وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

لینک کانال اخبار ملکان و نشریه ندای ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@

وبلاگ پایگاه خبری اخبار ملکان و دوهفته نامه فرهنگی اجتماعی ندای ملکان

چاپ آگهی های:دولتی،تبلیغاتی ،ثبتی،دادگستری،مفقودی،مزایده و مناقصه،پیام های تبریک،تقدیروتشکر،تسلیت،عکس دانش آموزان ممتاز و غیره در نشریه ندای ملکان و سایر روزنامه های سراسری و کثیرالانتشار (با قیمت مناسب و در عرض 48 ساعت)پذیرفته می شود.

توجه: نشریه ندای ملکان هر دو هفته یکبار به همراه آخرین اخبار و رویدادهای منطقه،در تیراژ بالا و در صفحات رنگی و سیاه و سفید منتشر و در ادارات دولتی،شعب بانک ها،مدارس،نماز جمعه،جلسات و مراسمات دولتی،کتاب فروشی ها و سطح بازار شهر ملکان به طور رایگان توزیع می گردد و بهترین،گسترده ترین و ارزان ترین وسیله برای تبلیغ محل کسب و کار اصناف محترم شهر ملکان و سایر شهرهای همجوار(مراغه،میاندوآب،بناب،بوکان،مهاباد،عجب شیر و غیره)می باشد!

--------------------------------------------

دفتر مرکزی:ملکان/خیابان امام(ره)/جنب داروخانه دکتر نیری
تلفن: 37826118

شعبه 2:ملکان - خیابان معلم - روبروی شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان - کیوسک مطبوعاتی ندای ملکان
تلفن: 37827752

شماره های تماس و فضای مجازی:09144213777 - 09380597600

ایمیل: einaloumalekan@yahoo.com

لینک کانال پایگاه خبری اخبار ملکان در تلگرام:akhbare_malekan@


آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان


سرویس اجتماعی
مسئولان دستگاه های حمایتی در نشست کمیسیون اجتماعی از نهایی شدن بسته حمایتی دولت در اواخر مهرماه خبر دادند.
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، نشست امروز کمیسیون اجتماعی (سه شنبه، 10 مهرماه) با حضور مسئولان دستگاه‌های حمایتی از جمله سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونش، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها برگزار شد.

ابهامات در مورد نحوه ارائه خدمات در بسته حمایتی دولت باقی ماند

سلمان خدادادی  با اشاره به ابهامات بسیاری که در مورد نحوه توزیع خدمات در قالب بسته حمایتی دولت وجود دارد، گفت: تعدد دستگاه های حمایتی که در روند ارائه خدمات بسته حمایتی دولت به 11 میلیون نفر از اقشار کم درآمد جامعه مشارکت می کنند خود گویای عدم هماهنگی و نبود متولی مشخص برای توزیع این سبد کالا است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: پیش از این در مورد افراد تحت پوشش این بسته حمایتی گفته شده بود که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از آن بهره مند خواهند شد و این در حالی است که تنها حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش این دو دستگاه قرار دارند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن بیان اینکه ابهامات در رابطه با نحوه ارائه خدمات و افراد تحت پوشش این بسته حمایتی همچنان وجود دارد، تاکید کرد که نشست بعدی برای بررسی موضوع باید با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یکی از متولیان اصلی این بسته حمایتی برگزار شود.

وحدت رویه دستگاه ها یکی از امتیازهای بسته حمایتی دولت است

در ادامه اردشیر محسنی بندپی در مورد نقش دستگاه های حمایتی در روند ارائه خدمات از طریق بسته حمایتی دولت، افزود: برای ارائه خدمات این بسته حمایتی یک وحدت رویه ای بین دستگاه های حمایتی مختلف اعم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و سازمان هدفمندی یارانه ها وجود دارد ضمن اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان سیاست گذار نقش محوری در این زمینه را ایفا خواهد کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن یادآوری اینکه براساس مصوبه مجلس برنامه دولت برای افزایش افراد تحت پوشش دستگاه های حمایتی این بوده که این جمعیت را 3 تا 5 برابر افزایش دهد، گفت: این دستگاه ها در سال 97 قبل از افزایش نرخ تورم 14 درصد میزان مستمری مددجویان را افزایش داده بودند ضمن اینکه با تعیین 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات برای این بخش به گونه ای عمل شد که افراد پشت نوبتی نیز به مرور وارد چرخه حمایتی شوند ضمن اینکه سیاست دولت در این مورد تعامل و حرکت یکپارچه است.

وی تصریح کرد: ما برای حمایت از افراد کم درآمد جامعه 5 برنامه داریم که براساس آن تولیدکنندگان، پیمانکاران، کارمندان، بازنشستگان و اقشار کم درآمد و ویژه جامعه تحت پوشش قرار می گیرند ضمن اینکه برای کل آحاد جامعه نیز برنامه ای خواهیم داشت.

محسنی بندپی یادآور شد: در رابطه با سبد کالا در شهریورماه برای 335 هزار دانش آموز که در مراکز شبانه روزی تحصیل می کردند به مرحله اجرا درآمده بود که هر بسته به ارزش 40 تا 150 هزار تومان بود، بنابراین 250 میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شد.  

وی اظهار کرد: رصد مشکلات توسط نمایندگان مجلس تجربه خوبی را به دستگاه های اجرایی منتقل کرد کما اینکه براساس اطلاعات به دست آمده در قزوین 18 هزار پشت نوبتی و در سیستان و بلوچستان 30 هزار و خراسان رضوی 40 هزار نفر نفر نیز جذب شدند.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به اینکه در 18 ماه گذشته یارانه هیچ کدام از افراد کشور قطع نشده است، تاکید کرد: برای ارائه خدمات از طریق بسته حمایتی کالابرگ هایی تهیه شده که در اختیار افراد کم درآمد قرار می گیرد ضمن اینکه برای جذب افراد بیشتر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری است از سوی دیگر هنوز یک میلیون و 200 هزار نوزاد که در سال جدید به دنیا آمده اند بلاتکلیف هستند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان یادآور شد: ما باید برای تکمیل بانک اطلاعاتی خود مرکز داده پردازی قوی داشته باشیم تا به طور مداوم وضعیت را رصد کند تا در پی آن بتوانیم به گونه ای به ارائه خدمات بپردازیم که به عدالت نزدیک باشد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها آمادگی لازم برای اجرای بسته حمایتی دولت را دارد

در ادامه اکبر ایزدی با بیان اینکه ماهانه مبلغ چهار هزار میلیارد تومان به 77 میلیون نفر به عنوان یارانه پرداخت می شود، گفت: امسال 450 میلیارد تومان در دو مرحله در قالب سبد کالا پرداخت شده است ضمن اینکه از این آمادگی هم برخوردار هستیم که برای 11 میلیون نفری که قرار است تحت پوشش بسته حمایتی دولت قرار بگیرند، خدمات ارائه دهیم.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مورد قطع یارانه تعداد 3 میلیون نفر از اقشار کم درآمد جامعه تاکید کرد: در 18 ماه گذشته هیچ گونه قطع یارانه وجود نداشته است، ضمن اینکه حذف یا اضافه یارانه بگیرها از جمله وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

پشت نوبتی ها تا اواخر مهرماه وارد چرخه حمایت می شوند

در ادامه پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی بین سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برنامه ریزی در مورد روند ارائه خدمات بسته حمایتی دولت وجود دارد، افزود: تاکنون هزار و 600 میلیون خانوار تحت پوشش این کمیته قرار دارند ضمن اینکه وزارت تعاون برای تعیین نحوه ارائه خدمات بسته حمایتی دولت آزمون وسع برگزار کرد، از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه ها نیز براساس اطلاعاتی که به تائید این وزارتخانه برسد به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: ما برای مهرماه توافق کردیم که با استفاده از ظرفیت تبصره 14 پشت نوبتی ها را نیز که 469 خانوار را در برمی گیرند، وارد چرخه حمایت کنیم ضمن اینکه در صورت تائید دو میلیون خانوار جدید تحت پوشش این کمیته قرار بگیرند چرا که امسال 7 هزار میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شده و مجوز ورودی های جدید نیز صادر شده است.

فتاح در تشریح نحوه ارائه خدمات این بسته حمایتی خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم کارت های شارژی در نظر گرفته شده که در اختیار خانوارها قرار می گیرد تا از فروشگاه ها خرید کنند ضمن اینکه برای خانوارهای 5 نفره کارت های 140 هزار تومانی و برای تک نفره ها کارت های 40 هزار تومانی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با نحوه ارائه خدمات به روستاییان و شهرهایی با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر که به فروشگاه های زنجیره ای دسترسی ندارند، یادآور شد: به این افراد به جای کالابرگ مبالغی پول پرداخت خواهد شد تا از طریق آن بتوانند کالای موردنیاز خود را تهیه کنند./

پایان پیام

۹۷/۰۷/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سیاوش عینالو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی