وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

 


حجت الاسلام حافظ زمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه ملکان تشکیل گردید افزود:ادارات و سازمان های مختلف بخصوص آب و فاضلاب شهری؛گاز؛برق باید لز طرق مختلف از جمله نصب بنر در اماکن عمومی شهرها مردم را به استفاده بهینه از منابع و انرژی ها تشویق نمایند.

وی افزود:هم اکنون مطالبات معوقه شرکت گاز در ملکان مبلغ هشت میلیارد تومان است که با این پول میتوان شش مدرسه شش مدرسه شش کلاسه در این شهرستان ساخت.

زمانی با اشاره به مصرف کم پکیج و بالا بودن مصرف بخاری های پیشنهاد داد:شرکت گاز استان بمنظور تشویق و ترغیب مردم به تجهیز واحدهای مسکونی و تجاری خود به پکیج تسهیلات بانکی و بسته های تشویقی در اختیار مردم قرار دهند.

وی همچنین فرهنگ سازی در خصوص مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و از وزارت نیرو خواست با توجه به جدی بودن مسئله کمبود آب؛ ترتیبی اتخاذ گردد تا منبعد شیرآلات کاهنده و کنترل کننده مصرف آب در کارخانجات کشور تولید شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ملکان با قدردانی از تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب موارد بهداشتی از طرف شبکه بهداشت و درمان ملکان از ادارات آب شهری؛گاز و برق خواست در خصوص مصرف بهینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند.

فرماندار ملکان نیز در این جلسه کمبود آب را دغدغه امروز کشور دانست و بر فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه این نعمت خدادادی تاکید کرد.

محمدباقر خانی از توزیع کیت های کاهنده آب در ادارات دولتی ملکان خبر داد و گفت:این امر در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی مصرف عمده آب را در بخش کشاورزی دانست و خواستار سوق دادن فرهنگ مصرف بهینه به این بخش شد.

فرماندار ملکان با بیان اینکه در سال گذشته چهارصد میلیارد مترمکعب بارش در ملکان اتفاق افتاده ولی پس از سیصد میلیارد تبخیر مقدار یکصد میلیارد مترمکعب ذخیره سازی شده اظهار کرد از این میزان هفتادوهشت میلیارد مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف شده است!

وی افزود:از این میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی نیز بیش از هفتاد درصد هدر رفته و کمتر از سی درصد مصرف بهینه صورت گرفته است!

فرماندار ملکان از یک نوع آب تحت عنوان آب مجازی نیز خبر داد و اظهار کرد  برخی محصولات پرمصرف آب داریم که قیمت آب مصرفی و سایر هزینه ها بیشتر از کل درآمدی آن محصول است.

وی همچنین خواستار واگذاری اختیارات تحویل و توزیع آب به تعاونی های آببران ملکان خبر داد و گفت: اگر این تعاونی ها را توانمندتر کنیم آنها بهتر از بخش دولتی بازدهی خواهند داشت.

فرماندار ملکان از آغاز عملیات طرح آبیاری قطره ای در دهه فجر امسال در شهرستان ملکان خبر داد و گفت: در حال حاضر در بیش از 31 کیلومتر از پایاب چاه ها لوله گذاری انجام شده است.

وی افزود: بمنظور ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب نیز دو همایش تحت عناوین نقش زنان در احیا دریاچه ارومیه و بحث راهکارهای عملی در احیا دریاچه ارومیه طی سال جاری در شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه امام جمعه بخش لیلان نیز از شرکت هر هفته بیش از 2 هزار تن در نمازجمعه این بخش خبر داد و گفت: از زمان استقرار امام جمعه در لیلان انتظارات به حق مردم این بخش از مسئولین محلی نیز بیشتر شده است.

حجه الاسلام پروینی همچنین از بی مهری نسبت به بخش لیلان گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین استان و شهرستان نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای این بخش شد.

وی افزود: حتی یک تابلو به نام لیلان در خروجی شهر ملکان وجود ندارد از این رو مسافرین و گردشگران جهت عزیمت به شهر لیلان با مشکلاتی مواجه می شوند.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی در خصوص استفاده بهینه از منابع انرژی از طرف دستگاههای متولی شهرستان در سطح شهر لیلان شد و افزود: در سطح شهر لیلان سازهای بنر زیاد است ولی همه خالی بوده و جای خالی اطلاعیه های ادارات در آن احساس می شود.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد:سال آینده دستگاههای دولتی ملکان موظفند حداقل 20 درصد برق مصرفی خود را از طریق صفحات خورشیدی تهیه نمایند.

در پایان جلسه گزارش کارگروه جلسه در خصوص مصرف بهینه انرژی در دستگاههای دولتی توسط مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملکان قرائت گردید.

گزارش از: سیاوش عینالو

۹۵/۱۱/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی