وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

 


     


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 10 سال پیش وقتی که دومین سال کار در حوزه رسانه و مطبوعات را  آغاز کرده و یکی از گزارش‌هایی که نوشتم و در یکی از روزنامه‌های سراسری چاپ شد گزارشی بود از شاهین زوارقی نخبه ملکانی که در ابتدای جوانی دارای 23 طرح و اختراع بود.

آن روز من و اکیپ خبری روزنامه در منزل پدری شاهین زوارقی مهمان این مخترع جوان شدیم.

از او نوشتم از طرح‌ها و اختراعاتش که لابه‌لای کاغذها خاک می‌خورد و هیچ حمایتی از او نمی‌شود.

امسال و بعد از گذشت 10 سال در موقعیتی دیگر با این نخبه بسیجی ملکانی که حالا در کسوت یک کارآفرین جوان و موفق پا به عرصه جهاد اقتصادی گذاشته است هم صحبت می‌شوم.

او پله‌های موفقیت را گام به گام طی کرده است و نکته بسیار مهم این که او با داشتن معلولیت هرگز خستگی را به خود راه نداده و همیشه با اندیشه و تفکر درصدد تحقق بخشیدن به افکار و طرح‌هایی است که در ذهن جستجو‌گر خود ترسیم کرده و آنها را عملیاتی می‌کند.

شاهین زوارقی ملکی متولد سال 1365 در شهرستان ملکان است، دکتر و در‌یش رئیس سازمان جهانی ایفیا (IFIA) در سال 2008 در هنگام اعطای جایزه جهانی آرکا این دانشمند جوان ایرانی را با لقب ابوعلی سینای ثانی مورد خطاب قرار داد و از آن زمان بود که وی این لقب را به خود گرفت.

شاهین زوارقی جوانی پرشور و بانشاط است، جوانی که قله‌های موفقیت را با دو یار دیرینه یعنی عصاهایی که همیشه همراه اوست، طی کرده است، شاهین از دو پا دارای معلولیت است، اما برای پریدن و رسیدن دو بال کافی است، بالی از تلاش و بالی از توکل که این دانشمند جوان به هر دو بال مجهز است. 

شاهین زوارقی این روزها علاوه بر فعالیت در عرصه کارآفرینی و اشتغال در نخستین اجلاس بین‌المللی مدیریت چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی که در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از طرف این اجلاس برنده جایزه دکترای افتخاری مدیریت از بنیاد اروپایی مدیریت EFMD شد.

همچنین به پاس تلاش‌های وی در زمینه گیاهان دارویی و متناسب بودن با اهداف اقتصاد مقاومتی تندیس سه ستاره مدیریت، گواهی‌نامه NACCP ایتالیا ،تقدیرنامه و نشان تخصص کسب و کار از اجلاس بین‌المللی مدیریت چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی خاورمیانه به وی اعطا شد.

او با وجودی که از چند کشور مختلف دکترای افتخاری کسب کرده و از کشورهای زیادی بورسیه تحصیلی گرفته و هم اکنون بسیاری از کشورها برای پذیرش وی با هم در رقابت هستند اما این جوان متعهد و متخصص کشور ما در یک شهرستان محروم با همه محرومیت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند ولی دلش نمی‌خواهد طرح‌ها و ایده‌های او به نام دیگران گفته و نوشته شود.

با او همکلام شدم تا از حال و هوای این روزهایش برایمان بگوید و این که چگونه شد به یک کارآفرین موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی تبدیل شد.

شاهین زوارقی امروز نسبت به 10 سال پیش در چه جایگاهی قرار گرفته است؟

به حول و قوه‌الهی دامنه تحقیقات و اختراعات را گسترش داده و تعداد اختراعات خود را به 70 اختراع ثبت شده رسانده‌ام، 22 مدال جهانی اختراع کسب کرده و چندین مقام جهانی از جمله مخترع برتر جهان در سال 2008 کرواسی، برنده جایزه جهانی IWIS از لهستان، چهار سال جوان نمونه پژوهشی کشور، کارآفرین نمونه، چهره ماندگار مدیریت ایران در سال 94 و 95، اسطوره مدیریت ایران در سال 95 انتخاب شده‌ام.

در کنار عناوین کسب شده مشاور فرماندار ملکان،عضو هیات علمی مرکز آموزش و پژوهش مدیریت ایران، عضو جامعه نوابغ مدیریت ایران، برنده نخل زرین از سوی کنگره جهانی رهبران اقتصادی مجامع اقتصادی هستم.

اجلاسی که در تهران برگزار شد با چه اهدافی بود و شما در این همایش چه عنوانی کسب کردید؟

هدف این اجلاس آشنایی با آخرین راهکارها برای پیش بردن بنگاه‌های زودبازده به سوی چابک بودن و اقتصادی شدن بود در واقع می‌توان گفت مدیریت چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای کوچک از اهداف مهم این اجلاس بین‌المللی بود

من در این اجلاس موفق به دریافت جایزه جهانی اتحادیه اروپایی مدیریت (دکترای افتخاری تکنولوژی) شدم همچنین دکترای افتخاری اتحادیه اروپا مدیریت EFMD (جایزه ویژه سال 2016 در مدیریت تکنولوژی) اعطا شد. 

مهم‌ترین عرصه اشتغال و کارآفرینی شما در چه حوزه‌هایی متمرکز است؟

من با همه محرومیت‌های شهرستان ملکان هرگز دست از کار و تلاش برنداشتم و در کنار ثبت اختراعاتی که در حوزه‌های مختلف داشته و عناوینی کسب کردم شرکت مطالعات و تحقیقات کاربری گیاهان دارویی هرب را تاسیس کردم.

به طور مشخص بفرمائید فعالیت این شرکت در چه حوزه‌ای است؟

گروه مطالعات و تحقیقات کاربری گیاهان دارویی هرب در سال 1384 تشکیل شد اساس فعالیت این شرکت مطالعه و تحقیق در زمینه گیاهان دارویی شمال غرب کشور، تولید داروهای گیاهی خاص و فروش دانش فنی آنها است، همچنین شرکت در جشنواره‌های علمی، تولید و کشت گیاهان دارویی بخش دیگری از فعالیت‌های این گروه تحقیقاتی را در بردارد.

فعالان تیم تحقیقاتی و مطالعاتی هرب را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟

همکاران من در این گروه افراد متخصص در این حوزه هستند، این همکاران از چند شهرستان استان آذربایجان‌شرقی و سه استان دیگر با این تیم تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش ترجمه یا آزمایشگاه فعالیت می‌کنند.

میزان اشتغال‌زایی این گروه تحقیقاتی چند نفر است؟

میزان اشتغال‌زایی این شرکت تحقیقاتی گیاهان دارویی 25 نفر است، این افراد با گروه هرب همکاری دارند و هدف آنها در چند سال اخیر تولید داروهای خاص با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی برای بی‌نیاز شدن کشور است.

گروه مطالعاتی و تحقیقاتی هرب مزرعه تحقیقاتی به اندازه 25 هزار متر مربع دارد که مستقیم بر روی گیاهان خود نظارت دارد.

همچنین ما در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و کمک به مناطق محروم با همکاری فرمانداری ملکان در پنج روستای پایلوت ملکان کارگاه آموزش، کشت و فرآوری گیاهان دارویی تشکیل داده‌ایم تا جوانان این شهرستان از آن استفاده کنند.

موفقیت امسال گروه هرب در چه حوزه‌ای بود که موفق به دریافت نشان‌ها و مدال‌های مختلف شده است؟

گروه تحقیقاتی هرب توانست در سال 95 بالاترین درجه کسب و کار EBA را کسب کند، همچنین به خاطردریافت نشان اسطوره ماندگار مدیریت ایران که آبان ماه سال جاری در مشهد به گروه تحقیقاتی هرب داده شده بود نشان تعالی تخصص کسب و کار به بنده اعطا شد.

تعریف شما از موفقیت چیست؟

ما همه در زندگی یک هدف را پیگیری می‌کنیم که رسیدن به این هدف موفقیت است و این هدف از حدود 11-10 سالگی برای من شکل گرفت و پدر و مادرم هم برای موفقیت مرا همراهی کردند.

یک جمله به پاس سپاس برای تمام کسانی که گام‌های موفقیت شما را هموار کرده‌اند؟

در کمال ادب و احترام از تمام دوستان و همکارانم در گروه تحقیقاتی هرب تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین خالصانه‌ترین تقدیر و سپاس خود را به پدر، مادر، خانواده و همسرم که همیشه پشتوانه و همراه من بودند تقدیم می‌کنم.

*************************

گفت‌وگو از: معصومه درخشان

*************************

انتهای پیام/60002/ح30

۹۵/۱۱/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی