وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

معاون استاندار: اگر برجام نبود در حال جنگ بودیم

چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۹ ب.ظ
معاون استاندار:
اگر برجام نبود در حال جنگ بودیم/ برخی تندروهای داخلی باعث کند شدن مسیر اجرایی شدن برجام شده اند
سیاسی  13:21:33 1395/05/27
955-7685-5 کد خبر
    

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به عقیده بنده، موفقیت های حاصل از امضای سند برجام برای جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از سایر موارد است. طبق گفته رییس جمهور فرانسه به دکتر روحانی، اگر جمهوری اسلامی با قدرت های جهانی، وارد مذاکره نمی شد و سند برجام، امضا نمی شد، برخی کشورها آماده حمله نظامی به کشور بوده و فقط در مورد روز و ساعت حمله مذاکره می کردند.

 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و رای توده مردم به گفتمان تدبیر، درایت و عقلانیت افزود: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات عدیده باقی مانده از دولت نهم و دهم در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مسئولیت خود را ادامه داده و تا کنون نیز در اکثر حوزه ها توانسته به موفقیت های بسیار ازشمندی دست یابد.

برخی تندروهای داخلی باعث کند شدن مسیر اجرایی شدن برجام شده اند

وی با اشاره به برخی از موفقیت‌های دولت تدبیر در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی ادامه داد: توافق اخیر جمهوری اسلامی ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 ارزشمندترین دستاورد دولت در این حوزه بود که متاسفانه برخی تندورهای داخلی و خارجی باعث اجرایی شدن کند سند برجام شده اند.

وی با بیان اینکه برجام، یک بده بستان بین المللی بود عنوان کرد: به عقیده بنده، موفقیت های حاصل از امضای سند برجام برای جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از سایر موارد است. طبق گفته رییس جمهور فرانسه به دکتر روحانی، اگر جمهوری اسلامی با قدرت های جهانی، وارد مذاکره نمی شد و سند برجام، امضا نمی شد، برخی کشورها آماده حمله نظامی به کشور بوده و فقط در مورد روز و ساعت حمله مذاکره می کردند.

اگر برجام نبود از پرتگاهی به نام جنگ و خشونت سقوط می‌کردیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در همین راستا اضافه کرد: برجام باعث شد که مردم مظلوم ایران اسلامی برای بار دیگر، طعم نفرت انگیز جنگ و خشونت در کشور را تجربه نکنند.

شبستری در پاسخ به منتقدین برجام عنوان کرد: آن هایی که می گویند اثرات اجرایی شدن برجام، در سر سفره زندگی مردم، ملموس نیست باید بدانند که حداقل نتیجه برجام این است که برجام، از سر سفره مردم چیزی را کم نکرده و وضعیت شاخص های اقتصادی را علی رغم برخی مشکلات، بهبود بخشید.

وی تصریح کرد: اگر شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) از برجام حمایت نمی‌کردند؛ مخالفین و تندروهای داخلی اجازه نمی دادند که این موضوع به سرانجام خیری، منتهی شود.

وی با اشاره به لغو اکثریت تحریم ها و قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران بعد از اجرایی شدن برجام افزود: افزایش تولید و فروش نفت تا سه میلیون بشکه و همچنین امکان باز کردن LC  در بانک های کشور از دیگر مزایای اجرایی شدن برجام است.ولی متاسفانه علاوه بر سنگ اندازی های داخلی، عده ای در کشورهای خارجی نیز تلاش می کنند که مانع اجرایی شدن تمام و کمال برجام شوند.

کاهش نرخ تورم از 45 درصد به 10 درصد در دولت تدبیر و امید

 به گفته این مقام مسئول، عده‌ای که نمی‌خواهند محبوبیت دولت، افزایش یابد نهایت تلاش خود را می کنند که مانع اجرایی شدن برجام شده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مانع موفقیت دولت تدبیر و امید شوند.

شبستری با اشاره به کاهش نرخ تورم از 45 درصد به کمتر از 10 درصد عنوان کرد: کاهش تورم به معنای کاهش قیمت نیست بلکه به معنای ثابت نگه داشتن قیمت هاست.اگر هم افزایش قیمتی در برخی از اقلام و کالاها وجود دارد با شیب بسیار ملایمی انجام شده است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه خروج از رکود به صورت تدریجی و در طول زمان امکان پذیر خواهد بود افزود: امیدواریم با  رفع شدن این مشکل، چرخ اقتصادی کشور نیز در فضای پسابرجام به بهترین شکل ممکن خواهد چرخید.

کاهش میزان پرداختی های مردم در بخش درمان از 65 درصد به 7 درصد

 شبستری همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: در سایه سیاست های اتخاذی مدبرانه و عاقلانه دولت تدبیر و امید، میزان پرداختی های مردم از 35 تا 65 درصد هزینه های درمان به حداکثر هفت درصد کاهش یافته است. بیش از 10 میلیون دفترچه رایگان بیمه در سطح کشور صادر شده که از این تعداد، 325 هزار عدد، مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

وی همچنین از کاهش نسبی معضلات و ناهنجاری های اجتماعی در استان و کشور خبر داد وگفت: در همین شهر تبریز، در اثر بی توجهی مسئولان وقت، دختران و زنانی برای ماه های متوالی در زیر پل ها می خوابیدند و با مشکلات و سختی های شدیدی همچون مفاسد اخلاقی دست و پنجه نرم می کردند. ولی امروز توانسته ایم که با تلاش تمامی مدیران استانی و تاکید دکتر جبارزاده، استان آذربایجان شرقی را به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل کرده و با افتخار به مردم اعلام کنیم که هر کسی در این استان، معتاد متجاهری پیدا کند جایزه می دهیم.

دستگیری 6000 تبعه خارجی غیرقانونی در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان استان ممتاز و برتر در حوزه امنیت برای چندین سال پیاپی ابراز کرد: فقط در سال 94 در سایه تلاش شبانه روزی تمامی دستگاه های نظامی، انتظامی و اداره کل اطلاعات استان، بیش از شش هزار نفر از اتباع کشورهای دیگر را دستگیر کرده ایم.

وی تثبیت وضعیت آبی دریاچه ارومیه را نیز یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید دانست و اظهار کرد: امیدواریم با توجه به حساسیت دولت تدبیر و امید نسبت به احیای کامل دریاچه ارومیه در آینده نزدیک شاهد احیای کامل آن باشیم.

به گفته شبستری، تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب ترکی نیز یکی از وعده های دکتر روحانی به مردم آذربایجان و بخصوص چهار استان آذری زبان است که مقدمات لازم برای فعالیت کامل آن انجام شده و در آینده نزدیک، آغاز به کار خواهد کرد.

فعالیت آزادانه تمامی تشکل های سیاسی دانشجویی/هدف دولت، ایجاد فضای آزاد است

وی با انتقاد از تعطیلی برخی تشکل های سیاسی دانشجویی در دولت نهم و دهم ابراز کرد: متاسفانه در سال های گذشته، برخی تشکل های خاص در دانشگاه ها مشغول فعالیت بودند و به سایر تشکل های سیاسی، اجازه فعالیت نمی دادند ولی پس از روی کارآمدن دولت تدبییر و امید، تمامی تشکل های سیاسی دانشجویی مجاز به فعالیت شدند و مسئولان استان و بخصوص دانشگاه ها نیز تلاش لازم برای جلوگیری از ایجاد اختلاف و ایجاد تفرقه در دانشگاه ها را به کار گرفته اند. ما معتقدییم که باید تمامی تشکل ها و حتی افراد، نظرات خود را به صورت آزادانه و با در نظر داشتن رعایت خطوط قرمز، رعایت کنند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تصویب پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی در دانشگاه تبریز افزود: در سالتحصیلی جدید، 40 نفر در دانشگاه تبریز پذیرش می شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود با انتقاد شدید از سوءاستفاده برخی طرفداران جناح های خاص سیاسی از موضوع فیش های حقوقی گفت: منتقدین باید به این سوال پاسخ دهند که وقتی که اختلاس های هزاران میلیاردی در این کشور اتفاق می افتاد کجا بودند؟ چرا ساکت بودند؟ چرا اعتراضی نکردند؟ باید پاسخگو باشند که درآمدهای نجومی دولت نهم و دهم صرف چه کاری شده است؟.

شبستری ادامه داد: درآمد دولت گذشته از فروش نفت و محل سایر منابع، بیش از هشت میلیارد دلار بوده است. با این منابع ، امکان رفع مشکلات مربوط به کاهش مشکلات اقتصادی، توسعه میادین گازی و نفتی، مشکلات بهداشتی و درمانی، بیکاری، بهره برداری از تمامی راه ها و آزادراه ها همچون تبریز- اهر، تبریز- جلفا، خط آهن میانه – تبریز و ... فراهم بود ولی مسئولان وقت چه اقدامی کرده اند؟.

به گفته شبستری، نرخ بیکاری در سال92 در آذربایجان شرقی ، 12.5 درصد بود که این نرخ در سطح کشوری به کمتر از 10 و در سطح استانی به 7.5 درصد رسیده است.

صدها هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت گذشته، تعطیل شدند ولی چرا صدایی از کسی درنیامد

وی تصریح کرد: صدها هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت گذشته، تعطیل شدند ولی چرا صدایی از کسی درنیامد؟ چرا منتقدی وجود نداشت؟

این مقام مسئول از اصحاب رسانه خواست که نهایت تلاش خود را با هدف خدمت به مردم و به دور از نگرش های سیاسی در راستای انتشار و انعکاس اخبار و تحلیل های مربوط عملکرد دولت به کار گیرند.



خبرنگار: 1171
انتهای پیام
۹۵/۰۵/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی