وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

طرح هادی روستای آغجه دیزج ملکان با گذشت 8 سال، به اتمام نرسیده است
شهرستانها  15:29:24 1395/07/28
957-3590-5 کد خبر
    
طرح هادی روستای آغجه دیزج با آنکه از  سال 1388 آغاز شده ولی با گذشت بیش از 8 سال هنوز به اتمام نرسیده است.

این روستا تنها 500 متر با مرکز شهرستان ملکان فاصله داشته و بر اساس سرشماری سال 85 دارای بیش از 530 خانوار و بیش از 2000 نفر جمعیت است.

علیرغم اینکه این روستا به علت نزدیکی به شهر عملا به یکی از محلات شهر ملکان تبدیل شده، ولی در دریایی از مسائل و مشکلات غرق شده و نه می توان اسم شهر را بر آن نهاد و نه اسم روستا را.

نیمه تمام ماندن طرح هادی روستا، خاکی بودن اکثر معابر عمومی، عدم حمل به موقع زباله ها، نبود پل ارتباطی بین این روستا با روستاهای همجوار، نیمه فعال بودن مرکز بهداشتی، نبود مدرسه متوسطه و چندین مشکل دیگر در روستای آغجه دیزج توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه شهرستان ملکان را می طلبد.

اکبرزاده یکی از اهالی روستای آغجه دیزج معتقد است: نیمه تمام ماندن طرح هادی روستا باعث شده بنیاد مسکن شهرستان ملکان از آسفالت معابر عمومی خودداری کند که این امر نیز باعث شده اهالی در تابستان با گرد و خاک و در فصول بارندگی با گل و لای دست و پنجه نرم کنند.

سهراب یکی دیگر از اهالی روستای آغجه دیزج نیز به نبود پل ارتباطی بین این روستا با روستاهای همجوار اشاره می کند و می گوید: عملیات اجرایی احداث این پل بیش از 40 سال قبل آغاز شده ولی به مرور زمان به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: نبود پل ارتباطی باعث شده در فصول بارندگی ارتباط اهالی روستا با شهر مبارک شهر و روستاهای همجوار از جمله شرازول، بایقوت، خانکندی، یولقونلوی جدید، یولقونلوی قدیم و... و همچنین با باغات روستا قطع  شود.

فرماندار ملکان نیز در گفت‌وگو با ایسنا ضعف مشارکت عمومی و عدم همکاری چند خانوار را باعث کندی پیشرفت طرح هادی روستا می داند و می گوید: از این رو نمی توانیم نسبت به آسفالت و جدول کشی در این روستا اقدام کنیم.

محمدباقر خانی مشارکت و همکاری بیش از پیش اهالی روستای آغجه دیزج را در توسعه و عمران روستا و رفع مشکلات و کمبودها خواستار شد.

رئیس بنیاد مسکن ملکان هم از پیگیری مسائل و مشکلات روستای آغجه دیزج توسط خبرنگاران محلی و انعکاس آن در رسانه های گروهی انتقاد کرد و اظهار کرد: من نمی دانم چرا خبرنگاران نسبت به این روستا حساس شده اند ولی با وجود انعکاس مشکلات روستای آغجه دیزج در رسانه های گروهی،بنده زیر بار این قبیل فشارها نرفته و بر اساس اولویت ها و رعایت عدالت کارم را ادامه خواهم داد.

وی کمبود بودجه و عدم مسیرگشایی کامل را باعث توقف عملیات طرح هادی این روستا ذکر و اظهارکرد: با توجه به کمبود بودجه،اجرای طرح هادی در روستاها با رعایت عدالت انجام می شود و کل بودجه را در روستاها تقسیم می کنیم.

وی گفت: به علت کمبود بودجه از 82 روستای شهرستان تاکنون تنها در 32 روستای شهرستان ملکان طرح هادی اجرا شده و در بقیه روستاها نتوانسته ایم کاری بکینم و برای اجرای طرح در همه روستاهای تابعه ملکان حداقل به یکصد میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی افزود: طرح هادی روستای آغجه دیزج را از سال 88 آغاز کرده ایم و لااقل در آن سال در این روستا حداقل صد میلیون تومان پول خرج کرده ایم ولی در برخی روستاها این کار هم عملی نشده است!

داداش زاده گفت: برای اجرای طرح هادی در هر روستا یک میلیارد تومان بودجه می طلبد که اگر دولت صد میلیارد تومان بدهد من طرح را در همه روستاهای شهرستان ملکان انجام می دهم.

 داداش زاده با بیان اینکه بنیاد مسکن ملکان در این روستا بیش از تعهد خود کار کرده است، افزود: در این روستا اهالی به طور کامل مسیرگشایی نکرده اند و هر وقت مسیر گشایی کامل کنند بنیادمسکن آماده ادامه طرح می باشد.

وی به نبود آسفالت در جاده ورودی روستا و مقابل مرکز بهداشتی و درمانی روستا که طول آن به یکصد متر نیز نمی رسد گفت: این محل خارج از محدوده بنیادمسکن می باشد و ما نمی توانیم به این محل ورود کنیم.

در همین حال رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ملکان نیز از وضعیت روستای آغجه دیزج اظهار تاسف کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین و مشارکت بیشتر اهالی در رفع مشکلات این روستا بخصوص آغاز مجدد عملیات طرح هادی در این روستای پرجمعیت و دارای سابقه کهن تاریخی شد.

حجت الاسلام قربانزاده که خود روحانی روستای اغجه دیزج نیز هستند مشارکت عمومی را در توسعه و عمران روستا لازم و ضروری دانست و گفت: با همکاری خوب اهالی و تفاهمات به عمل آمده در خصوص مسیرگشایی انشالله به زودی برخی از مشکلات این روستا حل و فصل خواهد شد.

 


خبرنگار: 1131
انتهای پیام
 
 
 
منبع:خبرگزاری ایسنا 
۹۵/۰۷/۲۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی