وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

تهدید سلامت مردم ملکان با دفن غیربهداشتی زباله‌ها

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ق.ظ


    تهدید سلامت مردم ملکان با دفن غیربهداشتی زباله‌ها

    زباله

    شهرستان ملکان محل دفن بهداشتی و مکانیزه زباله ندارد، از این رو در ورودی شهر ملکان محلی وجود دارد که شهرداری ملکان و برخی دهیاری ها از حدود 20 سال قبل اقدام به رها کردن زباله‌های خود در این محل می کنند.

    به گزارش ایسنا،  از این رو این محل به زباله گاه بزرگی تبدیل شده که متاسفانه بدون اینکه زباله ها تفکیک و دفن شود، هما طور رها می‌شود و از این رو  بوی حاصل از آن اثرات منفی برای بهداشت و سلامت مردم دارد و همچنین برخی اوقات نیز در اقدامی غیر بهداشتی اقدام به آتش زدن زباله ها می‌کنند.

    صبح امروز که برای تهیه عکس از این محل رفته بودم صدها پرنده و چندین سگ ولگردی را مشاهده کردم که در حال به هم زدن زباله ها جهت سیر کردن شکم خود بودند و بوی تعفن حاصل از آن و همچنین دود حاصل از آتش زدن آن تا ده‌ها و صدها متر و حتی چندین کیلومتر اطراف را آلوده کرده بود.

    شهردار ملکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شهرداری ملکان اقدام به آتش زدن زباله ها در این محل نمی‌کند و گاها به علت گرمی هوا زباله‌ها خود به خود آتش می‌گیرند، افزود: شهرداری ملکان هر دو روز یکبار حوالی ساعت 9 صبح اقدام به دفن زباله ها در این محل می کند.

     وی قول داد: فورا نسبت به اعزام ماموران و ماشین آلات جهت مهار آتش و دود و همچنین دفن آنها اقدام کند.

    نریمانپور با تایید این مطلب که علاوه بر زباله شهر ملکان، زباله‌های برخی روستاها نیز در این محل ریخته می‌شود افزود: برخی دهیاری‌ها نیز زباله های خود را به این محل می ریزند.

    وی از مطالعه طرح احداث معدن زباله در شهرستان ملکان خبر داد و اظهار کرد: مطالعه اولیه این طرح توسط یک شرکت خصوصی انجام شده است.

    نریمانپور با بیان اینکه جهت دفن بهداشتی زباله‌های شهرستان ملکان سه محل در نظر گرفته شده است، گفت: اولویت اول محل فعلی می باشد و دومین محل در نظر گرفته شده حوالی روستاهای قره چال و دمیرچی و سومی نیز در حوالی روستای کوره بلاغ می باشد.

    وی افزود: احتمالا این طرح در حوالی روستای دمبرچی اجرا خواهد شد و در این راستا مقدار 60 هکتار زمین تملک خواهد شد.

     فرهاد نریمانپور مشارکت عموم مردم را در بحث پسماند ضروری خواند و گفت: باید طرح تفکیک زباله در مبدا با همکاری شهروندان و مدیریت شهرداری اجرا گردد.

    وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف پیش روی شهرداری‌ها، جداسازی و تفکیک پسماندها در مبدأ، توسط شهروندان و در مقصد، توسط شهرداری‌ها است تصریح کرد: باید تعریف و دید درستی به مردم در زمینه پسماند داده شود و فرهنگ مبتنی با این موضوع در جامعه نهادینه شود.

    وی گسترش فرهنگ شهرنشینی و روی آوردن مردم به مصارف آماده را باعث تولید روز افزون زباله در شهرها دانست و اظهار کرد: امروزه بهداشت شهرها و سلامتی شهروندان و دفع اصولی زباله و بازیافت به یکی از دغدغه های جدی و مهم مدیریت شهری تبدیل شده است.

    وی  ادامه داد: اگر این حجم زباله به درستی مدیریت نشود می تواند در آینده نه چندان دور به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل شود.

    رئیس اداره محیط زیست ملکان هم گفت: در زباله گاه ملکان آتش زدن زباله ها مطلقا ممنوع بوده و شخصا ضمن بازدید، پیگیر این امر خواهم بود.

    سید محمد صادق موسوی از پایان مطالعات طرح تفکیک و دفن بهداشتی پسماند زباله ها در شهرستان ملکان خبر داد و اظهار کرد: پرونده این طرح هم اکنون در پژوهشکده شهرداری های کشور و کارگروه محیط زیست مراحل اداری خود را طی می کند.

     وی ادامه داد: مجری این طرح شهرداری ملکان بوده و اداره محیط زیست نیز بر این امر نظارت دارد و انشالله در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهد شد.

    گزارش از: سیاوش عینالو – خبرنگار ایسنا در ملکان

    انتهای پیام

    ۹۵/۰۵/۲۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
    سیاوش عینالو

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی