. همه ما باید در مسیر اخلاق، رفاه مردم، قدرت ملی و آینده درخشان کشور باشیم.

وی هم‌چنین با بیان اینکه قانون اساسی خواسته است که در مجلس افکار مختلف از سوی ملت انعکاس داشته باشد افزود: به همین دلیل حتی مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان باید در مجلس نماینده داشته باشند، مردم می خواهند همه افکار در مجلس نماینده داشته باشند. مجلس یک دست مجلس مطلوبی نیست باید همه با همفکری از نظرات هم استفاده کنیم و به فکر آینده کشور باشیم.

رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه برجام یک تقریبا به پایان رسیده است، گفت:‌ البته ممکن است برخی جزئیات به زمان نیاز داشته باشد، اما طرف مقابل ما به تعهدات خود عمل کرده است البته تعامل با بخش اقتصادی غیر دولتی زمان بر است و شرایط خاص خود را دارد. هرچند تعامل بانک های ما و بانک های خارجی آغاز شده و روز به روز بهتر می‌شود. بیمه هم تاحدود زیادی اجرایی شده، اگرچه ممکن است برخی بیمه ها هنوز فعال نشده باشند.

روحانی در ادامه خطاب به مردم ایران گفت: اکنون هزینه صادرات ده درصد و هزینه حمل و نقل 25 کاهش یافته است. 4/2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به تصویب رسیده است و ایران در حال بازیافتن جایگاه خود در صادرات نفت است. احقاق حقوق ما فقط در حوزه هسته‌ای نبود. ما باید به جایگاه گذشته خود در صادرات نفت دست پیدا کنیم که البته قدم به قدم در نزدیک شدن به آن جایگاه هستیم اکنون 400 هزار بشکه صادرات نفت افزایش یافته اما برای رسیدن به جایگاه قبلی چند ماه زمان نیاز داریم.

رئیس جمهور هم‌چنین با بیان اینکه ما خواستار بازگشت صنعت هوایی کشور به جایگاه خود هستیم، تاکید کرد: ما نمی خواهیم مردم سالانه 4/5 میلیارد دلار پول به شرکت های هوایی خارجی پرداخت کنند، ما می خواهیم این پول به شرکت های هوایی داخلی برگردد و فکر نمی کنم کسی از این بابت ناراحت شود که پول ایرانی به جیب ایرانی برسد.

به گفته روحانی برجام یک اجرایی شده اما اگر طرف مقابل بخواهد به وظیفه خود عمل نکند، عکس العمل فوری خود را خواهد دید.

وی هم‌چنین از مردم خواست تا همه دست به دست هم بدهند و برجام دو که اقدام جامع مشترک ملی برای وحدت، رونق اقتصادی، پیشرفت کشور و قدرت ملی است را اجرایی کند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه سال 95 به مراتب از لحاظ اقتصادی سال بهتری خواهد بود و رفاه عمومی نسبت به سال 94 بهتر است افزود: سال 94 سال سختی بود . قیمت درآمد نفتی در سال 90، 120 میلیارد دلار و در سال 94 کمی بیش از بیست میلیارد دلار بوده است با این وجود دولت با همین درآمد کم با کمک مردم کشور را اداره کرد در حالی‌که در کشورهای همسایه صادرکننده نفت ارزش پول ملی حتی به نصف رسید و تورم 150 درصدی هم تجربه شد اما تورم ما روز به روز کاهش یافت.

رییس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: جالب است که مردم بدانند در بهمن و اسفندماه همیشه تورم در کشور بیشتر می‌شد، اما در بهمن ماه سال جاری تورم ما منفی بود که این نتیجه همدلی و همزبانی بوده است و می بینیم در شرایط رکود هم ما رشد 3 درصد در کشور داشتیم و ان شاءالله سال آینده نیز رشد خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد:‌ با توجه به این، خواست من پیشاپیش برای روزهای پایانی سال 94 و سال 95 همدلی برای اجرایی شدن برجام 2 است و ان‌شاءالله ما در همه زمینه‌ها با هماهنگی بیشتر بین قوا بهترین استفاده و بهره برداری را خواهیم کرد.

انتخابات نشان داد که تهمت و دروغ اثر ندارد

رئیس جمهوری در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال آنها درباره طرح‌های کوتاه مدت اقتصادی گفت: در سال آینده شرایط بهتری خواهیم داشت و وزرای اقتصادی دولت، خود را برای این تحول آماده می‌کنند و شرایط ما برای تعامل با دنیا بهتر شده و من از وزرا خواسته‌ام هر کدام اگر طرح ضربتی دارند برای بهبود شرایط اقتصادی ارائه دهند.

روحانی اضافه کرد: اقتصاد کشور باید توسط بخش غیر دولتی احیا شود و دولت باید در این زمینه کمک کند. من عرض می‌کنم که دولت در طول سال 94 قدم مهمی برداشته، از جمله اینکه هزینه‌های دریایی را 25 درصد کاهش داده است و ما در شرایطی هستیم که به راحتی می‌توانیم در توسعه دریایی و ریلی فعال شویم.

رئیس جمهوری در مورد دیده شدن تأثیرات برجام در داخل کشور در ادامه گفت: در فروش نفت دست ما باز شده است و در حالی که قبلا یک میلیون بشکه نفت می‌فروختیم، الان یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت می‌فروشیم که این در سال بعد بیشتر می‌شود. همچنین روابط بانکی ما با دنیا برقرار شده است و همه اینها واضح است. تورم کاهش پیدا کرده است و هر کسی در صادرات و واردات فعال است، این تأثیر برجام را به وضوح می‌بیند و وقتی هواپیما و واگن‌های جدید نیز وارد شود مردم در هواپیما و قطار برجام را لمس می‌کنند و این را رسانه‌های منصف نیز لمس می‌کنند؛ هر چند برخی رسانه‌ها که تا الان منکر می‌شدند برایشان سخت است و همه باید توبه کنند.

روحانی تأکید کرد: برجام مثل یک آفتاب تابان است، هر چند یک عده چشم خود را بر آن ببندند.

وی در ادامه در مورد اجرای برجام از سوی اروپا و آمریکا اضافه کرد: شاید اشکالاتی باشد اما آمریکا و اروپا به تعهدات اصلی خود عمل کردند و تحریم‌ها برداشته شده است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: من از بعضی رسانه‌ها می‌خواهم واقعیت را بگویند. خود انتخابات نشان داد که تهمت و دروغ اثر ندارد.

وی افزود: مردم امنیت واقعی را در این انتخابات لمس کردند و دیدند که در صبح روز انتخابات، اینترنت و موبایل فعال است.

روحانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه ایران در قضیه یمن کوتاه آمده است، تصریح کرد: ما نسبت به مسائل منطقه خیلی روشن هستیم و حضور ما در کمک به مردم سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورها از جمله یمن که نوع دوستانه است، معلوم است و کمک‌های خود را به یمن انجام داده و انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: البته وضع یمن بد است و سعودی‌ها بمباران خود را ادامه می‌دهند و تا به این جا به یاد ندارم که مذاکره خارجی انجام شده باشد و راجع به یمن حرفی نزده باشیم. ما کمک‌های خود را به یمن ادامه می‌دهیم، گرچه سخت است اما هیچ وقت کمک‌ها قطع نشده است.

رئیس جمهوری درباره همکاری دولت و مجلس دهم اظهار کرد: من نسبت به مجلس آینده بسیار امیدوارم. البته کار اصلی را مردم سراسر ایران انجام دادند؛ مخصوصا تهرانی‌ها چون دو کار مهم انجام دادند، یکی اینکه 46 اسم نوشتند و کار تهرانی‌ها سخت‌تر بود و یکی اینکه مردم تهران با هوشمندی کار را یکسره کردند و نگذاشتند که به دور دوم برسد.

روحانی اضافه کرد: پیش‌بینی من این است که رابطه دولت با مجلس هم بهتر خواهد بود. چون مردم در انتخابات ریاست جمهوری یک دستورالعملی برای دولت تعیین کردند و گفتند که دعوا و قهر نمی‌خواهیم و در انتخابات مجلس نیز پیامی مشابه 92 را دادند. البته ما روابط خوبی با مجلس نهم نیز داشتیم.

وی در ادامه درباره برنامه روسیه و آمریکا برای سوریه اظهار کرد: روابط ما با روسیه خوب است و همفکری بین ما وجود دارد، اما معنایش این نیست که هر اقدام روسیه را تأیید کنیم. هدف در سوریه این است که مردم این کشور به زندگی عادی خود بازگردند و ما به همه دوستانمان به صراحت اعلام کردیم که تمامیت ارضی کشورها یک اصل مورد تأکید است.

روحانی در مورد ارائه لایحه بودجه چند دوازدهم به مجلس گفت: نظر من این بود که بودجه در سال 94 به تصویب نهایی برسد و ما لایحه بودجه را در روز اجرای برجام تقدیم کردیم و از آن زمان تا پایان سال 94 بیش از 60 روز زمان باقی مانده بود که امکان تصویب این لایحه وجود داشت و من هم تقاضا کردم تصویب شود تا تکلیف دولت معلوم شود و این به نفع مردم است. اما اینکه مجلس طرحی در مورد این مسئله ارائه کند، به نظر من قانونی نیست و اگر بودجه تصویب نشود، دولت تصمیم می‌گیرد.

رئیس‌جمهموری: شورای عالی امنیت ملی در مورد حضرت آقای خاتمی رئیس جمهور دولت هفتم و هشتم هیچ مصوبه‌ای برای ممنوع‌التصویری نداشته است و من چون از روز اول در این شورا عضویت داشتم، در جریان هستم و از آقای شمخانی هم پرسیدم گفتند که در دبیرخانه شورای عالی نیز مصوبه‌ای راجع به این موضوع نیست و اگر هم باشد غیر قانونی است
 
 

در ادامه رئیس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات به شوخی گفت: « از قدیم گفته‌اند دروغ‌ گفتن حرام است، اما راست گفتن هم واجب نیست». وی سپس در پاسخ به سوال خبرنگار که تاکید داشت پاسخ شفافی بدهد، افزود: شورای عالی امنیت ملی در مورد حضرت آقای خاتمی رئیس جمهور دولت هفتم و هشتم هیچ مصوبه‌ای نداشته است و من چون از روز اول در این شورا عضویت داشتم، در جریان هستم و از آقای شمخانی پرسیدم گفتند که در دبیرخانه شورای عالی نیز مصوبه‌ای راجع به این موضوع نیست و اگر هم باشد غیر قانونی است؛ این حرف بیشتر شبیه یک شوخی است.

روحانی در ادامه درباره آشتی ملی در کشور گفت: مهم این است که در کنار هم باشیم و همه آنهایی که در انتخابات شرکت کردند، به وظیفه خود عمل کردند و پیروز قطعی ملت است.

وی افزود: ما خواستار مجلسی معتدل‌تر هستیم و نظر مردم هم همین است.

وی تأکید کرد: در طول سال‌های گذشته که درآمد نفتی بالا بود اشتغال خاصی ایجاد نشد در حالیکه ما اشتغال میلیونی نیاز داریم.

وی گفت: نباید همدیگر را تخریب کنیم. اگر کسی به مجلس راه پیدا نکرده می‌تواند در جای دیگر خدمت کند امیدوارم فضای آینده بهتر شود.

رئیس جمهوری درباره رشد اقتصادی در سال آینده گفت: در سال آینده رشد خوبی خواهیم داشت که پیش‌بینی‌ها حاکی از رشد 5 تا 6 درصدی است و من هم به همین معتقد هستم.

وی در ادامه در مورد نگرانی برخی شرکت‌های خارجی از جمله چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: من هیچ تردیدی در میان سرمایه‌گذاران چینی، کره‌ای، هندی و اروپایی اصلا نمی‌بینم و در سفر ریاست جمهوری چین طبق توافقات و پروژه‌هایی که قول آن داده شد و با توجه به رقمی که بانک‌های بزرگ چینی برای سرمایه‌گذاری اعلام کردند، این نگرانی را احساس نمی‌کنم.

رئیس جمهوری در پایان در پاسخ به سوالی درباره تأمین امنیت حجاج ایرانی در حج سال آینده گفت: هنوز هیئت ایرانی برای مذاکره با عربستان عازم نشده است و من فکر می‌کنم تا مذاکراتی انجام نشود نمی‌توان راجع به این موضوع اظهار نظر کرد.

<
۹۴/۱۲/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی