وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

کد خبر: 82073980 (5332811) | تاریخ خبر: 25/02/1395 | ساعت: 15:1|


تبریز- ایرنا – منتخبان آذربایجان شرقی توجه ویژه بر قابلیت ها و توانمندی های داخلی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت مجلس دهم می دانند و بر اصلاح و تصویب قوانین لازم برای دستیابی دولت به اهداف اقتصادی اش تاکید می کنند.

به عقیده آنان مجلس دهم در سایه همدلی فراجناحی، وضع قوانین مورد نیاز و تجدید نظر در رابطه با برخی قوانین دست و پا گیر موجود، می تواند نظارت بی‌ طرفانه ‌ای بر عملکرد دولت داشته و زمینه ‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.
نوشته حاضر گفت و گوی بی طرفانه خبرنگار ایرنا با برخی از منتخبان مجلس دهم در آذربایجان شرقی به منظور واکاوی اندیشه های نمایندگان مردم این استان در ارتباط با اولویت های مجلس دهم و نقش مجلس شورای اسلامی در فرجام برجام و سایر اهداف کلان دولت تدبیر و امید است.

 *** خدادادی: اولویت های مجلس دهم از نیازهای اولویت دار ملت نشات می گیرد
منتخب مردم ملکان در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت های این مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعکس کننده خواسته های مردم به شمار می روند و اولویت های مجلس دهم از نیازهای اولویت دار ملت در بخش اقتصادی نشات می گیرد.
سلمان خدادادی افزود: مجلس دهم نباید بار مالی بر دوش دولت تدبیر وامید بگذارد اما در عین حال باید زمینه اشتغال و رونق تولید را فراهم کند.
وی گفت: لایه های زیرین جامعه با خطرهای بی شمار ناشی از بیکاری و شغل های کاذب مواجه هستند و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دلایل اقتصادی دارند.
وی گفت: کمترین نتیجه برجام انداختن توپ به زمین کشورهای 1+5 است و در عرصه بین المللی ایران تا زمان حاضر نه برنده و نه بازرنده است.
وی افزود: این توافق برای ما دستاوردهایی دارد و می تواند ارتباطات بین المللی را پیش زمینه توسعه اقتصادی قرار دهد و شکوفایی صنعتی کشور را به بار بیاورد.
وی به رهنمودهای ارزشمند رهبری در ارتباط با برجام اشاره کرد و گفت: این توافق حقانیت ما را در دنیا ثابت کرد و نشان داد که واهمه ای برای مذاکره با قدرت های بزرگ جهان نداریم.
وی در مورد نقش مجلس دهم در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید گفت: قوای سه گانه پایه های مستحکم حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و قدرت این قوا در سایه قرار گرفتن در کنار هم به ظهور می رسد.
وی افزود: تفکیک وظایف این قوا بر اساس قانون اساسی به معنای جنگ بین آنها نبوده و نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با مچ گیری مترادف نیست.
وی گفت: مجلس دهم زمینه لازم برای خروج از رکود را فراهم خواهد کرد تا دولت تدبیر و امید بتواند نقش اجرایی خود را در این مسیر ایفا کند.
*** پزشکیان : اولویت مجلس دهم ارایه راهکار برای رفع معضل بیکاری با پرهیز از اختلاف است
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت های این مجلس به پرهیز نمایندگان از اختلاف و برخوردهای سیاسی تاکید کرد و گفت: اولویت مجلس دهم ارایه راهکار مناسب برای رفع معضل بیکاری از طریق تصویب کارشناسانه قانون برنامه ششم و حفاظت محیط زیست است.
مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برخی اختلاف های درونی در کشور اشاره کرد و افزود: اختلاف ها بر سر جریان های سیاسی و پست و مقام به ویژه در مجلس دهم باید از بین برود و همه به فکر توسعه اقتصادی کشور باشند.
وی در مورد برجام گفت: برجام دستاورد بزرگی برای کشور است و در سایه آن کشور در طول 2 ماه به اندازه هشت سال دولت قبلی، تیم های اقتصادی را از اقصی نقاط جهان میزبانی کرده است.
وی افزود: فرصت ارتباط و تعامل با جهان ارزشمند است زیرا در زمان حاضر بر خلاف گذشته فریاد تندروهای آمریکا راه به جایی نمی برد و همه تصمیم های بین المللی به نفع ایران گرفته می شود.
وی گفت: یهودی ها و تندروهای آمریکا در آرزوی پاره کردن برجام هستند و از سوی دیگر نیز برخی افراد داخلی همسو با آنان همین رویکرد را دنبال می کنند. 
وی افزود: این توافق دست آورد بزرگی است و در سایه آن می توانیم مشکل بیکاری جوانان را به صورت اساسی مرتفع کنیم و از رکود اقتصادی خارج شویم.
وی گفت: زمانی که نتوانیم از راه درست و ارتباطات بانکی با دنیا تجارت کنیم و مجبور به دور زدن تحریم ها شویم، طبیعی است که شاهد بسیاری از ضررهای مالی و زد و بندها باشیم. 
وی افزود: کسانی که برجام را بی نتیجه می دانند ، از دست آوردهای این توافق بی اطلاع هستند یا کسانی هستند که به دلیل ارتباطات درست بانکی و شفافیت در تجارت از سوء استفاده باز مانده اند.
وی در مورد نقش مجلس دهم در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید گفت: در مجلس دهم به دور از جریان های اصولگرایی و اصلاح طلبی باید به صورت یکدست برای مشکلات کشور راهکار پیدا کرد.
وی افزود: اگر مشکلات مردم در سایه رفع اختلاف ها مرتفع شود، امید مردم تداوم خواهد یافت و نقش مجلس در تحقق اهداف دولت به منصه ظهور خواهد رسید.

*** بیگی : اولویت های مجلس دهم از مطالبه های ملی ریشه می گیرد
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم در مورد اولویت های این مجلس گفت: اولویت های مجلس برگرفته از اولویت ها و مطالبه های ملی کشور همچون اقتصاد مقاومتی است و مجلس دهم باید لوکوموتیو دولت را در مسیر استفاده از امکانات و توانمندی های داخلی قرار دهد.
احمدعلیرضا بیگی افزود: برنامه ششم توسعه که به مجلس نهم تحویل داده شده است، پاسخگوی همه نیازهای اقتصاد مقاومتی نیست و این برنامه را باید با تعامل و مبتنی بر شرایط کنونی کشور به تصویب رساند.
وی در مورد برجام گفت: با وجود اینکه حرف هایی نسبت به متوازن نبودن برجام داریم اما باید از همه امکانات برای به ثمر رسیدن خواست های جمهوری اسلامی ایران در این تعهد بین المللی استفاده کنیم. 
وی افزود: برجام یک تعهد و موضوع فراجناحی است و برخی ایرادهای احتمالی نمی تواند محل تنش باشد زیرا پشتوانه آن نهادهای رسمی کشور است. 
وی گفت: وحدت ملی با موضوع سرمایه گذاری در کشور باید به ظهور برسد و کشور برای طرف های خارجی سود آور و امن معرفی شود. 
وی در مورد نقش مجلس دهم در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، گفت: تنگناهای موجود دولت در سایه تصویب قوانین کارشناسی شده باید از سر راه برداشته شود تا نقش ریل گذاری مجلس به اثبات برسد. 
وی افزود: همه باید تلاش کنند تا دولت بیش از پیش به مطالبه های ملی پاسخگو باشد و با پرهیز از چالش های سیاسی در مدت باقی مانده از عمرش از همه امکانات برای کارآمد نشان دادن خودش استفاده کند. 

*** ساعی: همسویی دولت و مجلس برای رفع رکود اقتصادی ضروری است
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت های این مجلس گفت: مجلس دهم در سایه همسویی و تعامل با دولت یازدهم می تواند مشکل رکود اقتصادی کشور را مرتفع کند.
زهرا ساعی افزود: کاهش نرخ بیکاری تابع رفع رکود اقتصادی بوده و برنامه ششم توسعه که در مجلس دهم مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد، سرآغاز ورود نمایندگان به این عرصه است.
وی با اشاره به اینکه اولویت های مجلس دهم را نیازهای مردمی شکل می دهد، گفت: منتخبان مجلس شورای اسلامی با مطالبه های منطقه ای متعددی روبرو هستند که بخش اعظم آنها مربوط به اشتغال و اقتصاد است.
وی در مورد برجام گفت: برجام در سایه رهنمودهای رهبری و تدبیر دکتر روحانی از برنامه های موفقیت آمیز دولت یازدهم است و این موفقیت قابل انکار نیست.
وی افزود: فضای پسا برجام فرصت طلایی کشور در عرصه اقتصاد و صنعت است و قوه مقننه باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن بهره برداری کند.

*** الله قلی زاده: ریل گذاری برای اقتصاد مقاومتی اولویتی اجتناب ناپذیر برای مجلس دهم 
منتخب مردم کلیبر و خداآفرین در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت های این مجلس گفت: زمینه سازی و ریل گذاری برای رفع مشکلات اقتصادی مردم شامل کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید و احیاء کارگاه های کوچک زود بازده به ویژه در مناطق محروم، اولویتی اجتناب ناپذیر برای مجلس دهم است. 
قلی الله قلی زاده افزود: ساختار اداری و بانکی کشور نیز جوابگوی نیازهای جامعه و معیارهای مورد انتظار مردم نیست و قوانین مربوطه نیازمند اصلاح است.
وی در مورد برجام گفت: برجام یک رویداد تاریخی و حاصل زحمت های طاقت فرسای دولت یازدهم و تیم مذاکره کننده زیر نظر رهنمودهای رهبری است و به زودی آحاد جامعه نتیجه مثبت آن را مشاهده خواهند کرد.
وی با ابراز خوش بینی نسبت به آینده این توافق افزود: شیطنت های آمریکا دقت بیشتر مسوولان امر را طلب می کند اما با نظارت کافی می توان به فرجام برجام امیدوارتر بود.
وی در مورد نقش مجلس دهم در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید گفت: نباید توقع داشت که تمامی پیش نویس های قوانین و بودجه های سالانه که دولت به مجلس ارسال می کند، بدون بررسی در مجلس مصوب شود و از سوی دیگر نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید با دیدگاه های غیرکارشناسی تغییرات نادرستی در آن اعمال کنند.
وی با تاکید بر تعامل دولت و مجلس افزود: مجلس و دولت باید هدف مشترک رفع مشکلات جامعه و تامین منافع عمومی را دنبال کنند.
وی گفت: با توجه به ترکیب مجلس دهم، همدلی دولت و مجلس برای تحقق شعار سال در سایه رهنمودهای رهبری قابل پیش بینی است.
وی قوانین شفاف را مصداق عینی ریل گذاری در جهت توسعه روزافزون کشور خواند و افزود: همدلی دولت و مجلس در سال جاری جامه عمل خواهد پوشید.

*** بی مقدار: نهادینه کردن فرهنگ کار اولویت مجلس دهم است
منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مورد اولویت های این مجلس به نقش مردم در خروج از رکود اشاره کرد و گفت: رفع رکود و ایجاد اشتغال از طریق نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه اولویتی برای مجلس دهم است.
شهاب الدین بیمقدار افزود: فرهنگ کار/ مورد تاکید اسلام/ در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مطلوب تر از ایران رعایت می شود و مجلس دهم باید زمینه لازم برای جلب مشارکت های مردمی و تحول در فرهنگ کار و تلاش را در کشور فراهم کند.
وی اظهارکرد: نباید از دولت تدبیر و امید انتظار معجزه داشت زیرا دولت با مشارکت ملت می تواند زمنیه های توسعه کشور در بخش های مختلف را فراهم کند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی همچنان در عرصه شعار دنبال می شود و تداوم این رویکرد عمل به اقتصاد مقاومتی را در پی نخواهد داشت و نباید ملت را کنار بگذاریم.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز اقتصاد مقاومتی را متکی بر توسعه انسانی می دانند و با تشکیل قرارگاه ها و ستادهای اقتصاد مقاومتی در بدنه دولت کار به جایی نمی رسد.
وی در مورد برجام گفت: این توافق بین المللی موفقیتی برای دولت روحانی بوده و در زمینه رشد اقتصادی موثر است و مجلس دهم نیز از اجرای اصولی آن حمایت خواهد کرد.
وی در مورد نقش مجلس دهم در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید گفت: مجلس دهم می تواند زمینه استفاده از تمامی ظرفیت های داخلی را برای دولت فراهم کرده و در مسیر اقتصادی دولت را همراهی کند.

آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی بوده که سهم حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر از این تعداد، 6 کرسی است.
به هر حال همدلی و همراهی نماینده مجلس با دولت در کنار نگرشی واقع بینانه به مشکلات و دستاوردهای اقتصادی موجب هموار شدن تحقق برنامه های اقتصادی دولت همسو با سیاست های اقتصادی مقاومتی می شود.
گزارش از علیرضا فولادی 
3072/518

انتهای پیام /*
۹۵/۰۲/۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی