وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

مستند سازی از نحوه تولید انگور و مشتقات آن در شهرستان ملکان

شهرستانها  15:39:42 1395/05/02
955-190-5 کد خبر
    

فرماندار ملکان از تشکیل کارگروه مستند سازی انگور و مشتقات آن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدباقر خانی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی ملکان افزود: به منظور برندسازی و ثبت ملی انگور ، با همکاری دستگاه‌های دولتی از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،میراث فرهنگی و جهادکشاورزی و خبرنگاران محلی و با تکیه بر فعالیت نیروها و هنرمندان بومی، نحوه تولید محصول انگور و مشتقات آن به صورت فیلم و عکس مستندسازی خواهد شد.

وی در ادامه  از انتخاب روستاهای تازه قلعه، ملاسراب، لکلر، گدکلو و شیرین کند به عنوان پنج روستای پایلوت اقتصاد مقاومتی در شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه‌های دولتی توانمندی‌ها و پتانسیل های موجود در این روستاها در به حق اقتصاد مقاومتی را مشخص کنند.

 فرماندار ملکان افزود: جهادکشاورزی و امور آب ملکان نیز متعهد شده اند تا یک ماه آینده ضمن مشخص نمودن حق آبه، اقدام به ایجاد آبیاری تحت فشار با محوریت مجتمعی در این روستاها نکنند.

خانی بر لزوم  ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک بخصوص در بخش انگور و مشتقات آن در این شهرستان تاکید کرد و گفت:با توجه به اینکه شهرستان ملکان قطب انگور استان محسوب می شود توجه به حمایت از بنگاه های تولیدی در شهرها و روستاهای منطقه بخصوص در بحث صنایع تبدیلی مرتبط با انگور ضروری می باشد.

 وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه رفع فقر و بیکاری و توسعه و شکوفایی کشور دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی به موفقیت کامل برسیم باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشیم.

وی به حمایت و پشتیبانی ملت ایران طی چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز استکبار جهانی و دشمنان انقلاب،با ناامید شدن از فروپاشی سیاسی نظام جمهوری اسلامی بخاطر حمایت و وفاداری مردمی به ضربه زدن از بخش های اقتصادی و اجتماعی به انقلاب اسلامی روی آورده اند.

فرماندار ملکان بسیاری از معضلات اجتماعی را ناشی از فقر جامعه و بیکاری جونان دانست و با بیان اینکه اگر فقر از دری وارد شود ایمان از درب دیگری خارج خواهد شدریال تصریح کرد: نباید نسبت به فقر جامعه و بیکاری جوانان بی تفاوت باشیم و باید برای از بین بردن فقر و اشتغال زایی تلاش نموده و اقتصاد خود را قوی تر کنیم.

 وی افزود: رسانه های ضدانقلاب به نقش مهم خانواده و بخصوص مادر در خانواده ها اذعان نموده و در صدد هستند بنیان خانواده را از درون تهی کنند که باید همگان به این امر هوشیار باسند.

 وی افزود: ضریب خوداتکایی را باید با افزایش تولیدات افزایش دهیم و این میسر نخواهد شد مگر با توجه ویژه به اقتصاد و بخصوص اقتصاد مقاومتی که شاه کلید تمام مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور محسوب می شود.

 خانی در ادامه از افزایش تولید گندم و پر بودن ظرفیت سیلوهای سطح استان خبر داد و گفت: در حالی که در سال 92 ذخیره گندم استان فقط سه روزه بود،اما خوشبختانه امسال همه ظرفیت 500 هزار تنی انبارهای استان پر از گندم شده و مازاد گندم نیز در دست کشاورزان مانده است و باید توسط بخش خصوصی مازاد گندم کشاورزان در انبارهای شهرستان های استان ذخیره سازی شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکان نیز در این جلسه از برگزاری جشنواره فیلم و عکس با محوریت انگور به همت ادارات  فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی این شهرستان خبر داد.

خادمی همچنین از پیگیری های اداره میراث فرهنگی بمنظور ثبت ملی انگور ملکان خبر داد و گفت: در این راستا در نظر داریم با همکاری بخش خصوصی و پس از مستندنگاری در صدد ثبت ملی انگور و کشمش و دوشاب نماییم.

 وی از برگزاری  دوره های آموزشی کوتاه مدت در حوزه اقتصاد مقاومتی با شرکت 80 شرکت کننده خانم و آقا در اداره میراث فرهنگی ملکان نیز خبر داد و اظهار کرد: پس از پایان دوره 45 روزه گواهینامه پایان دوره و کارت مهارت تولیدی به این افراد صادر و در صورت شرکت در دوره های بعدی تسهیلات بانکی به شرکت کنندگان پرداخت خواهد شد.

خادمی افزود: این افراد همچنین می توانند از بیمه هنرمندان و قالیبافان نیز استفاده نمایند.

وی ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ملکان ضروری خواند و پیشنهاد داد: این نمایشگاه در جنب ساختمان در حال احداث اداره میراث فرهنگی در ورودی شهر ملکان ایجاد گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملکان نیز در ادامه جلسه بر  استفاده از ظرفیت حوزه های فرهنگی و هنری بخصوص کانونهای مساجد روستاها در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی بخصوص در حوزه ترویج فرهنگ مصرف بهینه تاکید کرد و گفت:این کانونها از پتانسیل بالایی در جهت کار و تلاش در این خصوص دارند.

 سلطانپور افزود: در این راستا اداره ارشاد اسلامی ملکان در نظر دارد: با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی،میراث فرهنگی و شهرداری ها برنامه هایی تدوین نماید.

 رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه بسیاری از جشنواره ها و نمایشگاههای برگزار شده نتیجه بخش نبوده،بر انجام کار کارشناسی شده و علمی و نیز پرهیز از شتاب زدگی در برگزاری چنین نمایشگاههایی تاکید کرد.

پرویز حبیبی بر رفع موانع و جذب سرمایه های کوچک در روستاها جهت ایجاد بنگاههای کوچک و همچنین وصل نمودن واحدهای تولیدی کوچک به واحدهای تولیدی بزرگ و متوسط تاکید کرد و گفت: اگر واحدهای تولیدی کوچک با واحدهای بزرگ همکاری نداشته باشند قطعا موفق نخواهند شد.

 وی از حضور شرکت های دانش بنیان استان در شهرستان ملکان بمنظور انجام کارهای علمی و پژوهشی در حوزه کشاورزی و بخصوص انگور تاکید کرد و افزود:با توجه به وجود سه دانشگاه و از طرفی با توجه با اینکه ملکان بعنوان یک قطب کشاورزی و بخصوص محصول انگور و کشمش مطرح می باشد این شهرستان استعداد استفاده از شرکت های دانش بنیان را داشته و همه دستگاههای دولتی نیز آماده همکاری در این خصوص هستند.

وی از ثبت 37 تعاونی آببران بخش کشاورزی در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: در حال حاضر در اکثر روستاهای منطقه تعاونی های آببران ثبت شده و در سه روستای دیگر در حال ثبت می باشد.

 در پایان جلسه نیز پس از سخنرانی چند تن دیگر از حاضرین مصوب گردید: کارگروه مستندنگاری انگور با شرکت ادارات مرتبط و خبرنگاران رسانه های گروهی تشکیل و مسائل و مشکلات روستاهای پایلوت اقتصادی ملکان بررسی و رفع شود.


خبرنگار: 1131
انتهای پیام
۹۵/۰۵/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی