وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

جزئیات حمله به یک خبرنگار مقابل خانواده‌اش

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ق.ظ

جمعه 21 اسفند 1394 - 19:22

خبرنگار

حامد عطایی روزنامه‌نگار اهل ارومیه که هفته گذشته در یکی از میادین اصلی شهر در حضور خانواده‌اش مورد ضرب و شتم افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه گوش چپ دچار آسیب شدید شد، به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از عصر ایران، وی که معتقد است حمله و ضرب و شتم وی با انگیزه‌های سیاسی جریان‌ها و افراد رقیب انتخاباتی کاندیدای مورد حمایت او و رسانه تحت مدیریتش انجام گرفته است، درباره این حادثه گفت: پنجشنبه گذشته بود. حوالی ظهر، بعد از کلی تماس مشکوک از جانب یک فرد مجهول‌الهویه که اصرار داشت خودش را کارمند بانک و علاقه‌مند به قلم و رسانه من معرفی کند، دعوت شدم برای دیداری حضوری در یکی از خیابان‌های اصلی شهر. ایشان سه روز مداوم با بنده تماس می‌گرفت و ابراز علاقه‌مندی می‌کرد برای ملاقات حضوری با بنده. به دلیل شرایط حساس و خطرناکی که بر فضای انتخابات ارومیه سایه انداخته بود، برای ملاقات در محل‌های خلوت و سربسته احتیاط می‌کردم. پذیرفتم که در میدان اصلی شهر، یعنی میدان انقلاب (ایالت) با ایشان به صورت سرپایی گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: قرارمان را با ایشان برای ساعت 14 قطعی کردیم. ماشینم را در خیابان مجاور خیابان شهید کشتگر (دانش) پارک کردم. در حالیکه همسرم و دو دخترم در ماشین بودند. از خودرو پیاده شدم و به سمت محل قرار حرکت کردم. با شخص تماس‌گیرنده تماس گرفتم و جویای محلشان شدم. گفت همین الان از بانک خارج می‌شوم. برای خودم هم مشکوک بود این وضعیت ولی چون طرف با رویی باز و صمیمانه با من مواجه شد، قدری از استرس و نگرانی‌ام کاسته شد.

عطایی گفت: طرف ابتدا از من در مورد مواضع انتخاباتی‌ام سوال کرد و مطالبی که در سایت یا کانال شخصی‌ام راجع به دو سه نفر از کاندیداها نوشته بودم. مدام هم تاکید می‌کرد که این مطالب تخریبی است و متهمم می‌کرد به اینکه سه کاندیدای به‌خصوص را تخریب کرده‌ام. من هم چون حرف‌هایش را منطقا مردود می‌دانستم، تاکید می‌کردم که برداشتش اشتباه است و اینها تحلیل‌ها و اخباری است که طبق وظیفه ذاتی اطلاع‌رسانی منتشر کرده‌ام و اگر تخصص لازم را ندارد اظهار نظر نکند.

وی افزود: حین صحبت‌های من و این مرد متوجه شدم که فضای دور و برم دارد کم‌کم مشکوک می‌شود. عده‌ای به ما نزدیک شدند. چند خودرو با سرعت وارد خیابان شدند. یکی دو نفر از نقاط مختلف شروع به فیلمبرداری از محل استقرار ما کردند. در این میان دو جوان قوی‌هیکل به من و این مرد نزدیک شدند و درست وقتی که سرم به بحث با نفر اول گرم بود، ناگهان یکی‌شان با سیلی محکم به گوشم زد به طوری که از شدت ضربه روی زمین ولو شدم. بلافاصله دو نفر دیگر روی سرم ریختند و شروع به کتک‌زدن با مشت و لگد کردند. حین کتک‌کاری هم فریاد می‌کشیدند که دیگر نبینیم علیه ... در سایتت مطلب بنویسی و ... .

این خبرنگار در پاسخ به این سوال که «آیا خانواده‌تان هم ناظر این اتفاق بودند؟»، اظهار کرد: بله. متاسفانه از لحظه اول حادثه همسرم سرآسیمه ماجرا را دید و دو دختر کوچکم که در ماشین نشسته بودند هم تا حدودی همه چیز را دیدند. فریادهای همسرم کتک‌کاری ضاربان را نصفه‌کاره گذاشت و ماجرا ختم شد اما احساس می‌کنم آثار روحی این حادثه هنوز روی همسر و فرزندانم باقی است.

عطایی درباره پیگیری‌هایش گفت: بلافاصله با 110 تماس گرفتم. افسر گشت به محل آمد و تحقیقات مختصری انجام داد و صورتجلسه‌ای تنظیم کرد. در همان دقایق اولیه حادثه با تعدادی از همکاران رسانه‌ای‌ام ارتباط گرفتم و ماجرا را برایشان شرح دادم. خبرهای اولیه این رویداد در کانا‌ل‌های تلگرامی منتشر و گمانه‌زنی‌ها شروع شد. تا شب تقریبا کل شهر با خبر شده بودند و من تا این هنگام مشغول پیگیری روند شکایت خود بودم.

عطایی خاطرنشان کرد: در همان دقایق اولیه بعد از ضرب و شتم، نفر اصلی این حمله وحشیانه به دفعات با من تماس گرفت و درخواست ملاقات مجدد کرد. این ماجرا ادامه داشت تا شامگاه پنجشنبه که من ناچار شدم به یکی از تماس‌هایش جواب بدهم. در این گفت‌وگو او ضمن ابراز ندامت از کتک‌زدن من، خواست که حلالش کنم و از حقم بگذرم. این فرد از اینکه مرا مقابل چشمان خانواده‌ام زده بود، اظهار پشیمانی ظاهری می‌کرد. حتی در یک مورد تماس تلفنی که من آن را ضبط کردم، هر دو ضارب می‌گویند که برای زدن من پول گرفته و اجیر شده‌اند و حاضرند برای اینکه رضایتم را بگیرند پول خرج کنند.

وی گفت: وقتی من فایل صوتی اینها را منتشر کردم، خیلی‌ها با من تماس گرفتند و اظهار کردند که صاحب صدا را می‌شناسند. وقتی از ایشان خواستم عکس یا مشخصاتشان را برایم بفرستند، دیدم که همان افراد هستند. بر این اساس، من اسم، شماره‌ای که با من تماس گرفتند و عکس و مشخصات ضاربان را در اختیار بازپرس پرونده قرار دادم. ضمن اینکه فیلم دوربین‌های مداربسته بانک ملی که حادثه در نزدیکی آنها رخ داد هم تمام ماجرا را ضبط کرده بودند و برای کشف هویت متهمان می‌توانند کمک خوبی به دستگاه قضایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی عوامل این حادثه با دستگاه قضایی است و با اینکه برای خودش تقریبا محرز است اما قصد ندارد این افراد را به کاندیدای خاصی منتسب کند، اظهار کرد: ماجرای حمله به من صد در صد با انگیزه سیاسی و انتخاباتی بوده و من این مساله را با دلایل خودم به مرجع قضایی توضیح داده‌ام. امیدوارم هرچه زودتر پرده از این اقدامات نابخردانه و غیرانسانی برداشته و نقطه‌ای در انتهای بداخلاقی‌های انتخاباتی گذاشته شود.

۹۴/۱۲/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی